advies nodig

19-01-2012 11:03 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iedereen,

ik zit even ergens mee waar ik zelf even niet 123 uitkom

mijn zus wist al weken geleden dat ze vandaag een afspraak had,

maar belde gisteravond of de kids bij mij mochten komen vandaag.

zo gezegd zo gedaan,

probleem is alleen,

en echt ik overdrijf echt niet,

die jongens zijn zo ongelooflijk smerig en ze ruiken echt naar schimmel, die zit daar in het hele huis,

(het is overigens zwarte schimmel)

maar dit zit duidelijk in hun haar en kleding en mijn punt is,

dat mijn dochter nu enorm aan het hoesten is, ze is 1.5

zelf voel ik mn ogen neus en keel branden, echt het is niet overdreven echt niet.

en de jongere doet zn broer in alles na en claimt mij,

een voorbeeld, mijn dochter komt lekker tegen me aankruipen en haar neefje duwt haar weg en kruipt zelf tegen me aan (laat ik niet toe maar hij probeert het)

zijn broer heeft adhd overigens,

hij tackelt zn broertje en ze lopen als het kan gewoon met elkaar te vechten en zijn broer is niet zachtjes!

ik vind dit heel erg voor de jongens,

dat hun moeder eigenlijk gewoon die kindjes verwaarloosd,

maar mijn eigen dochter snapt er niets van,

loopt te hoesten,

en word ook gemept en geschopt, dat wil ik niet!

ik hou ze wel uit elkaar maar het blijft moeilijk voor me

de oudste lijkt afgesloten van alles te zijn

ik heb de neiging mijn zus te bellen om ze op te halen

maar is dat wel fair?

overdrijf ik niet?

ik moet er misschien voor het beeld bij vertellen dat mijn ouders ernstig ziek zijn allebei,

dat scheelt waarschijnlijk ook in mijn manier van denken en handelen.

ik heb in eerste instantie ja gezegd tegen haar omdat ik bang was dat ze die kids anders naar onze zieke ouders zou brengen
bgb je inleveingsvermogen is zo te lezen dan ook nul komma nul

is het echt zo vreemd dat je in mijn situatie even niets kunt hebben?

jezusmina zeg

ik neem mezelf enkel voorlopig even in bescherming als dat ookal taboe is
Evelyn, maak eens gebruik van hoofdletters en leestekens.
jouw zus heeft toch dezelfde ouders, met dezelfde zorgen om hun gezondheid? Hoe erg ik het ook voor je vind, je hebt niet het alleenrecht op die gevoelens en misschien werkt dat bij je zus wel door in de manier waarop ze zich nu staande houdt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:ikbenevelyn schreef op 19 januari 2012 @ 13:08:

en zijn ouders hebben dagelijks ruzie

dat vind ik zo erg voor die kinderen

Jij wilde toch zelf ook scheiden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
wat raar...ik weet zeker dat ik even voor half een nog gepost had hier, maar hij staat er niet meer. Weird....
TO, ik denk dat jouw zus het commentaar zat is, vandaar haar reactie naar jou. Ze heeft eerder HULP nodig dan kritiek, lijkt me. Als je daar geen zin in hebt, neem dan afstand, maar ga niet steeds aan haar vertellen wat je ervan vindt.
anyway, ontopic. Je vraag was : overdrijf ik?

Mijn antwoord is: dat weet ik niet want ik heb niet alle info voor me en ik ken je zus noch haar kinderen niet.

Aanvullend: als jij je niettemin toch zorgen maakt over de kinderen en je zus is niet bereikbaar voor hulp/advies dan kun je het ook bespreken met haar casemanager bij JZ. Die mensen zien namelijk ook niet alles, is misschien nog nooit bij hun thuis geweest en je zus speelt misschien wel mooi weer daar.

Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen hoge pet op van instanties als JZ en het AMK, maar -zoals een ander al schreef- zij zijn de enige instantie waar je terecht kan.

dus.
Tja Evelyn. Het klinkt als een behoorlijk ongezonde situatie bij je zus. Het geeft aan (als het allemaal waar is) dat het volledig boven haar hoofd is gegroeid. Ze staat blijkbaar niet sterk in haar schoenen en staat er volledig alleen voor. Zonder hulp van man, ouders en van haar zus.

In plaats van haar te helpen, ga je haar vertellen dat ze er een zootje van maakt.

In plaats van eens de keuken bij haar boenen, roep je dat je je handen van haar aftrekt.

In plaats van mee te leven met haar problemen met haar zoon, ga je haar vertellen dat het aan haar opvoedingskwaliteiten ligt.

In plaats van lekker buiten iets leuks te gaan doen met de je neefjes (en bellen dat ze ook nog blijven eten), ga je ze demonstratief schoonboenen en voluit klagen op internet.

Blij dat ik niet zo'n zus als jij heb.
...
@starshine vreemd inderdaad,

dat is een goed idee inderdaad bedankt

@ankalida gelukkig ken je me niet je zou je doodschamen als wist hoe het zit,

ik ga ook niet mijn best doen alles precies uit te leggen

mensen trekken namelijk steeds conclusies die niet kloppen en zo blijf ik aan de gang

@rosanna hoe kom je daar nou weer bij?!

en why???? daar gaat het nieteens over!
Het wordt nog steeds niet duidelijk wat je met dit topic wil, maar ik zou het volgende doen:

Jij en je zus zitten er doorheen. Bij jou thuis loopt ook niet alles op rolletjes en bij je zus ook niet.

Jullie ouders zijn ziek.

Jullie kunnen beiden wel steun gebruiken.

I.p.v. te zoeken naar negatieve punten kan je beter kijken naar de positieve punten bij je zus.

Steun elkaar in deze moeilijke tijd, daar zijn zussen voor. Niet om elkaar onderuit te halen.

Ga eens bij je zus langs met een pan eten. Haal de kinderen spontaan op om mee te nemen naar de speeltuin/het bos. Haal een stofzuiger door haar huis als het nodig is.

Zo help je haar.

En blijf je je aan haar storen neem dan afstand, want bedenk dat er over jouw huishouden ook negatieve dingen gezegd kunnen worden. Jij bent niet beter dan dat zij is.
Je vraagt of je overdrijft, dat kan ik niet goed beoordelen. Ik heb geen zus, en geen zieke ouders. Maar ik heb wel een heel goede vriendin, al sinds kleuterklas en ik kan me niet voorstellen dat als ik de dingen zou merken/denken die jij noemt in je OP, ik zou reageren als jij doet. Ik hou namelijk zielsveel van mijn vriendin en ook van haar jochie. Dat is wat ik mis in je postings, dat er iets van liefde of warmte van jou uitgaat naar je zus of haar kids. Dat vind ik treurig, heel treurig.
daarom kun je ook niet oordelen vanachter een pc

het valt idd niet te lezen maar waarom zou ik me zorgen maken als ik niet om haar gaf?!

als ik me geen zorgen zou maken dan zou het pas erg zijn

dit doet echt zeer bij me,

ik hou enorm veel van haar en we hebben heel goed contact en wat kritiek betreft daar heeft ze altijd al met iedereen moeite mee gehad en dat neem haar ook echt niet kwalijk

het is alleen moeilijk om dat te slikken voor me door mijn situatie

in elk geval iedereen bedankt voor het meedenken!
wel vreemd eigenlijk, je opent een topic voor advies, maar we mogen eigenlijk niks zeggen, want 'we kunnen het niet beoordelen'.

edit: ik slik niet alles wat iemand schrijft kritiekloos voor de waarheid. Jij kunt ook bepaalde info niet hebben, jij kunt bepaalde dingen niet zien die iemand vanaf een afstand wel kan zien. Juist door kritische vragen van anderen kun je dat inzicht krijgen.

ik wilde het maar gezegd hebben.
why? Omdat je het alleen over jouw gevoelens en zorgen hebt en niets zegt over het verdriet en de zorgen van je zus.

maar goed, hier zul je wel weer niet op in gaan, zoals zo vaak bij je topics
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
[quote]ikbenevelyn schreef op 19 januari 2012 @ 23:05:

ik hou enorm veel van haar en we hebben heel goed contact

Waar blijkt dat uit? Je OP gaat over de vieze, lastige kinderen van je zus en hoe jouw kind begint te hoesten en jouw prikkende ogen.
o dus omdat ik de waarheid spreek, want die kinderen zijn gewoon smerig, hou ik niet van mijn zus?

waar slaat dat nou weer op?!
Jemig, wat ga je in de verdediging Evelyn..

Kan je niet vragen of ze het prettig vind als je samen met haar eens een lekkere poetsbeurt in haar huis kan doen? Gewoon, met zijn tweetjes, om eens samen de zinnen te verzetten? De ziekte van je ouders zal bij jullie beiden enorm ingehakt hebben, waardoor soms dingen op zijn beloop gelaten worden. Dat is niet raar, maar het is wél zaak dat er iets aan gedaan word. (en dan niet: het is rete-smerig bij jou, dat gaan wij eens even schoonmaken, maar: joh, ik heb het idee dat je wel wat hulp kan gebruiken, pa en ma zo ziek en dan ook nog een jochie die veel aandacht vraagt, zie je dat zitten?)

Dat het joch ADHD heeft, kan hij weinig aan doen. Zorg bij jou thuis voor duidelijke regels en een gestructureerde dag, als hij bij je is. Daar heeft hij meer aan, dan een tante die zich gaat zitten ergeren..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven