Zadelpijn al na 5 meters fietsen.

13-04-2019 20:33 57 berichten
Ik heb vorig jaar zomer een nieuw zadel op mijn fiets laten zetten vanwege zadelpijn.
In de winter heb ik niet gefietst. Nu het weer een beetje warmer wordt wil ik het weer proberen. Maar al na 5 meter kwam de zadelpijn weer opzetten. Moet ik dan alweer een nieuw zadel kopen??? Het is zo raar. Wie weet raad?
GinnyJones schreef:
15-04-2019 13:59
Lang stuk? Waar heb je het over?
Ik heb het over de puntige voorkant van het zadel.
cynthiao schreef:
15-04-2019 18:17
Ik heb het over de puntige voorkant van het zadel.
Euhm, dat is een hele normale vorm voor een zadel, niks aparts aan 99% van de zadels hebben deze vorm. Anders heb je een dameszadel, dat is meer een ovaaltje waar je dan op zit, sommigen vinden het fijn maar de meesten niet.
Alle reacties Link kopieren
Loepen is verhelderend Ginny
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
15-04-2019 18:26
Euhm, dat is een hele normale vorm voor een zadel, niks aparts aan 99% van de zadels hebben deze vorm.
Ordinaire zadels zijn dat.

Ik heb geen zadelpijn meer. Dat is opgelost.
Maar mijn fiets is zo zwaar. En na een kwartier fietsen krijg ik last van mijn armen. De afstand tussen mijn ellebogen en het stuur is niet goed.
Ik ga rondkijken voor een lichtgewicht fiets tweedehands. Dat moet dan een aluminiumfiets worden heb ik mij laten vertellen.
Best wel pittige prijzen. Zo rond de 200 euro en dat vind ik duur voor een tweedehandse fiets.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook gewoon vaker fietsen en zorgen dat je wat meer spierkracht krijgt, zodat je geen last meer hebt van je armen. Daar hoef je niet meteen een nieuwe fiets voor te kopen.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
27-05-2019 21:44
Ik heb geen zadelpijn meer. Dat is opgelost.
Maar mijn fiets is zo zwaar. En na een kwartier fietsen krijg ik last van mijn armen. De afstand tussen mijn ellebogen en het stuur is niet goed.
Ik ga rondkijken voor een lichtgewicht fiets tweedehands. Dat moet dan een aluminiumfiets worden heb ik mij laten vertellen.
Best wel pittige prijzen. Zo rond de 200 euro en dat vind ik duur voor een tweedehandse fiets.
200 euro is echt niet veel voor een goede tweedehands fiets.

Het helpt wel als de fiets goed past bij jouw lichaam: juiste framemaat, juiste hoogtr van zadel en stuur etc. Daar is online veel over te vinden, dus verdiep je daar eens in. Dan fiets je prettiger en sneller.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven