Advies gevraagd katten territorium

19-11-2012 10:18 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies:ik ben onlangs verhuisd naar een huis met een tuin. We hebben een oude poes van 17.Een van onze buren heeft een kater die onze poes opgemerkt heeft. Sinds kort zit de kater dagelijks op het balkon van ons huis naar binnen te staren, naar de poes, dus herrie in de tent. Grommen, blazen enz. De kater zit dus op 'haar terrein". Een territorium-dingetje dus. Het makkelijkste zou zijn om ze het samen uit te laten vechten, maar onze poes is oud en ook ziek, ze heeft kanker. Ik ben dus bang dat als ik ze bij elkaar laat, onze poes gewond raakt. Hoe zou dit opgelost kunnen worden?
Joh, laat de kat lekker warm binnen!! Niet naar buiten laten.
Gooi (niet als het vriest aub) eens wat water over die andere kat. Niet heel lief, maar jouw kat kan geen stress gebruiken lijkt mij zo. Zelf kan ze er niets meer aan doen, du aan jou de taak.

Of je moet het raam afplakken met ondoorzichtig raamfolie...
quote:redband schreef op 19 november 2012 @ 10:28:

Joh, laat de kat lekker warm binnen!! Niet naar buiten laten.Eens, en dan eventueel buiten laten als jij erbij bent.
Wat je ook doet het niet uit laten vechten.

Je kat is oud en ziek en zal gegarandeerd de verliezer zijn.

Je wil toch niet dat ze gewond raakt.

Je hebt grote kans dat als je haar nu naar buiten laat gaan ze niet meer terug durft naar huis omdat die andere haar dan belaagt. Je hebt ook nog kans dat wanneer ze voelt dat haar einde nadert ze wegkruipt en jij haar dan nooit meer vind.

Dan zal je er nooit achter komen wat er nu precies met je kat gebeurt is toen ze buiten was.
De kat lekker binnen houden.

Krijgt ze ook medicijnen voor haar ziekte?
Thanks voor de adviezen tot nu toe. Het laatste wat ik wil is inderdaad dat ze gewond raakt. In de tuin zelf komt de kater volgens mij niet, dan kan ze daar onder mijn begeleiding wel in, want ze wil zo graag!

Ze krijgt geen medicatie, er is helaas niets meer aan te doen..

De water-tip zal ik ook eens proberen, het feit dat de kater voor het raam zit geeft ook stress.Anders inderdaad het raam afschermen op een of andere manier.
Ik zou mijn tuin gewoon heel goed afrasteren en dan op 2 hoogtes stroomdraad aanbrengen, zodat andere katten er niet in kunnen en de jouwe er niet uit. En dan kan ze fijn naar buiten een frisse neus halen zonder dat dit stress geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven