Magere chocolademelk na een workout?

19-05-2020 18:34 29 berichten
Ik hoor het de laatste tijd regelmatig op Facebook voorbij komen: neem een glas magere chocolademelk na een workout. Het heeft volgens zeggen de optimale verdeling tussen eiwitten en suikers die je nodig hebt na een workout.

Wie weet hier meer van? het klinkt te mooi om waar te zijn :roll:
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-05-2020 19:28
Je lichaam kan prima zelf zijn energie uit voorraden aanvullen, dus het is niet nodig als je normaal gezond bent.

inderdaad
ik sport meestal 's avonds, om een uur of 8
en dan neem ik na het sporten een kopje thee en mis inderdaad niks

Je hoeft (als niet top-sporter) echt niet van alles aan te vullen
stellar schreef:
19-05-2020 18:44
Van een glaasje na het sporten wordt je niet dik hoor.
Volgens het Voedingscentrum zitten er bijna 200 kcal in een glas chocolademelk. Als je sport om af te vallen zou ik het dus gewoon niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
20-05-2020 08:48
Volgens het Voedingscentrum zitten er bijna 200 kcal in een glas chocolademelk. Als je sport om af te vallen zou ik het dus gewoon niet doen.
Het scheelt 80 calorieën met diegene die TO wil drinken. Daar zou ik dan weer écht niet over in zitten. Tenzij iemand die 0% echt heel lekker vindt natuurlijk.

Ik zit van een glas van 200 ml net zo vol als van twee boterhammen met kaas. Nee, ik drink niet dagelijks een glas in plaats van brood, maar die keer dát ik dan zo'n glas drink, geniet ik zó intens! En gelukshormoon is ook heel belangrijk :mrgreen:
Nee, maar ik bedoel; 80 calorieën is gewoon verwaarloosbaar. En je zit dus zó vol van zo glas, dat je die 80 (als dat dan wel belangrijk gevonden wordt) echt ergens anders wel weer gemist wordt ;)
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een nieuw inzicht.
Chocolate Milk: A Post-Exercise Recovery Beverage for Endurance Sports
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23075563/

Heeft te maken met 'metabolic window' die optimaal zou zijn tot een half uur na de training. Tbv spierherstel. En dat dit even goed zou werken als duurdere sportdrankjes. Alleen van toepassing na een serieuze duurtraining.

Bij krachttraing is dit de tijd na je training waarin je anabool (spieropbouw) bent.

Maar daar bestaat niet echt consensus over en volgens mij is het net zo goed om gewoon de hele dag door goed te eten. Je lichaam vult de tekorten zelf weer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven