Afrekening warmte

09-05-2014 10:09 17 berichten
Ik heb van NUON de eindafrekening gekregen. Ik heb verder geen verstand van de waarden, maar ik heb zojuist gebeld en de medewerkster zij dat ik fors minder gebruik dan gemiddeld, ik kreeg dan ook geld terug. Ook vorig jaar bij het online doorgeven kreeg ik de melding dat ik sterk afwijk van het verwachte gebruik. We hebben dit jaar 11,10 GJ verbruikt,inclusief vastrecht, belasting etc is dat 594,80 per jaar. We douchen iedere dag en in de zomer zelfs vaker, wel heb ik boven nooit de verwarming aan omdat het er nooit koud is, wie heeft ook stadsverwarming en hoe zit het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou mijn hart vast dit jaar. Normaal kreeg ik elk jaar geld terug en afgelopen jaar had ik geen ander gebruik, juist had ik dat jaar nog meer mijn best gedaan om te bezuinigen. Geen verwarming aan, alleen als ik visite krijg, idem voor het licht. Dus ik hoop zo dat ik niet zoals vorig jaar bij moest betalen, wel 175 euro. Ik was er ziek van. Als je zo je best doet en je krijgt nog niets terug ...... dan is het moeilijk vol te houden.

Dus ik ga duimen, ik geloof niet dat ik mijn afrekening van de Nuon al heb gehad.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Was het maar waar! beiden 1 keer douchen. Gebruiken de verwarming weinig, wanneer sommige hem al een maand aan hebben. maar zitten toch op 30 GJ. Al eens na laten kijken, maar het blijkt te kloppen.

En dan heb ik niet eens een boven!
Mylene, het lijkt me heel naar om zo bewust met stoken bezig te moeten zijn. Ik vind het nog niet wat dat je alleen de verwarming en verlichting aan doet als je visite krijgt. Is dat uit armoede?

Woon je misschien in een ouder slecht geïsoleerd huis? Tip: nooit opladers in je stopcontacten laten zitten en denk hierbij ook aan de oplader van je laptop. En heb je wel overal spaarlampen in?