Wandelend door 2021, doe je mee?

26-12-2020 16:11 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 1,5 jaar van inactiviteit, door verschillende omstandigheden, wil ik 2021 goed beginnen. Ik ben onlangs verhuisd naar een bosrijke omgeving, en wil graag elke dag even naar buiten.

Mijn spieren en conditie zijn erg verzwakt, dus ik wil en moet het rustig opbouwen. Ik ben van nature niet erg sportief, dus dat helpt niet erg mee. Maar ik wil beginnen met elke dag een wandelingetje. Misschien in het begin maar net een kwartiertje, maar hopelijk krijg ik langzaam de slag te pakken en kan ik uitbouwen naar een half uurtje - uurtje.

Zit je in hetzelfde schuitje? Of juist niet, maar wil je ook beginnen met wandelen? Sluit je aan! Dan kunnen we met elkaar kletsen :)

* Er is inmiddels ook een team in de Ommetje-app. Wil je meedoen? Stuur even een PB, dan geef ik de team-code :)
twinkelrainbowstar wijzigde dit bericht op 27-12-2020 20:17
7.76% gewijzigd
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Veel ijs onderweg ja, mensen moeten of goed schoonhouden en bijhouden of niet schoonmaken. Dat halfslachtige zorgt voor spekgladde stukken helaas.

Morgen regen, dooi, extra gladheid. Ik duim dat de kinderen gewoon naar school mogen én dat dat veilig kan. Moet nog ff denken hoe ik zelf op kantoor kom.
Kom net thuis van 5km door heuvels en bos. Heerlijk, maar het viel nog niet mee vanwege heel veel sneeuwresten op de paden. In de natuur is voorzichtigheid nog steeds geboden. Met de verwachte 9-10 graden vandaag zal het meeste nu wel snel wegsmelten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer even een berichtje van mij. Gisteren een heerlijk rondje van 11 km gelopen. Heb wel een paar keer moeten stoppen om mijn rug te ontlasten maar afgezien daarvan was het echt zalig om weer even een wat langer stuk te kunnen lopen!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week ook al aardig wat gewandeld, ben ook wat plaatsjes omhoog gegaan in de app :yes:
Ik was deze week bij een familielid die in een groot natuurgebied woont, dus we hebben onze beweging weer gehad :proud:

Vanmiddag wil ik ook weer gaan wandelen. Even nog afwachten of mijn maat reageert, anders ga ik alleen.
Alle reacties Link kopieren
De beentjes weer gestrekt vandaag. Gisteren ziek van vaccinatie, dus niet gelopen. Dit jaar pas 2x niet mijn stappen gehaald en ik baal daar best van. En dat vind ik dan weer stom van mijzelf.....hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben pas begonnen met de ommetjes app en zie dat jullie hier een groep hebben. Alleen als ik zie 11 km lopen zakt de moed al in mijn schoenen. ...
Mijn doel is iedere dag stuk lopen aangezien mijn sport leven vanwege corona en een blessure al meer dan een jaar stil ligt.
Ik ben volledig uit mijn ritme van 4 x per week sporten naar niks kunnen is niet goed voor mijn hoofd en lijf. Dus dacht wandelen gaat momenteel wel ( maar moet het niet overdoen)

Heeft het nog zin om bij jullie aan te sluiten of kan ik beter “tegen mezelf lopen” Word hier ook niet veel meer geschreven heb ik het idee. Dat zou me namelijk ookm og wel kunnen motiveren. Wel vorige week paar dagen in regen en sneeuw gelopen . Vond ik al heel wat van mezelf :-D
Alle reacties Link kopieren
Love2dance, als je pas begint met lopen dan klinkt 11 km als een belachelijk eind. Mijn eerste wandeling was natuurlijk ook geen 11 km. Ik ben denk ik begonnen met 2 km of zo. Want veel te zwaar en geen conditie.

Ik loop inmiddels al een paar jaar en als ik geen last heb van mijn rug, dan loop ik dagelijks zo'n 6 km. Da's een vast rondje. Maar als het weer zo lekker is als nu, dan vind ik het heel lekker om lange stukken te lopen. Maar doorgaans niet langer dan 25 km. En dan stop ik onderweg voor een kop koffie, of een lekkere lunch. Ik geniet daar echt van.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Phoe, ik moet er ook even niet aan denken hoor, om gelijk 11 km te lopen.

Vandaag heb ik een klein uur gewandeld, iets van 4 km. Ik liep samen met iemand en ik merk dat als ik alleen loop, toch meer km's maak :)
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel meestal twee tot vier kilometer, dat lijkt niet veel, maar alle beetjes helpen toch?

SEM, dat vind ik een nadeel, dat je alles kunt meten tegenwoordig. Ik gebruik geen stappenteller meer, juist om die reden. Maar ik snap je helemaal, ik heb denk twee weken terug mijn tweede plaats in de app opgegeven en ik kom nu met geen mogelijkheid meer in de buurt van nummer twee, daar kijk ik toch steeds naar terwijl dat helemaal nergens op slaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stappenteller op mijn telefoon, maar ik ben niet echt bewust bezig met hoeveel stappen ik zet. Ik loop vaak vaste stukken en uit mijn hoofd weet ik wel hoeveel kilometer dat is. Varieert heel erg eigenlijk, soms 4 kilometer, meestal 6 à 8, soms wel 15 kilometer. Maar alle beetjes helpen zeker, Femke ;-)
Vanochtend 40 minuten gewandeld en ga zo nog een keer van het mooie wandelweer genieten .
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag wandelschoenen mee naar mijn werk (met pumps aan luchwandelen schiet niet erg op), heerlijk zeg!
femke09 schreef:
21-02-2021 17:10
Ik wandel meestal twee tot vier kilometer, dat lijkt niet veel, maar alle beetjes helpen toch?

SEM, dat vind ik een nadeel, dat je alles kunt meten tegenwoordig. Ik gebruik geen stappenteller meer, juist om die reden. Maar ik snap je helemaal, ik heb denk twee weken terug mijn tweede plaats in de app opgegeven en ik kom nu met geen mogelijkheid meer in de buurt van nummer twee, daar kijk ik toch steeds naar terwijl dat helemaal nergens op slaat.
Ik heb 3 dagen niet gewandeld en je hebt me ingehaald ;-)
Ik heb een mooie serie gelopen van 10 of 11 dagen. Maar de laatste dagen heel veel gefietst, waardoor ik geen tijd/zin had om ook nog te wandelen.

Vandaag wel weer lekker gewandeld. Wat een heerlijk weer!
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
23-02-2021 19:26
Ik heb 3 dagen niet gewandeld en je hebt me ingehaald ;-)
:yes: :proud:
Alle reacties Link kopieren
Maar ja, fietsen is net zo goed prima beweging.

Morgen even lekker uitwaaien met de kinderen, hoop dat het een beetje lekker weer is
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weer een plaatsje omhoog in de app :jump:

Ik heb na het eten nog een ommetje gemaakt.
femke09 schreef:
23-02-2021 19:56
Maar ja, fietsen is net zo goed prima beweging.

Morgen even lekker uitwaaien met de kinderen, hoop dat het een beetje lekker weer is
Als het ineens zulk mooi weer is, dan moet de racefiets gewoon uitgelaten worden. Vanaf 1 maart doe ik weer mee aan de wandelchallenge van Strava: 50km in de maand. Voor mij ook weer een stok achter de deur om gewoon elke avond na het eten even een rondje te wandelen.
Tijdje niet geschreven. Wel gestaag doorgewandeld.
Merkbaar ik er goed op ga. Pijn blijft hetzelfde? Maar ik slaap beter.

Nou, behalve nu dan. Maar dat heeft een andere oorzaak.

Ik doe mee met de 1000 uur buiten challenge.
1000 uur per jaar buiten zijn. Dat is 3 uur per dag. Dat wordt hem bij mij fysiek gezien sowieso niet. Maar ik probeer zelf in de buurt van de 750 te komen. Het betreft overigens buiten zijn, niet per definitie wandelen. Maar de wandelingen tellen toch ook op.

Merk dat het tracken (ommetje, hoeveelheid stappen en bewegingsringen op mijn Apple Watch en het bijhouden van mijn uren buiten) voor mij heel stimulerend werkt. Om ondanks mij fysieke beperkingen toch zo goed als kwaad een beetje in beweging te blijven.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
25-02-2021 04:02

Ik doe mee met de 1000 uur buiten challenge.
1000 uur per jaar buiten zijn. Dat is 3 uur per dag. Dat wordt hem bij mij fysiek gezien sowieso niet. Maar ik probeer zelf in de buurt van de 750 te komen. Het betreft overigens buiten zijn, niet per definitie wandelen. Maar de wandelingen tellen toch ook op.
Jeetje, drie uur per dag buiten? Dat ga ik van zijn leven niet redden. Ik zit vanaf opstaan tot 7 uur 's avonds al zo'n beetje aan 'binnen' gekluisterd ivm werk, kinderen halen, koken, eten. En daarna moet je nog opruimen etc. En met de avondklok heb ik dan sowieso nog maar 2 uur over om buiten te zijn (en geheid als ik ga wandelen dat na een halfuur de kinderen aan de telefoon hangen of ik al weer thuis kom). Bleh. Al kan ik overdag nog her en der een kwartiertje, halfuur meepikken door mijn koffie in de pauze buiten op te drinken.
Eigenlijk best treurig als ik het zo lees. Ik zet wel vaak een raam open hier, maar ik moet gewoon meer naar buiten.
Avondklok opheffen, dan kan ik in ieder geval tot 10 uur buiten rondhuppelen. En dan graag ook met dat het een beetje later pas donker wordt, dat loopt ook lekkerder. Ofwel: lente / zomer: kom maar op!! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Mag ik met jullie mee schrijven?
Ik ben afgelopen week begonnen met elke dag te wandelen. Mede gemotiveerd door Ommetje app en mijn fitbit. Tot nu toe elke dag stevig gewandeld. Ik heb begin dit jaar een vervelende blessure opgelopen waar ik herstellende van ben, dus wil niet te hard van stapel lopen :)
Maar ik moet zeggen dat het me goed af gaat.
Voor vandaag staat een klein ommetje op het programma. En dan morgen het plan om in het bos te gaan wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen heb ik weer een heerlijke wandeling gemaakt. Ik ben rond 9 uur de deur uitgegaan en rond 11 uur was ik weer thuis. Rondje van 11 km en onderweg even gestopt om 10 minuten op een bankje te zitten, met mijn gezicht in de zon. Dat vind ik echt wel heel fijn nu.

Ik hoop dat snel de terrassen weer open kunnen, Zo lekker om halverwege een wat langere wandeling een cappuccino te drinken.
Iedereen die nog op pad gaat vandaag: geniet ervan!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Het is weer heerlijk vandaag om te lopen. Ik probeer nu 10k stappen op een dag te doen, in 2-3 wandelingen. Heb nu de hele week al een ommetje, of wat langere wandeling, gemaakt voor het werk. Moet er wel vroeger voor op, maar het is toch eigenlijk wel een lekkere manier om de dag te beginnen. Hoop ook dat de horeca snel weer open mag, maar de cappuccino gaat nu in een thermos beker mee! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb woensdag nog een uur gewandeld, ik moet zo weer werken dus hopelijk kan ik straks nog even gaan, het is prachtig weer. Ik heb het eigenlijk te druk gehad om echt te wandelen.
Ik heb gisteren een flinke wandeling gemaakt , ik blijf op de zesde positie hangen degene boven mij ga ik nooit inhalen vrees ik ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven