Paardrijden op “latere” leeftijd

12-01-2020 20:55 3042 berichten
Zijn er meer mensen hier die op latere leeftijd zijn gaan paardrijden of willen gaan paardrijden (en hier eventueel over willen kletsen/ervaringen uit willen wisselen)?

Wat vind je er van? Hoe lang ben je al bezig?
Is het te doen? Vind je het leuk? Rijd je op de manege niet tussen allemaal hele jonge meiden? Heb je groepsles of privéles? Tips? Aandachtspunten?

Ik ben zelf 39 en heb onlangs een kennismakingsgesprek gehad bij een manege. Dat was leuk; lieve mensen, leuke sfeer, paarden zagen er goed en happy uit.
Ik ga binnenkort beginnen met 5 proeflessen (privéles).
Ben zeer benieuwd. Ook of ik het durf en niet als een houten klaas op dat paard zit (ik was vroeger met alles best bang om te vallen en daardoor te stijf en te voorzichtig, ik hoop dat ik daar overheen gegroeid ben :)).

Mijn doel zou zijn om ooit buitenritten in het bos te kunnen maken (erg mooie omgeving voor paardrijden hier).

Wat is jouw doel?
En rijd je op een eigen paard of paarden van de manege?

Dames en heren die al vanaf jonge leeftijd paardrijden mogen uiteraard ook reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook erg blij dat ik een eigen paard heb.Zij is op dit moment echt mijn uitlaatklep.Ik kom verder de deur haast niet uit,maar elke dag even naar stal.
En als ik daar ben,vergeet ik alles even voor een poosje.
Ik heb les gehad vandaag, ging super. Hij gaat sinds we serieus aan het werk zijn echt heel goed vooruit.
En ik heb een nieuwe rijbroek, 1 van Ariat. Heel fijne stof, ik had misschien alleen een maat kleiner moeten nemen (en ik heb de kaartjes er al vanaf geknipt)...

Even tussendoor, zijn er misschien mensen die het leuk vinden om een Viva Penny Facebook groepje op te richten? Kun je wat makkelijker foto's en filmpjes delen en als we hem afgesloten houden is het ook niet herkenbaar. Wel gewoon hier door blijven kletsen natuurlijk 😊
Ja leuk idee, Astoria! Ik ben voor!

Hier eigenlijk weinig te melden. Ik heb vandaag uit verveling de keukenkastjes opgeruimd (en heel veel zooi weggegooid). Eigenlijk stond mijn kledingkast op het programma, maar die doe ik morgen.

Verder mis ik het paardrijden en de gezelligheid van de manege. En ben ik bijna in staat om mijn eigen paard te kopen om daar alsnog heen te kunnen :biggrin: (en nee, dat ga ik niet echt doen, maar dromen mag :flirting:).

Dames, die gereden hebben: ik ben jaloers!!!!! Ik wil ook!!!!!!!

Bij ons de manege echt dicht. Af en toe verschijnen er wat foto's/filmpjes op Facebook/Instagram.

Ben benieuwd wat ze de 31e gaan aankondigen. Maar ik denk dat we er nog niet zijn, helaas.

Hier is het ook wel gezellig op straat en in de winkel eigenlijk. Er hangt een gevoel van saamhorigheid. Ik ben blij dat ik af en toe nog een rondje met de hond kan. Is nooit echt mijn hobby, maar nu gaat hij extra vaak naar buiten. :$
Ik heb een facebookgroep aangemaakt onder de naam 'Viva pennies' 😊
Alle reacties Link kopieren
ik heb een ledenaanvraag gedaan! leuk :-)
Alle reacties Link kopieren
ik ben zo jaloers op iedereen die nu nog paard kan rijden! ik dacht vandaag nog : verdorie als ik nu niet werkloos thuis zat had ik maandag eindelijk weer les gehad.. maar dat zit er niet in zolang ik mijn volledige loon niet weer heb :-(
zoon is vandaag voor het eerst sinds 3 weken weer naar zijn vader, dus ik heb lekker de hele dag voor mezelf gehad en ben, jawel, weer zelf naar de winkel geweest! :cheer2: nooit gedacht dat ik daar nog eens blij van zou worden..
verder heb ik een film van judy adler op netflix gekeken en ben ik begonnen in deel 4 van de 7 zussen serie, parel. en ik ben inmiddels op blz. 145 :mrgreen:
Ik heb ook een aanvraag gedaan! Briljante foto trouwens :biggrin:
Ik snap het helemaal, Saskia. Dat het nu echt je uitlaatklep is en dat je even alles vergeet!

@ Astoria: super, een nieuwe broek (balen van die maat....).
En fijn dat je weer lekker gereden hebt! En dat je paard zo goed vooruit gaat, dat lijkt me echt leuk en motiverend om te merken.
Leuk idee (Facebook). Hele leuke naam ook. :)
Maar geloof het of niet.....ik heb geen Facebook :)
Als de meeste andere vaste schrijfsters het wel hebben dan kan ik misschien een account aanmaken met een ander emailadres, gewoon alleen hiervoor? Ik wil verder ook liever geen Facebook namelijk...
Wel een leuk idee om ergens foto’s en filmpjes te kunnen delen.
Als niet iedereen (meer) Facebook heeft dan zou een whatsapp groepje ook kunnen, je kunt meldingen uitzetten, zodat je niet voor elk berichtje gestoord wordt. Maar als iedereen Facebook heeft dan regel ik het wel. Ik wil de foto’s en filmpjes niet missen. :)

@ TumTummetje: inderdaad fijn om nu te wandelen met je hond. Hond zal alle wandelingen en aandacht wel fijn vinden. :)
Klinkt goed, zo’n opgeruimd huis. Dit is inderdaad het ideale moment daarvoor.

Ik ben ook bang dat het allemaal veel langer gaat duren en dat alles verlengd wordt tot 1 juni.

@ Lizenlotte: fijn dat je weer zelf boodschappen kunt doen. Het is gewoon niet fijn om je zo afhankelijk te voelen en alleen maar opgesloten te zitten in je huis.
Van het paardrijden is wel echt k*t! Je was zo happy en het ging net zo goed. En dat je dan door zoiets tijdelijk moet stoppen.
Het is niet anders, maar het is gewoon wel even echt heel zuur.
Hopen dat het allemaal niet te lang duurt.
Wat heb je dan voor contract, dat je direct niet meer je volledige salaris hebt nu? Is dat direct al (een soort) ww?
Komen toch ook gigantisch veel mensen in de problemen nu.... pffff.

Ja, het is echt de tijd voor Netflix en lezen.... Ergens vind ik dat ook wel heel lekker.
Ik ben Broadchurch (serie) aan het kijken en ik wil binnenkort ook in een nieuw boek beginnen.

Ik kreeg overigens een bericht over de Paso-dag. Dat we nog contact houden over de ontwikkelingen en hoe een en ander gaat verlopen voor onze dag (het zou ergens in april zijn).
Ik ben bang dat dat ook niet doorgaat. Echt balen, had me daar ook enorm op verheugd.

Equiday gaat ook niet door.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie lekker gereden hebben!

Ik ga de Facebook groep opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
De hond van een vriendin van mij heeft Facebook! Zij (de eigenaar van de hond) wilde ook niet traceerbaar zijn. Hij heeft ook LinkedIn en krijgt regelmatig aanbiedingen voor een baan! :hihi:
😂 een hond met LinkedIn

Groep gaat lekker, we hebben al 5 leden 😁
MissP, voel je niet verplicht hoor, maar foto's en filmpjes zijn wel erg leuk. (Broadchurch is trouwens echt een geweldige serie)

Mijn paard mag morgen voor het eerst de wei weer op, met een beetje geluk levert het een leuk filmpje op.
Wennas schreef:
27-03-2020 23:07
De hond van een vriendin van mij heeft Facebook! Zij (de eigenaar van de hond) wilde ook niet traceerbaar zijn. Hij heeft ook LinkedIn en krijgt regelmatig aanbiedingen voor een baan! :hihi:
:HA:
Ha ha, o ja.... misschien had ik het beter op naam van de katten kunnen doen inderdaad. :)
Astoria schreef:
27-03-2020 23:23
😂 een hond met LinkedIn

Groep gaat lekker, we hebben al 5 leden 😁
MissP, voel je niet verplicht hoor, maar foto's en filmpjes zijn wel erg leuk. (Broadchurch is trouwens echt een geweldige serie)

Mijn paard mag morgen voor het eerst de wei weer op, met een beetje geluk levert het een leuk filmpje op.
O, leuk!
Jullie zijn prachtig samen, hele mooie foto.

Ja, ben tot nu toe ook weg van Broadchurch.
Alle reacties Link kopieren
Al die series kan ik echt niet over meepraten. Ik kijk eigenlijk nooit tv. Ben ook heel benieuwd naar die online training, want eigenlijk heb ik helemaal niet het geduld om te gaan zitten kijken naar hoe iemand iets uitlegt hahaha.

In België en Duitsland mag er helemaal niet meer paard gereden worden, hebben jullie dat gezien? Ik las ook dat er in Nederland al stallen waren gecontroleerd of het allemaal wel volgens de regels ging. Hopelijk was de uitkomst daarvan dat het zo is, anders zitten wij straks misschien ook wel met zo'n regel.
Alle reacties Link kopieren
wennas dat heb ik eigenlijk nog niet gehoord, ik zal eens vragen hoe dat zit aan een kennis met een eigen paard. ik vind dat eigenlijk niet kunnen, een paard heeft beweging nodig! of mag longeren wel? rare regel iig.. en een hond met fb en linked in, geweldig idee! :lol:
pippilotta broadchurch heb ik nog niet gezien, dus kan ik niet over meepraten.
ik werk in dld en heb een min/max contract in de thuiszorg, wij hebben nu idd een tijdelijke ww.
astoria ik ben benieuwd hoe je paard gaat reageren als hij weer lekker de wei in mag straks! :-)
Heb ik ook gezien Wennas, volgens mij had het er mee te maken dat als je van je paard valt dat je dan het zorgsysteem onnodig belast. Dan ksn ik nog wel wat dingen bedenken die dan niet meer zouden mogen...🙄

Paard staat weer op de wei en is happy 😊
Alle reacties Link kopieren
nou idd, dan kunnen we maar beter in bed blijven liggen want er kan altijd wat gebeuren.. stom zeg. astoria ik vond het echt leuk om je paard zo blij te zien op je filmpje! :-)
Wat een heerlijk filmpje, Astoria. Superleuk om je paard zo happy te zien!
Vandaag lekker van de zon genieten...

Heftig, Lizenlotte.... hoop maar dat dit niet al te lang gaat duren allemaal. Vrees een beetje dat bij ons alles wel verlengd zal worden tot 1 juni.

Wennas, grappig dat je bijna geen tv kijkt. Wat doe je dan in de winter als je bijvoorbeeld wat langer alleen thuis bent? Lees je dan veel of luister je muziek? Of ben je gewoon bijna altijd weg?

Zou wel heel heftig en apart zijn als er helemaal niet meer gereden mag worden.
Alle reacties Link kopieren
ik ben er ook wel bang voor dat alles verlengd gaat worden. hier zijn iig de examens die na de paasvakantie zouden beginnen verzet naar half mei en ze hebben al laten vallen dat een van de opties die momenteel besproken word is om tot de zomervakantie helemaal geen les meer te geven :-? en zolang de scholen dicht zijn verwacht ik ook niet dat wij weer mogen werken eigenlijk.. :-(
Pffff...... dat zou wel echt heel lang zijn.
Veel mensen (en bedrijven) komen echt enorm in de problemen zo.
Triest...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen Facebook, haha! Zo dat is balen zeg,dat je niet mag rijden in België. Ergens snap ik het wel door de risico's (mag wielrennen nog wel? Zou me niet verbazen als het niet mag) maar die arme beestjes snappen er niks van.

Ik zag gisteren 2 meiden rond sjeesen door een schapenweide op pony's, ik was zo wat in staat ze van hun pony te sleuren en er zelf op te springen. :biggrin:

Ik denk ook niet dat we weer mogen in April...Ik hou er maar alvast rekening mee dan is het niet zo'n teleurstelling.

Leuk hoor dat je paard zo voorruit gaat Astoria! Ja Saskia nu baal ik wel dat ik geen eigen paard heb, haha.
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
28-03-2020 11:47
Wennas, grappig dat je bijna geen tv kijkt. Wat doe je dan in de winter als je bijvoorbeeld wat langer alleen thuis bent? Lees je dan veel of luister je muziek? Of ben je gewoon bijna altijd weg?
Ik werk 5 dagen per week en ik heb twee paarden die verzorgd en getraind moeten worden dus dat kost natuurlijk al best wat tijd. Ik denk dat daar al heel veel tv tijd in gaat zitten! Onderhoud van de wei en stallen gaat ook best wat tijd in zitten. Als ik gewoon lekker warm binnen wil zitten pak ik de laptop erbij en dan soms inderdaad muziek er bij, maar soms ook niet. Maar zodra de temperatuur een beetje aangenaam is ben ik eigenlijk sowieso weinig binnen. Heb afgelopen zomer flink aan mijn trailer gewerkt en ik heb pas een oldtimer gekocht waar al best wat werk in is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat weer veel geschreven. Leuk!
Hier ook geen Facebook meer, al overweeg ik soms om het weer te activeren, omdat onze manege veel berichten op FB zet. Is makkelijker dan :)

Met dat mooie weer baal ik er ook van dat ik niet kan paardrijden. Dus ik denk dat de kriebels wel terugkomen, haha.
Eigen paard is hier misschien wel een optie in de toekomst. Eerst afwachten hoe het rijden over een langere tijd bevalt ;)
Ben ook begonnen met een dieet. Resultaat na 1 week is -2,3 kilo, yes! Op naar week 2.

Ik ga jullie reacties even teruglezen...
Ha ha, ik snap het, Ugli :)
Ik ben ook een klein beetje jaloers op mensen die wel kunnen rijden nu.

Wauw, Lady_Nine. Wat goed van je.
Ik kom denk ik kilo’s aan in deze tijd. Ik blijf maar snoepen en snoepen, zeker nu ik zoveel thuis ben.

Wat stoer, Wennas. Een oldtimer opknappen en zo.
En het is eigenlijk ook veel fijner om lekker veel buiten te zijn. Je voelt je dan ook veel fitter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het juist andersom, minder trek in lekkers omdat ik minder doe en in plaats van 20 minuten fietsen en 1 uur lopen doe ik nu 1 uur skaten. Dat en als ik denk dat ik iets lekkers wil bedenk ik me dat ik niks in huis heb en niet voor alleen lekkers een Corona risico in de winkel wil lopen, probeer de winkelbezoeken echt tot uiterst minimum te beperken.

Ja ik ben ook graag buiten maar wel het liefste vanaf een graad of 15, liever 20.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven