Aanschaf puppy voer

15-08-2014 08:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar goed en voordelig puppy voer voor een middenslag hond. Nu zie ik op internet heel veel verschillende prijzen staan. Wie heeft ervaring met voordelig puppy voer? En welk soort is aan te raden?
Waarom voordelig?

Als je geen geld hebt moet je niet aan een hond (of ander huisdier) beginnen)
quote:Lucky_Birdie schreef op 15 augustus 2014 @ 08:18:

Waarom voordelig?

Als je geen geld hebt moet je niet aan een hond (of ander huisdier) beginnen)Waarom niet voordelig? Het duurste voer hoeft niet altijd het beste te zijn, en waarom zou je niet op aanbiedingen letten?
Ik bestel meestal via zooplus, vind het best voordelig en wordt thuisbezorgd.
In ieder geval geen 'supermarktvoer' kopen.

In de dierenwinkel is het duurder, maar hebben ze veel keus en weten ze veel over hondenvoer. Van goed voer heb je niet zoveel nodig, goed voer is ook te herkennen aan het opleveren van weinig ontlasting.

Enkele goede merken : Taste of the Wild, Acana, Dog Lovers Gold.

Zoek een merk zonder granen, want die hebben honden helemaal niet nodig. Kijk voor redelijke prijzen op www.zooplus.nl
Sandt, Dat zeg ik toch helemaal niet?

Als je een pup koopt bij een goede fokker krijg je vaak voor een paar dagen eten mee, en het is vaak handig om nog even met dat merk door te gaan als de hond het er goed op doet.

Maar mijn persoonlijke ervaring met voordelige hondenbrokken is dat honden er vooral heel veel van poepen. Je herkent de Bonzo en andere goedkope brok poep van een afstand.

Want al die granen in de brokken komen er zo weer uit.

Mijn hond eet smuldier (ongeveer 50 cent voor 400gr) en brokken met veel vlees er in die ik groot inkoop bij zooplus (bulk voordeel)

Totaal qua voer ongeveer ¤ 1,40 per dag.

Bijna alle merken kun je voordelig groot inkopen.
Beter laat, ik zou er maar niet vanuit gaan dat de gemiddelde dierenwinkel medewerker echt verstand heeft van hondenvoer.
quote:Lucky_Birdie schreef op 15 augustus 2014 @ 08:59:

Maar mijn persoonlijke ervaring met voordelige hondenbrokken is dat honden er vooral heel veel van poepen. Je herkent de Bonzo en andere goedkope brok poep van een afstand.

Want al die granen in de brokken komen er zo weer uit.Het zijn ook altijd enorme hopen met een vreemde kleur.
Mijn hond eet mr Fishkibble voer het is natuurlijk. Mijn hond is ervan opgeknapt. Niet het goedkoopste voer ,maar ook niet super duur.
Mijn vorige hond deed het geweldig op goedkope Aldi/Lidl meuk.

Mijn huidige puberpup absoluut niet.

Het verschilt per hond welk voer goed is.

Ik voer nu Jarco kruidenbrok en zie mijn hond blijer en mooier worden.

En hij ruikt heerlijk! :-)
Vraag het je fokker.
Je vraag had bovenal moeten zijn "wat is goed voer voor een pup"

Dat is nml. vele malen belangrijker dan voordelig, want voordelig kan wel eens vervelende (lees duurdere) gevolgen hebben.

Een goede fokker geeft trouwens een zak voer mee, zodat de pup iig. na de grote overgang naar het nieuwe huis, de eerste tijd op hetzelfde voer blijft.

Kijk eens in het topic "welke brokken hond" dat zelfs nog bij de nieuwe topics staat. Daarin worden wel goede merken genoemd.
quote:Lucky_Birdie schreef op 15 augustus 2014 @ 08:59:

Sandt, Dat zeg ik toch helemaal niet?

Als je een pup koopt bij een goede fokker krijg je vaak voor een paar dagen eten mee, en het is vaak handig om nog even met dat merk door te gaan als de hond het er goed op doet.

Want al die granen in de brokken komen er zo weer uit.

Mijn hond eet smuldier (ongeveer 50 cent voor 400gr) en brokken met veel vlees er in die ik groot inkoop bij zooplus (bulk voordeel)

Totaal qua voer ongeveer ¤ 1,40 per dag.

Bijna alle merken kun je voordelig groot inkopen.Dat is dan toch een antwoord op de vraag van TO? Waarom zo aanvallend? Als ze niet het beste wilde voor haar pup, dan zou ze toch wel rechtstreeks bij de supermarkt het goedkoopste voer zijn gaan kopen.
Mijn hond krijgt trouwens barf-menu, ¤ 3,20 voor een rol van 500 gram. Daar haal ik voor haar vier porties uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven