Dagelijks > 30 min. bewegen

30-04-2020 13:40 658 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gedaan met die sedentaire levensstijl.
Mijn voornemen is om elke dag minstens een half uur te bewegen. Dit mag wandelen, fietsen, ... wat-dan-ook zijn.

Wie schrijft ermee?

Vandaag ga ik wandelen.
Ik zit er ook over te denken om een personal trainer ooit te nemen als ik een baan heb ed. Om zeker met mijn beperkingen te kijken wat goed is etc, maar je moet wel een goede klik hebben. Vanmorgen een stuk gelopen en net een workout gedaan. Nu wel echt kapot
Alle reacties Link kopieren
Def, zou er voor jou nog mogelijkheid zijn dit deels vergoed te krijgen? Als je lichaam fit is houd je een baan soms ook beter vol.

Ik heb nu niet een personal trainer maar wel een loopgroepje dat door GGZ begeleid wordt. En af en toe loopt een van de trainers wel een heel rondje mee en geeft tips.

Vind personal trainers zo duur maar misschien is er iets te regelen als je een beperking hebt. (Ik zit net een topic te lezen waarin mensen het woord beperking vervelend vinden maar ik zie dat jij het zelf gebruikt).

Rare week gehad. Een hoop hobbels, ofzo. Wel veel beweging gehad van A naar B maar niet echt gesport. Vandaag ook veel A naar B en vanavond rondje wandelen met een vriend. Hopelijk kan ik de rest van de hittegolf regelmatig zwemmen.
Je kunt méér.
Ik vind sporten (en bewegen) echt een opgave deze dagen. Bij ons in het zwembad is het tegenwoordig niet meer op reservering en ik vond het veel te druk een paar dagen geleden. Dat is dus ook niet zo fijn...


Wel 10.000 stappen gezet vandaag. Maar voor de rest, weinig...
@Moon, ik had een heel antwoord getypt op je bericht en toen draaide mijn telefoon en toen was het weg, dus ik doe dat morgen even als ik het niet vergeet. Hier niet veel gedaan. Ik kan niet goed tegen de hitte met mijn huid (ook niet tegen extreme kou, dus het is ingewikkeld). Slaap lekker allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn hardloopclub gisteren afgezegd en mijn wandelclub vandaag ook...

Wel gisteren gezwommen en ook voor vandaag en morgen gereserveerd (dat is nog het systeem v Corona)

Deze dagen wel wat plannen aan t maken voor de komende tijd. Vorig jaar augustus ging het opeens niet zo goed allemaal en ik ben nu al bijna een jaar aan t kloten met alles. Gezondheid etc. Net voor Corona ging het beter maar tijdens Corona kreeg ik psychisch weer klachten. Dit bewegen/sporten moet wel een beetje de basis gaan worden nu. Als ik uit het zwembad kom voel ik me echt beter.

Van thuis uit wordt sport echt gezien als 'iets leuks' terwijl je ook iets nuttigs kunt gaan doen in je tijd. Heb nog steeds moeite met die mindset. En zwemmen al helemaal natuurlijk, dat is iets voor de zomer als het mooi weer is ;)
Je kunt méér.
@Moon Helemaal vergeten te reageren. Ik weet niet of ik het vergoed zou kunnen krijgen. Ik val vaak net tussen wal en schip wat dat betreft, want het is niet ernstig genoeg (als in een rolstoel oid) en ik ben ook niet helemaal 100% gezond. Ik ga het eens onderzoeken.
Goed dat je gisteren gezwommen hebt! :) Hier heb ik helemaal niks gedaan, voel me echt ellendig met dit weer. Kloten met gezondheid is echt zo naar. Hopelijk biedt het sporten een lichtpuntje.
Hier wordt sporten juist erg aangemoedigd, want mijn ouders waren zeer fanatiek. Die hebben het altijd jammer gevonden dat ik er nooit zoveel plezier aan kon beleven.
Alle reacties Link kopieren
Def, maakt niet uit hoor als je niet gereageerd had. Nee lastig als je iets hebt wat net een beetje 'er tussenin' is.

Ik heb het sporten niet echt meegekregen. Gelukkig wel 'bewegen', ik kreeg altijd een zwembadabonnement en we deden zoveel mogelijk op de fiets ipv met de auto. Maar trainingen, wedstrijden etc dat ken ik niet echt. Mijn moeder had geen trommels vol vieze sportkleding voor mij ;-)

Het zwemmen was altijd vrijblijvend natuurlijk. Was het slecht weer of kon vriendinnetje niet, dan ging ik niet. Die discipline ken ik niet echt.

Natuurlijk had ik al lang iets op kunnen pakken nu op mijn 38e :roll: Maar ik merk dat ik nog steeds gemakkelijk andere dingen voor laat gaan. Time to change!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Net terug van zwemmen, ben he le maal op. Had vanmiddag in de hitte de tuin van mijn ouders gedaan en begin het te voelen. Wel lekker voldaan dus.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen hardgelopen en ongeveer 15 km gefietst. Hoe gaat het met de anderen?
Je kunt méér.
Ik ben even wat minder actief. Ik ben aan het werken aan de finale versie van mijn scriptie die ik eind deze week in ga leveren, dus bewegen staat even op een laag pitje hier. Jij gaat wel ontzettend goed zo te lezen :)
Ik heb het gevoel dat ik er nu weer een beetje tegenaan kan qua sporten. Heb inmiddels 3 keer gesport sinds de hittegolf, de eerste twee keer was het nog niet echt lekker, maar vanmorgen ging het weer goed
Alle reacties Link kopieren
Dank je Def, maar er zitten wel een heleboel dagen tussen mijn posts ;-)

Vorige week ging alles best lekker, ondanks de hitte. Veel weg geweest s avonds, gezellige week. Zondag was ik even naar het strand gefietst om stil te staan bij mijn opname in de psychiatrie, die precies 15 jaar geleden was. Maar het werd zulk noodweer bij 'mijn' strand, dat het wel een heftige ervaring werd. En tegen de tijd dat ik helemaal nat thuis was, ging alles door elkaar in mijn hoofd. Maandag en dinsdag ook niet zoveel gedaan...

Wat goed van je scriptie! Succes met de laatste loodjes.

Goed dat je het weer hebt opgepakt Minder.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Net even hardgelopen. Loop één keer per week bij de loopgroep maar er zit niet veel progressie in omdat ik thuis niet echt train. Vandaag dus gelopen en dan kan ik maandag weer. En woensdag weer met de groep.

Kijken of ik morgen nog kan zwemmen. De harde wind nodigt niet zo uit om er naartoe te fietsen...
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond weer zwemmen. Toch maar niet hardlopen vandaag.

De persoon met wie ik aan het daten was, daarmee gaat het toch niks worden. Vanaf het begin heeft hij het nog moeilijk met zijn ex. Ik heb het tijd gegeven, niks te snel, etc. Vrijdag hebben we écht een leuke date gehad, concert in de buitenlucht, was mijn idee maar hij vond het echt leuk. Daarna op zijn initiatief nog uit eten. En de volgende dag van beide kanten uitgesproken hoe goed het eigenlijk gaat nu.

Tot ie gisteren weer over die ex begon. Op de app. Hij voelde zich niet lekker, want er was weer iets met die ex. En toen was ik er wel klaar mee.

Nouja even geen zin om hard te lopen. Zwemmen vind ik beter.
Je kunt méér.
Ik snap dat je er klaar mee was. Het klinkt als niet het juiste moment voor die persoon. Hopelijk komt er snel iemand anders leuks op je pad. Hier ook single, geen dates oid.
En ik kwam even melden dat ik inmiddels mijn scriptie heb ingeleverd. Nu nog even afwachten wat het cijfer wordt, maar ik verwacht wel een voldoende. Dus dan mijn master binnen en dan beginnen met solliciteren. Ik vind het wel spannend hoor, zeker met corona nu.
Ik vind het weer fantastisch, dus veel gewandeld. Ook nog getennist van de week, maar dat ging iets minder ivm wind. Vanmiddag even naar de oogarts om te kijken hoe en wat, omdat ik heel snel achteruit ben gegaan in sterkte. Hopelijk niks aan de hand.
Moon, deze week nog hardlopen of voornamelijk zwemmen? :)
Ik heb dat vorige zomer 3 maanden volgehouden. Toen weer mee gestopt. Zou niet slecht zijn als ik het opnieuw deed, maar nog even geen motivatie :l
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je scriptie Def :cheer2:
Heel fijn dat het nu klaar is. Vind het knap dat je de discipline hebt gevonden tijdens de Corona-tijd en in de warme zomer.

Dank je. Het is een persoon die zichzelf ontzettend in de weg zit en dat is ook moeilijk om te zien. We hebben echt fijne avonden gehad. Vaak naar t strand, soms ook heel spontaan. Maar het lijkt bijna of hij zoekt naar iets met meer drama, zoals met die ex. Maandagavond heb ik op app wel ongeveer alles eruit gegooid was me dwars zat. En toen merkte ik dat hij op een hele kinderachtige manier ruzie ging maken en dat was wel goed om een keer mee te maken zeg maar. Omdat je dan helemaal zeker weet dat je beter niet verder kunt daten.

Ik heb vandaag weer gezwommen. Vond het echt lekker met dit weer. Het is een fijn bad, buiten, veel groen er omheen. Ik heb het niet zo snel koud, dat scheelt.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel elke dag +/- 40 minuten of fiets ongeveer een uur. Verder doe ik elke dag yoga, tenzij ik ECHT geen zin heb. Toen het zo heet was buiten skipte ik de yoga, maar ging ik wel fietsen of wandelen. Ik hoop dat ik het over een tijdje ook nog blijf doen, want dan ga ik op mezelf wonen en heb ik het na het werk wel wat drukker vanwege het koken en zo.
Fijn Def, het eind is echt in zicht nu :cheers: Hopelijk krijg je snel het resultaat door.

Ik ben net terug van een midweekje weg. Elke dag bewogen, vooral wandelen en zwemmen. :) Ook een keertje bodypump gedaan. :cheer2:
Oh mvm Heerlijk! Waar zijn jullie geweest? Het klinkt echt hemels. En ook dus nog veel actief bezig geweest. Ik zit eraan te denken ook een paar dagen weg te gaan om deze mijlpaal te vieren voor mezelf. Het heeft echt doorzettingsvermogen gekost om tot hier te komen. Enerzijds wil ik naar een boshuisje/cabin, anderzijds wil ik naar de kust om uit te waaien. Nog niks geboekt dus.

De groepslessen op de sportschool zijn terug vanaf volgende week en daar ben ik erg blij mee! :cheer: Hopelijk geeft dat hier wat meer motivatie. En mijn favo seizoenen komen eraan, dat helpt ook.
Het was een huisje van center parks. Ik had mijn eigen gewichten meegenomen trouwens, het was geen groepsles. Maar ik heb wel gehorod over een hotel waar heel veel sportieve activiteiten worden gedaan, in Mierlo. Hotel hup heet het. Heb ik over gelezen hier op het forum, ik ben er zelf nooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Mindervan!

Dat van jou ook Def! Wil je alleen gaan? Je hebt het absoluut verdiend!

Ik heb vanmiddag schoenen gekocht, Skechers, 50% korting. Ben er echt blij mee, het lijken wel pantoffels! Ik las een tijd geleden dat een forumster ze vaak in haar tas had zitten voor als ze ergens op de dag een stuk ging lopen. Of bijv de bus een paar haltes later pakken, zoiets.
Ik loop bijv wel eens naar het dorp van mijn ouders op wandelschoenen. Maar voel me dan een soort dinosaurus als ik bijv nog even naar de boekwinkel ga. Ik weet niet of ik op Skechers echt kilometers zou gaan lopen, maar het is te proberen.

Zit zelfs te denken of ik voor deze prijs niet nog een paar zal nemen.

Oja.. dat wilde ik zeggen: Straks een 'ommetje' op mijn nieuwe schoenen.
Je kunt méér.
Ik ga eens naar center parcs kijken, mvm. Bedankt. Ik weet niet of het in budget past :mrgreen: Ja, alleen inderdaad. Ik heb geen partner en mijn vrienden werken /studeren nog of komt het nu even niet uit qua budget. Ik vind het wel spannend, want dat zou de eerste keer zijn dat ik echt alleen op vakantie ga.

Oeh, ja over sketchers kan ik niet echt meepraten. Ik heb maar een paar schoenen ivm steunzolen. Ik wel nog een keer goede wandelschoenen. Fijn dat ze bij jou in ieder geval lekker lopen! En ze zien er inderdaad iets minder lomp uit of zo. Hier gaat het nu echt totaal los, dus een ommetje zit er niet in.
Ik heb sinds deze week ook steunzolen. Ik had ze op dinsdag in gehad en dinsdagavond heb ik enorme kramp in mijn voeten gehad. Dus de rest van de vakantie maar op mijn slippers gelopen. Ik ga ze nu thuis wel inlopen. Zal ook wel moeten, want op slippers lopen met 20 graden vind ik ook niet zo lekker :rofl:

Al het bewegen heeft trouwens wel een voordeel: ik ben maar een half kilootje aangekomen. Wat ik best weinig vind, als je nagaat dat we elke ochtend flink hebben ontbeten, veel ijskoffietjes en chocolademelk op, meerrdere keren gebak en elke avond ook weer heel uitgebreid eten (gourmetten, pizarette en een keer uit eten)

Maargoed, die halve kilo ben ik hopelijk zo weer kwijt :) De vakantie is ook voorbij na dit weekend dus dan is alles weer normaal
Mvm, ja steunzolen moet je vaak echt even inlopen voordat ze lekker zitten. Ik heb ze al jaren, maar bij elk nieuw paar is het altijd even wennen omdat ze van net weer iets anders zijn. Maar als ze dan eenmaal zijn ingelopen, wil je niet meer anders :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven