Les Mills on demand

27-05-2020 10:12 556 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik vroeg me af of er hier iemand is die ervaring heeft met Les Mills on demand.
Ze bieden 800+ lessen online aan. Ik was vroeger (lees 4+ jaar geleden) een fanatieke BodyPumper (3-5 keer per week) en genoot hier ook echt van. Ik deed ook vaak een lesje BodyAttack of BodyShape mee. Nu met de lockdown kunnen we geen kant op en ik wil dat graag weer oppakken. Ik ben trouwens nog aan het rondkijken waar ik het beste een barbell kan bestellen.

Alvast bedankt!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik ben in 2017 op de sportschool begonnen met bodycombat en bodypump omdat ik mijn zwangerschapskilo's wel eens kwijt wilde raken toen zoon 3 werd ;-)
Toen hij naar school ging ben ik weer gestopt, de tijden op de sportschool net niet goed te combineren waren met school.

Begin dit jaar (ruim 2 jaar later) ben ik weer gestart. Deels omdat ik echt enorm was aangekomen (lang verhaal!), maar vooral ook omdat ik bodypump gewoon erg miste, ik word er altijd blij van. :flirting:

Daarnaast schijnt (lichte) gewichten tillen ook erg goed te zijn voor je hormoonbalans, en aangezien ik daarin nogal wat klachten heb kan het ook zeker geen kwaad voor mijn mentale gezondheid :heart:
Alle reacties Link kopieren
kevers schreef:
08-07-2020 14:48


Als jullie het willen delen, ben ik wel benieuwd waarom iedereen hier eigenlijk Les Mills is gaan doen. Is het om te sporten? Of zijn jullie ook echt specifiek bezig met afvallen o.i.d.?
Voor mij is het een aanvulling op wat ik verder aan sporten al doe (cardio, spinning, hardlopen). Pump vind ik de enige manier van meer krachttraining die ik leuk vind, aan apparaten hangen is niet echt mijn ding hoewel ik dat pre corona ook wel deed. Maar een uur pump duurt voor mij korter dan een half uur apparaten. De kenners zullen nu overigens zeggen dat pump niet hetzelfde is als krachttraining, en dat is vast ook helemaal waar. Pump is meer krachtconditie. Maar goed: aanvulling dus op de rest.

Afvallen is geen doel voor mij. Ik ben ruim 10 jaar geleden al heel veel afgevallen en mijn enige doel is dat zo te houden. Omdat ik heel goed weet waar ik vandaan kom (was ooit 25 kg zwaarder), ben ik er erg op gebrand om daar niet in terug te vallen en ook erg gemotiveerd om te blijven sporten, op dit moment gemiddeld 5 keer per week. Corona was wel even een soort test, werd even helemaal uit mijn vaste sport patroon gegooid, maar lukt steeds beter daar weer een richting in te vinden. Ben hooguit weer even op zoek naar een goed ritme, met thuiswerken, een sportschool (die weliswaar weer open is, maar nog niet alles kan bieden wat ik voorheen deed), en nu het thuissporten met Les Mills erbij. Als je thuiswerkt en dan s avonds nog een Les Mills les pakt, heb je wel het gevoel dat je hele leven zich maar op ongeveer 10m2 afspeelt namelijk en dat voelt wel heel klein.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
07-07-2020 09:46
Leuk, ik heb net ook combat gedaan, nummer 75. Ik vond deze echt 10 keer leuker dan degene die ik vorige week moest doen :yes: De bewegingen waren wat minder complex voor mijn gevoel. :)
75 is een van mijn favorieten, 77 is de meest leuke ever wat mij betreft.
smulrol schreef:
08-07-2020 21:08
75 is een van mijn favorieten, 77 is de meest leuke ever wat mij betreft.

Van degene die ik tot nu toe heb gedaan was dit in elk geval mijn favoriete :yes:
Alle reacties Link kopieren
Mooi om jullie beweegredenen te lezen! @mindervanmij: Knap dat je het sporten met een gezin kan combineren. En grappig dat je bodypump ook echt gemist hebt. Ben je begin dit jaar weer in de sportschool gestart of thuis?


@Dignity: dat leest alsof je heel actief bent! Hoe vaak in de week doe je pump en hoe vaak je andere sporten? Knap ook dat je al tien jaar het verloren gewicht eraf heb weten te houden.

Ik heb echt geen idee of ik 75 of 77 wel eens gedaan heb. Hoe onthouden jullie dat?

Hier vandaag grit gedaan. Wel de Strength variant ipv de cardio, voel ik me toch iets beter bij. Was echt helemaal kapot aan het einde 😅
@Kevers: in januari had ik een weekpas genomen bij een sportschool om die sportschool eens uit te proberen, toen heb ik daar in die ene week 3 keer pump gedaan. Direct bij de eerste keer besefte ik me hoe stom het was geweest om ermee te stoppen toen zoon naar school ging :facepalm:

Vrij snel daarna kwam ik er via Facebook achter dat LMOD bestond en toen heb ik besloten om thuis te gaan sporten. Daarnaast ging ik ook wel eens met een vriendin mee naar de sportschool. Zij heeft zo'n abonnement waarmee ze elke keer iemand mee mag nemen. Alleen door corona zijn we al 4 maanden niet geweest natuurlijk, maargoed, ik wacht even af wanneer zij het weer ziet zitten. Dan wil ik ook een keer the trip gaan proberen (gewoon tablet meenemen!)

Qua combineren met gezin vind ik het ideaal om thuis te sporten, ik kan gewoon op elk moment sporten dat ik maar wil, geen tijden van lessen om rekening mee te houden, geen gedoe met oppas regelen tijdens de vakantie etc. :yes: Al zou mijn zoon nu prima een uurtje "alleen" thuis kunnen zijn, aangezien mijn man boven zit te werken en dus aanspreekbaar is bij noodgevallen.


Hoe ik de releases onthou.... Geen idee eigenlijk :hihi: In mijn hoofd hebben ze allemaal een titel gekregen... Zo heet release 75 van BC "die ene met de klauwbeweging" en bijvoorbeeld BP 99: "die ene met die schoudertrack met Jeremiah". Op de een of andere manier onthou ik ze op die manier ;-) Klinkt dat gek?
Alle reacties Link kopieren
kevers schreef:
08-07-2020 23:05

Ik heb echt geen idee of ik 75 of 77 wel eens gedaan heb. Hoe onthouden jullie dat?
ik heb een oldskool papiertje met nummers erop en plusjes er achter. ik heb sinds begin van lockdown alle beschikbare combat afleveringen gedaan. Maar je kan in LMOD ook afleveringen aan je favorieten toevoegen
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij ik lees nu pas je opmerking van een paar pagina's terug: 'Maar misschien is dat programma dat je nu volgt dan niet het juiste voor jouw doel? Je hebt volgens mij toch ook een programma dat specifiek gericht is op spieropbouw? Volgens mij is tone and strength daarvoor toch?'
En daar heb je ook helemaal gelijk in! Alleen wilde ik graag starten met een programma wat meer op cardio gericht was, om mijn conditie wat meer op te bouwen. Na dit programma ga ik zeker de Tone&Strength doen. Ik heb alleen geen bike (uiteraard), dus daar ga ik dan iets anders voor in de plaats doen.
Jij mag trouwens echt trots op jezelf zijn, een druk leven, een gezin en daarnaast toch elke dag tijd (maken) om te sporten. Way to go! Jouw doelen zijn voor mij ook herkenbaar.

dignity, jij klinkt echt als een zeer sportief persoon. Ik hoop dat nu ook op te bouwen (ben er eigenlijk zelfs een beetje jaloers op :mrgreen: ) Ik vind het ook echt heel knap dat je het al zo lang lukt om op gewicht te blijven. Ze zeggen wel eens dat het op gewicht blijven, moeilijker is dan het afvallen. Ik heb dat ook wel zo ervaren (al ben ik geen 25 kg afgevallen maar minder). Vind jij dat ook?

kevers wat zijn jouw redenen om dit programma te volgen? :)


Ik word ook echt heel blij van Pump. Ik ben jaren (nu bijna 7 jaar) geleden begonnen toen mijn (ongezonde) relatie op zijn eind liep. Door Pump viel ik af, werd ik sterker en 'getoneder' en kreeg ik mijn zelfvertrouwen weer terug. Ik leefde helemaal op. Ik maakte een eind aan mijn relatie en bleef heel actief sporten.
Nu alweer een aantal jaar een hele fijne relatie gelukkig. De afgelopen paar jaar niet zo super intensief gesport, ook ivm het klimaat (zeer warm) van het land waar wij woonden. Recentelijk verhuisd naar een (nieuw) buitenland waar het klimaat veel meer op dat van NL lijkt. Ik was door de verhuizingsstress echt weer (te veel) aangekomen en wilde weer gaan sporten. Ben hier gestart met wat wandelingetjes en toen zag ik ineens Les Mills on demand op Facebook voorbij komen. Meteen een barbell aangeschaft, ingeschreven en weer begonnen en ik had het ZO verschrikkelijk gemist. Ik merk echt dat ik nu weer in een heel fijn (sport)ritme zit door dit weer te zijn gaan doen. En mijn lichaam verandert weer 'terug' in zijn oude vorm, ben ik ook zo blij mee. Nu nog mijn snoepen onder controle zien te houden (niet extreem veel, maar wel eigenlijk net te veel i.c.m. het sporten wat ik doe) en dan moet ik nog wel wat cm's kunnen verliezen. Op de weegschaal zie ik weinig verschil, maar in de spiegel en in mijn omtrek zeker wel. Dus ik hecht niet meer zo veel waarde aan de weegschaal nu. :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ahh, bedankt voor de lieve complimeten. Ik weet niet of ik ze echt verdien want ik heb een vrij rustig leventje vind ik zelf hoor ;-)



Grappig dat we het allebei via facebook hebben ontdekt, dit is echt de allereerste advertentie die ik echt nuttig vond, normaal vind ik die ads alleen maar irritant ;-)

Body attack #102 30 min. zit er hier weer op. :yes:

En je hebt gelijk hoor sunshine, de weegschaal zegt zeker niet alles en al helemaal niet als je vooral focust op spieropbouw.
Alle reacties Link kopieren
@sunshine: Fijn dat het zo goed voelt om weer te beginnen. En ik had helemaal niet door dat je heel ergens anders woonde joh! Een koeler klimaat is inderdaad wel fijner om te sporten dan warmte. Al was het alleen al om het zwembad aan zweet dat je uitstoot haha.

@mindervanmij: wat een leuke manier om de work-outs te onthouden haha. @smulrol :dat is wel een goede. Ik sla nu degene die ik leuk vind op onder favorieten in de app, maar dat is zo'n onoverzichtelijke lijst. Nu ik zo'n programma doe zet ik wel elke keer een smiley bij de work-out. Wellicht goed om ze dan ergens op te schrijven.

Ik ben begonnen omdat ik een echte thuissporter ben. Ik heb buiten de deur zo ongeveer iedere sport al gedaan die er te doen valt, maar na een paar keer mis ik de motivatie om er ook echt naartoe te gaan. Thuis is het veel makkelijker: je loopt naar boven, trekt je kleren aan en je begint. Thuis dan ook al verschillende programma's geprobeerd zoals blogilates, Fitness Blender en BikiniBody (ofzoiets), maar ook krachttraining en allerlei oefeningen. Zocht begin dit jaar iets om het wat serieuzer aan te pakken en aan mijn eigen doelen te werken en werd ook geactiveerd door de FB-reclame van Les Mills.

Mijn motivatie om te sporten is met name om getoned te worden / te blijven. Ik heb een heel slank bovenlichaam, maar best wel een forse kont en bovenbenen. Daarnaast merk ik dat hoe meer ik richting de dertig kruip, hoe harder de biertjes aantikken haha :-D En tot slot is het zoals mindervanmij ook zegt, goed voor mijn psychische gesteldheid. Ik merk echt dat ik een actiever en vrolijker mens ben als ik regelmatig sport.

Naast Les Mills doe ik nog aan baantjes zwemmen, een poging tot hardlopen (ben aan het opbouwen), krachttraining, kickboksen en yoga. Dat doe ik overigens nu allemaal niet nu ik de Game Changer doe, behalve de krachttraining.
Wat veel joh, Kevers. Maar wel leuk voor de afwisseling denk ik :)


Ik heb vandaag BC 79 gedaan, die noem ik denk ik maar "die BC met de verschrikkelijke muziek en die lastige kicks" :rofl:

Zondag eindelijk weer eens BP :cheer:
Alle reacties Link kopieren
kevers jij doet ook hartstikke veel! Echt heel leuk. Ik zou ook wel meer willen 'uitproberen', maar hier zijn de sportscholen helaas nog niet open.


Ik heb vanmorgen 30 min Combat 98 gedaan, die is tot nu toe mijn favoriet. Vind het echt een superleuke release! En ik mag morgen alweer pumpen :hyper:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe het ook echt voor de afwisseling. Ik vind iets al snel saai, dus door wat dingen met elkaar te mengen kan ik het langer volhouden. Deze mix gaat al best wel lang goed, al zeg ik het zelf 😄

Hierdoor hebben we thuis inmiddels wel een volledig ingerichte sportschool 🤣

@mindervanmij; wat waren de verschrikkelijke kicks? Ik vind die supermans echt heel lastig!
@sunshine: fijn dat je hem leuk vond. Dat soort zoveel lekkerder hè.

Ik heb vanochtend hardgelopen in het bos (in plaats van BA). Helaas niet droog gebleven 😅, maar de hond was blij.
Ik zal straks even kijken hoe ze heetten. Ik vind die kicks sowieso lastig eerlijk gezegd, maar vandaag blijkbaar toch iets goed gedaan want ik voel mijn bilspieren branden :yes:
Ik heb even gekeken, maar ze noemen de naam niet echt, het is een combinatie van een side kick en een front kick, maar op de een of andere manier lukte het me niet om mijn evenwicht te houden, dat vind ik sowieso lastig. ;-) maar ik heb mijn best gedaan, dat is het belangrijkste uiteindelijk :lol:
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
10-07-2020 15:25
kevers jij doet ook hartstikke veel! Echt heel leuk. Ik zou ook wel meer willen 'uitproberen', maar hier zijn de sportscholen helaas nog niet open.


Ik heb vanmorgen 30 min Combat 98 gedaan, die is tot nu toe mijn favoriet. Vind het echt een superleuke release! En ik mag morgen alweer pumpen :hyper:
Combat 98? :@@:
Ik zie niks verder dan 82 :cry:
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
09-07-2020 08:45

dignity, jij klinkt echt als een zeer sportief persoon. Ik hoop dat nu ook op te bouwen (ben er eigenlijk zelfs een beetje jaloers op :mrgreen: ) Ik vind het ook echt heel knap dat je het al zo lang lukt om op gewicht te blijven. Ze zeggen wel eens dat het op gewicht blijven, moeilijker is dan het afvallen. Ik heb dat ook wel zo ervaren (al ben ik geen 25 kg afgevallen maar minder). Vind jij dat ook?
Ik vind het niet heel moeilijk, maar ik geef toe dat ik best streng ben voor mezelf. Ik sport nu 5 keer per week, o.a. hardlopen, spinning, cardio/pump. Ik heb wel een behoorlijk strak ritme opgebouwd. Ik bekijk aan het begin van de week welke dagen ik die week ga sporten en wat ik welke dag doe (ik ga meestal direct na werk) en daar hou ik me ook aan. Ik stel mezelf nooit vooraf de vraag of ik zin heb, want als je die vraag ruimte geeft, weet je het antwoord al. En als ik dan een keer besluit dat ik niet ga, zit ik me de hele avond op de bank schuldig te voelen dat ik niet geweest ben, wat uiteindelijk funester is dan gewoon dat drempeltje over en gaan. Achteraf voel ik me altijd een stuk beter namelijk.

Ik heb juist iets meer moeten leren loslaten, en beseffen dat het soms niet erg is als je een week niet vijf keer maar vier keer bent geweest (bijvoorbeeld). Ik ben heel bang dat als ik dit strakke ritme loslaat, die kilos er weer bij komen. Wat ook niet zomaar gebeurt nu ik al 10 jaar stabiel ben, weet ik inmiddels, maar goed dat beeld en die angst zit in mijn hoofd. Het eerste wat ik dacht toen de sportschool dichtging was: hoe ga ik dit compenseren. Meteen een nieuw ritme inbouwen en niet loslaten wat ik nu heb opgebouwd...
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
10-07-2020 17:59
Combat 98? :@@:
Ik zie niks verder dan 82 :cry:


Oh shit! Ik bedoelde Attack, sorry. :facepalm:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
10-07-2020 19:30
Ik vind het niet heel moeilijk, maar ik geef toe dat ik best streng ben voor mezelf. Ik sport nu 5 keer per week, o.a. hardlopen, spinning, cardio/pump. Ik heb wel een behoorlijk strak ritme opgebouwd. Ik bekijk aan het begin van de week welke dagen ik die week ga sporten en wat ik welke dag doe (ik ga meestal direct na werk) en daar hou ik me ook aan. Ik stel mezelf nooit vooraf de vraag of ik zin heb, want als je die vraag ruimte geeft, weet je het antwoord al. En als ik dan een keer besluit dat ik niet ga, zit ik me de hele avond op de bank schuldig te voelen dat ik niet geweest ben, wat uiteindelijk funester is dan gewoon dat drempeltje over en gaan. Achteraf voel ik me altijd een stuk beter namelijk.

Ik heb juist iets meer moeten leren loslaten, en beseffen dat het soms niet erg is als je een week niet vijf keer maar vier keer bent geweest (bijvoorbeeld). Ik ben heel bang dat als ik dit strakke ritme loslaat, die kilos er weer bij komen. Wat ook niet zomaar gebeurt nu ik al 10 jaar stabiel ben, weet ik inmiddels, maar goed dat beeld en die angst zit in mijn hoofd. Het eerste wat ik dacht toen de sportschool dichtging was: hoe ga ik dit compenseren. Meteen een nieuw ritme inbouwen en niet loslaten wat ik nu heb opgebouwd...

Ik vind het echt heel knap van je dat je dat ritme zo goed vast kan houden. Dat spreekt wel van karakter zeg maar. Aan de andere kant herken ik ook wel dat bijna obsessieve ('wat als?'), ik heb dat gevoel ook snel. Best vermoeiend is dat, maar als je er een goede balans in kunt vinden dan gaat het prima, toch :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik heb dat obsessieve ook, ik kan me er dan helemaal in vastbijten voor een tijdje, tot er weer wat anders langskomt. Hopelijk hou ik het nu vol! Denk het wel want ik ben een inmiddels al bijna een jaar bezig met afvallen en langzaam aan steeds meer aanpassen richting een gezonde leefstijl.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest vanmorgen eigenlijk 30 min Pump #107 doen, maar ik heb lekker 55 min Pump #89 gepakt, dat is een van mijn oude favorieten. En wat was het weer lekker! 470 kcal verbrand, waarvan 371 actieve kcal. Daar worden we blij van :)

Het is hier weer mooi weer (eindelijk), dus misschien ga ik vanmiddag ook nog wel even wandelen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
@Kevers Ik ben nu wel heel benieuwd naar jouw resultaat halverwege. Merk je verbetering?


Ik heb gister BP 99 gedaan en vandaag BC 78. Morgen eigenlijk body balance, maar ik twijfel wat ik in plaats daarvan zal doen, want balance sla ik over. Maar ben ook erg moe, dus waar ik het voor ga vervangen daar twijfel ik nog over
Alle reacties Link kopieren
Wat balen zeg, mindervanmij, die vermoeidheid. Ik heb er zelf ook last van moet ik zeggen, en ik baal er wel van.

Ik heb vanmorgen voor het eerst Grit gedaan en het is echt 100% niet mijn ding. Ik vind de bewegingen te intens en te lastig en ik kan het allemaal niet volgen. Daarnaast vind ik de manier van 'lesgeven' niet zo leuk. Ik ga dus mijn Grit vervangen door Combat of Attack :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ja, het is echt balen, maar ik weet gelukkig wel waar het door komt. Althans dat vermeoden heb ik. Ik ben net ongesteld geweest en ik heb de laatste maanden een stuk meer bloedverlies dan vroeger. Ik heb toch wel het idee dat het hier wat mee te maken heeft.

Jammer zeg, dat grit niet je ding was. Ik heb wel eens zo'n filmpje gekeken en ik vond het vooral heel erg overdreven allemaal en echt een chaotisch zooitje. Als ik jouw berichtje zo lees krijg ik er nog minder zin in :rofl:
Alle reacties Link kopieren
@mindervanmij: ik wilde zondag eigenlijk testen, maar toen had ik al krachttraining gedaan dus dat leek me niet zo slim. Ik ga het vanavond doen!

Ik had al wel mijn omtrek opgemeten: van 78 centimeter naar 73 centimeter, maar nu ben ik een beetje bang dat ik het de eerste keer niet helemaal goed heb gemeten. Want 5 centimeter verliezen in drie weken is wel een beetje too much. Had eigenlijk ook foto's moeten maken, dan had ik het wellicht kunnen zien :idee:

En vervelend dat je zo moe ben. Dan is het ook goed om lekker niets te doen toch?
Adriene heeft overigens ook een yoga-video voor wanneer je ongesteld bent, wellicht vind je dat nog wat: https://www.youtube.com/watch?v=4JaCcp39iVI ;-)

@sunshine: ik snap je helemaal! Ik vind het ook echt niet leuk. Heb je Strength of Cardio gedaan? Ik blijf Grit wel doen gedurende het programma, maar daarna laat ik het ook snel weer vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven