Wandelend door 2021, doe je mee?

26-12-2020 16:11 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 1,5 jaar van inactiviteit, door verschillende omstandigheden, wil ik 2021 goed beginnen. Ik ben onlangs verhuisd naar een bosrijke omgeving, en wil graag elke dag even naar buiten.

Mijn spieren en conditie zijn erg verzwakt, dus ik wil en moet het rustig opbouwen. Ik ben van nature niet erg sportief, dus dat helpt niet erg mee. Maar ik wil beginnen met elke dag een wandelingetje. Misschien in het begin maar net een kwartiertje, maar hopelijk krijg ik langzaam de slag te pakken en kan ik uitbouwen naar een half uurtje - uurtje.

Zit je in hetzelfde schuitje? Of juist niet, maar wil je ook beginnen met wandelen? Sluit je aan! Dan kunnen we met elkaar kletsen :)

* Er is inmiddels ook een team in de Ommetje-app. Wil je meedoen? Stuur even een PB, dan geef ik de team-code :)
twinkelrainbowstar wijzigde dit bericht op 27-12-2020 20:17
7.76% gewijzigd
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Door een knieblessure kan ik al een tijd niet meer de sporten doen die ik leuk vind (bal- en vechtsporten en voorheen turnen). Zwemmen vind ik op zich nog wel een alternatief, maar momenteel niet mogelijk en normaal ook erg aan tijden gebonden. Daarom probeer ik meer te wandelen.

Ik heb een oude Garmin stappenteller, maar die polsbandjes zijn waardeloos. Daarom ging ik zoeken naar een andere stappenteller en kwam uit bij de app van Walkr.

Dit is een game waarbij de stappen geteld door je telefoon omgezet worden naar energie om een planetenstelsel te ontdekken. Ik gebruik het nu een paar weken en heb er erg veel plezier mee. En de vele items stimuleren mij om nog meer te gaan lopen.
Yildizlar schreef:
05-03-2021 15:32
Ik heb gisteren een flinke wandeling gemaakt , ik blijf op de zesde positie hangen degene boven mij ga ik nooit inhalen vrees ik ;)
Een paar medailles halen en je bent zo heel veel punten verder.

Sinds kort heb ik blijkbaar mijn gps anders ingesteld, want ik loop nu regelmatig een 'actief' rondje. Ipv 8 punten nu standaard 12p. Dan gaat het een stuk sneller!
lndie schreef:
05-03-2021 20:17
Door een knieblessure kan ik al een tijd niet meer de sporten doen die ik leuk vind (bal- en vechtsporten en voorheen turnen). Zwemmen vind ik op zich nog wel een alternatief, maar momenteel niet mogelijk en normaal ook erg aan tijden gebonden. Daarom probeer ik meer te wandelen.

Ik heb een oude Garmin stappenteller, maar die polsbandjes zijn waardeloos. Daarom ging ik zoeken naar een andere stappenteller en kwam uit bij de app van Walkr.

Dit is een game waarbij de stappen geteld door je telefoon omgezet worden naar energie om een planetenstelsel te ontdekken. Ik gebruik het nu een paar weken en heb er erg veel plezier mee. En de vele items stimuleren mij om nog meer te gaan lopen.
Klinkt ook leuk. Wij lopen met de app Ommetje :proud:
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
05-03-2021 21:43
Een paar medailles halen en je bent zo heel veel punten verder.

Sinds kort heb ik blijkbaar mijn gps anders ingesteld, want ik loop nu regelmatig een 'actief' rondje. Ipv 8 punten nu standaard 12p. Dan gaat het een stuk sneller!
Weet je hoe je dat gedaan hebt? Ik heb al diverse mensen naar mijn iphone laten kijken en iedereen zegt hij staat goed ingesteld maar hij ziet mijn route zelden. Hierdoor loop ik dus steeds punten mis. Loop sowieso meer dan 750 m maar dan mis ik dus steeds die extra punten ...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag weer even gewandeld.
love2dance schreef:
06-03-2021 19:45
Weet je hoe je dat gedaan hebt? Ik heb al diverse mensen naar mijn iphone laten kijken en iedereen zegt hij staat goed ingesteld maar hij ziet mijn route zelden. Hierdoor loop ik dus steeds punten mis. Loop sowieso meer dan 750 m maar dan mis ik dus steeds die extra punten ...
Ik had hem ook 'goed' ingesteld. Ik heb altijd GPS aanstaan, maar eerder pakte hij het ook niet op. Volgens mij is het veranderd na een update van Android zelf. Ik heb zelf niet actief iets anders gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
06-03-2021 20:28
Ik had hem ook 'goed' ingesteld. Ik heb altijd GPS aanstaan, maar eerder pakte hij het ook niet op. Volgens mij is het veranderd na een update van Android zelf. Ik heb zelf niet actief iets anders gedaan.
Ok hopelijk snel een update beschikbaar dan en hopen dat dit helpt. Bij mijn man doet hij het wel goed vreemd genoeg
Alle reacties Link kopieren
Trots op mijzelf! Vanavond ondanks de regen nog een rondje gelopen. Tot nu toe elke dag gedaan. Ik heb een fitbit en mij doel is toch wel om mijn actieve minuten en de 10000 stappen te halen per dag.
Wat heeft het wandelen jullie tot nu toe opgeleverd? Voel je je er fitter door? Ben je afgevallen?

Tussen de middag liep ik een rondje op mijn werk met een collega. Zij wandelt veel en vertelde dat het voor haar verslavend werkt. Ik geloof dat wel. Hopelijk gaat dat voor mij ook ooit gelden.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond wezen wandelen, en flink ook, voelde ook eindelijk eens wat energie, het ging vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Dag 24 van mijn wandelchallenge. Vanmorgen meteen mijn wandeling gemaakt. Wat een prachtige dag ook om te wandelen. Heb flink doorgelopen, zodat ik ook echt het gevoel heb dag ik wat actiefs heb gedaan. Mijn fitbit gaf 42 actieve minuten aan. Heel fijn, want zo komt mijn weekdoel steeds dichterbij.

Hoe gaat het verder hier?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet heel veel gewandeld afgelopen tijd. Ik wacht nog even op de wasmachine en dan ga ik wandelen. Ik hoop dat het vanaf nu wel beter weer gaat worden :) En ik moet echt vaker gaan wandelen. Ik werk in de thuiszorg dus ik kom dagelijks wel aan mijn beweging, daar niet van. Maar het wandelen is zo fijn.
Ik blijf er rustig op los wandelen. App doet het niet altijd goed bij mij, maar vooruit. Femke heeft ineens een voorsprong op mij genomen. Ik wandel bijna elke dag, dus Femke, hoe doe je dat?

Ik heb vandaag ook mijn Strava-challenge gehaald: 50km in de maand maart.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
24-03-2021 20:22
Ik blijf er rustig op los wandelen. App doet het niet altijd goed bij mij, maar vooruit. Femke heeft ineens een voorsprong op mij genomen. Ik wandel bijna elke dag, dus Femke, hoe doe je dat?

Ik heb vandaag ook mijn Strava-challenge gehaald: 50km in de maand maart.
Ik voel jouw adem in mijn nek! Dus ook met dat koude, donkere natte weer vorige week ben ik er elke avond uit geweest.
Dat klinkt voor geen meter natuurlijk.
Het scheelt wel dat ik inmiddels begin te merken dat het me minder energie kost :yes: En mijn zoon wil 's avonds niet slapen. Hem uitlaten in de frisse avondlucht en dan thuis in een opgestookt kamer neerzetten....hij rolt zo om van de slaap, eindelijk! Dat trucje deze week dus al drie keer uitgehaald :proud:
Hier vanwege een viva-pauze even een tijdje niet geschreven. Ondertussen wel lekker blijven wandelen. Ook door regen en wind. Tegenwoordig combineer ik het wandelen met het zoeken naar stenen. Wisten jullie dat dit tegenwoordig helemaal hip en happening is? Mensen beschilderen stenen en leggen die neer op bankjes enzo. Om andere mensen een glimlach op het gezicht te geven. Om de stenen mee te nemen of verder te laten zwerven.
Ik kende het niet, maar als je er eenmaal van op de hoogte bent, vind je ze zo af en toe.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
08-04-2021 10:59
Hier vanwege een viva-pauze even een tijdje niet geschreven. Ondertussen wel lekker blijven wandelen. Ook door regen en wind. Tegenwoordig combineer ik het wandelen met het zoeken naar stenen. Wisten jullie dat dit tegenwoordig helemaal hip en happening is? Mensen beschilderen stenen en leggen die neer op bankjes enzo. Om andere mensen een glimlach op het gezicht te geven. Om de stenen mee te nemen of verder te laten zwerven.
Ik kende het niet, maar als je er eenmaal van op de hoogte bent, vind je ze zo af en toe.
Ja, leuk initiatief!
Al heb ik daar nu een afwijking door...ik zie óveral iets in. Liep laatst door het bos: oh, wat leuk, hebben ze daar egeltjes van gemaakt? Bleek gewoon een losse boomstam te zijn die van dichtbij nergens op leek, behalve dan op een 'boomstam' :hihi: Ik zag er van afstand echt wat anders in.
Alle reacties Link kopieren
EHR, maak je ze zelf ook? Welke verf gebruik je daarvoor? En moet je eerst gronden of hoeft dat dan niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vanavond weer gaan wandelen. Heb de hele week nog niet gewandeld dankzij dat rotweer. Trouwens, zaterdag heb ik nog een klein rondje gewandeld, bedenk ik me net.

Het is tot nu toe droog, volgens de weersvoorspellingen blijft dat ook zo. Mooi..
femke09 schreef:
08-04-2021 12:22
EHR, maak je ze zelf ook? Welke verf gebruik je daarvoor? En moet je eerst gronden of hoeft dat dan niet?

Nee, ik maak ze zelf niet. Ben niet creatief. Zoek op FB eens op Kei Tof. Daar wordt op al je vragen antwoord gegeven.

Ik hou het dus vooral op stenen zoeken/vinden. En dat is al leuk genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven