Afzuigkap kapot?

27-12-2011 15:22 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing natuurlijk :-)

Ik heb vorige week de plaatjes van de afzuigkap in de vaatwasser gedaan Ik weet niet hoe ze heten, maar die het vet vangen, zeg maar. Een paar dagen geen problemen gehad en sinds gisteren piept de afzuigkap als we deze aanzetten en knippert het 'uit' lampje.

Ik heb wat op internet gezocht en dan staat er dat er teveel vet in zit, maar ze komen net uit de vaatwasser en we hebben daarna ook niet zoveel gekookt.

Herkent iemand dit en heeft een oplossing? Of een handleiding wellicht? De afzuigkap is van het merk Solitaire voor een kookeiland. Net het huis gekocht en geen boekjes gekregen en kan het ook niet op internet vinden...

Alvast bedankt.
Oei oei! Waarschijnlijk had je die vetfilters niet in de afwasmachine moeten stoppen en gewoon af moeten wassen omdat deze wellicht elektronische "vetsensoren" hebben. En deze sensoren kunnen ws niet zo goed tegen overvloedig water.

Heb je ook een type/modelnummer van de afzuigkap?
We hebben het al een keer eerder gedaan (met de koop) en toen geen problemen. Maar goed, dat kan natuurlijk ook mazzel zijn geweest.

Ik kan verder geen typenummer ofzo vinden.

Ik heb op kieskeurig gekeken en het lijkt wel op deze:

Solitaire SOD402450I.

Dat is wel een goede, zal daar eens op zoeken op internet.
Misschien is ie gewoon ingesteld op zoveel uur/keer gebruiken en gaat dan aangeven dat de roosters schoongemaakt moeten worden. Is hier volgens mij ook.

Als ik ze heb gewassen kan het goed zijn dat hij een week later aangeeft dat ze gereinigd moeten worden. Weet dat ding veel. Ik maak ze nml. vaak schoon voordat dat ding aangeeft dat het moet.

Om dat knipperende knopje uit te zetten moet ik een aantal tellen op de aan/uit knop drukken en gaat het weg. Ik heb wel een ander merk maar misschien werkt het ook zo bij jou?
Alles komt goed..........
Het kan natuurlijk ook zijn dat de vetsensoren in de afzuigkap sterk vervuild zijn, vandaar dat de kap aangeeft dat hij "vol" zit. Kijk eens in de buurt waar de filters zitten, en maak dat eens goed schoon...
TO, kijk eens op deze site
@jubjub1234, dank je wel voor het meedenken. Ik heb het meteen geprobeerd, maar helaas dit werkt niet bij mij.

Het lampje blijft knipperen en als ik de afzuigkap aanzet, blijft hij piepen...
@Xander68, dank je wel voor de link. Ik heb ze meteen gemaild voor een handleiding.

Hopelijk komt er een oplossing want ik ben nu 'bang' om de kap aan te zetten, wie weet maak ik er nog meer kapot aan en zit niet te wachten op het vervangen hiervan, want dan moet de halve keuken afgebroken gaan worden. ...
kun je niet de vorige bewoners bellen en vragen of zij het misschien weten? En misschien hebben ze de boekjes ook nog wel.
Alles komt goed..........
Hoera, succes!
Nog even een update.

Op de mail reageerde ze niet, maar ik heb ze net gesproken.

Het is inderdaad een indicatie dat de filters vol zitten en afgewassen moeten worden.

Daarna twee keer snel op het knopje duwen en dan stopt de melding.

Bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven