Aanschaf nieuwe droger

03-02-2015 19:57 16 berichten
Vandaag de monteur laten komen voor mijn droger, maar helaas, afgeschreven. Dus nu moet er een nieuwe komen en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb nu een condensdroger van Zanussi, die heeft het vijf jaar gedaan en dat vind ik tamelijk kort, dus ik wil er eentje die langer mee gaat als het even kan (maar dat kan je natuurlijk niet altijd goed zeggen).

Nu twijfel ik of ik moet gaan voor goedkoop en dan energielabel B (condensdroger), of voor wat duurder en dan moet gaan voor een warmtepompdroger met energielabel A of A+. Wat scheelt dat als ik zeg maar 1 a 2 wassen doe per week? En is er iemand met ervaring met een warmtepompdroger? Ik las dat die er wat langer over doen, omdat de was tamelijk koud wordt gedroogd. Over hoeveel langer hebben we het dan?

Ik heb er nu drie op het oog: Eentje van ¤299,- (een Beko, condensdroger), eentje van ¤388,- (ook een Beko, warmtepompdroger) en eentje van ¤469,- (een AEG, warmtepompdroger).

Iemand advies? Misschien ook aan- en afraders qua merken?
Het enige dat ik weet over drogers is dat de levensduur tamelijk kort is als deze in de badkamer staat omdat de motor niet tegen het condens van de douche kan en als de droger daar staat dan maakt het niet uit hoe duur deze is, ze gaan dan maar een paar jaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Als voor een goedkope gaat is de kans groot dat hij over 5 a 7 jaar weer kapot is. Dat is op het moment nu eenmaal zo met goedkopere elektronica. Wil je er echt 20 jaar mee doen, koop dan een Miele. Verschil tussen condens en warmtepomp weet ik niet, ik heb zelf een twee in één.
http://www.consumentenbond.nl/test/woni ... oerdroger/

Hier vind je het antwoord op je vragen.
Ik heb die site bekeken Roelfien, maar ik vind de antwoorden nogal vaag en daarom stelde ik mijn vragen hier. Hoe kun je stellen dat een warmtepompdroger zo-en-zoveel goedkoper is als er niet staat of het gaat om een vergelijking tussen energielabel C en A+ of A en B, etc.

Mijn droger staat niet in de badkamer. Stond 'ie altijd wel, maar ik ben onlangs verhuisd (was ook exact het moment dat de droger ermee ophield - volgens de monteur toeval?), en nu staat 'ie in de schuur.

Ik zou graag een Miele willen, maar kan dat helaas echt niet betalen.
quote:Yavanna schreef op 03 februari 2015 @ 20:12:

Als voor een goedkope gaat is de kans groot dat hij over 5 a 7 jaar weer kapot is. Dat is op het moment nu eenmaal zo met goedkopere elektronica. Wil je er echt 20 jaar mee doen, koop dan een Miele. Verschil tussen condens en warmtepomp weet ik niet, ik heb zelf een twee in één.Dat is best wel een beetje onzin. Ik heb een wasmachine van 350 euro en een drogen van 299 gulden. Wasser gaat nu 13 jaar mee en de droger bijna 20. Geen miele. Droger is een beko trouwens.
Ah, klinkt goed. Ik las veel goede reviews over Beko, maar ik had nog niks gelezen over de levensduur.
Ik ben me er net in aan het verdiepen omdat de mijne ook de geest gegeven heeft. Heb ook naar een warmtepompdroger gekeken, maar het prijsverschil met en condensdroger heb je er pas na 8 jaar bij drie keer draaien per week uit. Is voor mij dus heel niet rendabel. Met bakjes opvangwater lopen zie ik ook niet zitten dus kies ik wederom voor een afvoerdroger. Nu.

alleen nog een keuze tussen de verschillende merken maken :-)
Ik ben me er net in aan het verdiepen omdat de mijne ook de geest gegeven heeft. Heb ook naar een warmtepompdroger gekeken, maar het prijsverschil met en condensdroger heb je er pas na 8 jaar bij drie keer draaien per week uit. Is voor mij dus heel niet rendabel. Met bakjes opvangwater lopen zie ik ook niet zitten dus kies ik wederom voor een afvoerdroger. Nu.

alleen nog een keuze tussen de verschillende merken maken :-)
Huh? Dat kun je toch helemaal niet zo zeggen? Dat hangt toch alles af van de droger die je koopt? Het prijsverschil tussen de condensdroger en de warmtepompdroger van Beko die ik op het oog heb, is 89 euro. Volgens deze site: http://www.ep.nl/warmtepompdroger_het_m ... rgiezuinig bespaar ik met een warmtepompdroger ¤50,- per jaar (ik vergelijk dan B met A), als ik twee wassen per week droog. Dan heb ik het er in 1,5 jaar uit. Hoe kom jij dan aan acht jaar?
Als jij het antwoord weet, waarom stel je dan de vraag?? Tussen mijn huidige afvoerdroger, een Siemens en een warmtepompdroger van een vergelijkbaar merk met dezelfde specificaties zit gemiddeld 500 euro. Het verschil wordt natuurlijk kleiner naarmate de aanschafwaarde van en tussen de apparaten minder is.
Voor mij is het simpeler denk ik Ik wil beslist geen condensdroger, ik kan echt niet tegen de lucht/damp krijg het daar ontzettend benauwd van. Ik ga dus ten alle tijden voor een afvoerdroger en dan het liefst een goedkope. Geen elektronica, geen uitgestelde start of vocht sensor. Dat zijn alleen maar dingen die stuk kunnen gaan. Een gewone simpele draaiknop en twee hittestanden zijn voor mij genoeg.
Onze wasdroger heeft meer dan 20 jaar op de badkamer gestaan! Was wel een Miele.

Ik heb nu een warmtepompwasdroger. Vreselijk spijt van omdat het verschrikkelijk lang duurt eer de was droog is.
Ik heb vorig jaar een warmtepomp droger gekocht van Miele.

Ben er erg tevreden over en herken eht niet dat het lang duurt voordat hij klaar is.

Als ik hem gebruik dan gebruik ik de stand kast droog.

Als ik er veel was in heb wat nog erg nat is dan doet hij er 1 uur en 30 minuten over. Bij minder was, of was wat wat droger is doet hij er korter over.

Hij meet zeg maar het gewicht en de natheid en past daar het programma op aan.

Ik heb overigens een machine die tot 7 kilo kan drogen. Hij kostte volgens mij 1200 euro ofzo.

Persoonlijk zou ik wel kiezen voor een warmtepomp droger, hij wordt minder heet (dus veiliger) en is zuiniger.

Daarnaast zou ik niet voor een apparaat van beko kiezen. Die gaan over het algemeen niet zo lang mee.

Dan zou ik eerder voor de AEG gaan.
Als-ie in de schuur staat, gewoon een afvoerdroger. Gat in de muur, slang naar buiten.
In sommige winkels raden ze een warmtepompdroger af, de reden herinner ik mij alleen niet meer

Hier een Samsung condensdroger in de schuur, al langere tijd heel tevreden mee en Samsung is niet zo duur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven