Les Mills on demand

27-05-2020 10:12 556 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik vroeg me af of er hier iemand is die ervaring heeft met Les Mills on demand.
Ze bieden 800+ lessen online aan. Ik was vroeger (lees 4+ jaar geleden) een fanatieke BodyPumper (3-5 keer per week) en genoot hier ook echt van. Ik deed ook vaak een lesje BodyAttack of BodyShape mee. Nu met de lockdown kunnen we geen kant op en ik wil dat graag weer oppakken. Ik ben trouwens nog aan het rondkijken waar ik het beste een barbell kan bestellen.

Alvast bedankt!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
07-06-2020 09:17
Oh wat jammer zeg. Het werd bij altijd gepresenteerd alsof het van Les Mills was, en doordat er ook 'Body' voor stond klopte het in mijn hoofd dus ook. Ik wil Les Mills Tone dan wel eens proberen, dat is een mix van cardio, kracht en core training en een les duurt 45 minuten. Het enige dat ik niet heb is een elastiek, maar als ik het echt leuk vind dan kan ik die altijd nog bestellen.

Hoe ziet jullie 'trainingsschema' er eigenlijk uit? Ik vind het soms moeilijk om rust te nemen omdat ik zo graag wil sporten. Wat ik nu doe:
Maandag: pump
Dinsdag: attack (aankomende week dus tone uitproberen)
Woensdag: pump
Donderdag: attack/combat/tone
Vrijdag: pump
Zaterdag: rustdag/wandelen
Zondag idem

Ik doe niet elke dag 55 min, vaak tussendoor 45 of 30 min. Ik probeer wel echt te luisteren naar mijn lichaam, als ik bijvoorbeeld echt heel vermoeid ben of ik last van mijn knieën heb (heb ik vrij snel, wel al nieuwe fitness schoenen aangeschaft) dan neem ik wel extra rust tussendoor. Ik wil ook weer beginnen met het drinken van een eiwit shake na elke zware training.
Wauw, super schema zeg! Dat red ik echt niet hoor :-$

Mijn doelstelling is 2 keer uurtje bodypump en 1 keer half uurtje bodybalance. Dat lukt meestal wel, maar soms ook niet. Ben alleenstaande ouder van 2 kleine kinderen en werk 4 dagen buiten de deur, dus vind dit al heel wat haha.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
07-06-2020 11:33
Net pump gedaan, ging lekker. Ik heb de chest-track wat zwaarder gedaan, ging opzich goed :)

rug track ook wat zwaarder, dat was pittig, maar ik heb het wel gehaald. Mijn man heeft vandaag ook progressie-foto's gemaakt en ik ben echt trots, ik begin een beeeeetje spierdefinitie op mijn rug te zien :yes:
:cheer: super leuk als je resultaat ziet!
Alle reacties Link kopieren
Chica-1983 schreef:
07-06-2020 13:40
Wauw, super schema zeg! Dat red ik echt niet hoor :-$

Mijn doelstelling is 2 keer uurtje bodypump en 1 keer half uurtje bodybalance. Dat lukt meestal wel, maar soms ook niet. Ben alleenstaande ouder van 2 kleine kinderen en werk 4 dagen buiten de deur, dus vind dit al heel wat haha.

Haha dankjewel! Ik vind het van jou ook echt goed dat je al drie keer per week sport, zeker met je werk en de kids.
Wij hebben (nog) geen kinderen en ik heb ruim voldoende vrije tijd dus daarom kan ik elke dag wel tijd maken, buiten dat ik het echt heel leuk vind om te doen en niet kan wachten tot ik echte resultaten zie. :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
07-06-2020 09:17
Oh wat jammer zeg. Het werd bij altijd gepresenteerd alsof het van Les Mills was, en doordat er ook 'Body' voor stond klopte het in

Even inbreken; Shape was inderdaad van LM hoor. Van voor de Sh’bam en CX-works tijd. :)
@sunshine: ik doe nu:

Squats met lichaamsgewicht (ivm knie-problemen)
Chest met 7,5 kilo - dus aan beide kanten 3,75
Rug met 7,5
Triceps met 2,5 kilo (extensions) of 4,5 kilo verzwaarde stang
Biceps met 2,5 kilo per hand of 5 kilo aan de stang
Lunges sla ik over vanwege mijn knie
Schouders losse oefeningen met 1,25 kilo per hand en anders de verzwaarde stang van 4,5 kg
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
07-06-2020 13:46
Even inbreken; Shape was inderdaad van LM hoor. Van voor de Sh’bam en CX-works tijd. :)

Ah thanks! Heb jij ook enig idee toevallig waarom ze het niet meer aanbieden?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
07-06-2020 17:08
@sunshine: ik doe nu:

Squats met lichaamsgewicht (ivm knie-problemen)
Chest met 7,5 kilo - dus aan beide kanten 3,75
Rug met 7,5
Triceps met 2,5 kilo (extensions) of 4,5 kilo verzwaarde stang
Biceps met 2,5 kilo per hand of 5 kilo aan de stang
Lunges sla ik over vanwege mijn knie
Schouders losse oefeningen met 1,25 kilo per hand en anders de verzwaarde stang van 4,5 kg
Oh wat leuk om te lezen, dat is namelijk ongeveer hetzelfde gewicht als waar ik nu op zit bij de meeste tracks. Ik vind de lunges en squats ook lastig inschatten qua gewicht omdat ik de ene keer meer last van mijn knieën heb dan de andere keer. Is overigens gewoon mijn eigen gevoel, het voelt ook niet heftig genoeg om mee naar de dokter te gaan want het voelt echt als een soort gewrichtspijn, maar ik heb er gelukkig niet altijd last van.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!
Ik heb een poosje LM On demand gevolgd en vond het leuk. Vooral omdat ik mijn eigen tijd kon bepalen wanneer ik zin/tijd had. Ik had al een pumpset in huis en heb nog een 2e hands spinningbike gekocht.
De sportschool is bij ons weer open (buiten sporten)


Bodypump gewichten:
Squats: 2x10kg
Borst: 2x6kg
Rug: 2x7,5kg
Triceps: 2x5kg
Biceps: 2x4,5kg
Lunches: 2x7,5kg
Schouders: 2x5kg of losse schijven van 2,5kg

Overigens luister ik goed naar mijn lijf, als ik een keer geen zin heb doe ik een dag niets of doe ik minder of minder intensief.
wiriehorn wijzigde dit bericht op 21-09-2020 17:08
30.66% gewijzigd
Your ego is not your amigo!
sunshineandblueskies schreef:
07-06-2020 17:29
Oh wat leuk om te lezen, dat is namelijk ongeveer hetzelfde gewicht als waar ik nu op zit bij de meeste tracks. Ik vind de lunges en squats ook lastig inschatten qua gewicht omdat ik de ene keer meer last van mijn knieën heb dan de andere keer. Is overigens gewoon mijn eigen gevoel, het voelt ook niet heftig genoeg om mee naar de dokter te gaan want het voelt echt als een soort gewrichtspijn, maar ik heb er gelukkig niet altijd last van.

Dat is fijn dat je er niet altijd last van hebt. Ik heb toen ik net begon met LMOD erge last gehad van mijn rechterknie, die pijn was echt de hele dag aanwezig. Nu valt het wel mee qua pijn maar ik ben wel erg voorzichtig geworden en met lichaamsgewicht squaten is voor mij prima. :)
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas ook knieklachten...artrose. :|
Gelukkig heb ik er met squats weinig last van. Sterker nog; door mijn beenspieren te versterken, heb ik minder last van die knie. Pre corona zat ik op 2x8,5kg. Ben na een maand niks doen weer gestart met 2x5 en ben nu weer langzaam aan het opbouwen.
Lunges zijn lastiger. Vooral dynamische lunges, waarbij ik opzij moet stappen. Van een step af is dan helemaal niet te doen, dus dat doe ik niet meer. Lunges doe ik vaak met alleen lichaamsgewicht of met een los gewicht (ipv stang)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Squats doe ik nu momenteel met mijn hiel een klein beetje hoger dan mijn tenen (dmv een verhoging), dat helpt wel heel erg merk ik. Anders maak ik blijkbaar een verkeerde knik met mijn knie. Dit is destijds aangeraden door de sportschool, maar ik was eigenwijs en toen dus die blessure...
Zitten jullie eigenlijk ook bij de les mills squad op Facebook?
Alle reacties Link kopieren
wiriehorn welkom! Leuk dat je erbij bent. Jouw sportschema ziet er ook lekker actief uit, wat fijn zeg. Ik heb vroeger altijd heel veel gezwommen en mis dat nu ook echt. Er zit hier wel een sportclub in de buurt met een zwembad, maar ik verwacht dat die voorlopig niet opengaat (en hij is hemel duur) :(

Doornroosje wat vervelend zeg, van die artrose klachten. Wel fijn dat je je beenspieren kunt versterken en dat het dan minder is. Ik merk zelf inderdaad ook dat zo lang ik stabiel kan staan (squat, forward en backward lunge) ik er bijna geen last van heb maar hoe meer beweging er in zit, hoe erger het wordt. Dus ik let ook goed op...

mindervanmij Wat een goede tip met die verhoging onder je teen. Misschien moet ik dat toch ook eens uitproberen. Ik zit nog niet op de LM facebook, maar ga dat zometeen wel even checken, lijkt me wel leuk.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Heb je het nog geprobeerd met die verhoging? Ben wel benieuwd of het je bevalt. Ik had vandaag helaas weer last van mijn knie, ik heb ergens toch het idee gek genoeg dat dit ook met mijn hormonen te maken heeft. In de 2 weken nadat ik ongesteld ben geweest gaat het prima en na mijn eisprong echt altijd gezeur met dan weer dit gewricht, dan weer het andere....

overigens vandaag wel de schouders verzwaard van de verzwaarde Stang naar 2 keer 2,5 kilo :yes: Alle kleine beetjes helpen
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
09-06-2020 21:22
Heb je het nog geprobeerd met die verhoging? Ben wel benieuwd of het je bevalt. Ik had vandaag helaas weer last van mijn knie, ik heb ergens toch het idee gek genoeg dat dit ook met mijn hormonen te maken heeft. In de 2 weken nadat ik ongesteld ben geweest gaat het prima en na mijn eisprong echt altijd gezeur met dan weer dit gewricht, dan weer het andere....

overigens vandaag wel de schouders verzwaard van de verzwaarde Stang naar 2 keer 2,5 kilo :yes: Alle kleine beetjes helpen

Oh nee shit, vergeten! Morgen dan maar, dan ga ik weer pompen. Heb vandaag attack gedaan, nu dikke spierpijn in biceps en triceps. Wat balen van je knie! De gekste dingen hangen samen met hormonen, dus zou zomaar kunnen inderdaad. Mijn knieën doen niet meer vervelend nu ik nieuwe schoenen heb, dus dat is fijn. Ik zal morgen even updaten of die verhoging heeft geholpen met squatten.
En wat goed dat je verzwaard hebt! Ik ga morgen de squats en de triceps verzwaren. Denk ik :biggrin:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
09-06-2020 23:22
Oh nee shit, vergeten! Morgen dan maar, dan ga ik weer pompen. Heb vandaag attack gedaan, nu dikke spierpijn in biceps en triceps. Wat balen van je knie! De gekste dingen hangen samen met hormonen, dus zou zomaar kunnen inderdaad. Mijn knieën doen niet meer vervelend nu ik nieuwe schoenen heb, dus dat is fijn. Ik zal morgen even updaten of die verhoging heeft geholpen met squatten.
En wat goed dat je verzwaard hebt! Ik ga morgen de squats en de triceps verzwaren. Denk ik :biggrin:
Let op dat de verhoging onder je hiel moet he, niet je tenen! ;)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :-)
Ik heb inderdaad ook vaker gehoord dat een verhoging onder de hiel kan helpen bij knieklachten. Hoop voor de dames die het proberen daar baat bij hebben.

Bodyattack wordt bij ons helaas niet meer gegeven. Dat vond ik altijd wel leuk om te doen. Maar op dit moment zou ik dat ook nog niet durven, net als combat. Ik heb vorig jaar een nieuwe heup gekregen en moet nog een beetje oppassen met wat ik allemaal doe. Dan zijn wat meer 'statische sporten' zoals pump, RPM en yoga geschikter.

@Sunshine: zwemmen kan ook in open water, dat doe ik ook. Nu nog wel in swimsuit (soort wetsuit) omdat het anders te koud is. Echt een aanrader, zwemmen is zo fijn!
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Sterker nog... gewichthef-schoenen hebben volgens mij om die reden een verhoging bij de hak.Afbeelding
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy thanks voor de tip! Ik ga even kijken hoe ik dat het beste kan aanpakken.

wiriehorn ik vind het echt knap dat je dat doet! Ik ben niet zo'n held qua zwemmen in koud water :'-( Dus ik laat dat even aan me voorbij gaan. Maar hopelijk komt er dit jaar nog ergens weer een kans om een zwembad in te duiken. Lijkt me echt heerlijk!

Ik heb spierpijn in mijn biceps en triceps van de attack van gisteren, maar ga zometeen toch wel even pumpen. Dan kijk ik morgen hoe ik me voel en of ik beter een low impact les kan pakken :biggrin:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik vind dat altijd zo lekker een beetje spierpijn. Ik heb vandaag spierpijn in mijn borstspieren en een klein beetje bij mijn schouders. Maar net niet zoveel dat het echt storend is. Dat is het lekkerst vind ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
10-06-2020 10:08
Ik vind dat altijd zo lekker een beetje spierpijn. Ik heb vandaag spierpijn in mijn borstspieren en een klein beetje bij mijn schouders. Maar net niet zoveel dat het echt storend is. Dat is het lekkerst vind ik ;-)

Ja precies! Ik heb dat dus ook. Gewoon dat je echt kunt voelen dat je iets gedaan hebt, dat je spieren ervan onder de indruk zijn. Maar niet zo erg dat je niet meer kunt lopen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
wiriehorn schreef:
10-06-2020 08:21

@Sunshine: zwemmen kan ook in open water, dat doe ik ook. Nu nog wel in swimsuit (soort wetsuit) omdat het anders te koud is. Echt een aanrader, zwemmen is zo fijn!

Oh, dat klinkt leuk. Heb ik wel eens eerder gelezen dat mensen dat doen.
Hoe weet je of het water waar je zwemt veilig is? Qua boten/waterkwaliteit/stroming?
(waar moet je op letten?)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net weer een uurtje gepumpt, maar viel me toch wel zwaar. Het begin ging lekker, ik had de squats verzwaard met 1.25 kg extra aan elke kant (dus 2 x 3.25 kg) en dat ging goed, maar bij de chest track werd ik een beetje duizelig en dat zakte maar langzaam weg. Heb wel de pump afgemaakt, was verder ook niet misselijk of zo. Net een eiwit shake genomen en nu maar ff bijkomen, ik denk dat ik morgen een extra rustdag in moet lassen. Ik wil weer te snel te veel, daar loop ik wel vaker tegenaan :(
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Herkenbaar hoor, Sunshine.

Ik heb dat duizelige tijdens / na BP zelf vaak als ik ongesteld ben (geweest), zou het daar nog iets mee te maken kunnen hebben?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
10-06-2020 13:38
Herkenbaar hoor, Sunshine.

Ik heb dat duizelige tijdens / na BP zelf vaak als ik ongesteld ben (geweest), zou het daar nog iets mee te maken kunnen hebben?


Oh ja zeker, ik ben nu ongesteld namelijk, derde dag. :idee:
Morgen maar even aankijken, en anders pak ik 'm vrijdag weer lekker op.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven