Welke activity tracker?

30-04-2020 22:20 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Na lang twijfelen heb ik besloten dat ik toch heel graag een activity tracker wil aanschaffen. Ik twijfel nu eigenlijk nog tussen de fitbit charge 4 en de fitbit versa. Ik heb het niet het idee dat het qua gebruiksgemak en functies heel veel uitmaakt (behalve de gps in de charge 4). Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met een van de activity trackers heeft?

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Versa daarvoor een andere fitbit maar weet even niet meer welke.
Met deze kan je zwemmen, niet dat ik dat nu zo vaak doe maar op vakantie is dat wel leuk.
Ik heb sinds een week een Charge 4. In het kort:

- scherm is buiten nauwelijks te lezen
- batterijduur dramatisch als je GPS gebruikt (5 uur vs 7 dagen)
- het scherm blijft maar 2 seconden aan, dat is niet in te stellen

Maar ik ben er toch heel blij mee, voor mij was vooral belangrijk dat ie traplopen meetelt (gisteren 56 trappen), het herkennen van activiteiten gaat best goed en als ie iets niets herkent, kun je het later bijstellen of toevoegen. Active minutes, de extra batches die je kunt halen bij persoonlijke records, het helpt allemaal om mij stukken meer te laten bewegen. De hartslagmeting is prettig en ik heb veel aan de relax-app. De Fitbit-omgeving is verder heel goed en duidelijk, je krijgt goed inzicht in je conditie en slaapanalyse is ook handig.
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Goede informatie, ga er nog even over nadenken!
Een update voor wat betreft de Charge 4: er is een spleet tussen het apparaatje en de bovenste band ontstaan. Het blijkt een bekend probleem te zijn en op het Fitbit-forum wordt bv. gemeld dat iemand samen met een verkoper alle doosjes open had gemaakt van trackers die nog in de winkel lagen, ze hadden het allemaal. Ook door Fitbit verstrekte vervangende exemplaren voldoen niet.

Ik kon hem terugbrengen en heb een Charge 3 genomen. Die bevalt prima. Geen Spotifybediening (schijnt sowieso erg lastig te gaan), GPS gaat via de telefoon in plaats via het apparaat (scheelt een hoop batterijtijd), geen Fitbit-pay (maar het was sowieso onhandig om een pincode in te geven) en geen "active zone minutes" (een soort bonusminuten als je in een bepaalde hartzone kwam) maar gewone active minutes. Verder echter een prima ding.
Hoi ik had een éigen topic geopend tot ik deze zag.
Heeft iemand een tip voor een activitytracker met vrij nauwkeurige stappenteller?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels de fitbit versa 2. Ben er vrij tevreden over, ik vind dat de stappenteller nauwkeurig is maar natuurlijk worden ook wel eens andere dingen mee geteld als stappen, bijvoorbeeld tijdens fietsen of koken. Ik denk niet dat er een stappenteller is die echt 100 % nauwkeurig is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de charge 3 en daarbij is de stappenteller niet echt betrouwbaar. Wel als he aan het wandelen bent. Maar gisteren was ik een dag thuis en toen gaf hij rond 19.00 al 10.000 stappen aan. Dat zal dan door mn armbewegingen komen denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven