Wandelend door 2021, doe je mee?

26-12-2020 16:11 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 1,5 jaar van inactiviteit, door verschillende omstandigheden, wil ik 2021 goed beginnen. Ik ben onlangs verhuisd naar een bosrijke omgeving, en wil graag elke dag even naar buiten.

Mijn spieren en conditie zijn erg verzwakt, dus ik wil en moet het rustig opbouwen. Ik ben van nature niet erg sportief, dus dat helpt niet erg mee. Maar ik wil beginnen met elke dag een wandelingetje. Misschien in het begin maar net een kwartiertje, maar hopelijk krijg ik langzaam de slag te pakken en kan ik uitbouwen naar een half uurtje - uurtje.

Zit je in hetzelfde schuitje? Of juist niet, maar wil je ook beginnen met wandelen? Sluit je aan! Dan kunnen we met elkaar kletsen :)

* Er is inmiddels ook een team in de Ommetje-app. Wil je meedoen? Stuur even een PB, dan geef ik de team-code :)
twinkelrainbowstar wijzigde dit bericht op 27-12-2020 20:17
7.76% gewijzigd
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Thnx!
Ik ben net klaar met werken, het is nu droog dus ik ga toch ook maar even naar buiten.
Hier gaat het waarschijnlijk niet lukken vandaag. Ik zit de laatste dagen niet zo lekker in mijn vel en de sombere dag vandaag helpt niet mee. Afgelopen weekend wel lekker gewandeld. Morgen weer een kans :)
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
19-01-2021 16:20
Hier gaat het waarschijnlijk niet lukken vandaag. Ik zit de laatste dagen niet zo lekker in mijn vel en de sombere dag vandaag helpt niet mee. Afgelopen weekend wel lekker gewandeld. Morgen weer een kans :)
:hug: Ik ken het helaas.
Ik ben net pas terug van werk, morgenmiddag wil ik wel gaan wandelen, want ik hoef niet meer te mantelzorgen (voorlopig, tenminste) dus ik heb wat meer tijd.
Fijn Phoebe.

Hier ga ik juist veel naar buiten om te wandelen. Fijne uitlaatklep.
Ik moet van mezelf elke dag naar buiten. Ook als ik me down voel.

Ik hoop dat dit mogelijk blijft. De avondklok is een kwestie van tijd. En nu word er volgens de Telegraaf ook al gesproken over een algeheel thuisblijfgebod tenzij het niet anders kan.
Avondklok heeft bij ons eigenlijk geen impact. Ik hou niet van in het donker lopen, dus als het kan dan wel voor 20u. Ik heb vanmiddag een uitgebreide workout gedaan en ik ben kapot. Geen rondje voor mij meer vandaag. Ik hoop dat ik morgen nog wat kan lopen, maar ik vrees voor hele pijnlijke spierpijn in mijn bovenbenen.
Alle reacties Link kopieren
Mij maakt het niet uit wat de avondklok betreft, ik kom 's avonds toch al niet buiten nu.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
19-01-2021 20:19
Mij maakt het niet uit wat de avondklok betreft, ik kom 's avonds toch al niet buiten nu.
Hier ook zo, maar ik hoop stiekem wel dat mijn tennisles kan blijven doorgaan. Zal wel niet, trainer kan nooit op tijd thuis zijn na de les. Heb vandaag mijn springtouw tevoorschijn gehaald uit 1 van de vele verhuisdozen, dat wordt springen in eigen tuin.
Goedemorgen,

Ik werk thuis vandaag, ben vroeg opgestaan om rustig wakker te worden en ga voor ik aan het werk ga zo eerst even een rondje want daar heb ik zin in.
Ik heb trouwens een tijdje geleden een pb gestuurd over de code voor de ommetje app maar die is nog niet verstuurd en als het kan zou ik er toch wel bij willen :$

Goedemorgen :daisy:
HobbeltVerder schreef:
19-01-2021 22:38
Hier ook zo, maar ik hoop stiekem wel dat mijn tennisles kan blijven doorgaan. Zal wel niet, trainer kan nooit op tijd thuis zijn na de les. Heb vandaag mijn springtouw tevoorschijn gehaald uit 1 van de vele verhuisdozen, dat wordt springen in eigen tuin.
Het sportschema van mijn dochter is aangepast tijdens de lockdown. De avonduren zijn middaguren geworden, zodat ze buiten kunnen trainen. Is zoiets misschien ook nog een oplossing? Ik kan me voorstellen dat de tennistrainer ook graag zijn geld wil blijven verdienen.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
19-01-2021 22:38
Hier ook zo, maar ik hoop stiekem wel dat mijn tennisles kan blijven doorgaan. Zal wel niet, trainer kan nooit op tijd thuis zijn na de les. Heb vandaag mijn springtouw tevoorschijn gehaald uit 1 van de vele verhuisdozen, dat wordt springen in eigen tuin.
Goedemorgen

Ah.. Wel goed dat je je springtouw tevoorschijn hebt gehaald. :)

Ik heb voor het eerst sinds deze week weer eindelijk goed geslapen. Heb in het weekend heel slecht nieuws over iemand gekregen en dat hakt er behoorlijk in, inclusief slecht slapen dus.
Nu ben ik uitgeruster wakker geworden, wat wel fijn is. Straks een ochtendje werken, vanmiddag vrij.
Phoebe1982 schreef:
20-01-2021 07:43
Goedemorgen,

Ik werk thuis vandaag, ben vroeg opgestaan om rustig wakker te worden en ga voor ik aan het werk ga zo eerst even een rondje want daar heb ik zin in.
Ik heb trouwens een tijdje geleden een pb gestuurd over de code voor de ommetje app maar die is nog niet verstuurd en als het kan zou ik er toch wel bij willen :$

Goedemorgen :daisy:
Goedemorgen! Ik stuur je even de code.
Phoebe1982 schreef:
20-01-2021 07:43
Goedemorgen,

Ik werk thuis vandaag, ben vroeg opgestaan om rustig wakker te worden en ga voor ik aan het werk ga zo eerst even een rondje want daar heb ik zin in.
Ik heb trouwens een tijdje geleden een pb gestuurd over de code voor de ommetje app maar die is nog niet verstuurd en als het kan zou ik er toch wel bij willen :$

Goedemorgen :daisy:
Goedemorgen Phoebs! Hoe is het met je snottebel? Gaat het weer een beetje beter?
Cateautje schreef:
20-01-2021 08:52
Goedemorgen Phoebs! Hoe is het met je snottebel? Gaat het weer een beetje beter?
Oww dat stelde weinig voor hoor, was echt maar een klein beetje. (Maar ivm positief geteste collega toch laten testen)
Hoe is het in Rotjeknor? En met je kattenkind? Die van mij vinden het leuk dat ik veel thuis ben :proud:
Phoebe1982 schreef:
20-01-2021 15:29
Oww dat stelde weinig voor hoor, was echt maar een klein beetje. (Maar ivm positief geteste collega toch laten testen)
Hoe is het in Rotjeknor? En met je kattenkind? Die van mij vinden het leuk dat ik veel thuis ben :proud:
Fijn dat je weer in goede doen bent. :)

In Rotjeknor is het warm en gezellig en dat laatste omdat er veel werklui voor de deur bezig zijn met de voorbereiding van de sloop van de hele overkant van de straat. Vandaag hebben ze als mollen in de grond gegraven om alle leidingen en de riolering te ontkoppelen. Ik kijk graag naar hardwerkende mensen. :-D
Mijn kattekind kan nog steeds niet tegen zijn verlies, hij daagt me uit, jaagt op me en als ik dan reageer en de worsteling win, dan bijttie me, slaat een paar keer hard op m'n slof en bijt nog eens in mijn grote teen. Wil jij hem? :|
Idris schreef:
20-01-2021 07:54
Goedemorgen! Ik stuur je even de code.
:) :) :) Dank je!!!
Cateau: Ich liebe Balin... :heart: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net toch even gewandeld met een vriend.
Wel gek, blijkbaar pakt de app het niet als je vanuit wifi-zone overstapt op mobiel internet.
Blauwetrui schreef:
20-01-2021 20:18
Ik heb net toch even gewandeld met een vriend.
Wel gek, blijkbaar pakt de app het niet als je vanuit wifi-zone overstapt op mobiel internet.
Bij mij doet ie het op de app ook niet.
Ik ging lekker vandaag, vanmorgen een halfuur, vanmiddag een kwartier en begin vd avond 10/15 minuten.
En het is echt prettig, ik word er vrolijk van, ik slaap beter (te goed zelfs ;-D ) en je voelt je echt frisser na een wandeling. Ik althans.
Alle reacties Link kopieren
Anders moet ik hem maar echt starten als ik buiten loop.
Bij mij stopt hij niet altijd als ik weer thuiskom en dan naar de wifi-zone ga. Dan loopt ht balkje vol en dat is het dan. Als hij goed op de wifi zit en ik open hem dan weer (bijv 2 min later), dan kan hij hem wel opslaan.

Ik zet hem binnen altijd al aan, net voordat ik mijn jas pas. Telefoon gaan daarna namelijk in de jas en ik ben bang dat ik vergeet de app aan te zetten.
Heerlijk net zo'n 45 minuten gewandeld, met zon!!! :cheer:
(Ging even iets fout met de app..)
Phoebe1982 schreef:
21-01-2021 11:41
Heerlijk net zo'n 45 minuten gewandeld, met zon!!! :cheer:
(Ging even iets fout met de app..)
Dat kan niet want de zon schijnt hier al. :sarcastic:
Cateautje schreef:
21-01-2021 11:47
Dat kan niet want de zon schijnt hier al. :sarcastic:
Magic!!! :lmao:
Phoebe1982 schreef:
21-01-2021 15:26
Magic!!! :lmao:
`Zal wel een Hue zijn van Flipse. Niks magic, tante Trees.
Wat een wind! En koud!
Cateautje schreef:
21-01-2021 15:33
`Zal wel een Hue zijn van Flipse. Niks magic, tante Trees.
:lmao:
Sssstttt das geheim...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven