Wandelend door 2021, doe je mee?

26-12-2020 16:11 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 1,5 jaar van inactiviteit, door verschillende omstandigheden, wil ik 2021 goed beginnen. Ik ben onlangs verhuisd naar een bosrijke omgeving, en wil graag elke dag even naar buiten.

Mijn spieren en conditie zijn erg verzwakt, dus ik wil en moet het rustig opbouwen. Ik ben van nature niet erg sportief, dus dat helpt niet erg mee. Maar ik wil beginnen met elke dag een wandelingetje. Misschien in het begin maar net een kwartiertje, maar hopelijk krijg ik langzaam de slag te pakken en kan ik uitbouwen naar een half uurtje - uurtje.

Zit je in hetzelfde schuitje? Of juist niet, maar wil je ook beginnen met wandelen? Sluit je aan! Dan kunnen we met elkaar kletsen :)

* Er is inmiddels ook een team in de Ommetje-app. Wil je meedoen? Stuur even een PB, dan geef ik de team-code :)
twinkelrainbowstar wijzigde dit bericht op 27-12-2020 20:17
7.76% gewijzigd
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een wandeling van 50 minuten gemaakt :)
Alle reacties Link kopieren
TO je hebt post.
Ik zat vanochtend achter het raam en het zonnetje scheen. Heerlijk, dacht ik! Ik haalde vanmiddag mijn dochter van school, lopend. Mien got, wat was het koud! Maar goed, toch weer even lekker gewandeld.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
20-01-2021 07:54
Goedemorgen

Ah.. Wel goed dat je je springtouw tevoorschijn hebt gehaald. :)

Ik heb voor het eerst sinds deze week weer eindelijk goed geslapen. Heb in het weekend heel slecht nieuws over iemand gekregen en dat hakt er behoorlijk in, inclusief slecht slapen dus.
Nu ben ik uitgeruster wakker geworden, wat wel fijn is. Straks een ochtendje werken, vanmiddag vrij.
Wat vervelend, veel sterkte :hug: hopelijk afgelopen nachten ook weer
Ok geslapen.
Alle reacties Link kopieren
Cateau, hoe is t met de mollen voor de deur, is de graafmachine al verruild voor de sloopkogel?

Hier vandaag niet buiten geweest. Letterlijk, Niet Buiten Geweest.
Harde (thuis)werkert, morgen maar weer goedmaken.
Gisteren rondje gefietst met kind achterop, moesten pakketje wegbrengen en het pakketpunt is niet (meer) op loopafstand nu. Ook leuk, fietsen was alweer even geleden. Weet nu ook waarom, zadel verzet (dacht dat het beter zou zijn maar staat nu echt op standje onmogelijk en binnen 2 minuten pijn aan schouders)
HobbeltVerder schreef:
22-01-2021 22:16
Cateau, hoe is t met de mollen voor de deur, is de graafmachine al verruild voor de sloopkogel?

Hier vandaag niet buiten geweest. Letterlijk, Niet Buiten Geweest.
Harde (thuis)werkert, morgen maar weer goedmaken.
Gisteren rondje gefietst met kind achterop, moesten pakketje wegbrengen en het pakketpunt is niet (meer) op loopafstand nu. Ook leuk, fietsen was alweer even geleden. Weet nu ook waarom, zadel verzet (dacht dat het beter zou zijn maar staat nu echt op standje onmogelijk en binnen 2 minuten pijn aan schouders)
De mollen zijn nog steeds actief, alleen in de 2de helft van de straat.
De sloop is begonnen, ze grijpen de panden uit elkaar met een grote kraan. Het is 3 minuten slopen en een uur materialen scheiden, met als gevolg dat ze vandaag maar een half pand naar beneden hebben gehaald, dus alles bij elkaar gaat het dus nog eventjes duren met iets van 25 panden.


Ik heb ook geen frisse wind gevoeld vandaag, heb me verstopt in mijn paleis en de boel de boel gelaten.
Gisteren 21 km gewandeld door de duinen en langs het strand. We hebben de Wisenten nog gezien, wat een indrukwekkende beesten zijn dat! De route ging voornamelijk door mul zand, dus was best zwaar! Voel nu ook dat ik wel wat gedaan heb en ‘moet’ straks nog schaatsen, dat wordt wat!
Geweldige golven aan het strand dus er waren er veel aan het golfsurfen, wat zag dat er gaaf uit! Zit er aan te denken om daar een paar lessen van te volgen als de surfschool weer start in april.
Hier gisteren een rondje gedaan. Verder druk geweest met huis bezichtigen en een bod doen. Helaas net niet geworden, dus volgende keer beter. Komende week hopelijk daarom wat meer tijd in mijn hoofd om te wandelen :)
Fijne zondag iedereen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag de 100km lopen in januari Strava challenge afgerond. :yes:
Goed bezig hoor amby!
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
22-01-2021 22:13
Wat vervelend, veel sterkte :hug: hopelijk afgelopen nachten ook weer
Ok geslapen.
Oh ik lees nu pas je berichtje, sorry. Dank je wel. De laatste nachten gaat het wel wat beter gelukkig, met slapen.
Blauwetrui schreef:
20-01-2021 20:18
Ik heb net toch even gewandeld met een vriend.
Wel gek, blijkbaar pakt de app het niet als je vanuit wifi-zone overstapt op mobiel internet.

Dat heb ik ook al een paar keer gehad. Pas ook. Tweede ommetje. Leuk weer een punt erbij dacht ik. Nou mooi niet.
Sindsdien start ik hem pas als ik uit de wifi-zone ben.

Hier gaat het wandelen gestaag door. Ik merk dat ik het wandelen echt nodig heb om me goed te blijven voelen. Ik zit al een paar dagen in een megadip.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben nu een weekje of drie aan de wandel en het bevalt me enorm goed. Doorgaans weet ik de 10.000 stappen wel te halen met mijn 3 rondjes per dag.
In de afgelopen weken was ik ook twee nachten bij mijn moeder in mijn geboortedorp, waar ik al dik 20 jaar niet meer woon en daar in de avond doorheen wandelen was erg leuk,
Ik merkte dat ik eigenlijk in het verleden liep.
“Goh, hier zat vroeger de muziekwinkel waar ik ooit nog een gitaar heb gekocht”
“Hè, is die winkel ook verdwenen?”
En zo meer. Heel erg leuk.

In de weekenden ga ik nu gewoon een stuk lopen in een ander deel van de Hoeksche Waard. Ik woon aan de ene kant en dan rij ik naar de andere kant en ga lopen. Vandaag een heel stuk rond Nieuwendijk gelopen. Beetje langer als gedacht, net als gister.
Omdat ik gister bijna 13.000 stappen had gedaan, mocht ik van mezelf vandaag wel rond de 7.000 blijven steken, zodat het weekend gemiddeld op 10.000 per dag kwam.
Helaas. Vandaag ook 11.000......

Ik vind het heerlijk. Nooit gedacht dat ik dit zo fijn zou vinden.
When in doubt, the auditor is always right!
Auditor schreef:
24-01-2021 19:53
Ik vind het heerlijk. Nooit gedacht dat ik dit zo fijn zou vinden.

Herkenbaar. Hier vandaag 2 ommetjes, waarvan 1 vroege vogel. Die vind ik het lekkerst.
Het moet allemaal nog steeds passen binnen mijn energie/pijn, maar ik vind het heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in 3 weken 190 km gelopen, bijna 10.000 stappen per dag. Sinds Corona veel gewandeld, als ik niet ga voel ik mij een lui mokkel en een frisse neus halen is gewoon goed. Vorig jaar 2,5 miljoen stappen gezet daar wil ik sowieso overheen 😜
Ik heb gisteren ongeveer 10 km gewandeld en vandaag een klein rondje gedaan. Vanavond op de bank, want nu toch wel een beetje uitgeteld.
het was vanmiddag heerlijk buiten, ik heb tussen de middag een wandelingetje gemaakt, naar de supermarkt en weer terug :mrgreen:
SEM72 schreef:
26-01-2021 16:12
Ik heb in 3 weken 190 km gelopen, bijna 10.000 stappen per dag. Sinds Corona veel gewandeld, als ik niet ga voel ik mij een lui mokkel en een frisse neus halen is gewoon goed. Vorig jaar 2,5 miljoen stappen gezet daar wil ik sowieso overheen 😜
wow! goed bezig!!
amby schreef:
24-01-2021 16:03
Ik heb vandaag de 100km lopen in januari Strava challenge afgerond. :yes:
Een week voor de uitdaging stopt! Goed gedaan!
Auditor schreef:
24-01-2021 19:53

Ik vind het heerlijk. Nooit gedacht dat ik dit zo fijn zou vinden.
Klinkt heerlijk!
SEM72 schreef:
26-01-2021 16:12
Ik heb in 3 weken 190 km gelopen, bijna 10.000 stappen per dag. Sinds Corona veel gewandeld, als ik niet ga voel ik mij een lui mokkel en een frisse neus halen is gewoon goed. Vorig jaar 2,5 miljoen stappen gezet daar wil ik sowieso overheen 😜
Wauw!
Kittenxx schreef:
26-01-2021 16:40
het was vanmiddag heerlijk buiten, ik heb tussen de middag een wandelingetje gemaakt, naar de supermarkt en weer terug :mrgreen:
Ik ook. Ik hou et bij kleine wandelingen, omdat die goed in te passen zijn in mijn dagelijks leven. Als het straks wat warmer is, wil ik ook wel wat langer wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Net weer terug van mijn avondrondje (dagtotaal 11.498 stappen), en het valt me sinds de avondklok op dat er best veel mensen rondlopen. Het is in het dorp tijdens het lopen best wel druk eigenlijk. Een paar weken geleden liep ik zo’n beetje in m’n eentje, heel af en toe zag ik een andere wandelaar.

Sinds een paar dagen wordt ik aan alle kanten voorbij gewandeld en is een straat voor je alleen bijna een uitzondering.
Bij jullie ook?

Ah, en ik heb een avondklok-excuus: als ik wil mag ik de buurhond lenen.
Die wil altijd wel uit en het is een schat van een beest.
Kom maar halen hoor, zei de buurvrouw :puppy:
When in doubt, the auditor is always right!
Ik vind het overdag drukker met wandelaars, maar dat vond ik in maart/april ook. 's Avonds misschien ook wel, maar dan zit ik lekker binnen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier is het ook een stuk drukker met wandelaars. Ik denk dat het komt omdat veel mensen toch thuiswerken en er even tussenuit willen. Als ik mensen passeer, houd ik keurig afstand hoor, en andersom ook. We lopen met een boog om elkaar heen en begroeten elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven