6 april openhuizendag

21-03-2013 10:54 89 berichten
Ik heb sinds deze maand mijn huis te koop staan via een makelaar en Funda etc.

Nu vroeg de makelaar of ik 6 april mee wil doen aan de openhuizendag. Ja prima! Echter vraag ik me wat af..

- komen er uberhaupt mensen kijken?

- wat verwachten de kijkers van mij?

- wat kan ik doen om mijn huis extra speciaal te maken?

- wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Pfff was mijn dag net zo vermoeiend als die van jullie? Ik ben bij 7 (!) huizen wezen kijken, en we hadden maar net genoeg tijd haha. Over 3 erg enthousiast, maar toen ik deze huizen later met een kennis doorsprak begreep ik dat 2 van de huizen in een slechte buurt staan. Waar ik overigens niks van gemerkt had, maar ik ben ook niet zo bekend in de buurt waar ik iets zoek. Beetje balen, nu weet ik niet of ik er nog een keer zou willen gaan kijken.Huis nummer 3 was sowieso erg mooi, daar zie ik mezelf wel wonen denk ik.

Eerst maar eens de financiele kant nu in orde brengen, en dan verder kijken. Spannend is het wel trouwen, ben nu heel bang dat huis nr 3 verkocht wordt voordat ik zelf mijn financien op een rijtje heb, zou balen zijn!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Dat zou inderdaad balen zijn.

Maar geloof me het loopt meestal niet zo een vaart.

Was je nog niet bij de bank geweest dan?

Ik al wel . weet wat ik kan lenen.

Das wel prettig om te weten
Hier hebben we 6 kijkers gehad. Ik vermoed dat er 2 zeker een 2e keer willen komen..

(nu is ons huis al verkocht.. Alleen koopcontract moet nog getekend worden enzo..)

Zelf bij een huis gekeken wat wij erg graag willen hebben. Eerdt naar de bank (as do) en dan een bod doen..

Spannend allemaal.
oww marjolein, mooie vooruitzichten dus.

Ik heb wel vertrouwen in de rabobank.Welke hypotheek adviseur hebben jullie?
Wij hebben onze huidige hypotheek via de hypotheekshop. Hebben daar onze eerste hypotheek en een kleine 2e voor een verbouwing afgesloten. Dit bij de aegon. Goede ervaringen mee..

Nu dus bij de aegon via de hypotheekshop en de volgende kan zomaar een ander worden, maar wel via de hypotheekshop.

Ik vind het ook allemaal spannend en zenuwslopend..
Nee ben nog niet bij de bank geweest, er moet ineens vaart achter bij mij omdat ik sinds deze week weet dat ik rond de zomer mijn huis uit moet. Dus nu die open huizen route zich aandiende dacht ik: ik ga gewoon kijken, kan ik me alvast oriënteren. Maar ik weet wel ongeveer in welke prijsklasse is terecht kom hoor.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Tinkerbell zelfde hier! Spannend!
tis inderdaad spannend.

is her eerste huis dat ik alleen ga kopen.

geen partner meer maar veel steun van goede vrienden en broers.
quote:Kuzu schreef op zondag 07 april 2013 10:00 En wat nou als je een huilbaby krijgt of een kindje met handicap, waardoor je je eigen leven aan de kant moet schuiven en alles in het teken van de baby staat?

Ziekenhuisbezoek, hoge kosten, vergeet de emotionele kant niet.

Dat is al gigantisch zwaar als je het samen doet, in een stabiele financiele situatie, met zijn tweetjes, bij een gepland kind.

Laat staan bij een ongelukje.
quote:rozenstruikje schreef op zondag 07 april 2013 10:58 Ik heb een schoonzus die op haar 18e moeder is geworden. Het kind zelf is inmiddels 17 en is heel erg aardig groot geworden en schoonzus zelf altijd realistisch geweest en behoorlijk gelukkig. Ze wist welke keuze ze maakte en heeft alles uit de kast getrokken om er niet alleen het beste van te maken, maar nog tevreden ermee te zijn ook.

Dat in tegenstelling tot de vele, vele, altijd ontevreden 30ers die er tegenwoordig rondlopen die vaker 'spijt' hebben van een kind omdat ze hun jeugd zo missen.

20 is ruimschoots volwassen. Ze kan het aan. Het leven is niet altijd pefect. Daar binnen maak je keuzes. Afhankelijk van je mentaliteit ga je het redden, ongeacht leeftijd.
Zo gister ook flink wat huizen bezocht. En het was overal hartstikke druk. Hadden de eigenaren ook niet verwacht haha.

Dus de volgende keer doen we zelf ook maar een keer mee ;)

Ik vond het wel erg leuk om overal even te snuffelen en te vergelijken. We hebben nu al een aardig beeld gekregen wat we wel en niet willen...

En op alleen foto's afgaan werkt ook niet tjonge wat kan het in het echt dan juist anders zijn.

Van een heel mooi huis op de foto was het in het echt net niks haha.

Maar ja eerst ons eigen huis maar kwijt raken...

De meeste mensen die zaten allemaal ook nog met hun eigen huis in de maag. Dus zolang die ook niet verkopen blijft de markt op slot.

Maar het kan want mijn broer heeft zijn huis binnen 1 dag verkocht ;) dat is wel heel zeldzaam haha
Loat goan!!!
Even een update:

Als alles goed gaat, wordt donderdag de koopakte van ons huis getekend.

Het bod wat wij gedaan hebben op óns'volgende huis is geaccepteerd. Nu nog wat randvoorwaarden doorworstelen..
Ik hoorde vandaag dat een huis hier verderop in de straat 40 kijkers had gehad! Die mensen waren zich rot geschrokken, hadden er hooguit 2/3 verwacht. Dan kun je bijna nummertjes uit gaan delen bij de deur, haha. Dezelfde middag nog een bod, en vorige week al verkocht. Er zijn dus ook goede berichten :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven