Afrekening warmte

09-05-2014 10:09 17 berichten
Ik heb van NUON de eindafrekening gekregen. Ik heb verder geen verstand van de waarden, maar ik heb zojuist gebeld en de medewerkster zij dat ik fors minder gebruik dan gemiddeld, ik kreeg dan ook geld terug. Ook vorig jaar bij het online doorgeven kreeg ik de melding dat ik sterk afwijk van het verwachte gebruik. We hebben dit jaar 11,10 GJ verbruikt,inclusief vastrecht, belasting etc is dat 594,80 per jaar. We douchen iedere dag en in de zomer zelfs vaker, wel heb ik boven nooit de verwarming aan omdat het er nooit koud is, wie heeft ook stadsverwarming en hoe zit het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou mijn hart vast dit jaar. Normaal kreeg ik elk jaar geld terug en afgelopen jaar had ik geen ander gebruik, juist had ik dat jaar nog meer mijn best gedaan om te bezuinigen. Geen verwarming aan, alleen als ik visite krijg, idem voor het licht. Dus ik hoop zo dat ik niet zoals vorig jaar bij moest betalen, wel 175 euro. Ik was er ziek van. Als je zo je best doet en je krijgt nog niets terug ...... dan is het moeilijk vol te houden.

Dus ik ga duimen, ik geloof niet dat ik mijn afrekening van de Nuon al heb gehad.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Was het maar waar! beiden 1 keer douchen. Gebruiken de verwarming weinig, wanneer sommige hem al een maand aan hebben. maar zitten toch op 30 GJ. Al eens na laten kijken, maar het blijkt te kloppen.

En dan heb ik niet eens een boven!
Mylene, het lijkt me heel naar om zo bewust met stoken bezig te moeten zijn. Ik vind het nog niet wat dat je alleen de verwarming en verlichting aan doet als je visite krijgt. Is dat uit armoede?

Woon je misschien in een ouder slecht geïsoleerd huis? Tip: nooit opladers in je stopcontacten laten zitten en denk hierbij ook aan de oplader van je laptop. En heb je wel overal spaarlampen in?

Mijn stroomverbruik was wel heel flink, 4352kwh, maar ja, ik gooi alle was zomer en winter in de droger, iedere dag wel een was, en iedere dag de vaatwasser aan.
Tja, kwestie van een goed geïsoleerd huis hebben. Ik huur sociaal, dus heb daarin geen keus, ben al blij dat ik een huis heb. Heb een slecht geïsoleerd huis, moest vorig jaar ruim 200 euro bijbetalen. Ok, het was ook heel koud vorig jaar, maar toch.

Mijn ouders wonen in een nieuwbouwhuis. Zelfs als het buiten vriest is het bij hen 18 graden in huis zonder verwarming. Warmte blijft heel lang hangen, voor één dag warmte hoef je 'm maar twee uur aan te zetten en het is de hele dag warm.

Heeft dus vaak heel weinig te maken met hoe zuinig je zelf bent.
Het goede nieuws is dat door de zachte winter de meeste huishoudens de afgelopen maanden een stuk minder gas hebben gebruikt dan vorig jaar . Dat scheelt misschien later weer iets.
quote:tomatensaus schreef op 09 mei 2014 @ 10:36:

Was het maar waar! beiden 1 keer douchen. Gebruiken de verwarming weinig, wanneer sommige hem al een maand aan hebben. maar zitten toch op 30 GJ. Al eens na laten kijken, maar het blijkt te kloppen.

En dan heb ik niet eens een boven!Huh, hoe kan dat inderdaad, hier met kinderen en ook heel regelmatig zelfs loge's die ook douchen. Ik heb een ruime woning zelfs. Het is wel een nieuwe woning van 2 jaar oud en goed geïsoleerd. Heb je ook van de warmte reflecterende folie achter je radioatoren? Dat schijnt veel te helpen.
quote:lechatrose schreef op 09 mei 2014 @ 10:40:

Tja, kwestie van een goed geïsoleerd huis hebben. Ik huur sociaal, dus heb daarin geen keus, ben al blij dat ik een huis heb. Heb een slecht geïsoleerd huis, moest vorig jaar ruim 200 euro bijbetalen. Ok, het was ook heel koud vorig jaar, maar toch.

Mijn ouders wonen in een nieuwbouwhuis. Zelfs als het buiten vriest is het bij hen 18 graden in huis zonder verwarming. Warmte blijft heel lang hangen, voor één dag warmte hoef je 'm maar twee uur aan te zetten en het is de hele dag warm.

Heeft dus vaak heel weinig te maken met hoe zuinig je zelf bent.Daar zit het hem inderdaad echt in. Mijn vorige woning was een huis uit de jaren 50 met een niet geïsoleerde houten vloer, je voelde de tocht er uit komen. Ik betaalde me daar scheel aan gas, moest ook altijd de verwarming boven aan doen, anders was het er ijskoud in de winter.
Wij moesten vorig jaar 700!!! Euro bij betalen, wij betalen 60 eur per maand stookkosten vooruit, dat zit bij de Vve kosten...Wij houden ook weer ons hart vast...
Wij hebben ook warmte en maar 8 GJ gebruikt geloof ik, dus nog een stuk minder... maar de verwarming ook nooit aan gehad tussen de vorige afrekening en nu.... (goed geïsoleerd, want als het onder de 20.5 graad is doen we de verwarming echt aan in huis, maar dat is het niet geworden)
Gisteren gehoord dat ik flink terug krijg (huurhuis en het zit bij de huur in)

Ik krijg ieder jaar terug en ieder jaar proberen ze het voorschotbedrag terug te zetten maar dat wil ik niet.

Ik betaal liever per maand wat meer zodat ik in de winter zonder al teveel stress de verwarming aan kan zetten.

Nu is het een leuk "spaarpotje".

Ik betaal trouwens 75 euro per maand voor warm water en verwarming. Gas voor koken gaat apart.
quote:netniet schreef op 09 mei 2014 @ 10:38:

Mylene, het lijkt me heel naar om zo bewust met stoken bezig te moeten zijn. Ik vind het nog niet wat dat je alleen de verwarming en verlichting aan doet als je visite krijgt. Is dat uit armoede?

Woon je misschien in een ouder slecht geïsoleerd huis? Tip: nooit opladers in je stopcontacten laten zitten en denk hierbij ook aan de oplader van je laptop. En heb je wel overal spaarlampen in?

Mijn stroomverbruik was wel heel flink, 4352kwh, maar ja, ik gooi alle was zomer en winter in de droger, iedere dag wel een was, en iedere dag de vaatwasser aan.

Nee ik heb een nieuwbouwwoning. Goed geisoleerd, boven en beneden dubbel glas. Het blijft hier gelukkig heel lang warm. Wel staat laptop en tv veel aan zodat ik daar licht van krijg. Aan de ene kant zou ik wel willen overstappen en weg gaan bij de Nuon maar ben er ook huiverig voor. Iemand die ik hoog heb zitten heeft het mij afgeraden.

Eerst maar even de afrekening bekijken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:netniet schreef op 09 mei 2014 @ 10:42:

[...]

Huh, hoe kan dat inderdaad, hier met kinderen en ook heel regelmatig zelfs loge's die ook douchen. Ik heb een ruime woning zelfs. Het is wel een nieuwe woning van 2 jaar oud en goed geïsoleerd. Heb je ook van de warmte reflecterende folie achter je radioatoren? Dat schijnt veel te helpen.

Nee ik heb van die staande radiatoren voor de ruiten.

Dit jaar wel een besparings knoppen set erop gedaan, eerst elke verwarming handmatig, nu met thermostaat.

Ik douche niet eens lang, en een aantal keer bij het zwemmen.

lol
MV je moet goed aanbiedingen in de gaten houden. Wij stappen bijna elk jaar over! Als er een maatschappij een mooie aanbieding heeft stappen we over. Nog nooit problemen gehad, echt niet. Doen we trouwens met gas en licht.
Ik heb er ook weer schrik voor dit jaar. Vorig jaar kregen we ¤ 220,- terug omdat onze zolder geïsoleerd was in januari. Ondanks dat het nu nog steeds zo is, en het weer mild is geweest, hebben we vaker de verwarming op 21 graden gehad. Ook al zet ik de gordijnen open zodra de zon schijnt om extra warmte binnen te laten (we hebben een pui, dus gauw een warme woonkamer). Maar ik denk dat die schrik er wat in zit omdat we ook de waterstand door hebben moeten geven, de gemeente aankwam met een fikse rekening voor de container en wij dus in juni onze baby verwachten dus hier en daar nog wat geld uitgeven.

Lekker toch als je er fors onder zit? Ik zou het heel graag willen!

MV: niet leuk als je zo veel moet bijbetalen!
Hier is het helemaal een lachertje.. Zoon is vorig jaar naar een instelling gegaan. En ging alle dagen in de douche.. Nu zit ik alleen en is mijn verbruik ineens vele malen hoger! klopt volgens mij ook niks van. Ben van plan om volgende week eens even te bellen..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:sadeceben schreef op 09 mei 2014 @ 11:03:

MV je moet goed aanbiedingen in de gaten houden. Wij stappen bijna elk jaar over! Als er een maatschappij een mooie aanbieding heeft stappen we over. Nog nooit problemen gehad, echt niet. Doen we trouwens met gas en licht.

Ok, ik ga het onderzoeken, bedankt voor de tip. En misschien het eens niet vragen aan de persoon die zo tegen is om het te doen!

Thanks allemaal en even duimen dat meerdere forummers een goede afrekening krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven