2 katten en 1 hond veel?

03-12-2015 14:44 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik vroeg me af.

We hebben thuis nu 2 katten en willen eigenlijk een pup in huis. We hebben een gewone gezindswoning met achtertuin.

Nu twijfelen we alleen of het thuis niet te vol word? Wat denken jullie zijn 2 katten en 1 hond teveel?

Gr.
Voor mij zou dat te weinig zijn, hier 5 honden, een kat en 2 konijnen, en een paard. Het maakt wel uit wat voor hond je wilt.....Qua plaats en beweging die het dier nodig heeft. Ik woon dan ook niet in een rijtjeshuis, en woon in het bos....
Lol, heb vijf katten, twee honden en altijd nog een opvanghond erbij, past prima!!!
Ik heb twee honden, twee katten en een dreumes, in een rijtjeshuis. Gaat heel prima.
Tijd is belangrijker dan ruimte.

Als je genoeg tijd hebt om te wandelen en aandacht te geven, maakt het niet uit of een hond in een villa woont of in een appartement met 10 katten
Wij hebben 3 katten en 2 honden tegelijk gehad. Ging prima hoor, mits je er voldoende tijd voor hebt.
Enjoy the little things in life
Ligt er ook een beetje aan hoe je woont en of je binnen of buitenkatten hebt. En een pup is zeer bewerkelijk, heb je voldoende tijd om de eerste maanden het beestje op te voeden en te trainen? Hoeveel ben jij/zijn jullie thuis?
Nee hoor is niet te veel. Hier 2 katten, 2 honden en een paard.
Dat paard toch niet in huis hoop ik
Tijd hebben we. Mijn vriend werkt wel fulltime maar ik niet en ik werk in de zorg dus heb vaak andere tijden dan me vriend waardoor er bijna altijd iemand thuis is op 1 of 2 uur na. (Ik draai veel late diensten) mogelijk dat er soms 1 of 2 dagen langer niemand thuis is maar me moeder woont om de hoek en die is smiddags altijd thuis dus wil de hond dan uitlaten.

Leuke reacties bedankt! Doet me goed.
Het zijn wel binnen katten trouwens maar ze liggen vaak lekker rustig boven in hun mandjes. De hond komt dan niet boven natuurlijk.
quote:nootje1 schreef op 03 december 2015 @ 15:11:

Tijd hebben we. Mijn vriend werkt wel fulltime maar ik niet en ik werk in de zorg dus heb vaak andere tijden dan me vriend waardoor er bijna altijd iemand thuis is op 1 of 2 uur na. (Ik draai veel late diensten) mogelijk dat er soms 1 of 2 dagen langer niemand thuis is maar me moeder woont om de hoek en die is smiddags altijd thuis dus wil de hond dan uitlaten.

Leuke reacties bedankt! Doet me goed.Nou, dan zou ik het lekker doen. Verdiep je wel even goed in welke hondensoort bij jullie past.
Ja het hondenras gaan we eens goed over nadenken. Wil een middelgrote maar moet wel een huishond zijn. Niet te waaks is zijn aard
Wij hebben twee honden en 1 kat. Ik vind dat niet heel veel. Er zou wat ruimte betreft prima nog een kat of hond (of beiden) bij kunnen. Wij wonen niet super groot verder. Ruimte in huis is ook niet zo belangrijk. Zeker als de katten naar buiten kunnen hebben ze geen groot huis nodig. Voor honden is het vooral belangrijk dat ze heel veel aandacht en beweging krijgen en dat kan je net zo goed doen in een kleine flat als in een villa.
Hier twee katten, en willen graag een hond erbij nemen als de tijd het in de (nabije) toekomst het gaat toelaten. Dus nee, zeker niet te veel. Gezellig juist!
Hier nu vier katten.

Dat waren er ooit dertien.

En een hond en acht Vlaamse reuzen. Maar die wonen buiten. Die reuzen.

En de hond is een chihuahua.

Dus ok, eigenlijk gewoon vier katten en een soort cavia.
quote:Eleonora-1 schreef op 03 december 2015 @ 16:05:

Dus ok, eigenlijk gewoon vier katten en een soort cavia.Ahahaha!
Wij hebben ook twee katten en sinds vier maanden een Golden Retriever pup van nu zes maanden, gaat helemaal prima.

Wij wonen ook in een rijtjeshuis en hebben ook nog twee kinderen.

Leuk hoor, een hond!

Bij ons is het de eerste, maar we vinden het geweldig.
Ik heb met een kleine hond en 2 katten op 32 m2 gewoond. Dat was wel een beetje klein ja. Gelukkig heeft dat maar 9 maanden geduurd, mijn nieuwe huis werd in de tijd gebouwd dat ik puppy in huis nam. Nu hebben we 110 m2 en dat bevalt een stuk beter. Nu zou er nog wel een hond bij kunnen, maar dat ga ik niet doen hoor, vind 3 dieren genoeg ;).

Hier nu vier katten.

Dus ok, eigenlijk gewoon vier katten en een soort cavia.

Dertien katten

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Of 2 katten en 1 hond teveel is ligt aan van alles. Als eerste moeten de dieren met elkaar overweg kunnen. Katten zijn solitaire dieren en honden juist roedeldieren. Als ze allemaal hun rust kunnen opzoeken als dat nodig is kan je een hoop stress vermijden. Je moet natuurlijk tijd hebben voor alle dieren en ze allemaal aandacht kunnen geven. Sommige hebben meer aandacht nodig dan andere, een pup heeft veel aandacht nodig (en veel geduld).
quote:gismo72 schreef op 03 december 2015 @ 15:03:

Dat paard toch niet in huis hoop ik

Eeer.....staaat.....eeen.....paard in de gang­ ♪ ♫ ♪ ♫

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Hier nu vier katten.

Dus ok, eigenlijk gewoon vier katten en een soort cavia.Jeetje, vier katten die er ooit dertien waren. Wat geef je ze precies te eten?
Nou TO, lekker doen als je er tijd voor hebt. Wat voor hond zouden jullie willen?
Hier nu ook 1hond en twee katten.

Waren er eerst 2 honden en twee katten.

En wij wonen in een gewoon eengezinswoninkje (100 vierkante meter).

Katten slapen we veel boven en kunnen naar buiten.

Als ze de hele dag samen in de woonkamer zouden moeten vertoeven, zouden ze wel gaan motten samen

Maar teveel vind ik het zeker niet,mijn huisdiervrije familie en vrienden vinden het wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven