Agressieve kat

09-09-2010 20:40 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies!

Enkele maanden geleden ben ik bij mijn vriendin ingetrokken. Zij heeft 2 asielkatten. Eentje van 14 jaar, echt een geweldig beest, maar ook een kat van 7. En sinds is bij haar woon doet dat beest niets anders dan overal in huis zeiken. Wij (ik en de kat) hebben even een machtsstrijd gehad wie er de baas was, en dat resulteerde in een flinke beet in mijn kuit (tot bloedens toe). Hierna leek de strijbijl begraven (op het in huis zeiken na, dat bleef ie doen) en kwam de kat ook regelmatig bij mij knuffelen en bij me liggen. Tot vandaag. Ik was vandaag vrij en de kat heeft echt de hele dag bij me gelegen, kopjes geven knuffelen, enz. Mijn vriendin komt thuis, we beginnen wat te stoeien en weer uit het niets wordt ik snoeihard in mijn andere kuit gebeten. Dwars door mn spijkerbroek en bloeden als een rund..

Wat mij betreft gaat ie morgen terug naar het asiel..al wil ik dat liever voorkomen..hebben jullie misschien nog tips?
anoniem_112020 wijzigde dit bericht op 09-09-2010 22:37
Reden: toevoeging met minder emotie
% gewijzigd

Volgens mij ligt het probleem eerder bij je vriendin dan bij de kat. Anders zou ie dat toch al veel eerder op de dag gedaan hebben?

Enneuh asiel?

Kan ie niet lekker naar buiten? Kan ie zich daar afreageren (en pissen).
mijn kat was ook zo agressief...maar dan elke dag, ik heb hem eens flink in zn nekvel( zoals zn moeder zou doen) gegrepen en tegen de grond aan gedrukt totdat hij zich overgaf( soms zelfs terug gebeten).....en dat herhalen.....daarna hield hij het wel uit zn hoofd om me nog een keer aan te vallen

Alsjeblieft!
quote:floreat schreef op 09 september 2010 @ 20:45:

mijn kat was ook zo agressief...maar dan elke dag, ik heb hem eens flink in zn nekvel( zoals zn moeder zou doen) gegrepen en tegen de grond aan gedrukt totdat hij zich overgaf( soms zelfs terug gebeten).....en dat herhalen.....daarna hield hij het wel uit zn hoofd om me nog een keer aan te vallenJij hebt een kat gebeten?
Misschien een derde kat er bij?
Neem een russische dwerghamster.
quote:Garden_of_Sarah schreef op 09 september 2010 @ 20:44:

Volgens mij ligt het probleem eerder bij je vriendin dan bij de kat. Anders zou ie dat toch al veel eerder op de dag gedaan hebben?

Enneuh asiel?

Kan ie niet lekker naar buiten? Kan ie zich daar afreageren (en pissen).

nee. het lijkt erop dat t een soort beschermingsdrang is..Als e stoeien win ik het meestal..

Hij kan naar buiten op een groot dakterras, maar de luxe van een tuin hebben we helaas niet..
Ach, een poes kun je toch even in een andere kamer/de gang zetten, als het beestje er last van heeft dat jullie stoeien/knuffelen/whatever? Als het dier all yours was vandaag zou ik dat als uitgangspunt nemen, en niet die pittige aanval. Aanvallen vermijden dus. Het gepies heb ik geen oplossing voor, want geen katten thuis.
Drie hoeraatjes voor de kat

TO, wat jij wilt doet er niet toe, wat wil je vriendin? (En indien het antwoord is: kat naar het asiel zou ik dat compleet belachelijk vinden).
quote:Zamirah schreef op 09 september 2010 @ 20:48:

Misschien een derde kat er bij?en dan? zou dat helpen denk je?

mijn kat was ook zo agressief...maar dan elke dag, ik heb hem eens flink in zn nekvel( zoals zn moeder zou doen) gegrepen en tegen de grond aan gedrukt totdat hij zich overgaf( soms zelfs terug gebeten).....en dat herhalen.....daarna hield hij het wel uit zn hoofd om me nog een keer aan te vallenBen jij wel helemaal goed in je hoofd?
quote:Hermes schreef op 09 september 2010 @ 20:51:

Drie hoeraatjes voor de kat

TO, wat jij wilt doet er niet toe, wat wil je vriendin? (En indien het antwoord is: kat naar het asiel zou ik dat compleet belachelijk vinden).Stel dat dat ook haar mening zou zijn, waarom vind je dat belachelijk? kom jij iedere dag pisruimen, de laminaatvloer en meubels vervangen en mij meenemen naar de eerste hulp voor een tetanus prik?
Floreat , niet goed wijs jij.
quote:Marahbloem schreef op 09 september 2010 @ 20:49:

Neem een russische dwerghamster.

even de andere kant; bedenk je ook eens dat katten zo autistisch als de ziekte zijn en dat jij dus wel even zomaar als indringer in kat zijn huis binnen komt. Zonder dat kat daar enige inspraak in heeft. Hoe zou jij het vinden als er ineens iemand, waar je niet om gevraagd hebt, continue bij jou in huis zou lopen en dan ook nog eens de baas over je wilde spelen?

En ja, ik weet wel dat katten geen mensen zijn, maar katten hebben nu eenmaal héél veel moeite met aanpassen aan nieuwe situaties. Zeker een oudere asielkat, die dus vaak al één en ander meegemaakt heeft.

Ik vind terug naar het asiel nogal lekker makkelijk.
668, the neighbour of the Beast
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 20:51:

[...]

en dan? zou dat helpen denk je?Het kan zijn dat dan het machtsevenwicht verandert.
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 20:53:

[...]

Stel dat dat ook haar mening zou zijn, waarom vind je dat belachelijk? kom jij iedere dag pisruimen, de laminaatvloer en meubels vervangen en mij meenemen naar de eerste hulp voor een tetanus prik?Okee, de kat is beter af in een asiel als ik zie hoe jij over het dier praat....
Is een hele juiste methode van dat terugbijten hoor. Heel dierlijk, wat de kat alleen maar goed zal oppikken. Of je met haar in je mond wil zitten is een tweede, maar ja..
quote:mamzelle schreef op 09 september 2010 @ 20:50:

Ach, een poes kun je toch even in een andere kamer/de gang zetten, als het beestje er last van heeft dat jullie stoeien/knuffelen/whatever? Als het dier all yours was vandaag zou ik dat als uitgangspunt nemen, en niet die pittige aanval. Aanvallen vermijden dus. Het gepies heb ik geen oplossing voor, want geen katten thuis.Dat heb ik de afgelopen maanden ook echt geprobeerd. Maar als je ineens elkaar spontaan wilt kietelen dan gaat dat dus niet omdat je eerst een kat van 10 kg de deur uit moet werken..weg spontaniteit...
hij is jaloers denk ik, als jij bij je vriendin in de buurt komt...

Misschien wat meer speeltjes geven, blijft ie lekker bezig hahaha.... Ik vond t wel een grappig verhaal hihi

mijn kat was ook zo agressief...maar dan elke dag, ik heb hem eens flink in zn nekvel( zoals zn moeder zou doen) gegrepen en tegen de grond aan gedrukt totdat hij zich overgaf( soms zelfs terug gebeten).....en dat herhalen.....daarna hield hij het wel uit zn hoofd om me nog een keer aan te vallen

Whuuut?

Mijn kat is ook een klein klootzakje die bijt maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zo met haar om te gaan.

Wat ik doe: Negeren, negeren en nog eens negeren. Als ze me bijt of slaat gaat ze gelijk van de bank en wordt ze genegeerd.
Dat beest is gewoon stik jaloers.

Kan je hem niet gewoon ook aanhalen, even knuffelen met je vriendin en dan kat even knuffelen en zeggen dat ie ook lief is?

Hij heeft altijd alle aandacht gehad en dan kom jij op eens binnen vallen en krijg jij alle aandacht van zijn baasje, tja dat is even slikken natuurlijk.
quote:Kym schreef op 09 september 2010 @ 20:55:

Is een hele juiste methode van dat terugbijten hoor. Heel dierlijk, wat de kat alleen maar goed zal oppikken. Of je met haar in je mond wil zitten is een tweede, maar ja.. Je kruis uitlikken als je naar de wc bent geweest ook maar laten we even normaal blijven doen graag
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 20:55:

[...]

Dat heb ik de afgelopen maanden ook echt geprobeerd. Maar als je ineens elkaar spontaan wilt kietelen dan gaat dat dus niet omdat je eerst een kat van 10 kg de deur uit moet werken..weg spontaniteit...Weet je zeker dat het geen hond is? 10 kilo voor een kat is belachelijk veel, wat voor kat is het? Een teckel?
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 20:54:

[...]

Okee, de kat is beter af in een asiel als ik zie hoe jij over het dier praat....

Kom op, hij hoeft toch niet blij te zijn als een kat hem tot bloedens toe bijt?! Als het een hond was geweest had iedereen hier asiel geroepen. Ik zou ook over de zeik zijn.

Geen ervaring verder, dus kan je helaas niet helpen. Maar het is de kat van je vriendin, wat zegt zij? Heeft zij een oplossing?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven