Activiteit zonder lopen?!

10-06-2015 21:05 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend ga ik samen met een paar vriendinnen een weekend weg (met z'n 4en). Nu wil het ongeluk dat een van mijn vriendinnen vandaag ernstig geblesseerd is geraakt aan 1 been waardoor ze niet kan lopen.

Nu hadden we een aantal dingen gepland, waaronder wadlopen . Dit gaat 'm sowieso niet worden natuurlijk. Dus nu zijn we last-minute op zoek naar een nieuwe activiteit. Hebben jullie ideeën? (omg. Friesland)

Alvast bedankt!
Huur 'n bootje, kun je leuk van terras naar terras varen.
Shoot first, ask questions later!
Als ze vandaag ernstig geblesseerd is geraakt zal ze nog wel pijn hebben, neem ik aan? Toen ik ernstig geblesseerd raakte aan mijn been (knie) kon ik een paar dagen daarna absoluut geen weekendje weg.

In elk geval zou ik veel rondsjouwen voorkomen want dat zal te belastend zijn (voor haar en mogelijk ook voor jullie als ze in een rolstoel zit bijv) kan ze wel goed in de auto vervoerd worden e.d.?
quote:redbuIIetje schreef op 10 juni 2015 @ 21:09:

Huur 'n bootje, kun je leuk van terras naar terras varen.Wel heel lastig in- en uitklimmen met een ernstig geblesseerd been.
Huifkartocht

Rolstoel mee en haar rondrijden (wadlopen wordt dan moeilijk maar een leuk stadje kun je best bezichtigen)

Spelletjes mee voor in de accommodatie

Fietsen huren en 1 bakfiets, vriendin in de bak
Bios s'avonds
Jaaaaaaaaaaaaaaaa daar issie weeeeer

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
We hebben al een sloeptocht met high tea op het programma staan (gelukkig ). Andere ideeën ga ik ook even naar kijken! Ook hadden we al in de planning om te gaan koken in het appartement en in de avond spelletjes te doen dus dat kwam ook mooi uit. Mochten er nog meer mensen zijn met tips.. kom maar op!

Vriendin wil supergraag mee op het weekendje, ook vanwege dat wij het samen hebben georganiseerd.
In Lauwersoog kan je tuktuks huren. Hartstikke leuk om daar een dagje mee te touren! Maar dat is nét Groningen maar wel omgeving Frieslans hihi.

Ik weet niet in welke regio je zoekt, maar rondom Dokkum weet ik nog wel bijna 374 leuke dingen te verzinnen.
Lekker de sauna in?
Smulstenen!!
Ballonvaart
Kan ze op een solex? Kun je vaak huren voor een tochtje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:CaafDracula schreef op 10 juni 2015 @ 21:23:

In Lauwersoog kan je tuktuks huren. Hartstikke leuk om daar een dagje mee te touren! Maar dat is nét Groningen maar wel omgeving Frieslans hihi.

Ik weet niet in welke regio je zoekt, maar rondom Dokkum weet ik nog wel bijna 374 leuke dingen te verzinnen. Vertel! Ik ga binnenkort die kant op.
Aankomen weekeinde is het Rock'n Roll weekeinde in Franeker. Ook erg leuk, maar dan is het wel handig om voor haar een rolstoel te hebben.
quote:Nouschi schreef op 10 juni 2015 @ 21:29:

[...]

Vertel! Ik ga binnenkort die kant op.

Nou, ik ben er, dat als eerste natuurlijk.

Tochtje rondom de grachten met het oude trekschuitje. Waterfietsen kan ook voor de liefhebber. Daarnaast is het heerlijk om over het bolwerk te wandelen. Dan heb je nog de Bonifatius Kapel, wat erg bijzonder is om te bekijken. Je heb in het weekeinde nog het Dockummer Lokaeltsje die je een rondleiding door Dokkum geeft, stopt ook bij de kapel.

Dan heb je in Peasens Moddergat de visserhuisjes. Zijn verschillende huisjes van rond 1900 meende ik. Maar ook erg leuk. Bij Wierum zit een wadloopcentrum waarbij je naar Ameland of Schiermonnikoog kunt wadlopen.

De tuktuks van Lauwersoog zijn ook super leuk om te huren en daarmee te cruisen. Maar dat had ik al gezegt.

Het gebied rondom het Lauwersmeer is ook prachtig. Kan je heerlijk wandelen en veel dieren spotten, wilde pony's, bizons etc. Daarna heerlijk uitwaaien en een ijsje scoren bij de Hoek van Bans (Bonshoeke). Is op de zeedijk tussen Dokkum en Lauwersoog.

Moet ik nog doorgaan?
anoniem_221125 wijzigde dit bericht op 10-06-2015 21:39
Reden: Nog meer info
% gewijzigd
quote:CaafDracula schreef op 10 juni 2015 @ 21:35:

[...]

Nou, ik ben er, dat als eerste natuurlijk.

Tochtje rondom de grachten met het oude trekschuitje. Waterfietsen kan ook voor de liefhebber. Daarnaast is het heerlijk om over het bolwerk te wandelen. Dan heb je nog de Bonifatius Kapel, wat erg bijzonder is om te bekijken. Je heb in het weekeinde nog het Dockummer Lokaeltsje die je een rondleiding door Dokkum geeft, stopt ook bij de kapel.

Dan heb je in Peasens Moddergat de visserhuisjes. Zijn verschillende huisjes van rond 1900 meende ik. Maar ook erg leuk. Bij Wierum zit een wadloopcentrum waarbij je naar Ameland of Schiermonnikoog kunt wadlopen.

De tuktuks van Lauwersoog zijn ook super leuk om te huren en daarmee te cruisen. Maar dat had ik al gezegt.

Moet ik nog doorgaan? Ben ik vroeger heel vaak geweest, prachtig! Heel goede herinneringen aan. Zou er graag weer een keer naar toe gaan.
quote:Nouschi schreef op 10 juni 2015 @ 21:37:

[...]

Ben ik vroeger heel vaak geweest, prachtig! Heel goede herinneringen aan. Zou er graag weer een keer naar toe gaan.Ja klopt! Erg mooi, daar dichtbij zijn ze nu bezig met het bouwen van een replica. Een houten visserssloep. De WL nummertje nog wat. Is ook wel indrukwekkend om daar even bij te kijken. Het schip wordt gemaakt met de middelen van die tijd.
Ik zit nu te denken aan het Zandsculpturen festival in Sneek (dit leek haar zelf ook erg leuk). Hier is het ook wel mogelijk om regelmatig te zitten. Het is niet zo dat ze helemaal niet kan lopen, maar het gaat heel moeilijk (nog).

Over die rolstoel.. het leek me wel goed om dat eventueel te regelen, maar die krijg ik echt niet mee in de auto helaas :( Eigenlijk is het dan handig als we een locatie hebben waar je een rolstoel kunt lenen o.i.d.
quote:CaafDracula schreef op 10 juni 2015 @ 21:41:

[...]

Ja klopt! Erg mooi, daar dichtbij zijn ze nu bezig met het bouwen van een replica. Een houten visserssloep. De WL nummertje nog wat. Is ook wel indrukwekkend om daar even bij te kijken. Het schip wordt gemaakt met de middelen van die tijd.

Ah leuk!

Woon jij in Dokkum zelf?
quote:juffert22 schreef op 10 juni 2015 @ 21:43:

Ik zit nu te denken aan het Zandsculpturen festival in Sneek (dit leek haar zelf ook erg leuk). Hier is het ook wel mogelijk om regelmatig te zitten. Het is niet zo dat ze helemaal niet kan lopen, maar het gaat heel moeilijk (nog).

Over die rolstoel.. het leek me wel goed om dat eventueel te regelen, maar die krijg ik echt niet mee in de auto helaas :( Eigenlijk is het dan handig als we een locatie hebben waar je een rolstoel kunt lenen o.i.d.Er zijn ook opklapbare rolstoelen.
quote:Nouschi schreef op 10 juni 2015 @ 21:59:

[...]

Ah leuk!

Woon jij in Dokkum zelf?Yesss! Geboren en getogen.
quote:CaafDracula schreef op 10 juni 2015 @ 22:00:

[...]

Yesss! Geboren en getogen. Leuk, prachtig stadje!
Draagstoel en dan hardlopen daarmee. Niet struikelen natuurlijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven