6 april openhuizendag
donderdag 21 maart 2013 om 10:54
Ik heb sinds deze maand mijn huis te koop staan via een makelaar en Funda etc.
Nu vroeg de makelaar of ik 6 april mee wil doen aan de openhuizendag. Ja prima! Echter vraag ik me wat af..
- komen er uberhaupt mensen kijken?
- wat verwachten de kijkers van mij?
- wat kan ik doen om mijn huis extra speciaal te maken?
- wat zijn jullie ervaringen?
Nu vroeg de makelaar of ik 6 april mee wil doen aan de openhuizendag. Ja prima! Echter vraag ik me wat af..
donderdag 21 maart 2013 om 10:56
Ik heb de eerste keer niet meegedaan, nu wel, mijn huis staat bijna een jaar te koop en we hebben drie kijkers gehad. Ik ga nu dus alles aanpakken om mijn huis goed in de markt te zetten. Baat het niet, dan schaadt het niet en mijn huis is in ieder geval weer aan kant. Ik heb er dus nog geen ervaring mee, maar wens je alvast wel veel succes!
donderdag 21 maart 2013 om 11:20
Bij de vorige open huizen dag heb ik 3 kijkers gehad en ik doe dit jaar weer mee.
Huis opruimen, zoveel mogelijk troep in kasten opbergen. Vergeet de badkamer niet. Een paar potjes en flesjes laten staan en de rest ergens opbergen waar het niet te zien is.
Bereid je voor op de positieve punten die je over je huis kunt noemen en ga niet zeggen 'hier is de badkamer, keuken, woonkamer, etc.' want dat komt nogal dom over.
Huis opruimen, zoveel mogelijk troep in kasten opbergen. Vergeet de badkamer niet. Een paar potjes en flesjes laten staan en de rest ergens opbergen waar het niet te zien is.
Bereid je voor op de positieve punten die je over je huis kunt noemen en ga niet zeggen 'hier is de badkamer, keuken, woonkamer, etc.' want dat komt nogal dom over.
donderdag 21 maart 2013 om 11:26
quote:beelicious schreef op 21 maart 2013 @ 10:58:
Dan mag ik dus van geluk spreken dat ik al een kijker heb gehad, volgens funda is mijn huis sinds 4 maart al 600+ keer bekeken. Of is dat vrij gemiddeld?Dat zegt helemaal niets. Ik heb gemiddeld 500 kijkers op ons huis en twee van de drie kijkers heb ik overigens zelf geregeld. Ik rekende me ook rijk met al die geïntereseerden, maar zeker in het begin zitten er ook veel kennissen en familie tussen die even een kijkje nemen op Funda
.
Dan mag ik dus van geluk spreken dat ik al een kijker heb gehad, volgens funda is mijn huis sinds 4 maart al 600+ keer bekeken. Of is dat vrij gemiddeld?Dat zegt helemaal niets. Ik heb gemiddeld 500 kijkers op ons huis en twee van de drie kijkers heb ik overigens zelf geregeld. Ik rekende me ook rijk met al die geïntereseerden, maar zeker in het begin zitten er ook veel kennissen en familie tussen die even een kijkje nemen op Funda
donderdag 21 maart 2013 om 11:36
Wij doen niet mee. Het kost geld.. Je moet zelf rondleiden en maar afwachten of er een mens komt.
Aan de ervaring van bekenden hebben ze allemaal voor niks zitten wachten in hun opgeruimde huis voor niks.
Ons huis staat nog maar net te koop.
En potentiële kopers maken wel een afspraak voor bezichtiging lijkt mij.
Wij gaan zelf wel oriënteren bij huizen omdat we naar een andere stad willen verhuizen kunnen we nu makkelijk meer huizen tegelijk bekijken.
Die meedoen tenminste
Aan de ervaring van bekenden hebben ze allemaal voor niks zitten wachten in hun opgeruimde huis voor niks.
Ons huis staat nog maar net te koop.
En potentiële kopers maken wel een afspraak voor bezichtiging lijkt mij.
Wij gaan zelf wel oriënteren bij huizen omdat we naar een andere stad willen verhuizen kunnen we nu makkelijk meer huizen tegelijk bekijken.
Die meedoen tenminste
Loat goan!!!
donderdag 21 maart 2013 om 12:10
Even een bericht van de andere kant. Wij hebben ons huis gevonden via de open dag. Zonder de open dag hadden we voor dit huis geen afspraak gemaakt, omdat het er op funda niet interessant voor ons uitzag.
Mocht je het wel doen: loop mee met de mensen. In één huis mochten we zelf gaan rond kijken en dat vonden we helemaal niks. Daarnaast vertel er inderdaad wat over.
Wij kwamen ook bij een huis waar om 14.00 uur kleine kinderen in bed lagen te slapen. Die kamers hebben we toen helemaal niet goed kunnen zien, persoonlijk had ik dat anders aangepakt.
Voor wat betreft de kijkers op funda: je wilt denk ik niet weten hoeveel mensen gewoon even binnenkijken bij huizen die te koop staan.
Mocht je het wel doen: loop mee met de mensen. In één huis mochten we zelf gaan rond kijken en dat vonden we helemaal niks. Daarnaast vertel er inderdaad wat over.
Wij kwamen ook bij een huis waar om 14.00 uur kleine kinderen in bed lagen te slapen. Die kamers hebben we toen helemaal niet goed kunnen zien, persoonlijk had ik dat anders aangepakt.
Voor wat betreft de kijkers op funda: je wilt denk ik niet weten hoeveel mensen gewoon even binnenkijken bij huizen die te koop staan.
donderdag 21 maart 2013 om 12:40
Sowieso heb ik bij bezichtigingen dingen gezien die ik niet wilde zien. Vieze onderbroeken, tuin vol hondenstront. We kregen ook ergens iets te drinken aangeboden: de eigenaresse pakte toen glazen uit de afwasmachine, ze waren nog vies....ik ging nog net niet over mijn nek.
En dan die mensen die de hele familie op visite hebben tijdens een bezichtiging, kansloos.
En dan die mensen die de hele familie op visite hebben tijdens een bezichtiging, kansloos.
donderdag 21 maart 2013 om 12:48
donderdag 21 maart 2013 om 13:29
@beelicious
Haha! Nee dat is te ver uit de richting
Misschien gaan we een volgende keer wel meedoen.
De huizenmarkt ligt aardig op zijn kont hier.
En er is geen nood dat we weg moeten.
Dus kijken het nog even aan.
Hier was de voorwaarde dat er geen kinderen.
Aanwezig zouden zijn.... Beetje raar ook als je met je hele Fam thuis zit als je kopers verwacht.
Maar ja er kunnen ook hele families langs komen even gluren?! Ook niet zo belang bij eigenlijk.
Ik ben benieuwd wat wij aantreffen op onze oriëntatie dag
Haha! Nee dat is te ver uit de richting
Misschien gaan we een volgende keer wel meedoen.
De huizenmarkt ligt aardig op zijn kont hier.
En er is geen nood dat we weg moeten.
Dus kijken het nog even aan.
Hier was de voorwaarde dat er geen kinderen.
Aanwezig zouden zijn.... Beetje raar ook als je met je hele Fam thuis zit als je kopers verwacht.
Maar ja er kunnen ook hele families langs komen even gluren?! Ook niet zo belang bij eigenlijk.
Ik ben benieuwd wat wij aantreffen op onze oriëntatie dag
Loat goan!!!
donderdag 21 maart 2013 om 13:47
Wij hebben 2 keer meegedaan. Eerste keer 5 kijkers en tweede keer 2 kijkers. Helaas staat het nu nog steeds te koop. In totaal zeker meer dan 20 kijkers gehad. Maar nog nooit een bod...
Ik zou het zeker doen! Liever in 1 keer goed schoonmaken voor meerdere kijkers dan iedere keer apart moeten schoonmaken voor iedere bezichtiging.
Daarnaast vallen de kosten mee (volgens mij betalen we ¤30).
Ik zou het zeker doen! Liever in 1 keer goed schoonmaken voor meerdere kijkers dan iedere keer apart moeten schoonmaken voor iedere bezichtiging.
Daarnaast vallen de kosten mee (volgens mij betalen we ¤30).
donderdag 21 maart 2013 om 13:49
Oh, en wat kjikers van jou verwachten: gewoon een rondleiding. Probeer het allemaal niet te persoonlijk te maken, veel kijkers zitten daar helemaal niet op te wachten.
En het extra speciaal maken: zorg in ieder geval dat het fris ruikt. Mensen moeten zich thuis kunnen voelen. Wij gooien altijd veel troep in de auto, zodat het niet in het zicht staat (zoals wasmanden, kattenspullen etc).
En het extra speciaal maken: zorg in ieder geval dat het fris ruikt. Mensen moeten zich thuis kunnen voelen. Wij gooien altijd veel troep in de auto, zodat het niet in het zicht staat (zoals wasmanden, kattenspullen etc).
donderdag 21 maart 2013 om 13:54
quote:beelicious schreef op 21 maart 2013 @ 10:54:
- Ik ben zelf van plan om 4 huizen te gaan bekijken.
- Een relaxte sfeer. Ik vind het best wel ongemakkelijk/spannend om zo bij mensen langs te gaan.
- Huis opruimen en zo presenteren dat mensen zich "thuis" voelen of dat mensen graag in jouw huis willen wonen.
- Vroeger een keer een huis bekeken tijdens een Open Huizendag. Ik vond het best wel ongemakkelijk terwijl wij heel correct werden ontvangen door de ouders van de huiseigenaar. Mijn vrouw vond het huis geweldig, ik niet zo o.a. vanwege het bouwjaar en de daarbij behorende stijl. Het is het uiteindelijk niet voor ons geworden, maar het huis is toen niet zo lang na de Open Huizendag verkocht. Was wel jaren geleden voor de huidige economische crises.
- Ik ben zelf van plan om 4 huizen te gaan bekijken.
- Een relaxte sfeer. Ik vind het best wel ongemakkelijk/spannend om zo bij mensen langs te gaan.
- Huis opruimen en zo presenteren dat mensen zich "thuis" voelen of dat mensen graag in jouw huis willen wonen.
- Vroeger een keer een huis bekeken tijdens een Open Huizendag. Ik vond het best wel ongemakkelijk terwijl wij heel correct werden ontvangen door de ouders van de huiseigenaar. Mijn vrouw vond het huis geweldig, ik niet zo o.a. vanwege het bouwjaar en de daarbij behorende stijl. Het is het uiteindelijk niet voor ons geworden, maar het huis is toen niet zo lang na de Open Huizendag verkocht. Was wel jaren geleden voor de huidige economische crises.
donderdag 21 maart 2013 om 14:11
Ik heb dankzij de open dag mijn huis verkocht. Mevrouw kwam wel te laat, ik wilde net boodschappen gaan doen. Toch maar rondgeleid, het gekanker en gemopper van haar getolereerd. En toch heeft ze het gekocht! Helemaal blij mee. Was wel in begin 2007. Heeft net geen 3 maanden te koop gestaan.
En om je vragen te beantwoorden:
Niet binnen gerookt die dag (het was mooi weer, ben buiten gaan zitten)
Het moet gewoon schoon en opgeruimd zijn. Niet gaan kloten met luchtjes. Fuck die appeltaart. Gewoon schoon dus. Ik heb altijd het idee als ik wierook of zo ruik dat je stank aan het maskeren bent.
Je kan zelf meelopen, ik heb het mijn kijkers gevraagd. Dat waren 2 stellen, een jongen alleen en de te late mevrouw dus.
Je kan niks doen om je huis extra speciaal te maken. Je kan de mooiste gordijnen, meubels etc hebben, maar die kopen de kijkers niet. Die kopen je huis, niet je inboedel.
Niet liegen. Als er gebreken zijn ook gewoon vertellen NADAT er naar gevraagd is.
En om je vragen te beantwoorden:
Niet binnen gerookt die dag (het was mooi weer, ben buiten gaan zitten)
Het moet gewoon schoon en opgeruimd zijn. Niet gaan kloten met luchtjes. Fuck die appeltaart. Gewoon schoon dus. Ik heb altijd het idee als ik wierook of zo ruik dat je stank aan het maskeren bent.
Je kan zelf meelopen, ik heb het mijn kijkers gevraagd. Dat waren 2 stellen, een jongen alleen en de te late mevrouw dus.
Je kan niks doen om je huis extra speciaal te maken. Je kan de mooiste gordijnen, meubels etc hebben, maar die kopen de kijkers niet. Die kopen je huis, niet je inboedel.
Niet liegen. Als er gebreken zijn ook gewoon vertellen NADAT er naar gevraagd is.
vrijdag 22 maart 2013 om 07:44
Over fris ruiken gesproken: het huis wat wij gekocht hebben was op zich wel opgeruimd, maar was niet fris. Er werd duidelijk in gerookt. De muren en plafonds waren bruin in plaats van geel. Dat maskeer je niet even. Toch voelden we ons er gelijk thuis. Er werd bij mij thuis vroeger ook gerookt, zelf hebben we nooit gerookt. Als mensen echt voor je huis vallen, prikken ze daar door heen.
vrijdag 22 maart 2013 om 08:33
vrijdag 22 maart 2013 om 10:28
vrijdag 22 maart 2013 om 12:44
quote:vrouwtje89 schreef op 22 maart 2013 @ 10:28:
Ik ga voor het eerst kijken bij de openhuizendag. Geen idee wat ik kan verwachten, maar n.a.v. de foto's op funda zou ik een paar huisjes toch eens van binnen zien.
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten enz?Als je dat niet weet zou ik echt nog niet gaan beginnen aan een huis kopen.
Ik ga voor het eerst kijken bij de openhuizendag. Geen idee wat ik kan verwachten, maar n.a.v. de foto's op funda zou ik een paar huisjes toch eens van binnen zien.
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten enz?Als je dat niet weet zou ik echt nog niet gaan beginnen aan een huis kopen.
vrijdag 22 maart 2013 om 13:13
quote:Tinkeldel schreef op 22 maart 2013 @ 07:44:
Over fris ruiken gesproken: het huis wat wij gekocht hebben was op zich wel opgeruimd, maar was niet fris. Er werd duidelijk in gerookt. De muren en plafonds waren bruin in plaats van geel. Dat maskeer je niet even. Toch voelden we ons er gelijk thuis. Er werd bij mij thuis vroeger ook gerookt, zelf hebben we nooit gerookt. Als mensen echt voor je huis vallen, prikken ze daar door heen.Precies. Daar kan geen appeltaart of andere geurtjes tegenop.
Over fris ruiken gesproken: het huis wat wij gekocht hebben was op zich wel opgeruimd, maar was niet fris. Er werd duidelijk in gerookt. De muren en plafonds waren bruin in plaats van geel. Dat maskeer je niet even. Toch voelden we ons er gelijk thuis. Er werd bij mij thuis vroeger ook gerookt, zelf hebben we nooit gerookt. Als mensen echt voor je huis vallen, prikken ze daar door heen.Precies. Daar kan geen appeltaart of andere geurtjes tegenop.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
vrijdag 5 april 2013 om 17:18