Les Mills on demand

27-05-2020 10:12 556 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik vroeg me af of er hier iemand is die ervaring heeft met Les Mills on demand.
Ze bieden 800+ lessen online aan. Ik was vroeger (lees 4+ jaar geleden) een fanatieke BodyPumper (3-5 keer per week) en genoot hier ook echt van. Ik deed ook vaak een lesje BodyAttack of BodyShape mee. Nu met de lockdown kunnen we geen kant op en ik wil dat graag weer oppakken. Ik ben trouwens nog aan het rondkijken waar ik het beste een barbell kan bestellen.

Alvast bedankt!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als gevolg van de Corona crisis en de sportschool die dicht ging uiteindelijk ook een Les Mills abo afgesloten en de officiele step en barbell spullen gekocht. Was wel even een investering, maar ik ga dit jaar toch niet op vakantie dus heb het mezelf gegund. Lees veel herkenbare dingen hier!

Ben nu net een paar weken bezig vanuit huis. Ik pump al een jaar of 10 en dat pakte ik redelijk snel weer op. Ff wennen thuis, maar voelde al vrij snel vertrouwd. Ben begonnen met de laatste release, die kende ik nog vrij goed. Die doe ik nog een paar keer en dan ga ik afwisselen.

Ik doe nu ook lesjes body combat, dat is wel lekker maar tempo ligt hoog en ben nooit zo goed geweest in links/rechts coordinatie dus ziet er nog wat klungelig uit, soms. Struikel een beetje over mijn eigen voeten :D. Ik heb ook een gladde vloer dus dat is soms wel wat onhandig bij push ups enzo. Wel fijn dat je er weinig equipment voor nodig hebt!

Het is niet ideaal, maar beter dan niets. Wel fijn om een alternatief te hebben met slecht weer, ik loop nu verder veel hard buiten maar daar heb ik geen zin in bij slecht weer.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
06-06-2020 17:28
Jawel, maar die specifieke oefening doe je met 1 losse schijf. 2 zou misschien wel kunnen, maar zelf krijg ik daar altijd kramp van in mijn handen

Ah, ik snap het. Als je kramp krijgt wordt het lastig.
Beginnen met 5 kg en overstappen naar 2,5 kg halverwege misschien?
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
06-06-2020 17:31
Ik doe nu ook lesjes body combat, dat is wel lekker maar tempo ligt hoog en ben nooit zo goed geweest in links/rechts coordinatiedus ziet er nog wat klungelig uit, soms.

;-D
Dat vind ik echt het voordeel van body pump, daar is dat niet zo belangrijk als bijv. zumba ofzo. Wel goede houding en techniek natuurlijk.
@Dignity: misschien is de "getting started with bodycombat" iets? Vaak is het zo als je eenmaal de bewegingen kent, dat het dan wat makkelijk op te pakken is :)

@Courage: ja, ik denk dat ik het zo ga aanpakken. Ben benieuwd hoe lang ik het ga volhouden met 5 kilo. Dnek niet lang :rofl:
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
06-06-2020 17:37
;-D
Dat vind ik echt het voordeel van body pump, daar is dat niet zo belangrijk als bijv. zumba ofzo. Wel goede houding en techniek natuurlijk.
Heeel herkenbaar. Bij pump maakt het niet uit of je met links of rechts begint, zolang je ze allebei maar doet :D. Maar ik weet dat ik dit heul vroeger toen ik nog steps deed ook had, en het wordt beter naarmate je het vaker doet. Daar wacht ik nu op en ondertussen ploeter ik moedig voorwaarts... ;-)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
06-06-2020 17:39
@Dignity: misschien is de "getting started with bodycombat" iets? Vaak is het zo als je eenmaal de bewegingen kent, dat het dan wat makkelijk op te pakken is :)
het gaat niet zozeer om de bewegingen an sich (ik heb idd de startles ff doorgenomen), maar de snelheid in de choreo van verschillende bewegingen achter elkaar. Een verkeerd stapje en je komt met het verkeerde been uit enzo. Nou ja voordeel van thuissporten is dat niemand het ziet ;-)
Ja, dat herken ik. Daarom doe ik van bodycombat eens per week dezelfde release... Daarvan weet ik tenminste redelijk welke stapjes ik moet doen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Dignity wat leuk! Nog een enthousiasteling erbij, gezellig. Ik had ook echt graag de officiële Les Mills spullen gewild, maar buiten het feit dat die buiten mijn budget lagen waren ze ook overal uitverkocht :( Dus ik ben gezond jaloers op jou :mrgreen:
Hoe veel gewicht pump jij nu gemiddeld?

mindervanmij ik heb daar ook echt een poos over gedaan hoor, zeker een maand of 8 bij 3 x in de week pumpen, haha. En dan bij een nieuwe release kon ik weer overnieuw beginnen :"-(

En over de gewichten en kramp krijgen, ik zou het andersom doen. Dus bijvoorbeeld ronde 1 (en evt. 2) met 2,5 kg schijf, en dan de laatste ronde met een 5 kg schijf. Wel zwaar, maar zo bouw je het op en het is beter om van lichter naar zwaarder te gaan dan andersom. Dan bouw je meer kracht/weerstand op. :)
sunshineandblueskies wijzigde dit bericht op 06-06-2020 17:45
Reden: typo
0.12% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Steps ja! ;-D
Heel leuk als de hele groep links over het bankje stapt en jij rechts. En meer van dat soort dingen. Good old days. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
06-06-2020 17:44
Dignity wat leuk! Nog een enthousiasteling erbij, gezellig. Ik had ook echt graag de officiële Les Mills spullen gewild, maar buiten het feit dat die buiten mijn budget lagen waren ze ook overal uitverkocht :( Dus ik ben gezond jaloers op jou :mrgreen:
Hoe veel gewicht pump jij nu gemiddeld?
Ik heb ze uiteindelijk via de website van Les Mills besteld. Ik had mazzel, toen ik ging bestellen hadden ze net een partij tweedehands spullen liggen die ooit bij de kwartaal workshops gebruikt waren, dus ik kreeg iets van 30% korting. Prima, dat de step tweedehands is maakt mij echt niet uit.

Ik pump redelijk zwaar qua benen, bij de squats heb ik meestal 10 kilo aan beide kanten. Lunges meestal ook met redelijk gewicht. Ik heb daarom ook redelijk variatie aan gewichten bijgekocht zodat ik goed kan variëren en afwisselen. Ik heb gewichtensets gekocht van 5 kg, 3,7 kg, 2,5 kg en 1 kg. Armen doe ik nu met 3,7 kg aan beide kanten.

Ik was gelukkig niet heel erg teruggevallen qua gewicht na 2 maanden geen pump. Hooguit wat meer spierpijn de eerste keer.

Ik wilde ook lesjes body attack doen maar daarvoor is mijn appartement toch net de klein. Je hebt daarvoor meer ruimte nodig dan bij de combat en de pump.
Alle reacties Link kopieren
Overigens, wat ik wel lastig vind, met name als je een body combat lesje doet waarvan je niet de choreo kent, is dat de video's wel heel erg disco/flashy zijn gefilmd. Het is echt een beetje een show natuurlijk.

Ik doe het toch vanaf een beperkt laptop scherm en ik kan daardoor soms niet zo goed zien wat de beweging/choreo is, omdat er teveel disco lichten doorheen gaan. Maar dat zal ook wel wennen. Ik heb de combat nu drie keer gedaan dus ben nog echt een beginner.
Bedankt voor de tip, Sunshine. ik ga eens kijken hoe het gaat :)
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
06-06-2020 09:47
Ja zoals mindervanmij ook al aangaf ben ik bang dat dat moeilijk wordt inderdaad. Iedereen gaat nu maximaal thuis sporten ivm Corona, dus de grote (bekende) zaken zijn bijna allemaal uitverkocht. Ik zou idd toch eens marktplaats proberen.

Bedoelde je het originele Les Mills materiaal, of een pump set in zijn algemeenheid (barbell, gewichten)?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via de Les Mills site doorgeklikt en de originele smartbell en step waren op de webshop waar je dan terecht komt, nog ruimschoots beschikbaar. Zowel nieuw als tweedehands en ook binnen een paar dagen bezorgd. Alle andere (goedkopere) barbell spullen waren idd wel uitverkocht.
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
06-06-2020 18:00
Overigens, wat ik wel lastig vind, met name als je een body combat lesje doet waarvan je niet de choreo kent, is dat de video's wel heel erg disco/flashy zijn gefilmd. Het is echt een beetje een show natuurlijk.

Ik doe het toch vanaf een beperkt laptop scherm en ik kan daardoor soms niet zo goed zien wat de beweging/choreo is, omdat er teveel disco lichten doorheen gaan. Maar dat zal ook wel wennen. Ik heb de combat nu drie keer gedaan dus ben nog echt een beginner.
Ik gebruik de Android app op mijn tv
Alle reacties Link kopieren
Dignity jeetje wat een mooi gewicht! Daar wil ik dus ook weer naartoe, is het niveau waar ik vroeger ook ongeveer op zat, het gewicht wat jij opnoemt. En wat balen dat je net niet genoeg ruimte hebt voor attack... We hebben gelukkig een ruime woonkamer dus ik heb ruimte genoeg, en ik stream op de tv (vanaf Apple TV) dus ik kan ook alles heel goed zien.

Courage ik bedoelde de barbells en gewichten in het algemeen. Maar dat geldt ook voor het land waar ik in woon hè, het kan zo maar zijn dat het in Nederland veel makkelijker te krijgen is. Dat geldt voor mij dus ook voor de Les Mills barbells en gewichten. Maar ben super tevreden hoor met wat ik nu heb aan materiaal :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds iets vóór de Corona-tijd LMOD lid en het bevalt me echt prima. Ik doe body pump met dumbbells. Ik wissel veel af, maar mijn favoriet blijft combat.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ah vandaar Sunshine-enzo. :)
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, misschien weten jullie dit wel. Vroegâh, toen ik de lessen nog volgde op de sportschool, boden ze ook BodyShape aan. Ik weet bijna 100% zeker dat dit ook van Les Mills was. Maar op On Demand staat het niet, en als ik google kan ik er ook eigenlijk niets meer over vinden. Ik vond het altijd heel leuk en ook fijn, wat meer low-impact. Weet iemand wat ermee gebeurd is?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
06-06-2020 22:22
Trouwens, misschien weten jullie dit wel. Vroegâh, toen ik de lessen nog volgde op de sportschool, boden ze ook BodyShape aan. Ik weet bijna 100% zeker dat dit ook van Les Mills was. Maar op On Demand staat het niet, en als ik google kan ik er ook eigenlijk niets meer over vinden. Ik vond het altijd heel leuk en ook fijn, wat meer low-impact. Weet iemand wat ermee gebeurd is?
Volgens mij is dat geen LM, de lessen bij onze sportschool waren elke week anders
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
06-06-2020 22:28
Volgens mij is dat geen LM, de lessen bij onze sportschool waren elke week anders


Oh wat jammer zeg. Het werd bij altijd gepresenteerd alsof het van Les Mills was, en doordat er ook 'Body' voor stond klopte het in mijn hoofd dus ook. Ik wil Les Mills Tone dan wel eens proberen, dat is een mix van cardio, kracht en core training en een les duurt 45 minuten. Het enige dat ik niet heb is een elastiek, maar als ik het echt leuk vind dan kan ik die altijd nog bestellen.

Hoe ziet jullie 'trainingsschema' er eigenlijk uit? Ik vind het soms moeilijk om rust te nemen omdat ik zo graag wil sporten. Wat ik nu doe:
Maandag: pump
Dinsdag: attack (aankomende week dus tone uitproberen)
Woensdag: pump
Donderdag: attack/combat/tone
Vrijdag: pump
Zaterdag: rustdag/wandelen
Zondag idem

Ik doe niet elke dag 55 min, vaak tussendoor 45 of 30 min. Ik probeer wel echt te luisteren naar mijn lichaam, als ik bijvoorbeeld echt heel vermoeid ben of ik last van mijn knieën heb (heb ik vrij snel, wel al nieuwe fitness schoenen aangeschaft) dan neem ik wel extra rust tussendoor. Ik wil ook weer beginnen met het drinken van een eiwit shake na elke zware training.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik doe om de dag pump en de andere dag een “rustdag”, waarop ik heel soms combat doe.
Net pump gedaan, ging lekker. Ik heb de chest-track wat zwaarder gedaan, ging opzich goed :)

rug track ook wat zwaarder, dat was pittig, maar ik heb het wel gehaald. Mijn man heeft vandaag ook progressie-foto's gemaakt en ik ben echt trots, ik begin een beeeeetje spierdefinitie op mijn rug te zien :yes:
Alle reacties Link kopieren
Mijn schema is in theorie:

Maandag: body combat
Dinsdag: de ene week cx, de andere week barre (soms gevolgd door bb flexibility)
Woensdag: Grit of een hybrid
Donderdag: body balance
Vrijdag: body combat
Zaterdag: body pump
Zondag: rust/wandelen

In praktijk doe ik tenminste 4, maar soms weleens op een andere dag. Het werkte beter toen ik het burn amplify programma volgde, ik moet even een manier vinden me aan mijn eigen programma te houden. Burn amplify zaten me teveel dingen in die ik gewoonweg niet leuk vind, zoals attack.
Grit vind ik ook niet zo leuk, dus misschien sleutel ik nog wat verder tot ik een programma heb wat ik helemaal met plezier doe. Ik vind grit alleen wel nuttig...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij wat fijn dat je verschil begint te zien! Het is altijd leuk om te zien dat wat je doet ook resultaat geeft. En goed dat je bent gaan verzwaren! Op hoe veel gewicht zit je nu met de chest en rug? Ik kan rug eigenlijk best zwaar trainen, maar als er veel push presses of power presses in de track zitten dan krijg ik het moeilijk.

Gamayun dat ziet er goed uit zeg. Het blijft altijd even aftasten wat goed werkt, wat je leuk vindt en hoe je het beste kunt afwisselen om het leuk te houden. Ik ben ook niet zo van de HIIT maar ik wil het wel een kans geven, het is 'maar' 30 minuten en ben benieuwd of ik het van LM misschien leuker vind.


Ik heb net 4 km rustig gewandeld (nieuwe wandelschoenen inlopen, nu pijnlijke voeten). De rest van de dag doe ik lekker rustig aan, en dan kan ik morgenochtend weer knallen met de Pump.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven