Accepteren huurwoning?

27-03-2011 19:47 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta momenteel vier en half jaar samen met mijn ex ingeschreven bij een woningbouwvereniging. (hij heeft zich pas vorig jaar bij mij ingeschreven. Nu is het dus uit en heb ik een wijzigingsformulier aangevraagd, maar gaat twee weken overheen)

Ik ben dus hoofdaanvrager en ik heb zelf altijd op woningen gereageerd.

Nu is het dus zo dat ik een woning mag gaan bezichtigen (a 28m2) maar ik ben dus bang dat ik wordt afgewezen omdat ik daar in mijn eentje wil wonen ipv samen.

Hoe zit het nou precies? Heb proberen te googelen, maar geen antwoord gevonden.

Of maak ik me zorgen om niets?
Hier bij de woningbouwvereniging staat heel duidelijk of een huis voor max. 2 personen of juist voor minimaal 2 (of 3) personen is. Maar qua afmetingen lijkt mij deze woning wel geschikt voor 1 persoon....

Staat het niet bij de voorwaarden van de woning?
Er staat bij tot 2 personen.

Maar ik ben zo bang, dat ik morgen te horen krijg dat ik er niet meer in mag omdat ik nu alleen ben.

En wellicht kan ik het niet krijgen omdat wij samen staan ingeschreven. (hij moet misschien ook toestemming geven ofzo)

Ik ben helemaal in de war nu...haha
greyli wijzigde dit bericht op 27-03-2011 19:56
Reden: extra info
% gewijzigd
tot 2 is 1 of 2 personen.

succes ermee!
Tot 2 personen staat er bij. Dus niet 1 persoon mag niet.
Nee hoor, in een woning van 28m3 mag je gewoon in je eentje wonen.
Tot 2 personen is dus 1 of 2... Lijkt me sterk als je ineens niet in aanmerking zou komen!
Maar ze kunnen mij niet weigeren omdat ik alleen wil wonen terwijl we nog samen staan ingeschreven??

(iedereen bedankt voor snelle antwoord)
quote:Greyli schreef op 27 maart 2011 @ 19:57:

Maar ze kunnen mij niet weigeren omdat ik alleen wil wonen terwijl we nog samen staan ingeschreven??

(iedereen bedankt voor snelle antwoord)Nee, op zich niet, maar je hoeft het toch niet te vertellen.Ga er gewoon voor.Overigens, 28m3, mijn woonkamer is zelfs groter en ik woon ook alleen.
Maar volgens mij moet hij dan ook tekenen. Ik denk dat ik het morgen maar gewoon voorleg als ik de sleutel ga ophalen om de woning te bezichtigen. *Spannend*
quote:Cateautje schreef op 27 maart 2011 @ 19:58:

[...]

Nee, op zich niet, maar je hoeft het toch niet te vertellen.Ga er gewoon voor.Overigens, 28m3, mijn woonkamer is zelfs groter en ik woon ook alleen.Woow, mijn woning lijkt dan ineens wel heel klein en helemaal voor twee personen...
Ik vind 28 m2 ook niet zo groot. Bedenk wel, als je dit accepteert en je wilt daarna iets groters, moet je weer jaren wachten.

Als je iets langer wacht kun je ook een grotere woning krijgen (weet niet hoe hoog de nood is)
quote:Moonlight82 schreef op 27 maart 2011 @ 20:04:

Ik vind 28 m2 ook niet zo groot. Bedenk wel, als je dit accepteert en je wilt daarna iets groters, moet je weer jaren wachten.

Als je iets langer wacht kun je ook een grotere woning krijgen (weet niet hoe hoog de nood is)

Ja die gedachte speelt ook al de hele tijd door mijn hoofd. Maar hoe kleiner de woning is, hoe minder ik schoon hoef te maken ;)

Het komt er gewoon op neer dat ik zelf wil beslissen en dat ik niet wil dat mijn ex, mijn keuze kan dwarsbomen.
Op 28m met twee personen wonen lijkt me sowieso geen pretje. Volgens mij past daar niet eens een fatsoenlijk 2 persoons bed in als je er ook nog een bank en kast naast wil zetten.
Ik vind 28m² ook erg klein hoor! (Meer een studentenkamer dan een woning). Maarja, dat is natuurlijk ook wel afhankelijk van wáár je wilt wonen...

Ik zou ook kritisch kijken morgen, een woning is natuurlijk fijn maar je bent inderdaad je inschrijftijd kwijt en kunt snel genoeg krijgen van die kleine ruimte. Ik woon sinds kort samen... Wij hebben een (huur) appartement van ongeveer 50 m² en dat is al klein (bed+kleding kast is proppen in de slaapkamer, keukentje is erg klein, etc.).

Misschien kan je, als je persoonlijk langs gaat, vast het verhaal even duidelijk maken? Vertellen dat je een brief hebt gestuurd... Misschien kunnen ze het proces versnellen. Lijkt me sowieso niet dat ze je de woning kunnen weigeren!
Gsleutel. Ik ben ook student. En ik wil eigenlijk wel graag het ouderlijk huis uit.

En ik ga het morgen gewoon meteen vertellen zodra ik de sleutel ophaal.

Iedereen bedankt en ik laat weten hoe het is afgelopen.
Ik ben ook student... Maarja, omdat ik samen ben gaan wonen hoefde we niet in een studentenkamer

Maar ik zou zeggen: Geowon doen! Niks is zo heerlijk als lekker je eigen plekje te hebben! En als student heb je het wel luxe denk ik als je je eigen voorzieningen hebt!

Ben wel benieuwd hoe het af loopt inderdaad!
Dubbel
Nou ik krijg het huisje dus niet, want de inschijving telt zoals hij er nu instaat. Momenteel sta ik dus nog met iemand anders ingeschreven. Dus een tip voor iedereen hier!

Schrijf de medeaanvranger meteen uit, want het kan je een huisje kosten.

*Een teleurgestelde Greyli*
28m2 is toch veel te klein om daar met meerdere personen in te moeten wonen? zelfs voor 1 persoon lijkt 't me behoorlijk krap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven