agressief klasgenootje

28-08-2013 23:46 45 berichten
Mijn dochter is 8 jaar, en heeft twee kinderen in de klas met ernstige gedrags problemen.

Zij MOET er bij aan tafel zitten omdat zij ernstige concentratie problemen heeft, en veel in dr eigen wereld kan trekken.

Goed, eerst werd ze gepest en geslagen door beiden.

Ik heb twee keer gesprek gehad, en twee keer hield het op.

Nu gaat ze twee weken, (nog geen eens twee weken) naar school.

En begint er een er van weeeeer.

Hij wilde met een potlood in dr oog steken, of gooien maar heeft gemist.

En hij dreigt haar "dr strot af te knijpen"

Dus ik weer netjes gemeld, en ook dat ik dr niet meer bij ze wil hebben zitten.

Maar als ze er nu weer wat aan doen, wat morgen gebeurt, dan is het dus zo, dat het waarschijnelijk weer gaat beginnen.

En welk kind zegt nou zulke dingen?

Hij vernederd dr steeds, "gaat met zn broek aan tegen een boom rijden" en als een moeder er wat van zegt is het "vrouw, houd je bek, ik luister niet naar vrouwen en heb er geen respect voor"

Zelfs voor zn moeder heeft ie geen respect.

Maar dat kan toch gewoon niet?

Straks beschadigt hij mijn dochter wel, omdat ze eenmaal bij hun aan tafel moet.

Ze zitten per 3.

School doet hun best, maar het begint steeds op nieuw.

De eerste keer zat ze onder de blauwe plekken.

Ik ben bang dat hij dr echt eens beschadigt ofzo.

Dus wat kan ik doen?

Zijn moeder komt op school, maar zn moeder "moet dr bek houden, is een vrouw, geen respect voor"

Snap je mijn (dochters) probleem?
Alle reacties Link kopieren
Eisen dat ze een andere plek krijgt, ze kan beter alleen zitten dan per drie in dit geval. Begrijp niet dat het voor de school zo moeilijk is om tafeltjes uit elkaar te zetten. Wat een onzin.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ja, dat eis ik ook.

Ik sta er op dat ze een andere plek krijgt.

Ik wil niet dat hij de volgende keer echt in dr oog steekt.

Hij heeft echt agressie voor haar.

En ik begin ze ook voor hem te ontwikkelen, wat onnatuurlijk is, want het is een kind.

Maar hij richt echt schade toe, elke ouder heeft er last van (gehad) maar hij zit bij mn dochter aan tafel.

Ze hebben ernstige agressie problemen.

En mn dochter kwam echt blauw thuis.

Maar dat keel dicht knijpen en in je oog steken met potlood vind ik ook wel heel grof.

Hij gaat steeds verder.

Hij is trouwens ook ouder.
Zo dan, dat is geen kattenpis.

Die twee gesprekken die je had, die waren vorig schooljaar? Heeft de leerkracht toen e.e.a. wel overgedragen naar de leerkracht van dit jaar? Mijn zoon zat ook ooit bij zulke lieverdjes (er tussen zelfs, omdat hij "zo heerlijk rustig" was, mocht dus bliksemafleider spelen) en na een aantal gesprekken op school werd zoon dus bij anderen gezet. In het nieuwe schooljaar gebeurde weer hetzelfde en bij een gesprek bleek dat de nieuwe leerkracht van niks wist "Ja, ik dacht ik het hem er tussen. Hij is zo lekker kalm en dat heeft een goede invloed op die twee. Zo leren zij zich beter concentreren." Ja, mehoela. Mijn kind is niet op school om anderen te leren zich te concentreren en bliksemafleider te spelen, al helemaal niet als hij daardoor zelf niet meer naar school durft.

Als de nieuwe leerkracht wel op de hoogte is, dan zou ik een stapje hoger gaan: afdelingsleider of directeur. Daar een afspraak mee maken en het gesprek mee aangaan.

Blijft het daarna voortduren kun je advies vragen bij de inspecteur, als ik me niet vergis.
Die dingen heb ik vorig jaar gedaan, en nu gaan zij verder.

Hoe harder ze haar aanpakken, hoe meer ze in zichzelf keert.

Zij praatte niet tegen mij toen ze uit school kwam, maakte geen oog contact, en lege blik.

Zij moet voor haar problemen hulp hebben.

Deze jongens hebben tegenovergestelde problemen, en verergeren dat van haar.

En ik ben ook bang als ik eerlijk ben, omdat hij zo sadisties is.

Ik weet nu al, dat als ze morgen op school is, dat ik de hele dag smeek, in mijzelf dat mijn kind een geweldloze dag heeft.

Als het zo blijft gaan haal ik dr van school.

Maar voor mijn dochter, en dr probleempjes is verandering erg slecht.
Mijn andere dochter is heel anders, die heeft het wel vaak leuk, tegenpolen zijn het.

Maar als mijn oudste zo naar school moet, dan word ik dr ongelukkig bij, want als het met een van de twee niet goed gaat, dan word ik wanhopig, omdat dit al op is gelost een paar keer.

Maar als ze vertrouwen op wil bouwen vallen de jongens of nu een dan, er in terug.

Vernederen en pijnigen, als de meester even de klas uit moet doen ze dr pijn.

Bang maken.

En dan gaat ze in dr schulp, en verteld ze de meester niks.
Je laat je dochter toch niet meer op deze manier naar school gaan.

Morgen een andere plek eisen, had je al veel eerder moeten doen.

Als ze dat niet willen meteen gesprek met directeur aanvragen en anders naar de schoolinspecteur.

Je laat dit toch niet gebeuren!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Dan zou ik morgenochtend meteen de leerkracht even te spreken vragen en uitvissen of die wel weet van de problemen van vorig jaar. Lukt dat niet, of heb je het idee dat de leerkracht je niet serieus neemt, dan meteen in gesprek gaan met de directeur.

Dat hoef je allemaal niet kwaad, boos, verdrietig of opgefokt te doen, maar gewoon rustig. Je gaat die mensen niet vertellen hoe zij hun werk moeten doen of ze op hun donder geven, maar je gaat ze vertellen wat jij hoort en ziet en dat je je grote, heel grote zorgen maakt over je dochter. En vraagt hen om je dochter te helpen. En hoe ze dat gaan doen wil je graag meteen in dat gesprek weten alstublieftdankuwelheelbeleefd.

Rustig en kalm, voet bij stuk houden.

Krijgt je dochter nog begeleiding buiten school vanwege haar concentratieproblemen? Kan die persoon iets voor je betekenen hierin? Misschien aan school vertellen waarom dit zo slecht is voor je dochter?
Melden bij de directeur en als dat niet direct een andere plek in de klas oplevert naar het bestuur van de scholenvereniging gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Gatti schreef op 29 augustus 2013 @ 00:10:

Je laat je dochter toch niet meer op deze manier naar school gaan.

Morgen een andere plek eisen, had je al veel eerder moeten doen.

Als ze dat niet willen meteen gesprek met directeur aanvragen en anders naar de schoolinspecteur.

Je laat dit toch niet gebeuren!

Nee, maar het zijn alle 3 probleem kinderen, mijn dochtertje ook.

Daarom zitten ze bij elkaar, anders kunnen ze niet leren.

Alleen nu kan mn dochter ook niet leren.

Dit was wat er eerst gezegd werd, maar morgen sta ik er op, dat deed ik vandaag ook.

Ik wil echt dat ze op een andere plek gaat.

Van mij mag zij niet meer bij die jongens.

Vorige keer had ik het wel gevraagd, maar was het öpgelost"

Maar uiteindelijk beginnen ze weer.
quote:Chartreuse schreef op 29 augustus 2013 @ 00:11:

Dan zou ik morgenochtend meteen de leerkracht even te spreken vragen en uitvissen of die wel weet van de problemen van vorig jaar. Lukt dat niet, of heb je het idee dat de leerkracht je niet serieus neemt, dan meteen in gesprek gaan met de directeur.

Dat hoef je allemaal niet kwaad, boos, verdrietig of opgefokt te doen, maar gewoon rustig. Je gaat die mensen niet vertellen hoe zij hun werk moeten doen of ze op hun donder geven, maar je gaat ze vertellen wat jij hoort en ziet en dat je je grote, heel grote zorgen maakt over je dochter. En vraagt hen om je dochter te helpen. En hoe ze dat gaan doen wil je graag meteen in dat gesprek weten alstublieftdankuwelheelbeleefd.

Rustig en kalm, voet bij stuk houden.

Krijgt je dochter nog begeleiding buiten school vanwege haar concentratieproblemen? Kan die persoon iets voor je betekenen hierin? Misschien aan school vertellen waarom dit zo slecht is voor je dochter?\begin volgende maand gaat ze elke woensdag naar schooltijd in een groep, in de middag tot 4 uur met andere kinderen die ook nog meer observatie nodig hebben om vast te stellen wat er aan de hand is.
Wat een onzin dat probleemkinderen bij elkaar moeten zitten.

Ze moeten gewoon zorgen dat alle leerlingen zo optimaal mogelijk kunnen leren, ook jouw dochter.

Inderdaad morgen op je strepen staan. Kom op dan gaan ze er zelf maar bij zitten om een potlood in hun oog te krijgen.

Wat raar de lerares dit niet ziet.
Straks is mn kind helemaal naar de kloten omdat ze steeds gepest word.

Ik wil per se dat er direct wat gebeurt, en het niet weer zal gebeuren.

En als al die ouders hier mee zijn gekomen, waarom zitten die dan nog daar op school?
quote:Gatti schreef op 29 augustus 2013 @ 00:24:

Wat een onzin dat probleemkinderen bij elkaar moeten zitten.

Ze moeten gewoon zorgen dat alle leerlingen zo optimaal mogelijk kunnen leren, ook jouw dochter.

Inderdaad morgen op je strepen staan. Kom op dan gaan ze er zelf maar bij zitten om een potlood in hun oog te krijgen.

Wat raar de lerares dit niet ziet.

Die gaat dan de klas uit om "wat op te halen"

Ook niet lang.

Maar direct word ze lastig gevallen.

Ik wil gewoon dat dat pesten nu voledig is afgelopen, ze moeten hun excuses aanbieden enzo, wat niks zal helpen.

Of kort termijn.

En als mn dochter zich veilig voelt, dan begint het weer.

Ik wil het gewoon niet hebben, ze is al zo onzeker en gevoelig.

Iedereen heeft zn potlood thuis te houden.

En ik vind dat strot afknijp dreigenment niet gezond.
En gelijk heb je.

En anders hogerop zoeken.

Kom op, jouw dochter hoeft niet gepest of mishandeld te worden omdat de school 2 moeilijke leerlingen heeft.

Dan zetten ze die maar apart.
Dat vind ik dus ook.

En morgen wil ik verslag, van wat er gebeurt is.

Dan zeg ik er ook gewoon bij, dat ik haar per se niet meer bij hun wil hebben omdat ze haar problemen zo verergeren.

Ook zal ik er bij zeggen dat ze anders van school moet, wat ook heel slecht voor haar is.

Maar ik laat mn kind het leven niet zuur maken, niet slaan door een ander, niks niet.

Ik wil dat ze gelukkig is.

En pesten kan behoorlijke gevolgen hebben.
Zij moet om de 5 minuten op haar werk worden gewezen, en hun op hun gedrag.

Daarbij zijn de jongetjes niet al te slim, om het maar zo te zeggen.

En de concentratie van mijn dochter word niet beter als ze in angst moet zitten.

Gesloten word, en zich afsluit.

Zij zegt niks op dreigementen, reageerd ook niet op klappen en schoppen.

Ik hoop dat ze eens wat terug doet joh.

Ik kan alles doen, maar ze moet ook zelfvertrouwen hebben.
Sorry dat ik zo door dram, maar het zit me behoorlijk hoog dit.

Ik ben bang dat hij straks haar beschadigd.
quote:Dolores007 schreef op 29 augustus 2013 @ 00:39:

Sorry dat ik zo door dram, maar het zit me behoorlijk hoog dit.

Ik ben bang dat hij straks haar beschadigd.

en terecht. Ik ben het eens met de anderen. Dit gedrag hoef je niet te accepteren. Jouw kind is al kwetsbaar. Deze jongens hebben hulp nodig, wat niet betekend dat ze hun gang mogen gaan. Kwalijke zaak van de school/leerkracht.

Ik zou eisen dat ze ergens anders wordt gezet.

Persoonlijk zou ik overwegen om van school te wisselen als er zo laks mee omgegaan wordt. Blauw thuiskomen en die dreigementen vind ik ver gaan.

En ook ik ben het niet eens dat 'probleemkinderen' maar bij elkaar moeten zitten. Hoe stigmatiserend.
Vinden NL scholen dat een kind dit zelf maar moet oplossen? Wat een belachelijk verhaal. Mijn kinderen zijn niet altijd lieverdjes en als ze maar enigszins fysiek worden met een ander kind dan worden ze gelijk van school verbannen voor een paar dagen.

Gelukkig tegenwoordig niet zo'n last meer van, maar ik vind dat heel normaal. Als ouder moet je er op kunnen vertrouwen dat je kinderen veilig zijn op school.

Ik zou eisen dat je dochter niet meer in de buurt van die jongetjes mag zitten. En als school niet voldoende voor je doet, dan maar een andere school.

Heeft je dochter overigens een diagnose? Want met 8 jaar elke 5 minuten afgeleid zijn is ook geen doen. Mijn kinderen hebben redelijk zware ADHD dus ik weet wel hoe dat er uit ziet. Met medicatie is hun leven een stuk makkelijker.
Ik heb hetzelfde mee gemaakt, op speciaal onderwijs nota bene. Dochter zat in een klas met alleen jongens. Twee van die jongens met ernstige gedragsproblemen gebruikten haar als doelwit. De ene dag een klap, de andere dag een stoel naar haar hoofd en elke dag werd ze uitgescholden voor hoer.

Na een aantal gesprekken (ze wisten dat het probleem er was en waren er steeds mee bezig) heb ik gezegd dat dochter na de herfstvakantie niet meer naar school kwam als ze haar veiligheid niet konden garanderen. Dat heeft gelukkig geholpen. Jongens zijn op de gang geplaatst totdat al vrij snel een andere school voor ze is gevonden.
Succes vandaag, probeer je emoties onder controle te houden.
Jezus, wat een verhalen...

Ook ik vind het raar dat de probleemkinderen bij elkaar moeten zitten. Ik zou juist denken dat het beter is om ze elk aan een ander tafeltje te zetten. Pesters doen over het algemeen minder als ze geen medepesters of een publiek hebben.

Wat ik wel het ergste vind, is het gebrek aan respect voor meisjes en vrouwen. Deze jongens komen daar openlijk voor uit, en jouw dochter moet het ontgelden. Doet de school daar iets mee? Lijkt mij toch de belangrijkste les om te geven, respect en tolerantie.

En als de school alles heeft gedaan wat ze kan, waarom zijn die jongens daar dan nog?
Desnoods daar blijven staan net zo lang tot je dochter een andere plek krijgt.

De tijd van beleefd blijven is toch echt voorbij na meerdere keren aangeven en praten, en 0 resultaat.
Wat erg voor je dat je dochtertje dat moet meemaken op school. Bah..! Kan me voorstellen dat je daar echt ontzettend mee in je maag zit! En wat sneu voor haar ook Ik ben erg benieuwd naar de afloop van jullie gesprek, dit moet inderdaad stoppen. En ik ben het helemaal eens met wat Shisensa zegt: "Na een aantal gesprekken (ze wisten dat het probleem er was en waren er steeds mee bezig) heb ik gezegd dat dochter na de herfstvakantie niet meer naar school kwam als ze haar veiligheid niet konden garanderen". Ik zou dit zeker gebruiken in het gesprek, laat de school hier alsjeblieft wat aan doen zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven