'Gele oksels'

28-05-2010 17:17 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar witte T-shirtjes die ik vaak draag, alleen komen daar in de loop van de tijd gele vlekken in de oksels, van mijn deo. Heb al gewassen met scheutje bleek, oxi action etc, maar dat werkt allemaal niet. Ook andere deo zet geen zoden aan de dijk.

Wie heeft dé tip voor mij?
Gele vlekken in overhemden/ t-shirts

Heeft u ook regelmatig door zweet gele vlekken in uw witte overhemden of ...t-shirts? Dan is uw glansspoelmiddel voor de vaatwasser de oplossing. Laat het glansspoelmiddel 5-10 minuten op de plekken intrekken en was daarna de kleding. Weg gele vlekken en uw overhemden en t-shirts zien er weer als nieuw uit.

hier
O, Enneaaa wat goed! Ga het proberen!!!
Bij mij hielp het niet, dat glansspoelmiddel..bij mij helpt niets, behalve weggooien :(
O neeeee Tchai!

Ik was helemaal in de gloria...ik ga het proberen en we'll see!
Heb je alle tips uit recente topics hierover al geprobeerd?
Ehm, nee, ik zal even zoeken naar andere topics.
tenalappen voortaan gebruiken in je shirts heb je geen last meer van riekende pisvlekken
quote:riddle schreef op 28 mei 2010 @ 17:39:

tenalappen voortaan gebruiken in je shirts heb je geen last meer van riekende pisvlekken Kun jij, in welk topic dan ook, nog iets anders doen dan domme opmerkingen verkeerd gekozen smiley's plaatsen?
Glansspoelmiddel hielp bij onze witte shirts helemaal niets.
Een paar Steradentjes bij je witte was, daarna in de zon laten drogen. Doet gewoon pijn aan je ogen zo wit wordt het!

Zon doet het bij mij altijd het beste trouwens. Tot aan tomatensausvlekken op een witte jurk, alles gaat eruit. Vergt wat timing met ons klimaat, maar is wel lekker goedkoop.
quote:riddle schreef op 28 mei 2010 @ 17:39:

tenalappen voortaan gebruiken in je shirts heb je geen last meer van riekende pisvlekken Nou... dit vind ik helemaal niet zo stom! In mijn wat strakkere katoenen jurkjes plak ik tegenwoordig altijd inlegkruisjes, omdat ik zo baal als ik weeeer een T-shirtje kan weggooien wegens gele plekken (en vaak blijft er ook na het wassen op een gegeven moment een nare lucht in hangen) en dat wil voorkomen met deze jurkjes. Werkt prima!
Oh die dingen hebben ze ook bij de HEMA, maar dan zeg maar de officiële (okselpads).
Ik heb wel eens gelezen dat weken in een sopje biotex goed helpt. Gaat nog lekker ruiken ook dus weg nare geurtjes.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 mei 2010 @ 17:58:

Oh die dingen hebben ze ook bij de HEMA, maar dan zeg maar de officiële (okselpads).O... dat is misschien nog wel wat handiger...
quote:Enneaaa schreef op 28 mei 2010 @ 17:18:

Gele vlekken in overhemden/ t-shirts

Heeft u ook regelmatig door zweet gele vlekken in uw witte overhemden of ...t-shirts? Dan is uw glansspoelmiddel voor de vaatwasser de oplossing. Laat het glansspoelmiddel 5-10 minuten op de plekken intrekken en was daarna de kleding. Weg gele vlekken en uw overhemden en t-shirts zien er weer als nieuw uit.

hierHeb ik geprobeerd op de t-shirts en overhemden van manlief maar helpt geen ene zier. Ik lees dus mee voor de gele gouden tip.
ik had het ook wel met zwarte shirtjes, op een gegeven moment witte harde 'plakaten' in de oksels. bah...

als deo gebruik ik nivea cotton dry, omdat die zo ontzettend goed werkt tegen zweten en geur. Het nadeel is dat ze bij nivea wel erg letterlijk zijn uitgegaan van 'dry'. Ik heb allemaal poeder en klonten dan onder de arm zitten na het sprayen. Tegenwoordig laat ik de deo intrekken, veeg de 'korrels' onder mijn oksels weg en trek dan mijn shirt aan. Nu minder last van plakaten en witte vegen op de zijkant op heuphoogte.
Ik heb gehoord dat je er Dasty van de Wibra op moet spuiten.

Dit laten intrekken en dan in de wasmachine en weg zijn de vlekken!
Dasty, het ontvettingsmiddel? Ik ben zelf ook al tijden op zoek naar de ideale oplossing. Ik doe nu altijd Shout op de oksels maar helpt natuurlijk geen ene moer. Het is zo balen dat ik al mijn t-shirts vervroegd weg kan gooien door de harde plakkaten onder de oksel. Ik zat zelf meer te denken aan iets zuurs omdat het vast een kalkverbinding is uit die deo. Ik gebruik trouwens Dove anti witte strepen maar geloof niet dat dat op den duur de plakkaten voorkomt.
Mijn vriend heeft af en toe van die witte vlekken in de oksels van zijn donkere shirts, daar helpt Ossengal erg goed tegen! Meestal krijg ik alles ermee uit, anders bijna alles. Ossengal rechtstreeks op de vlek smeren en dan het shirt gewoon meewassen met de overige was op een normaal wasprogramma. Zal vast ook goed werken bij gele vlekken in de oksels van witte shirts. Helpt trouwens ook goed tegen onmogelijke vetvlekken.
SODA. Ouderwets maakt weer nieuwewets,.

Ipv wasmiddel, soda in je wasbakje doen.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien....
Van een ander topic heb ik de tip geprobeerd een papje te maken van Vanish poeder, dat smeer je op de oksels, laat dat een tijdje (10 min) intrekken en dan in de wasmachine......bij mij heeft het inderdaad geholpen. Het proberen waard.
Wat ik wel eens gehoord heb: de gele vlek een tijdje in azijn doen, en dan wassen (of course).

Ik heb het zelf wel eens geprobeerd, en het resultaat viel me niet tegen.
Ik ga nu soda proberen. Ik zal straks posten of het helpt
doe maar niet met vaatwasblokjes.... die tip had ik eens gekregen, resultaat: blauwe vlekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven