Zadelpijn al na 5 meters fietsen.

13-04-2019 20:33 57 berichten
Ik heb vorig jaar zomer een nieuw zadel op mijn fiets laten zetten vanwege zadelpijn.
In de winter heb ik niet gefietst. Nu het weer een beetje warmer wordt wil ik het weer proberen. Maar al na 5 meter kwam de zadelpijn weer opzetten. Moet ik dan alweer een nieuw zadel kopen??? Het is zo raar. Wie weet raad?
Alle reacties Link kopieren
ik heb een zadel met een gat (op mn racefiets dus) en nog steeds steak tartare na een uurtje fietsen. Tsja.....

Alle reacties Link kopieren
En zonder zadel, wil dat niet?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij deden de botjes in mn billen pijn bij het fietsen. Ik heb een extra breed zadel gekocht en nu zit ik beter. Het kan zijn dat de botjes in jouw billen ook niet goed ondersteund worden.
Alle reacties Link kopieren
Met het duurdere zadel van een fietsenmaker had ik altijd vrijwel gelijk pijn. Met een veel zachter zadel van de action helemaal niet.
cynthiao schreef:
13-04-2019 20:39
Maar ik heb vroeger veel gefietst. Fietsen hoort toch leuk te zijn en is toch niet om af te zien zoals de wielrenners dat in de bergetappes doen? Ik wil gewoon lekker bewegen op de fiets en tegelijk ontspannen. >:-( >:-(


Zadel eraf?
;-)
Zijn TO en Willem eenendezelfde?

Vraag me dat vaak af. Bijzondere topics.
Alle reacties Link kopieren
Renee_XX schreef:
14-04-2019 10:52
Zijn TO en Willem eenendezelfde?

Vraag me dat vaak af. Bijzondere topics.
:rofl: zou n mooi setje zijn
Been there, done that, got the T-shirt.
cynthiao schreef:
13-04-2019 21:34
Ik ben dik maar dan voel je de spiralen in het zadel toch juist niet doordat je vlees op je achterste hebt?
Al je gewicht komt samen op een (relatief) klein oppervlak, als ik een rugzak met 30kilo omdoe tijdens het fietsen krijg ik waarschijnlijk ook zadelpijn.
Probeer eens een fietsbroek onder je gewone broek te dragen, dat scheelt zeker.
Mozza schreef:
13-04-2019 22:02
ik heb een zadel met een gat (op mn racefiets dus) en nog steeds steak tartare na een uurtje fietsen. Tsja.....
jij doet vies en ordinair.
Boarn schreef:
14-04-2019 03:02
Bij mij deden de botjes in mn billen pijn bij het fietsen. Ik heb een extra breed zadel gekocht en nu zit ik beter. Het kan zijn dat de botjes in jouw billen ook niet goed ondersteund worden.
je bedoelt een dameszadel?
Blankepit schreef:
14-04-2019 13:25
Al je gewicht komt samen op een (relatief) klein oppervlak, als ik een rugzak met 30kilo omdoe tijdens het fietsen krijg ik waarschijnlijk ook zadelpijn.
Probeer eens een fietsbroek onder je gewone broek te dragen, dat scheelt zeker.
zijn fietsbroeken te koop bij perry sport?
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens je bekken naar voren te kantelen, actief zitten, niet hangen. Scheelt bij mij de wereld voor m’n stuitje/ onderste wervels.
.
cynthiao schreef:
13-04-2019 21:51
Comfortzadel van Sparta. Hoe duur is die? Het zadel wat ik vorig jaar erop had laten zetten kostte toen ongeveer 50 euro en dat vond ik al heel wat geld.
https://www.martens-tweewielers.nl/shop ... zadel-ion/
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
13-04-2019 21:31
Ik kan me nog een topic van to herinneren over het maken van onderbroeken uit kussenslopen.
Ja verdomd, die kan ik me ook nog herinneren :rofl: . Hilarisch!
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
14-04-2019 14:38
je bedoelt een dameszadel?
Ja, met twee benen aan de linkerkant van je fiets.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Waarom zit er zo'n lang stuk tussen je benen bij dit zadel? Dat is voor mij ongewoon.
Sri-is-back-now schreef:
14-04-2019 15:52
Ja, met twee benen aan de linkerkant van je fiets.
Een dameszadel is een ovaal. Dat voorste kantje wat tussen je benen komt is dan weg. Onwetende die je bent ik zal je maar voorlichten.
Sri-is-back-now schreef:
14-04-2019 15:52
Ja, met twee benen aan de linkerkant van je fiets.
:rofl:
je bent het niet gewend, volhoudne
cynthiao schreef:
14-04-2019 14:37
jij doet vies en ordinair.
Nee, hoor. Zo'n zadel bestaat echt, dat heb ik ook op mijn racefiets. Dan schuur je niet steeds over je punani en het doorlucht de boel ook nog lekker ;-)
En waarom moet je persé jezelf martelen en fietsen?

Je kan wandelen, steppen, elektrisch steppen, de bus nemen, de trein nemen, eventueel de auto in, ...
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt me ook wel wat voor to

https://www.fietsenopfietsen.nl/vinz-ho ... KGEALw_wcB#

Gaat alleen maar tot 120kg
Been there, done that, got the T-shirt.
Belg007 schreef:
14-04-2019 16:01
En waarom moet je persé jezelf martelen en fietsen?

Je kan wandelen, steppen, elektrisch steppen, de bus nemen, de trein nemen, eventueel de auto in, ...
Bij mooi zomerweer fietsen in het zonnetje en een briesje voelen op mijn blote armen maakt me nu eenmaal gelukkiger.En aangezien een ieder op zoek is naar geluk in zijn/haar leven wil ik om die reden weer graag mijn ijzeren tweewieler bestijgen.
cynthiao schreef:
14-04-2019 15:56
Waarom zit er zo'n lang stuk tussen je benen bij dit zadel? Dat is voor mij ongewoon.
Lang stuk? Waar heb je het over?
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
14-04-2019 14:37
jij doet vies en ordinair.
:-P ik was bloedserieus hoor.

Heb je hier wat aan?
https://stoerevrouwensporten.nl/sport/v ... zadelpijn/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven