De kwelling van de sportschool: doorgaan of stoppen?

16-11-2018 20:00 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week of 3 sport ik bij een sportschool. Dit om mijn conditie te verbeteren en om mijn benen wat steviger te krijgen. Ik heb 4,5 jaar geleden een maagverkleining gehad , ben 54 kilo afgevallen maar inmiddels zit er weer 10 kilo aan. Dus wil ik naast het normaler eten ook sporten.

Voor de toestellen heb ik een trainingsschema laten maken en dat lukt wel aardig. Ik ga op woensdagmiddag, dan is het lekker rustig. Ik ben ook met groepslessen begonnen, omdat ik 1 keer in de week trainen te weinig vind. Maar man wat voel ik me daar ellendig.

48 Jaar, toch nog een beetje overgewicht, totaal geen conditie en het ritmegevoel van een dode kip zonder kop, Ik ken de benamingen niet en ik houd het niet lang vol, Sommige oefeningen kan ik niet eens doen, want ik heb het uithoudingsvermogen niet.

Natuurlijk weet ik wel dat je dat niet meteen kan, maar ik voel me zo ellendig tussen de mensen die het wel kunnen. En ik vind het wel fijn om bezig te zijn. Zelfs pas na 3 weken voel ik me al energieker en slaap ik beter.

Maar toch: dat ik me zo ellendig voel is ook niet fijn. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
21-11-2018 00:37
Dat wil niet zeggen dat je dus meteen een oordeel vormt.

Iedereen oordeelt. Maar dat is niet gelijk aan goed of fout.

Maar goed dat was het punt niet, het gaat erom dat ‘niemand ziet je, niemand let op je’ enz. gewoon niet waar is.
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 21-11-2018 00:49
23.20% gewijzigd
.
Ik zou stoppen met die groepslessen. En doorgaan met fitnessen. Daarnaast raad ik je aan om minstens 1x per week te gaan zwemmen. Minimaal 1,5 uur baantjes trekken en ook echt doorzetten. Tempo mag in het begin laag zijn, maar je moet jezelf uitdagen door steeds een beetje sneller te gaan zwemmen. En zoveel mogelijk lopen en fietsen ipv de auto/bus/tram/metro pakken. En natuurlijk gewoon góed gaan eten, lekker veel groente en fruit. Af en toe iets ongezonds kan prima. Als de basis maar gezond is. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
21-11-2018 00:48
Ik zou stoppen met die groepslessen. En doorgaan met fitnessen. Daarnaast raad ik je aan om minstens 1x per week te gaan zwemmen. Minimaal 1,5 uur baantjes trekken en ook echt doorzetten. Tempo mag in het begin laag zijn, maar je moet jezelf uitdagen door steeds een beetje sneller te gaan zwemmen. En zoveel mogelijk lopen en fietsen ipv de auto/bus/tram/metro pakken. En natuurlijk gewoon góed gaan eten, lekker veel groente en fruit. Af en toe iets ongezonds kan prima. Als de basis maar gezond is. Succes!
Met niet te veel fruit dan ;)

Want das ook een verborgen koolhydratenbom :p
Anoniem262821034 schreef:
21-11-2018 00:47
Iedereen oordeelt. Maar dat is niet gelijk aan goed of fout.

Maar goed dat was het punt niet, het gaat erom dat ‘niemand ziet je, niemand let op je’ enz. gewoon niet waar is.
Nee in de sportschool is het bekijken en bekeken worden
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
19-11-2018 15:06
Heel lief dat iedereen zegt dat er niet gekeken wordt, maar dat is natuurlijk bs.
Je ziet elkaar, en je vormt in je hoofd toch een oordeel. Geeft niet, we zijn mensen, maar ontkennen dat het zo is, is een beetje flauw.
Natuurlijk vorm je je een oordeel als je iemand ziet. Sporters met zwaar overgewicht krijgen van mij zeker een positief oordeel. Ze proberen tenminste om wat aan hun situatie te doen en dat alleen al is + 1. Wat ik helaas wel zie, is dat deze categorie sporters snel afhaakt.
Stampertje12 schreef:
21-11-2018 01:51
Met niet te veel fruit dan ;)

Want das ook een verborgen koolhydratenbom :p
Ja want van fruit word je heel dik :bonk:
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
21-11-2018 12:49
Ja want van fruit word je heel dik :bonk:
Als je er veel van eet wel ja. In fruit zit gewoon suiker hoor, dat is geen magisch feeënstof.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
16-11-2018 20:43
Nee, ik heb een maandabonnement die maandelijks opzegbaar is. Dit omdat we in april weer naar de camping gaan en daar is geen sportschool van deze keten. Het baantjes zwemmen bij de 2 zwembaden in mijn woonplaats is op tijden die mij niet uitkomen. Helaas.
Tot hier gelezen.

Er is meer dan hupsen en baantjes he. In de meeste zwembaden kun je ook aquajoggen, aquafietsen of aquarobics doen. In een sportschool kun je vaak ook kiezen voor (power)yoga, bodybalance, spinning en andere vormen van beweging. Dan kun je nog kiezen voor bijvoorbeeld sporten in verwarmde cabines. Groot voordeel daar; meestal lopen er alleen dames rond die ook overgewicht hebben (gehad). Plus dat het vaak gecombineerd wordt met een dietiste, dus je krijgt meteen ook tips mee voor je eetpatroon.

En er bestaat nog zoiets als joggen, fietsen, touwtjespringen, hoelahoepen en je kunt ook meedoen met zo´n gymprogramma op tv.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Toch jammer dat je niet verder gelezen hebt, want dan had je kunnen lezen dat ik heb besloten voorlopig toch door te gaan.

En dat de tijdstippen van het sporten in de zwembaden hier voor mij niet niet uitkomen en dat ik niet zelf iets kan doen, want ik kan me dan niet motiveren, Naar een sportschool gaan is voor mij echt een stok achter de deur.

Daarbij heb ik een maagverkleining gehad, ik weet alle tips voor wat betreft eetpatroon. Dat gaat op zich goed nu, het gaat nu om het bewegen en een betere conditie krijgen.

Vanmiddag weer kracht en cardio gedaan, merk toch al dat het steeds wat beter gaat En dan vrijdagochtend ga ik weer bodystep doen. Normaal kan ik vrijdag niet, maar toevallig deze week wel.
Ik zou proberen door te zetten. Waarom probeer je niet eerst de been-bewegingen onder de knie te krijgen? Als dat lukt, voeg je daarna de armen toe. Ik raakte zelf ook altijd in de war met gecombineerde been- en armbewegingen. Het werd hierboven al gezegd: veel bewegingen komen elke keer terug. Op een gegeven moment weet je ze.
Alle reacties Link kopieren
Het is 8 december geweest. Ga je door?
Waarom jezelf zo kwellen? Ik zou iets zoeken wat je leuk vindt en waar je je goed bij voelt. Misschien vind je het fijn om lange wandelingen te maken? Of baantjes te zwemmen? Of te fietsen/spinnen/wielrennen?

Er zijn zoveel manieren om in beweging te komen. De kans dat je het blijft doen is velen malen groter als je er plezier aan beleefd. De sportschool is niet voor iedereen.
Ik sport met fitchannel, laagdrempelig, geen rare benamingen en apparaten. Lekker vanuit huis, effectief en geen bodybuilders om me heen. Wellicht een optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven