Wie heeft abonnement Basic fit?
woensdag 1 oktober 2025 om 17:19
Ik heb een vraagje; mijn dochter van bijna 14 zit thuis van school en is weer aan het opbouwen. Ze heeft inmiddels weer wat ruimte in haar hoofd om wat te gaan ondernemen, gelukkig! En ze heeft bedacht dat ze weer wat conditie wil opbouwen omdat ze straks toch weer naar school moet gaan fietsen en de thuiszitkilo’s wil kwijtraken. Hartstikke goed vind ik dat. Ze zit al op een sport maar dat is maar 1x per week.
Nu zijn we vandaag samen bij de Basic fit gaat sporten en dat vond ze leuk. Het plan was om een abonnement voor haar af te sluiten waarbij ze 1x per week iemand kan meenemen, dat zou ik dan zijn. Maar zelf wil ze dan nog 2x per week gaan. Maar nu zie ik dat ik voor haar geen abonnement kan afsluiten. Kan pas vanaf 16 jaar en kinderen van 14 en 15 mogen alleen onder begeleiding.
Ze heeft vaker gesport in een andere sportschool en weet hoe de apparaten werken en wat voor haar goed is. Ze ziet er sowieso uit als 16 of ouder, fysiek is ze echt ver vooruit op haar leeftijd. Ik weet 100% zeker dat ze daar rustig en verantwoord gaat sporten.
Maar nu mijn vraag; is zo’n abonnement met een pas met een foto erop? En wordt er ooit op leeftijd gecontroleerd? Wat gebeurt er als ik een abonnement afsluit en haar leeftijd verander. Liegen dus…. Niet netjes maar ik gun haar het sporten, ben allang blij dat er weer wat initiatief in haar zit.
Nu zijn we vandaag samen bij de Basic fit gaat sporten en dat vond ze leuk. Het plan was om een abonnement voor haar af te sluiten waarbij ze 1x per week iemand kan meenemen, dat zou ik dan zijn. Maar zelf wil ze dan nog 2x per week gaan. Maar nu zie ik dat ik voor haar geen abonnement kan afsluiten. Kan pas vanaf 16 jaar en kinderen van 14 en 15 mogen alleen onder begeleiding.
Ze heeft vaker gesport in een andere sportschool en weet hoe de apparaten werken en wat voor haar goed is. Ze ziet er sowieso uit als 16 of ouder, fysiek is ze echt ver vooruit op haar leeftijd. Ik weet 100% zeker dat ze daar rustig en verantwoord gaat sporten.
Maar nu mijn vraag; is zo’n abonnement met een pas met een foto erop? En wordt er ooit op leeftijd gecontroleerd? Wat gebeurt er als ik een abonnement afsluit en haar leeftijd verander. Liegen dus…. Niet netjes maar ik gun haar het sporten, ben allang blij dat er weer wat initiatief in haar zit.
donderdag 2 oktober 2025 om 18:52
BF wil zoveel mogelijk klanten. Dus die leeftijdsgrens is niet hun voordeel._horizon_ schreef: ↑02-10-2025 18:33Pfff, wat belerend en betuttelend.
Ik probeer mijn zoon kritisch te laten nadenken, ipv klakkeloos regels op te volgen. Te kijken naar het hoe en waarom van regels en daar zelf stelling in te nemen. Ook in eventuele consequenties als je een regel niet opvolgt. (Of eigenlijk doet mijn zoon dat uit zichzelf al).
Er zijn een hoop onzinnige regels, sommige zelfs met negatieve consequenties. Ik ben echt wars van mensen die zich verschuilen achter het naleven van regels..
Toch hanteren ze die. Het staat niet voor niks in hun huisregels. Dat kan heel goed een verzekeringskwestie zijn. Jij mag het een onzinnige regel vinden, maar mij lijkt het met een reden gemaakt.
Dan kun je het ook onzinnig vinden dat je maar met 0,5 promille alcohol in je bloed mag rijden, want jij functioneert prima met 0,8…
Je kunt er niet zelf stelling in nemen, want het zijn de huisregels van BF.
Hun huis, hun regels.
donderdag 2 oktober 2025 om 18:56
Hier ook.. ook een kick-boks clubje voor tieners.Lila-Linda schreef: ↑02-10-2025 07:56Mijn Crossfit-box heeft een Teens-programma (11 tot 18 jaar), trainen in een kleine groep, met begeleiding. Speciaal voor tieners. Is zoiets niet bij jullie?
Lijkt mij veel leuker ook om met leeftijdgenootjes te sporten.
Maar dat is dan advies die niet gevraagd is.
donderdag 2 oktober 2025 om 19:01
Maar als iedereen zich alleen maar aan de regels gaat houden door hij logisch vindt, dan wordt het toch een klerebende?_horizon_ schreef: ↑02-10-2025 18:33Pfff, wat belerend en betuttelend.
Ik probeer mijn zoon kritisch te laten nadenken, ipv klakkeloos regels op te volgen. Te kijken naar het hoe en waarom van regels en daar zelf stelling in te nemen. Ook in eventuele consequenties als je een regel niet opvolgt. (Of eigenlijk doet mijn zoon dat uit zichzelf al).
Er zijn een hoop onzinnige regels, sommige zelfs met negatieve consequenties. Ik ben echt wars van mensen die zich verschuilen achter het naleven van regels..
Ik word op mijn werk helemaal gek van alle mensen die denken dat de regels niet voor hen gelden.
En ook hier in de wijk trouwens.
Auto recht voor de school zetten bij kinderen brengen want het regent (stopverbod daar), over twee parkeerplekken gaan staan, want dure auto, hun onaangemelde grof vuil bij het aangemelde van mij zetten (waardoor ze helemaal niets meenemen), met fatbike 35 over de stoep scheuren, afval op de grond gooien (want geen prullenbak) , geen voorrang verlenen (want haast bijna te laat).
En ze hebben allemaal hun eigen logische reden, en doen er geen kwaad mee, en denken zelf kritisch na.
Joe.
Zullen we weer gewoon doen dan alle regels voor iedereen gelden?
Ook als je ze stom of onlogisch vindt?
donderdag 2 oktober 2025 om 19:10
Ik zou een kind van 13 echt niet alleen bij Basic Fit laten sporten, en al helemaal geen meisje. Ik heb meerdere verhalen gehoord dat vrouwen zijn lastig gevallen hier bij de basic fit in de buurt. Dat het er altijd heel druk is en dat er vaak bepaalde types rondhangen. Maar dat zal per vestiging inderdaad erg verschillen.
En dat ze minimaal 16 moet zijn is niet voor niks. Zal vast met verzekeringen en aansprakelijkheid te maken hebben. Je dochter kan goed weten wat ze doet maar wat als ze toch per ongeluk een gewicht uit haar hangen laat vallen waardoor iemand gewond raakt of andersom? Basic Fit kan daardoor ook in de problemen komen als ze een keer controle komt of als er iets gebeurd.
Wat ga je doen als je kind door een ander letsel oploopt bij Basic Fit of als ze toch te maken krijgt met grensoverschrijdend gedrag en je was er niet bij? Je kunt dan geen verhaal halen bij ze want je kind hoorde daar niet alleen zonder begeleiding te zijn.
En dat ze minimaal 16 moet zijn is niet voor niks. Zal vast met verzekeringen en aansprakelijkheid te maken hebben. Je dochter kan goed weten wat ze doet maar wat als ze toch per ongeluk een gewicht uit haar hangen laat vallen waardoor iemand gewond raakt of andersom? Basic Fit kan daardoor ook in de problemen komen als ze een keer controle komt of als er iets gebeurd.
Wat ga je doen als je kind door een ander letsel oploopt bij Basic Fit of als ze toch te maken krijgt met grensoverschrijdend gedrag en je was er niet bij? Je kunt dan geen verhaal halen bij ze want je kind hoorde daar niet alleen zonder begeleiding te zijn.
donderdag 2 oktober 2025 om 19:20
Ik heb nergens gezegd dat ik het onzinnig vind. Sterker nog; ik heb geschreven dat wij precies voor dezelfde vraag stonden en toen hebben besloten voor iets anders. Regels naleven omdat het regels zijn, en daar TO ook nog op vingerwijzen omdat ze “het goede voorbeeld moet geven”, vind ik wel onzinnig..
donderdag 2 oktober 2025 om 19:23
_horizon_ schreef: ↑02-10-2025 18:33Pfff, wat belerend en betuttelend.
Good for you.
Mocht ie dan in de problemen komen wordt er ook niet gepiept neem ik aan?
donderdag 2 oktober 2025 om 19:25
Ja, klinkt leuk hoor, maar volgens mij geeft zo'n beetje iedereen hier aan waaróm die regels er zijn en zegt zo'n beetje niemand simpelweg "regel is nou eenmaal regel". Het is geen regel waarvan je de relevantie nog in twijfel zou kunnen trekken, dan zou jouw verhaal op gaan, maar dit gaat gewoon om wezenlijke dingen als gezondheid, risico en aansprakelijkheid._horizon_ schreef: ↑02-10-2025 19:20Ik heb nergens gezegd dat ik het onzinnig vind. Sterker nog; ik heb geschreven dat wij precies voor dezelfde vraag stonden en toen hebben besloten voor iets anders. Regels naleven omdat het regels zijn, en daar TO ook nog op vingerwijzen omdat ze “het goede voorbeeld moet geven”, vind ik wel onzinnig..
donderdag 2 oktober 2025 om 19:27
En hij kan ook prima inschatten wat de consequenties voor anderen zijn als hij weigert zich aan de regels te houden? Knap hoor._horizon_ schreef: ↑02-10-2025 18:33Pfff, wat belerend en betuttelend.
Wil je je niet aan de regels van een aanbieder houden, maak er dan geen gebruik van.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 2 oktober 2025 om 19:39
Ben je 13?astrojenny schreef: ↑01-10-2025 17:22Ik sport zelf bij de basic fit en ik log gewoon in met mijn eigen account. Het is een app waar je op bent ingelogd, daar zit een QR code in en die scan je om het poortje in te kunnen. Ik ga 4x per week al ruim een half jaar en er heeft nog nooit iemand gecontroleerd of ik wel echt de persoon ben met het abonnement.
Je kunt pas vanaf 16 lid worden. Dus als ze iemand zonder begeleiding zien sporten en ze twijfelen of diegene 16 is, kunnen ze vragen om id.
donderdag 2 oktober 2025 om 19:43
Kind is 13.
Moest ze 15.5 zijn snap ik je beweegredenen en zou ik misschien ook niet letten op leeftijd.
Maar ze is te jong.
Zoek dus een andere club waar ze wel binnen mag én waar ze in de gaten gehouden wordt. Of zoek een andere sport.
Of je gaat dus zelf 3 keer per week mee als begeleider en mede-sporter. Of je gooit het op een akkoordje en gaat 2 keer per week samen.
Moest ze 15.5 zijn snap ik je beweegredenen en zou ik misschien ook niet letten op leeftijd.
Maar ze is te jong.
Zoek dus een andere club waar ze wel binnen mag én waar ze in de gaten gehouden wordt. Of zoek een andere sport.
Of je gaat dus zelf 3 keer per week mee als begeleider en mede-sporter. Of je gooit het op een akkoordje en gaat 2 keer per week samen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 2 oktober 2025 om 19:45
En als er dan iets met je zoon gebeurt ben jij de eerste die de boel aanklaagt_horizon_ schreef: ↑02-10-2025 18:33Pfff, wat belerend en betuttelend.

donderdag 2 oktober 2025 om 19:45
Maar pubers/tieners vinden ongeveer alle regels onzinnig._horizon_ schreef: ↑02-10-2025 19:20Ik heb nergens gezegd dat ik het onzinnig vind. Sterker nog; ik heb geschreven dat wij precies voor dezelfde vraag stonden en toen hebben besloten voor iets anders. Regels naleven omdat het regels zijn, en daar TO ook nog op vingerwijzen omdat ze “het goede voorbeeld moet geven”, vind ik wel onzinnig..
Zo vond mijn 17-jarige zoon het onzin dat hij zijn telefoon niet in zijn tas mocht laten zitten tijdens de les, niet op zijn telefoon mocht in de gang, dat hij bij zijn examens 15 minuten voor tijd aanwezig moest zijn enz.
Dus ik leer hem gewoon de regels na te leven.
Mensen die denken dat regels niet voor hen gelden, dat vind ik onzinnig.
donderdag 2 oktober 2025 om 19:47
En denken dat ze alles prima kunnen inschatten. Sommige ouders gaan daar in mee.Pelle schreef: ↑02-10-2025 19:45Maar pubers/tieners vinden ongeveer alle regels onzinnig.
Zo vond mijn 17-jarige zoon het onzin dat hij zijn telefoon niet in zijn tas mocht laten zitten tijdens de les, niet op zijn telefoon mocht in de gang, dat hij bij zijn examens 15 minuten voor tijd aanwezig moest zijn enz.
Dus ik leer hem gewoon de regels na te leven.
Mensen die denken dat regels niet voor hen gelden, dat vind ik onzinnig.
donderdag 2 oktober 2025 om 19:47
Als het overigens puur om conditie opbouwen gaat op pakweg een fiets kan je overigens ook gewoon een spinning-fiets ofwat van Marktplaats halen en in de tuin / haar kamer zetten.
Maar dan laat je dus het hele gewichten-zwaaien en te zware trainingsoefeningen voor haar leeftijd achterwege.
Maar dan laat je dus het hele gewichten-zwaaien en te zware trainingsoefeningen voor haar leeftijd achterwege.
Is dit nu later?
donderdag 2 oktober 2025 om 19:52
Algemene voorwaarden:
Lid: Je kunt bij ons lid worden als je een natuurlijke persoon bent en 16 jaar of ouder. Basic-Fit kan je vragen aan te tonen door legitimatie dat jij degene bent van wie de Toegangspas of de QR-code is, of om je leeftijd te checken.
Vriend: Als je een Premium of Ultimate-lidmaatschap hebt, mag jij een vriend meenemen. Deze vriend moet minimaal 14 jaar oud zijn en dient geregistreerd te worden voordat toegang tot de club wordt verkregen zoals beschreven in art. 6c van deze algemene voorwaarden.
Lid: Je kunt bij ons lid worden als je een natuurlijke persoon bent en 16 jaar of ouder. Basic-Fit kan je vragen aan te tonen door legitimatie dat jij degene bent van wie de Toegangspas of de QR-code is, of om je leeftijd te checken.
Vriend: Als je een Premium of Ultimate-lidmaatschap hebt, mag jij een vriend meenemen. Deze vriend moet minimaal 14 jaar oud zijn en dient geregistreerd te worden voordat toegang tot de club wordt verkregen zoals beschreven in art. 6c van deze algemene voorwaarden.
donderdag 2 oktober 2025 om 20:19
Zo zou ik het ook doen. Super natuurlijk dat dochter weer gemotiveerd is om te gaan sporten, maar op die leeftijd is het gewoon niet fijn om clandestien gebruik te maken van een gym. Op geen enkele leeftijd, trouwens, maar ik heb een vriendin die wel eens zegt: ik ben elke keer bang dat ze me bij Basic Fit met confetti en ballonnen gaan verwelkomen als Topper Van De Maand, terwijl niet ík maar mijn zoon (20+) 7 dagen per week op mijn pasje komt trainen. Dus er wordt vaker op één pas getraind, maar het is toch lullig als jouw 13-jarige dochter zich straks moet verantwoorden. Dus ga gewoon met haar mee, of zoek een leuk alternatief in de buurt.Wissewis schreef: ↑02-10-2025 19:43Kind is 13.
Maar ze is te jong.
vrijdag 3 oktober 2025 om 12:09
Misschien zijn wij de uitzondering. Het laatste want mijn zoon wil is anderen tot last zijn; rekening houden met de ander is een grondprincipe. Bovendien is hij enorm risico mijdend.
Ik kan talloze voorbeelden uit de hoge hoed toveren waarom ik vind dat het belangrijker is dat je je kind leert om kritisch na te denken, juist uit mede menselijkheid, dan “het goede voorbeeld geven door de regels te volgen”. Het was die zin waar ik over viel, niet over de adviezen die gegeven zijn.
In het geval van de gym zijn er genoeg redenen om daar op 13-jarige leeftijd niet naar toe te gaan. Die zijn allemaal al genoemd (en ik heb daar voor onze situatie destijds ook zelf in de gym naar gevraagd). Dat was voor ons dus verder een no-brainer.
vrijdag 3 oktober 2025 om 13:02
Het is volstrekt vanzelfsprekend dat alle forummers hier bedoelen dat "je aan de regels houden" gezien moet worden in de context van de huisregels van een sportschool, niet over verzet tegen een dictatuur. Wat mij betreft is het volstrekt logisch te verwachten dat mensen zich aan de regels van een bedrijf houden aangezien ze niet verplicht zijn met dat bedrijf in zee te gaan._horizon_ schreef: ↑03-10-2025 12:09Misschien zijn wij de uitzondering. Het laatste want mijn zoon wil is anderen tot last zijn; rekening houden met de ander is een grondprincipe. Bovendien is hij enorm risico mijdend.
Ik kan talloze voorbeelden uit de hoge hoed toveren waarom ik vind dat het belangrijker is dat je je kind leert om kritisch na te denken, juist uit mede menselijkheid, dan “het goede voorbeeld geven door de regels te volgen”. Het was die zin waar ik over viel, niet over de adviezen die gegeven zijn.
In het geval van de gym zijn er genoeg redenen om daar op 13-jarige leeftijd niet naar toe te gaan. Die zijn allemaal al genoemd (en ik heb daar voor onze situatie destijds ook zelf in de gym naar gevraagd). Dat was voor ons dus verder een no-brainer.
Si abra la puerta hay lobos.
vrijdag 3 oktober 2025 om 13:27
Ik lees dit toch echt in algemene zin:Rabarbara schreef: ↑03-10-2025 13:02Het is volstrekt vanzelfsprekend dat alle forummers hier bedoelen dat "je aan de regels houden" gezien moet worden in de context van de huisregels van een sportschool, niet over verzet tegen een dictatuur. Wat mij betreft is het volstrekt logisch te verwachten dat mensen zich aan de regels van een bedrijf houden aangezien ze niet verplicht zijn met dat bedrijf in zee te gaan.
“ Maar je 13jarige nu al leren dat je je niets van regels hoeft aan te trekken, lijkt me geen goed plan.”
“Nou dit inderdaad. Lekker voorbeeld ben je zo als moeder.”
En ik heb het niet over verzet tegen een dictatuur. Ook onze maatschappij zit vol met regels en procedures waarvan de bedoeling en de praktische ervaring/uitwerking ver van elkaar af zijn komen te staan.
vrijdag 3 oktober 2025 om 13:46
precies. en het is aan jou als ouder om je kind het verschil te leren tussen zaken die gewoon zijn zoals ze zijn en die je gewoon hebt te volgen als je besluit de keus te maken bijvoorbeeld bij zo'n vereniging te gaan en dingen waarover je zelf na kunt denken en handelen._horizon_ schreef: ↑03-10-2025 13:27Ik lees dit toch echt in algemene zin:
“ Maar je 13jarige nu al leren dat je je niets van regels hoeft aan te trekken, lijkt me geen goed plan.”
“Nou dit inderdaad. Lekker voorbeeld ben je zo als moeder.”
En ik heb het niet over verzet tegen een dictatuur. Ook onze maatschappij zit vol met regels en procedures waarvan de bedoeling en de praktische ervaring/uitwerking ver van elkaar af zijn komen te staan.
En doooooor!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in