Dik en graag willen sporten!

01-03-2018 10:37 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben te zwaar (110 kg bij 175) en wil heel graag afvallen. Deels doe ik dit door gezond te eten maar ook wil ik daarbij gaan sporten.

Ik word niet gelukkig van een sportschool en wil het liefst in de buitenlucht sporten.
Wat is het meest effectief? Wandelen, fietsen, een combinatie daarvan? Hardlopen lijkt mij nu nog geen goed idee ivm het gewicht wat op mijn knieën terecht komt.

Wie heeft er goede tips?
Alle reacties Link kopieren
Avondzon schreef:
02-03-2018 11:52
(race)fietsen is ook niet heel erg belastend, maar wel leuk, ontspannend en buiten. Niet gemakkelijk om mee te beginnen (veel spullen nodig voordat je kunt beginnen), maar ik vind het echt enorm leuk. De vrouwencommunity van fietsers vind ik ook echt heel erg leuk.
Racefietsen is super leuk, maar de meeste fietsen kunnen maar een gewicht van maximaal 100 kilo aan. Mijn collega woog net iets meer en dacht die laatste paar kilo er wel af te fietsen. Zijn fiets was het er niet mee eens en collega zakte op de rotonde voor het werk door zijn fiets.
Misschien kan je jezelf een fiets kado doen als je onder de 100 kilo zit? Dan heb je een mooi doel om naartoe te werken.
perzikboom6 schreef:
02-03-2018 11:57
Racefietsen is super leuk, maar de meeste fietsen kunnen maar een gewicht van maximaal 100 kilo aan. Mijn collega woog net iets meer en dacht die laatste paar kilo er wel af te fietsen. Zijn fiets was het er niet mee eens en collega zakte op de rotonde voor het werk door zijn fiets.
Misschien kan je jezelf een fiets kado doen als je onder de 100 kilo zit? Dan heb je een mooi doel om naartoe te werken.
Ik heb een Specialized en die had een max voor 109kg (voor een carbonframe) of 136kg. De Liv van Giant heeft een max van 140kg (volgens een vriendin). Het kan dus wel, maar je moet wel kijken welke fiets voor jou geschikt is.
Avondzon schreef:
02-03-2018 12:13
Ik heb een Specialized en die had een max voor 109kg (voor een carbonframe) of 136kg. De Liv van Giant heeft een max van 140kg (volgens een vriendin). Het kan dus wel, maar je moet wel kijken welke fiets voor jou geschikt is.
Ik denk dat iemand eerst een beetje conditie op kan bouwen zonder meteen ene carbonframe fiets aan te schaffen, die zijn best prijzig.

Ik zelf hou trouwens ook van spinning, dat is ook lekker intensief en kost niet zo veel tijd als wielrennen.
Alle reacties Link kopieren
Als je elke dag 30-60 min flink wandelt, ben je erg goed bezig hoor!
Hier zou trouwens speciale sportsessies voor mensen met overgewicht (XL fit), voor mensen die wel graag groepslessen doen maar het een drempel vinden anders!
LizBakker schreef:
02-03-2018 12:20
Ik denk dat iemand eerst een beetje conditie op kan bouwen zonder meteen ene carbonframe fiets aan te schaffen, die zijn best prijzig.

Ik zelf hou trouwens ook van spinning, dat is ook lekker intensief en kost niet zo veel tijd als wielrennen.
Klopt. Een aluminiumframe is goedkoper en kan meer gewicht dragen. Maar Perzikboom gaf aan dat racefietsen niet kan met een gewicht van >110. En dat bestrijd ik :)
Alle reacties Link kopieren
ivegotthekey80 schreef:
01-03-2018 20:32
Wauw wat veel reacties.. Wat fijn.. ik ga ze allemaal teruglezen.. Ik heb een stappentellerop mijn mobiel getraceerd en fijne schoenen gekocht en zelfs drie kwartier al gelopen. Langer ging niet vanwege de kou.. Ik las iets over depressies. Daar heb ik gelukkig geen last van al kan ik wel depressief worden van mijn looks maar daar wordt nu aan gewerkt..Nogmaals iedereen super bedankt
Goed bezig jij! Met deze kou al gaan wandelen getuigt van wil en doorzettingsvermogen. Succes. Het gaat je zeker lukken.
Goed bezig to!
Ik ben ook bezig met afvallen. Ik kom van 98,5kg bij 1,63m en weeg nu 86,5kg. Ik zit bijna elke avond op de hometrainer. Meestal 45-60 minuten op een intervalprogramma. Overdag bewandel ik bijna alles. Naar de supermarkt heen en terug is bijna 5km, zo pak je ongemerkt heel wat kilometers mee.
Daarnaast eet ik ook nog koolhydraatarm, dat is een flinke omschakeling, maar het werkt hier goed en is ook heel goed vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
koop een bokszak en een paar bokshandschoenen en ga lekker meppen! Je kan je training zo zwaar maken als je zelf wilt door af en toe te stoppen en buikspier oefeningen te doen.

Daarnaast kan je ook heel veel emotie er in liggen. Lekker een muziek op zetten of lekker meppen en schreeuwen. En het belangrijkste, probeer discipline op te bouwen en een vast ritme. Dus vaste dagen en tijden waarop je gaat sporten.

Koop een goede bokshandschoenen, van leer, met een duimbeschermer! Hierdoor voorkom je blessures!
Alle reacties Link kopieren
fitness-lady schreef:
02-03-2018 14:48
koop een bokszak en een paar bokshandschoenen en ga lekker meppen! Je kan je training zo zwaar maken als je zelf wilt door af en toe te stoppen en buikspier oefeningen te doen.

Daarnaast kan je ook heel veel emotie er in liggen. Lekker een muziek op zetten of lekker meppen en schreeuwen. En het belangrijkste, probeer discipline op te bouwen en een vast ritme. Dus vaste dagen en tijden waarop je gaat sporten.

Koop een goede bokshandschoenen, van leer, met een duimbeschermer! Hierdoor voorkom je blessures!
Met de goede techniek heb je geen duimbeschermer nodig...
Ik vind boksen vanuit het niets, en zeker zonder goede begeleiding, niet een heel slim plan. Als je niet weet hoe je een juiste en goede vuist moet maken, gaat dat geheid verkeerd. En dat zeg ik met 12+ jaar ervaring.

Wandelen (en dan inderdaad flinke afstanden en tijden) werkte bij mij erg goed! Uiteindelijk toch in de sportschool beland voor krachttraining, vond ik erg leuk en ik merkte dat mijn beenspieren er beter van werden. Hiervoor was hardlopen onmogelijk; heb maanden door een blessure (lang leve te zwaar zijn en gaan hardlopen zonder opbouw/goede techniek) met moeite kunnen lopen. Als je het goed opbouwt, dan moet dat wel sneller mogelijk zijn!

Succes TO, ik vind je een doorzetter!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon opbouwen. Ik ben begonnen met 2 minuten op de hometrainer, iedere dag er wat bij.
Nu 2 jaar later en 70 kilo minder, sport ik 5 dagen een uur tot 1,5 uur thuis en 1 dag een uur kickboksen. Voel me topfit. Succes! Het gaat je lukken, je bent top bezig!
Wandelen is goed om mee starten. Je kunt het steeds intensiever en langer maken. Ook thuis sporten is goed te doen, al is het voordeel van een sportschool dat ze je de juiste houdingen kunnen aanleren zodat de oefening zo effectief mogelijk is. Ik ben nog steeds fan van Jillian Michaels.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad begin met wandelen, beetje opbouwen eerst.
En begin met je te verdiepen in plantaardige voeding en hoe voedingsstoffen voor je lichaam werken. Je bent wat je eet, en wordt ook wat je eet. Plantaardige middelen zijn voedender en hier val je sneller vanaf. Kijk maar een hoe vegan bodybuilders dit doen met hun eten op www.veganbodybuilding.com.
Hun vet is gesmolten als sneeuw voor de zon omdat je je lichaam letterlijk reinigt, hebben veel meer energie en zijn ook veel gespierder geworden dan toen ze al zwaar trainden maar nog dierlijke producten tot zich namen. In plantaardige voeding zit meer en andere eiwit. Van gezonde ‘levende’ voeding wordt je krachtiger dan van dode. Heel logisch, kijk maar naar alle sterke dieren om je heen, die eten alleen groen.
Ik kan het weten, je word slank en energiek en ik ben nooit meer ziek geweest, zelfs nog geen verkoudheidje. Wij zijn sinds enkele jaren overgestapt. Onze kinderen zijn veel vrolijker geworden en zijn ook nooit meer ziek geweest. Als je het maar goed doet, je goed verdiept. Dat is de sleutel.
Ik sport inmiddels nog maar 1 keer in de week omdat mijn lijf de rest doet. Bovendien zit in alle fabrieksvoeding (90 % van het aanbod in de supermarkt) allemaal e-nummers. E-nummers maken mensen dik, het blijft in je lever hangen waardoor mensen ziek worden en moe, en steeds meer mensen om ons heen.
De buitenlucht is nog het beste, om lekker te bootcampen of hardlopen. Je krijgt er veel zuurstof van waarvan je ook meer afvalt.
Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Hier een ervaringsdeskundige 😀
Het afgelopen jaar ben ik bijna 30 kg afgevallen door op mijn voeding te letten, te wandelen (elke dag proberen minstens 8000 stappen te halen) en te fietsen.
Ik heb een elektrische fiets gekocht en doe bijna alles op de fiets nu.
Ik ga alleen niet door de regen of sneeuw naar mijn werk fietsen, maar dat is denk ik 10x voor gekomen afgelopen jaar. Ik heb 2200 km gefietst in een jaar.
Ik voel me stukken beter en geniet van de buitenlucht!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een goede resultaten allemaal hier. Zo zie je maar weer dat andere voeding en bewegen heel veel kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook beginnen met wandelen. 45 minuten (minstens) en zien dat je dat steeds gemakkelijker volhoudt. Daarna: steppen!
Het ziet er niet uit, een volwassen vrouw/kerel op een Kickbike, maar je bouwt makkelijk een conditie op.
Ik zou het misschien iets anders aanpakken dan menigeen hier.. ik zou eerst eens afvallen door anders te gaan eten, daar ben je mee bezig, hoe lang al? Belangrijk is dat je de juiste verhoudingen koolhydraten, eiwitten en vetten binnen krijgt, dan zul je prima gewicht gaan verliezen. Krijg je hulp bij het veranderen van je eetgewoontes? Soms kan dat een hele goede stok achter de deur zijn! Als je de eerste 20kg dan kwijt bent, zou ik pas het bewegen gaan intensiveren. Ik denk dat je meer risico loopt op blessures omdat je voeten, knieen en rug je gewicht nu moeten opvangen. Ik zou voor nu dus eerst extra beweging gaan zoeken in dingen die ik hier al las zoals een keer de trap pakken, auto verderop parkeren, boodschappen halen met de fiets e.d. Wil je toch gaan bewegen door te gaan wandelen luister dan goed naar je lichaam en krijg je pijn aan je voeten zoals pijn onder je hak, of bijvoorbeeld rugpijn, doe dan echt rustiger aan anders kun je serieuze blessures krijgen. Ga dan iets doen dat je gewrichten minder belast zoals zwemmen.
shining_star schreef:
17-03-2018 11:46
Ik zou het misschien iets anders aanpakken dan menigeen hier.. ik zou eerst eens afvallen door anders te gaan eten, daar ben je mee bezig, hoe lang al? Belangrijk is dat je de juiste verhoudingen koolhydraten, eiwitten en vetten binnen krijgt, dan zul je prima gewicht gaan verliezen. Krijg je hulp bij het veranderen van je eetgewoontes? Soms kan dat een hele goede stok achter de deur zijn! Als je de eerste 20kg dan kwijt bent, zou ik pas het bewegen gaan intensiveren. Ik denk dat je meer risico loopt op blessures omdat je voeten, knieen en rug je gewicht nu moeten opvangen. Ik zou voor nu dus eerst extra beweging gaan zoeken in dingen die ik hier al las zoals een keer de trap pakken, auto verderop parkeren, boodschappen halen met de fiets e.d. Wil je toch gaan bewegen door te gaan wandelen luister dan goed naar je lichaam en krijg je pijn aan je voeten zoals pijn onder je hak, of bijvoorbeeld rugpijn, doe dan echt rustiger aan anders kun je serieuze blessures krijgen. Ga dan iets doen dat je gewrichten minder belast zoals zwemmen.
Dit ongeveer wilde ik gaan typen. Bouw de beweging echt rustig op. Zo zonde als je last krijgt van blessures.
Ik zou bij een wandelgroep gaan. Lekker laagdrempelig maar het dwingt je wel erop uit te gaan en het is gezellig.

Eerst thuis in je eentje afvallen voordat je gaat bewegen lijkt me een heilloze weg, juist actief worden kan helpen om eten te laten staan (omdat je a. Minder tijd hebt om te eten, b. Je in een gezonde mindset komt).

Als je eenmaal wat afgevallen bent kan je wat intensievere sporten gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Er word gezegd dat Zumba zeer goed is om af te vallen en je bent ook lekker bezig.
dit kun je eventueel ook gewoon thuis doen door naar clips te kijken zoals:
https://youtu.be/Hu93YTKEuNw

dat doe ik namelijk ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven