advies nodig
donderdag 19 januari 2012 om 11:03
hallo iedereen,
ik zit even ergens mee waar ik zelf even niet 123 uitkom
mijn zus wist al weken geleden dat ze vandaag een afspraak had,
maar belde gisteravond of de kids bij mij mochten komen vandaag.
zo gezegd zo gedaan,
probleem is alleen,
en echt ik overdrijf echt niet,
die jongens zijn zo ongelooflijk smerig en ze ruiken echt naar schimmel, die zit daar in het hele huis,
(het is overigens zwarte schimmel)
maar dit zit duidelijk in hun haar en kleding en mijn punt is,
dat mijn dochter nu enorm aan het hoesten is, ze is 1.5
zelf voel ik mn ogen neus en keel branden, echt het is niet overdreven echt niet.
en de jongere doet zn broer in alles na en claimt mij,
een voorbeeld, mijn dochter komt lekker tegen me aankruipen en haar neefje duwt haar weg en kruipt zelf tegen me aan (laat ik niet toe maar hij probeert het)
zijn broer heeft adhd overigens,
hij tackelt zn broertje en ze lopen als het kan gewoon met elkaar te vechten en zijn broer is niet zachtjes!
ik vind dit heel erg voor de jongens,
dat hun moeder eigenlijk gewoon die kindjes verwaarloosd,
maar mijn eigen dochter snapt er niets van,
loopt te hoesten,
en word ook gemept en geschopt, dat wil ik niet!
ik hou ze wel uit elkaar maar het blijft moeilijk voor me
de oudste lijkt afgesloten van alles te zijn
ik heb de neiging mijn zus te bellen om ze op te halen
maar is dat wel fair?
overdrijf ik niet?
ik moet er misschien voor het beeld bij vertellen dat mijn ouders ernstig ziek zijn allebei,
dat scheelt waarschijnlijk ook in mijn manier van denken en handelen.
ik heb in eerste instantie ja gezegd tegen haar omdat ik bang was dat ze die kids anders naar onze zieke ouders zou brengen
ik zit even ergens mee waar ik zelf even niet 123 uitkom
mijn zus wist al weken geleden dat ze vandaag een afspraak had,
maar belde gisteravond of de kids bij mij mochten komen vandaag.
zo gezegd zo gedaan,
probleem is alleen,
en echt ik overdrijf echt niet,
die jongens zijn zo ongelooflijk smerig en ze ruiken echt naar schimmel, die zit daar in het hele huis,
(het is overigens zwarte schimmel)
maar dit zit duidelijk in hun haar en kleding en mijn punt is,
dat mijn dochter nu enorm aan het hoesten is, ze is 1.5
zelf voel ik mn ogen neus en keel branden, echt het is niet overdreven echt niet.
en de jongere doet zn broer in alles na en claimt mij,
een voorbeeld, mijn dochter komt lekker tegen me aankruipen en haar neefje duwt haar weg en kruipt zelf tegen me aan (laat ik niet toe maar hij probeert het)
zijn broer heeft adhd overigens,
hij tackelt zn broertje en ze lopen als het kan gewoon met elkaar te vechten en zijn broer is niet zachtjes!
ik vind dit heel erg voor de jongens,
dat hun moeder eigenlijk gewoon die kindjes verwaarloosd,
maar mijn eigen dochter snapt er niets van,
loopt te hoesten,
en word ook gemept en geschopt, dat wil ik niet!
ik hou ze wel uit elkaar maar het blijft moeilijk voor me
de oudste lijkt afgesloten van alles te zijn
ik heb de neiging mijn zus te bellen om ze op te halen
maar is dat wel fair?
overdrijf ik niet?
ik moet er misschien voor het beeld bij vertellen dat mijn ouders ernstig ziek zijn allebei,
dat scheelt waarschijnlijk ook in mijn manier van denken en handelen.
ik heb in eerste instantie ja gezegd tegen haar omdat ik bang was dat ze die kids anders naar onze zieke ouders zou brengen
donderdag 19 januari 2012 om 11:10
gaat het nou om op het laatste moment om oppas vragen, vies ruiken, ADHD hebben, jouw idee dat de kinderen verwaarloosd worden?
Als jij dat idee hebt, dan moet je dat bij je zus aankaarten en haar doorverwijzen naar het centrum voor jeugd en gezin. Je kunt het ook anoniem spelen en gewoon aangifte doen bij het AMK (raad ik niet aan).
Verder op andere manieren hulp bieden, bv samen schoonmaken. Soms groeit de bende boven je hoofd en weet je niet meer waar te beginnen, dan kan hulp zo welkom zijn.
Als jij dat idee hebt, dan moet je dat bij je zus aankaarten en haar doorverwijzen naar het centrum voor jeugd en gezin. Je kunt het ook anoniem spelen en gewoon aangifte doen bij het AMK (raad ik niet aan).
Verder op andere manieren hulp bieden, bv samen schoonmaken. Soms groeit de bende boven je hoofd en weet je niet meer waar te beginnen, dan kan hulp zo welkom zijn.
donderdag 19 januari 2012 om 11:13
Ik zou me goed zorgen gaan maken over die schimmel. Dat is gewoon gevaarlijk! En dan bedoel ik niet jou en je dochter, want ik denk dat dat wel mee zal vallen, maar die jongens moeten ook weer een keer naar huis. Terug de schimmel in. Dat zal waarschijnlijk ook verklaren waarom ze zo ruiken.
Als je zus een woning huurt, zou ik zo snel mogelijk de verhuurder inschakelen. Schimmel (en zeker zwarte schimmel) mag in dergelijke mate niet in een woning voorkomen! Arme kinderen.
Als je zus een woning huurt, zou ik zo snel mogelijk de verhuurder inschakelen. Schimmel (en zeker zwarte schimmel) mag in dergelijke mate niet in een woning voorkomen! Arme kinderen.
donderdag 19 januari 2012 om 11:16
Die kinderen kunnen serieus goed ziek worden van die schimmel.
Zet jij ze niet even inder de douche dan? Dan zorg je daar toch gewoon voor? Het zijn je neefjes geen vreemde buurtkinderen.
Verder zou ik met je zus praten en haar helpen als ze dat nodig heeft of idd AMK bellen als er echt een ongezonde situatie is die niet opgelost wordt.
Maar kijk eerst wat je zelf wezenlijk kan doen, samen met haar.
Zet jij ze niet even inder de douche dan? Dan zorg je daar toch gewoon voor? Het zijn je neefjes geen vreemde buurtkinderen.
Verder zou ik met je zus praten en haar helpen als ze dat nodig heeft of idd AMK bellen als er echt een ongezonde situatie is die niet opgelost wordt.
Maar kijk eerst wat je zelf wezenlijk kan doen, samen met haar.
..popcorn?
donderdag 19 januari 2012 om 11:18
donderdag 19 januari 2012 om 11:19
quote:_origami_ schreef op 19 januari 2012 @ 11:13:
Ik zou me goed zorgen gaan maken over die schimmel. Als je zus een woning huurt, zou ik zo snel mogelijk de verhuurder inschakelen. Schimmel (en zeker zwarte schimmel) mag in dergelijke mate niet in een woning voorkomen! Arme kinderen.Daar doen ze niks aan. Ik loop twee jaar achter de woningbouw omdat we in het trappenhuis een plek hebben waar er steeds schimmel op komt door een rooster die niet goed is dicht gemetseld. De eerste die kwam zei dat ik het huis niet goed ventileer. Nou, dat lijkt me sterk, want de ramen zijn de hele dag open (niet beneden, omdat we niet thuis zijn) en ik kook met de deur van de keuken naar de tuin open. Weer gebeld en dan is het omdat ik de was binnen hang.
Ik zou me goed zorgen gaan maken over die schimmel. Als je zus een woning huurt, zou ik zo snel mogelijk de verhuurder inschakelen. Schimmel (en zeker zwarte schimmel) mag in dergelijke mate niet in een woning voorkomen! Arme kinderen.Daar doen ze niks aan. Ik loop twee jaar achter de woningbouw omdat we in het trappenhuis een plek hebben waar er steeds schimmel op komt door een rooster die niet goed is dicht gemetseld. De eerste die kwam zei dat ik het huis niet goed ventileer. Nou, dat lijkt me sterk, want de ramen zijn de hele dag open (niet beneden, omdat we niet thuis zijn) en ik kook met de deur van de keuken naar de tuin open. Weer gebeld en dan is het omdat ik de was binnen hang.
donderdag 19 januari 2012 om 11:21
mijn zus is zoals mijn vader het zegt een beetje "simpel"
het lijkt alsof ze emotieloos is,
ik weet niet hoe ik het uit moet leggen,
bijvoorbeeld, bij de intocht waren de jongens echt heel erg op elkaar aan het inslaan en zij staat er naar te kijken en doet helemaal niets
ze loopt vanwege de oudste, die dus adhd heeft,
bij jeugdzorg dus wat dat betreft hoef ik daar voor de rest geen stappen in te ondernemen.
nog een voorbeeld van hoe ze reageerd:
ze belde om mij te zeggen dat haar zoon waarschijnlijk adhd heeft, en dus zegt ze, jullie hoeven dus nooit meer over mijn opvoeding te beginnen want het ligt niet aan ons het ligt aan (naam zoon)
de afspraken waren wel belangrijk, gesprek over zoon,
en een begrafenis
het lijkt alsof ze emotieloos is,
ik weet niet hoe ik het uit moet leggen,
bijvoorbeeld, bij de intocht waren de jongens echt heel erg op elkaar aan het inslaan en zij staat er naar te kijken en doet helemaal niets
ze loopt vanwege de oudste, die dus adhd heeft,
bij jeugdzorg dus wat dat betreft hoef ik daar voor de rest geen stappen in te ondernemen.
nog een voorbeeld van hoe ze reageerd:
ze belde om mij te zeggen dat haar zoon waarschijnlijk adhd heeft, en dus zegt ze, jullie hoeven dus nooit meer over mijn opvoeding te beginnen want het ligt niet aan ons het ligt aan (naam zoon)
de afspraken waren wel belangrijk, gesprek over zoon,
en een begrafenis
donderdag 19 januari 2012 om 11:25
quote:ikbenevelyn schreef op 19 januari 2012 @ 11:03:
ik moet er misschien voor het beeld bij vertellen dat mijn ouders ernstig ziek zijn allebei,
dat scheelt waarschijnlijk ook in mijn manier van denken en handelen.
ik heb in eerste instantie ja gezegd tegen haar omdat ik bang was dat ze die kids anders naar onze zieke ouders zou brengen
Dat zijn dus ook haar ouders? Lijkt me wel als ze je zus is.
Reden te meer om elkaar te steunen en haar te helpen.
Dat helpen begint met benoemen van belangrijke zaken die verkeerd gaan.
Niet op alle slakken zout leggen en proberen je gelijk te halen door zoveel mogelijk dingetjes te verzamelen. Dat gaat eerder tegen je werken. Ik zou eerst maar eens beginnen over die schimmel.
ik moet er misschien voor het beeld bij vertellen dat mijn ouders ernstig ziek zijn allebei,
dat scheelt waarschijnlijk ook in mijn manier van denken en handelen.
ik heb in eerste instantie ja gezegd tegen haar omdat ik bang was dat ze die kids anders naar onze zieke ouders zou brengen
Dat zijn dus ook haar ouders? Lijkt me wel als ze je zus is.
Reden te meer om elkaar te steunen en haar te helpen.
Dat helpen begint met benoemen van belangrijke zaken die verkeerd gaan.
Niet op alle slakken zout leggen en proberen je gelijk te halen door zoveel mogelijk dingetjes te verzamelen. Dat gaat eerder tegen je werken. Ik zou eerst maar eens beginnen over die schimmel.
donderdag 19 januari 2012 om 11:25
Waar baseer je het vermoeden van verwaarlozing op? Dat ze er smerig uitzien en/of niet fris ruiken?
Wat heeft het hoesten van jouw dochter ermee te maken? (is die dan bij hen in huis geweest?)
Ook al heeft jouw zus schimmel in haar huis, kan het ook zomaar zijn dat die jongens gewoon typisch jongens zijn en zich dus graag/makkelijk/razendsnel vies maken tijdens het spelen? (als ik die dreumes van mij af en toe zie... )
Je kunt haar aanspreken op de schimmel in haar huis, maar om er nu vanuit te gaan dat dat is wat je op die zoontjes ziet/ruikt, wees voorzichtig met aannames!
En hoe oud zijn die jongens eigenlijk? Dat die ene ook tegen jou aan wil kruipen is op zich niet eens echt vreemd te noemen volgens mij. En ik vind het nogal van de leeftijd afhangen of het wegduwen van jouw meisje onnadenkende lompheid is (normaal bij dreumessen dacht ik) of jaloersheid of wat anders...
Ook het druk doen en vechten is best wel typisch jongensgedrag en zou ik niet meteen als negatief willen betitelen. Dus nogmaals: waar baseer je je standpunt op?
Erger je je niet gewoon omdat je het gevoel hebt dat ze op het laatste moment haar zoontjes 'bij jou dropt' (terwijl dat ook veroorzaakt kan zijn door een oppas die op het laatste moment heeft afgebeld?)
Wat heeft het hoesten van jouw dochter ermee te maken? (is die dan bij hen in huis geweest?)
Ook al heeft jouw zus schimmel in haar huis, kan het ook zomaar zijn dat die jongens gewoon typisch jongens zijn en zich dus graag/makkelijk/razendsnel vies maken tijdens het spelen? (als ik die dreumes van mij af en toe zie... )
Je kunt haar aanspreken op de schimmel in haar huis, maar om er nu vanuit te gaan dat dat is wat je op die zoontjes ziet/ruikt, wees voorzichtig met aannames!
En hoe oud zijn die jongens eigenlijk? Dat die ene ook tegen jou aan wil kruipen is op zich niet eens echt vreemd te noemen volgens mij. En ik vind het nogal van de leeftijd afhangen of het wegduwen van jouw meisje onnadenkende lompheid is (normaal bij dreumessen dacht ik) of jaloersheid of wat anders...
Ook het druk doen en vechten is best wel typisch jongensgedrag en zou ik niet meteen als negatief willen betitelen. Dus nogmaals: waar baseer je je standpunt op?
Erger je je niet gewoon omdat je het gevoel hebt dat ze op het laatste moment haar zoontjes 'bij jou dropt' (terwijl dat ook veroorzaakt kan zijn door een oppas die op het laatste moment heeft afgebeld?)
donderdag 19 januari 2012 om 11:28
Die kinderen (zeker ADHD) hebben regelmaat nodig, concrete afspraken. Ze slaan op elkaar in omdat ze op deze manier aandacht vragen aan zowel elkaar als de omgeving. Het is hun manier van uiten ipv spelen.
Laat inderdaad zien wat voor moeder jij bent. Zet ze onder de douche, trek ze schone kleding aan, leg regels uit in jouw huis en wees concreet en consequent. Daar leren ze het meeste van.
Als het gedrag van jouw zus tegenover haar kinderen niet aan staat, dan zou ik daar zeker een keertje met haar (zonder de kinderen) over hebben en anders bijvoorbeeld degene aanspreken bij jeugdzorg. Moet wel zeggen dat ik zelf niet zo heel gecharmeerd ben van jeugdzorg, maar het is helaas een van de weinige instanties waar je heen kunt om dit soort dingen aan te kaarten.
Het neemt niet weg dat jouw zus het (schijnbaar) heel moeilijk heeft. Hoe is jullie relatie samen, kunnen jullie alles vertellen? Ben je vaak boos op haar? Ze zit in een moeilijke periode, misschien kun je haar steunen of ondersteunen?
Laat inderdaad zien wat voor moeder jij bent. Zet ze onder de douche, trek ze schone kleding aan, leg regels uit in jouw huis en wees concreet en consequent. Daar leren ze het meeste van.
Als het gedrag van jouw zus tegenover haar kinderen niet aan staat, dan zou ik daar zeker een keertje met haar (zonder de kinderen) over hebben en anders bijvoorbeeld degene aanspreken bij jeugdzorg. Moet wel zeggen dat ik zelf niet zo heel gecharmeerd ben van jeugdzorg, maar het is helaas een van de weinige instanties waar je heen kunt om dit soort dingen aan te kaarten.
Het neemt niet weg dat jouw zus het (schijnbaar) heel moeilijk heeft. Hoe is jullie relatie samen, kunnen jullie alles vertellen? Ben je vaak boos op haar? Ze zit in een moeilijke periode, misschien kun je haar steunen of ondersteunen?
donderdag 19 januari 2012 om 11:29
quote:ikbenevelyn schreef op 19 januari 2012 @ 11:21:
mijn zus is zoals mijn vader het zegt een beetje "simpel"
het lijkt alsof ze emotieloos is,
ik weet niet hoe ik het uit moet leggen,
bijvoorbeeld, bij de intocht waren de jongens echt heel erg op elkaar aan het inslaan en zij staat er naar te kijken en doet helemaal niets
ze loopt vanwege de oudste, die dus adhd heeft,
bij jeugdzorg dus wat dat betreft hoef ik daar voor de rest geen stappen in te ondernemen.
nog een voorbeeld van hoe ze reageerd:
ze belde om mij te zeggen dat haar zoon waarschijnlijk adhd heeft, en dus zegt ze, jullie hoeven dus nooit meer over mijn opvoeding te beginnen want het ligt niet aan ons het ligt aan (naam zoon)
de afspraken waren wel belangrijk, gesprek over zoon,
en een begrafenis
En hadden jullie vaak op- en aanmerkingen over de opvoeding?
Ze zus is dus 'simpel' (bah, wat rot om zo te zeggen), is er een vader of partner in beeld? Ik krijg (op basis van summiere info, dat wel) het idee van een kwetsbare vrouw alleen die de situatie niet aan kan. (de reden dat ze het niet aan kan ken ik niet. kan zijn dat ze inderdaad 'simpel' is, depressief is, dat er nog andere problematiek speelt).
Bij haar casemanager bij JZ kun je heel goed je zorgen aangeven, maar ik zou het niet achter je zus om doen. Praat eerst met haar. Vraag waar jij kunt helpen. Zeg ook niet dat je met JZ wil praten omdat zij het allemaal zo slecht doet, maar dat je je zorgen maakt en bang bent dat zij het niet aan kan.
(ik moet gaan, ben er later nog wel even)
mijn zus is zoals mijn vader het zegt een beetje "simpel"
het lijkt alsof ze emotieloos is,
ik weet niet hoe ik het uit moet leggen,
bijvoorbeeld, bij de intocht waren de jongens echt heel erg op elkaar aan het inslaan en zij staat er naar te kijken en doet helemaal niets
ze loopt vanwege de oudste, die dus adhd heeft,
bij jeugdzorg dus wat dat betreft hoef ik daar voor de rest geen stappen in te ondernemen.
nog een voorbeeld van hoe ze reageerd:
ze belde om mij te zeggen dat haar zoon waarschijnlijk adhd heeft, en dus zegt ze, jullie hoeven dus nooit meer over mijn opvoeding te beginnen want het ligt niet aan ons het ligt aan (naam zoon)
de afspraken waren wel belangrijk, gesprek over zoon,
en een begrafenis
En hadden jullie vaak op- en aanmerkingen over de opvoeding?
Ze zus is dus 'simpel' (bah, wat rot om zo te zeggen), is er een vader of partner in beeld? Ik krijg (op basis van summiere info, dat wel) het idee van een kwetsbare vrouw alleen die de situatie niet aan kan. (de reden dat ze het niet aan kan ken ik niet. kan zijn dat ze inderdaad 'simpel' is, depressief is, dat er nog andere problematiek speelt).
Bij haar casemanager bij JZ kun je heel goed je zorgen aangeven, maar ik zou het niet achter je zus om doen. Praat eerst met haar. Vraag waar jij kunt helpen. Zeg ook niet dat je met JZ wil praten omdat zij het allemaal zo slecht doet, maar dat je je zorgen maakt en bang bent dat zij het niet aan kan.
(ik moet gaan, ben er later nog wel even)
donderdag 19 januari 2012 om 11:31
Ikbenevelyn,
Ik vraag mij af of jij niet wat overdrijft over je zus.
Jij was toch ook diegene die laatst aan het dubbelnicken was en allerlei eigen problemen vertelde, waarbij jij met alles en iedereen onterecht ruzie aan het maken was? Jij of je zus werd mishandeld en ging scheiden.
Ik weet niet meer zo goed wat bij jou de waarheid is.
Ik vraag mij af of jij niet wat overdrijft over je zus.
Jij was toch ook diegene die laatst aan het dubbelnicken was en allerlei eigen problemen vertelde, waarbij jij met alles en iedereen onterecht ruzie aan het maken was? Jij of je zus werd mishandeld en ging scheiden.
Ik weet niet meer zo goed wat bij jou de waarheid is.
donderdag 19 januari 2012 om 11:32
quote:ikbenevelyn schreef op 19 januari 2012 @ 11:21:
ze loopt vanwege de oudste, die dus adhd heeft,
bij jeugdzorg dus wat dat betreft hoef ik daar voor de rest geen stappen in te ondernemen.
nog een voorbeeld van hoe ze reageerd:
ze belde om mij te zeggen dat haar zoon waarschijnlijk adhd heeft, en dus zegt ze, jullie hoeven dus nooit meer over mijn opvoeding te beginnen want het ligt niet aan ons het ligt aan (naam zoon)
de afspraken waren wel belangrijk, gesprek over zoon,
en een begrafenis
Die afspraak is dus belangrijk ...dan ga je haar nu toch niet bellen dat zij ze moet halen.
Haar opmerking over bemoeien met opvoeding...is die gegrond? Hebben mensen daar altijd kritiek op? Als je kind echt moeilijk gedrag vertoont...dan is dat al zwaar genoeg en kan ik me voorstellen dat je dat dus noemt als ouder zijnde. Misschien heeft ze zelf altijd gedacht dat het aan haar lag? En heeft ze eindelijk van iemand te horen gekregen dat dat niet zo is?
Ik krijg nu niet het idee dat je zus een makkelijk leventje heeft met haar kinderen. In hoeverre dat aan haar ligt of aan andere dingen is niet zomaar te zeggen. Ik zou ,als ik haar zus was ,beginnen haar positief te steunen!
ze loopt vanwege de oudste, die dus adhd heeft,
bij jeugdzorg dus wat dat betreft hoef ik daar voor de rest geen stappen in te ondernemen.
nog een voorbeeld van hoe ze reageerd:
ze belde om mij te zeggen dat haar zoon waarschijnlijk adhd heeft, en dus zegt ze, jullie hoeven dus nooit meer over mijn opvoeding te beginnen want het ligt niet aan ons het ligt aan (naam zoon)
de afspraken waren wel belangrijk, gesprek over zoon,
en een begrafenis
Die afspraak is dus belangrijk ...dan ga je haar nu toch niet bellen dat zij ze moet halen.
Haar opmerking over bemoeien met opvoeding...is die gegrond? Hebben mensen daar altijd kritiek op? Als je kind echt moeilijk gedrag vertoont...dan is dat al zwaar genoeg en kan ik me voorstellen dat je dat dus noemt als ouder zijnde. Misschien heeft ze zelf altijd gedacht dat het aan haar lag? En heeft ze eindelijk van iemand te horen gekregen dat dat niet zo is?
Ik krijg nu niet het idee dat je zus een makkelijk leventje heeft met haar kinderen. In hoeverre dat aan haar ligt of aan andere dingen is niet zomaar te zeggen. Ik zou ,als ik haar zus was ,beginnen haar positief te steunen!
donderdag 19 januari 2012 om 11:33
stampertje ik waardeer je reactie,
maar ik doe geen aannames ik vind het jammer dat je dat zo neerzet
ik zie toch hoe dat huis eruit ziet?
het ziet eruit als een vuilnisbelt en het ruikt naar vuilnisbelt
de geur van schimmel herkent iedereen denk ik
onlangs heb ik bij haar thuis nog een soeppan leeggeooid en afgewassen waar enorme schimmel opzat , per ongeluk ging dat stuiven en geloof me als jij schimmel binnenkrijgt dan merk je dat,
dat slaat op je longen en daarvan ga je hoesten
en schimmel en schimmelsporen gaan in je kleding zitten en in de lucht en die adem je in
waarom komt dat zo ongeloofwaardig over?
ik heb mijn meisje op bed gelegd en na een kwartier was het hoesten zo goed als over , hoe duidelijk kan het dan zijn?
tegen me aankruipen ok maar het is de manier waarop
en ik geloof niet dat het normaal is dat kinderen elkaar expres pijn doen vanuit het niets
maar ik doe geen aannames ik vind het jammer dat je dat zo neerzet
ik zie toch hoe dat huis eruit ziet?
het ziet eruit als een vuilnisbelt en het ruikt naar vuilnisbelt
de geur van schimmel herkent iedereen denk ik
onlangs heb ik bij haar thuis nog een soeppan leeggeooid en afgewassen waar enorme schimmel opzat , per ongeluk ging dat stuiven en geloof me als jij schimmel binnenkrijgt dan merk je dat,
dat slaat op je longen en daarvan ga je hoesten
en schimmel en schimmelsporen gaan in je kleding zitten en in de lucht en die adem je in
waarom komt dat zo ongeloofwaardig over?
ik heb mijn meisje op bed gelegd en na een kwartier was het hoesten zo goed als over , hoe duidelijk kan het dan zijn?
tegen me aankruipen ok maar het is de manier waarop
en ik geloof niet dat het normaal is dat kinderen elkaar expres pijn doen vanuit het niets
donderdag 19 januari 2012 om 11:35
Zet ze eens in bad/douche. ene neefje in bad de ander dus in de douche, leid ze af met spel of knutsel.
Vraag je zus of zij misschien ook zo;n last van schimmel hebben de laatste tijd, Dus hou het probleem bij jezelf, zodra zij ja zegt kan je vragen wat zij er aan doet en misschien opties aanbrengen van producten die ook effectief zijn.
nouja, lastige situatie tuurlijk. je wil niemand voor het hoofd stoten maar toch moet er iets veranderen.
Vraag je zus of zij misschien ook zo;n last van schimmel hebben de laatste tijd, Dus hou het probleem bij jezelf, zodra zij ja zegt kan je vragen wat zij er aan doet en misschien opties aanbrengen van producten die ook effectief zijn.
nouja, lastige situatie tuurlijk. je wil niemand voor het hoofd stoten maar toch moet er iets veranderen.
donderdag 19 januari 2012 om 11:37
donderdag 19 januari 2012 om 11:38
quote:ikbenevelyn schreef op 19 januari 2012 @ 11:33:
en ik geloof niet dat het normaal is dat kinderen elkaar expres pijn doen vanuit het nietsNee dat klopt, het is een manier van aandacht vragen. Maar wanneer jij niet aangeeft wat in jouw huis de regels zijn met consequenties (time-out) dan laat je het gedrag ook bij jou toe. Wees die tante die ze nu nodig hebben.
en ik geloof niet dat het normaal is dat kinderen elkaar expres pijn doen vanuit het nietsNee dat klopt, het is een manier van aandacht vragen. Maar wanneer jij niet aangeeft wat in jouw huis de regels zijn met consequenties (time-out) dan laat je het gedrag ook bij jou toe. Wees die tante die ze nu nodig hebben.