Advies gevraagd - katten

21-01-2020 07:34 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee schatten van katten, nu 2 jaar oud. Vanaf een maand of drie zijn ze bij ons, als mini-kittens zijn ze opgegroeid in een gastgezin. Hele sociale diertjes dus en heel aanhankelijk en mens-gericht. Als ik, bijvoorbeeld, boven de was ga doen, lopen ze mee en gaan ze in de buurt liggen, ga ik naar beneden zuchten ze diep en gaan ze weer mee terug ;-D

's Nachts mogen ze door het huis banjeren en op ons bed slapen, aan het voeteneind. Dat ging altijd goed tot een paar maanden geleden. Sinds die tijd maakt één van de twee me 's nachts wakker door op mijn hoofdkussen te gaan zitten en met zijn pootje op mijn neus te tikken. Of oog. Ik zet hem dan van het bed af, doe dit zo'n honderd keer en dan ben ik het zat en zet ik hem in de woonkamer met de deur dicht. Maar dat vindt hij helemaal niet fijn, hij is graag bij ons in de buurt. Dus krabt hij aan de deur en dat houdt hij lang vol...

Ik weet niet goed waar ik goed aan doe. Het gekrab aan de deur is echt een hoop herrie en naast dat ik er zelf last van heb, durf ik ook niet aan mijn buurvrouw te vragen of zij hem 's nachts hoort... Daarnaast vind ik het ook gewoon zielig, hij wil graag bij ons zijn en dat heeft ook altijd gemogen.

Wie heeft er een idee / advies?
friezin71 wijzigde dit bericht op 21-01-2020 15:13
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Update... Ik heb me vannacht twee keer diep onder mijn dekbed verstopt en hij stopte zowaar met proberen me wakker te maken! Dan ging stukken sneller dan hem honderd keer eraf zetten en naar beneden brengen. Vanavond probeer ik het weer, hopelijk was dit afdoende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven