Advies gevraagd (misschien) nieuwe woning

13-10-2010 13:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb advies nodig

Ongeveer een jaar geleden ben ik mijn zelfstandige woonruimte kwijt geraakt omdat mijn toenmalige vriend en ik zouden gaan samenwonen. Net voordat het zover was heeft hij toen onze relatie verbroken. Dat is gelukkig het probleem ook niet meer

Ik ben toen weer bij mijn ouders ingetrokken. Ik sta tot op heden nog niet lang genoeg ingeschreven bij de woningbouw vereniging om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning. Alleen kopen wordt ook moeilijk qua inkomsten en omdat ik een BKR notering heb die nog tot juni 2011 loopt.

Nu doet zich de volgende situatie voor;

De moeder van mijn beste vriendin gaat bij haar nieuwe vriend wonen, maar wil voor de zekerheid graag haar eigen huisje aanhouden. Nu wil ze dit wel onderverhuren, en heeft ze gevraagd of ik het niets vind om daar te gaan wonen.

Ze geeft aan dat ik daar zo lang kan blijven als ik wil, maar ik zou natuurlijk wel het risico lopen eruit te moeten omdat haar relatie stukloopt.

Pro's; Het huis is instapklaar en ze zijn op dit moment de keuken en badkamer aan het renoveren. De huur is niet hoog. HEt is in de buurt van mijn werk en familie.

Cons; Ik kan niet officieel ingescheven staan als huurder van het huis, ik heb geen rechten m.b.t. opzeggen e.d..

Op huurteslag zou ik in dit huis sowieso geen recht hebben dus dat zou ik iig niet mis lopen. Ik ben 24 heb al een tijd om mezelf gewoond, heb dus ook al een hele inboedel, en nu kriebelt het (heeeeeel erg).

Kortom, ik weet niet wat ik moet doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best voorstellen dat je een paar maanden de woning wil aanhouden, daar doen wij trouwens ook niet moeilijk over. Maar dan mag je nog steeds niet de woning onderverhuren. Na een paar maanden moet je dan toch een beslissing nemen en kiezen of je definitief gaat samenwonen.

De praktijk leert dat als een woning onderverhuurd wordt, de onderhuurder er niet meer zo snel uitgaat. Ze reageren niet meer zo actief op woningen en als ze er eenmaal een half jaar wonen dan vinden ze het wel prima.

En het blijft een regel dat je de woning als hoofdverblijf moet gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven