agressief klasgenootje

28-08-2013 23:46 45 berichten
Mijn dochter is 8 jaar, en heeft twee kinderen in de klas met ernstige gedrags problemen.

Zij MOET er bij aan tafel zitten omdat zij ernstige concentratie problemen heeft, en veel in dr eigen wereld kan trekken.

Goed, eerst werd ze gepest en geslagen door beiden.

Ik heb twee keer gesprek gehad, en twee keer hield het op.

Nu gaat ze twee weken, (nog geen eens twee weken) naar school.

En begint er een er van weeeeer.

Hij wilde met een potlood in dr oog steken, of gooien maar heeft gemist.

En hij dreigt haar "dr strot af te knijpen"

Dus ik weer netjes gemeld, en ook dat ik dr niet meer bij ze wil hebben zitten.

Maar als ze er nu weer wat aan doen, wat morgen gebeurt, dan is het dus zo, dat het waarschijnelijk weer gaat beginnen.

En welk kind zegt nou zulke dingen?

Hij vernederd dr steeds, "gaat met zn broek aan tegen een boom rijden" en als een moeder er wat van zegt is het "vrouw, houd je bek, ik luister niet naar vrouwen en heb er geen respect voor"

Zelfs voor zn moeder heeft ie geen respect.

Maar dat kan toch gewoon niet?

Straks beschadigt hij mijn dochter wel, omdat ze eenmaal bij hun aan tafel moet.

Ze zitten per 3.

School doet hun best, maar het begint steeds op nieuw.

De eerste keer zat ze onder de blauwe plekken.

Ik ben bang dat hij dr echt eens beschadigt ofzo.

Dus wat kan ik doen?

Zijn moeder komt op school, maar zn moeder "moet dr bek houden, is een vrouw, geen respect voor"

Snap je mijn (dochters) probleem?
Alle reacties Link kopieren
en?

hoe ging het?
Wow, wat een bizar verhaal... Wil je je dochter wel op deze school houden? Ik weet niet of er meerdere scholen in de buurt zijn of dat je deze school met een speciale reden heb gekozen, maar ik zou mijn kind hier niet op school laten zitten zolang er zulke gasten in de klas zitten. Als de school die aso's niet van school stuurt, zou ik zelf een andere school gaan zoeken.

Hoe is het afgelopen vandaag? Sterkte, hoor. Ook voor je dochtertje!
Wat erg dit.

Ik zou ook serieus een andere school overwegen.

Wat is schadelijker voor een kind? Dag in dag uit met agressief pestgedrag geconfronteerd te worden of wennen aan een nieuwe school.

Waarin je haar heel goed kunt begeleiden, praten, etc. Ze zal een wen periode nodig hebben, maar als ze dan uiteindelijk wel met plezier naar school gaat heb je dikke winst!

Hoe is je gesprek gegaan?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Eisen dat dochter per onmiddellijk een andere plek krijgt en anders je dochter naar een andere school sturen.

Eigenlijk vind ik dat die jongens geschorst zouden moeten worden of naar een school voor moeilijk opvoedbare kinderen of zoiets gestuurd zouden moeten worden.
Mijn kind was al van school geweest. No way dat ik mijn dochter ooit zou blootstelen aan zoveel agressie.
Blootstellen. Bedoel ik.

Maar de eerste keer dat ze blauw thuis zou komen had ik al op mijn strepen gaan staan.

Ik vind dat ik mijn kind binnen mijn mogelijkheden altijd tegen dit soort uitwassen moet beschermen.
Dit zou ik echt niet pikken. Kun je geen aangifte doen, je dochter wordt gewoon mishandelt onder toeziend oog van een onderwijzer die er niks mee doet!

Of een melding doen bij de inspectie van onderwijs? Dit kan echt niet, en door je dochter van school te halen is de kromheid niet opgelost in die klas. Dan is een ander kind het slachtoffer.
Bij ons gaat de directeur een gesprek aan met de ouders. Word er geen gehoor aan gegeven? Dan word het kind geschorst! Ja en het is een basisschool. Een ode aan onze directie!
Wat erg! Ik vind het erg zielig voor je dochter! Jullie ook sterkte en hopelijk snel succes!
Wat verschrikkelijk als een kind zo haar schooltijd moet volmaken. Helaas herken ik het ook. Mijn zoon (9 en Asperger) wordt ook getreiterd door 2 kinderen. Hij is ook heel rustig en behulpzaam en daarom een makkelijk slachtoffer. Ben heel vorig schooljaar bezig geweest met praten, oplossingen aandragen en uiteindelijk gegaan voor speciaal onderwijs (cluster 4 aanvraag loopt nog).

1 van de pestkoppen is onder licht dwang van school naar een andere school gegaan. De ander zit er nog en ik hoop echt dat het dit jaar anders is. Heb zoon al gezegd, als je met 1 vinger wordt aangeraakt door die ander of wordt bedreigd wil ik het meteen weten (hij verzwijgt dingen omdat hij bang is), ik sta dan a la minuut op school. Ik pik het gewoon niet meer. Als school niet de veiligheid kan bieden waar een kind recht op heeft dan is het wat mij betreft klaar.

(voorbeeld wat ze deden: ik maak je dood, ik wacht je op als je uit school komt, ik steek je neer, ze grijpen hem bij zijn keel, schoppen hem, gooien met stenen als ze naar de gym lopen, trekken aan zijn haar, pakken zijn bril af)

Dus mijn advies aan jou ga op je strepen staan, de tijd van geduldig zijn is voorbij. Straks is je dochter beschadigd !
En dit is dus het begin van problemen dankzij alle bezuinigingen in het onderwijs en de nieuwe regeling betreft passend onderwijs.

Bepaalde kinderen horen (zelfs met rugzak) niet thuis in het regulier onderwijs.
Wat verschrikkelijk! Ik vind het trouwens behoorlijk achterhaald om 'probleemkinderen' bij elkaar in een groepje te zetten. Wanneer de leerkracht niet luistert zou ik ook naar de directie stappen. Indien er dan nog steeds niets gebeurt, zou ik het kind misschien naar een andere school sturen. Mag hopen zoiets toch nooit mee te maken.
Ik lees jouw verhaal en mijn bloed begint te koken.

Ik heb ook iets soortgelijks mee gemaakt met mijn zoontje. Was ook een probleem jongen die bij hem in de klas zat. Werd er helemaal gek van. Constant werd ik tussen de middag gebeld door mijn vader dat er weer eens wat was gebeurd, en dat ging maar door en ging maar door. Op een gegeven moment heb ik de school zelf maar gebeld dat ging van vriendelijk verzoeken tot aan woedend aan de telefoon hangen dat ZIJ dit moesten gaan oplossen anders zou ik het wel even doen.

Als dit niet ophoud, zou ik je echt aan raden je kleine meid van school te halen. Dit is niet goed voor haar ontwikkeling. En ja natuurlijk zijn er probleem kinderen maar vind wel dat je enig onderscheid moet maken in "wat" voor problemen het kind heeft.

Heel veel suc6 en hoop dat het allemaal goed komt met je meisje..
You must be a speciale kind of stupid...
Lieve meiden,

Bedankt voor jullie reactie,

Ik heb vanmorgen de hele ochtend gewacht op hem, en zn moeder.

Ik mocht niet met die ouders praten, maar mogen hoeft niet meer op mijn leeftijd, als ik maar netjes blijf toch?

Goed, ze zit op een andere plek....(lees achter hem)

Maar vandaag is ze niet gepest of bedreigd.

Mocht het weer gebeuren, of iets... dan eis ik dat hij verbannen word naar de andere kant van het lokaal.

Mijn dochter is te zachtaardig en te behulpzaam en vriendelijk, en bang.

Ze word intens verdrietig.

Mijn vriend vind het belachelijk als ik dr van school haal, maar ik word dr gewoon beroerd van.

De eerste keer wist ik niet dat ze geslagen en geschopt werd, dat ze blauw thuis kwam viel op, maar ze vertelde niks.

Ik vroeg er wel om, maar ze wilde het niet vertellen, tot ze knapte.

Ze wilde het mij niet vertellen omdat zijn moeder mij wat aan zou doen.

Als ze het mij zou vertellen en hij dan problemen krijgt, dan zou ik problemen hebben.

Dat ventje heeft meerdere gepest, je bent een kind van satan opgeschreven enzo.

Zijn cultuur is zo, en daarom valt dr niet met ze te praten.

Maar goed, ze moet dr kind maar op gaan voeden.

Ik haal haar tussen de middag op, en als ze dan thuis komt vraag ik er al naar.

En smiddags weer.

Ze verteld me eerlijk dat ze nooit dr werk af kan krijgen op school, en is er ook voor gestraft.

Daar heb ik het ook over gehad, dat ze het gewoon niet aan kan.

Daarom ga ik naar het ggz.

Ze is wel bang dat ze weer gepest zal worden, of geslagen.

Ik weet dat ik dr niet mishandel, dus als ze vreemde plekken heeft dan weet ik dat dr wat is gebeurt.

En ik moet dr nog steeds douchen, ze is nergens zelfstandig in, ik moet echt alles nog voor haar doen.

Dit heeft ook effect op haar gedrag thuis, wat er op school gebeurt.

Ze hebben dr oopk bedreigd dr bril door midden te breken.

Ik heb haar verteld dat ze dan mogen hopen dat mama centjes heeft, want die bril is duur.

Maar hoe dan ook, zit ik er boven op, en dat blijf ik doen.

Volgens mij gaat dat kind wel alleen naar school.

Maar hij kent geen respect voor vrouwen.

Hij vind haar een lelijk kind, omdat ze een bril heeft, en hij heeft hele vervelende texten en dreigementen.

Maar voor zover ik weet word er niet meer met hem gepraat al zeggen ze van wel.

Maar is zij alleen verplaatst.

Ik vind het een rot kind, sorry dat ik het zeg.

Mijn dochter schreeuwt nu steeds, om niks... machteloosheid.

En reageerd het af op dr zusje.

Ook vervelende dingen zeggen, waardoor die nu ook angsten krijgt.

Heel vervelend dit.
quote:supafly schreef op 29 augustus 2013 @ 11:24:

Ik lees jouw verhaal en mijn bloed begint te koken.

Ik heb ook iets soortgelijks mee gemaakt met mijn zoontje. Was ook een probleem jongen die bij hem in de klas zat. Werd er helemaal gek van. Constant werd ik tussen de middag gebeld door mijn vader dat er weer eens wat was gebeurd, en dat ging maar door en ging maar door. Op een gegeven moment heb ik de school zelf maar gebeld dat ging van vriendelijk verzoeken tot aan woedend aan de telefoon hangen dat ZIJ dit moesten gaan oplossen anders zou ik het wel even doen.

Als dit niet ophoud, zou ik je echt aan raden je kleine meid van school te halen. Dit is niet goed voor haar ontwikkeling. En ja natuurlijk zijn er probleem kinderen maar vind wel dat je enig onderscheid moet maken in "wat" voor problemen het kind heeft.

Heel veel suc6 en hoop dat het allemaal goed komt met je meisje..

Ik moet zeggen dat ik het helemaal met je eens ben.

Ik vertik het mijn kind te laten afrossen en vernederen.

Zij beschadigd zichzelf ook al.

Ze kan moeilijk praten over emoties.

Dan is het direct labiel, en huilen of zichzelf wat aan doen.

Maar als ik niet serieus genomen ga worden, en anderen het probleem niet kunnen zien.... dan gebeurt er later eens echt wat.

op school of ze doet het zelf.

Zij is nog maar net 8.

Toch niet normaal?

En blijkbaar doe ik iets niet goed, want anders zou ze me vertrouwen en open zijn.

Al is ze meer open naar mij dan naar anderen.

Maar dan nog.
Wat vreselijk voor je dochter, en wat goed dat je ingegrepen hebt! Lijkt mij ook goed hulp te zoeken, voor je dochter maar misschien ook voor jou zodat je advies krijgt om hiermee om te gaan. Lijkt mij niet niks namelijk. Denk je dat je daar wat aan zou hebben, aan advies en hulp voor jullie allebei?
quote:voornu schreef op 29 augustus 2013 @ 22:12:

Wat vreselijk voor je dochter, en wat goed dat je ingegrepen hebt! Lijkt mij ook goed hulp te zoeken, voor je dochter maar misschien ook voor jou zodat je advies krijgt om hiermee om te gaan. Lijkt mij niet niks namelijk. Denk je dat je daar wat aan zou hebben, aan advies en hulp voor jullie allebei?

Ja,dat hebben we gelukkig al, die komt morgen bij mij thuis.

Ze zal dan met mij alleen praten, want mijn dochter is dan op school.

Het lijkt namelijk of de problemen elk jaar groter worden.

Ik ben ook altijd eerlijk, als ik zelf wat te lomp gezegd of gedaan heb.

Het gaat mij om haar toekomst, en ze gaat binnenkort elke woensdag ter opservatie.

Daar ben ik niet bij hoor, wel andere kinderen en psychologen.

Want ze is wel erg loyaal, en dat heb ik ze verteld.

Daarom wil ik niet overal bij zijn ook, anders verteld ze niet alles denk ik.
Fijn dat jullie al hulp hebben, het lijkt mij idd goed voor je dochter - voor iedereen trouwens- om meerdere mensen in vertrouwen te kunnen nemen, toch? Kinderen willen niet altijd hun ouders met van alles belasten. Heel veel sterkte.
quote:voornu schreef op 29 augustus 2013 @ 22:23:

Fijn dat jullie al hulp hebben, het lijkt mij idd goed voor je dochter - voor iedereen trouwens- om meerdere mensen in vertrouwen te kunnen nemen, toch? Kinderen willen niet altijd hun ouders met van alles belasten. Heel veel sterkte.

Dat is ook zo, ze moet zelf open durven te zijn naar andere mensen.

Ik heb niks te verbergen, dus daarom wil ik ook dat ze alleen naar die groep toe gaat, waar ze ook met haar praten.

Het is echt zielig, want het lijkt wel of het leven een zware opdracht is voor haar, en ze bang is mij teleur te stellen.

Loyaal zijn is mooi, maar het moet je niet kapot maken.

Ze wil mij niet lastig vallen... prima, praat dan met iemand anders.

Ik wil gewoon dat ze een mooie toekomst krijgt.

En een leuke jeugd, en daar geef ik mijn leven voor.
Ik moest vroeger ook altijd naast de pestkoppen, drukteschoppers, zitten, tot aan de middelbare school aan toe. Omdat ik zo lekker rustig was en daardoor de gene aan mijn tafel ook wel rustig werd. Alleen maar omdat de leerkracht niet meer wist hoe hier mee om te gaan. Maar hetzelfde verhaal als je dochter scherpen potloden in mijn armen, schoppen en die eindeloze herrie. Er zat er een naast me die tikte van begin van de schooldag tot het einde

Op de lagere school heeft mijn moeder ingegrepen en gezegd dat ik niet op school zat om andere kinderen rustig te houden. Op de middelbare school heb ik uit puur lijfsbehoud uiteindelijk een keer geweigerd om te verplaatsen. Toen ze dreigde mij eruit te sturen heb ik (trillend) mijn tas gepakt en gezegd dat dat misschien wel het beste plan was, ik wilde dit wel met de directeur bespreken. Ze liet me zitten waar ik zat en ik ben nooit meer verplaatst. En dat was ook einde van teruggetrokken stille ik

Ga naar school laat je dochter niet meer voor dit soort onkunde van de leerkracht gebruiken en misschien kan je haar leren dat ze zich hiervoor niet hoeft te laten gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven