Agressieve kat

09-09-2010 20:40 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies!

Enkele maanden geleden ben ik bij mijn vriendin ingetrokken. Zij heeft 2 asielkatten. Eentje van 14 jaar, echt een geweldig beest, maar ook een kat van 7. En sinds is bij haar woon doet dat beest niets anders dan overal in huis zeiken. Wij (ik en de kat) hebben even een machtsstrijd gehad wie er de baas was, en dat resulteerde in een flinke beet in mijn kuit (tot bloedens toe). Hierna leek de strijbijl begraven (op het in huis zeiken na, dat bleef ie doen) en kwam de kat ook regelmatig bij mij knuffelen en bij me liggen. Tot vandaag. Ik was vandaag vrij en de kat heeft echt de hele dag bij me gelegen, kopjes geven knuffelen, enz. Mijn vriendin komt thuis, we beginnen wat te stoeien en weer uit het niets wordt ik snoeihard in mijn andere kuit gebeten. Dwars door mn spijkerbroek en bloeden als een rund..

Wat mij betreft gaat ie morgen terug naar het asiel..al wil ik dat liever voorkomen..hebben jullie misschien nog tips?
anoniem_112020 wijzigde dit bericht op 09-09-2010 22:37
Reden: toevoeging met minder emotie
% gewijzigd
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 21:32:

[...]

Wat apart dat ie dan jou te grazen neemt..en niet vriendlief..of hij geeft er jou de schuld van dat zijn kosmische eenheid verstoort is..Of ze heeft een slecht aura
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 21:31:

[...]

geen idee waar dit over gaat maar hij is briljant als mottoDat lag toch niet aan mij
668, the neighbour of the Beast

[...]

nou wat zeur je dan dat je vriendin elke keer met je naar de EHBO moet om een prik te halen, dat had je al gedaan dus het valt wel mee

Jodium, pleister en move onWaar lees jij 'elke' keer??
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 21:32:

[...]

Wat apart dat ie dan jou te grazen neemt..en niet vriendlief..of hij geeft er jou de schuld van dat zijn kosmische eenheid verstoort is..neehee, het is de kosmische eenheid tussen baasje en kat, niet die van de kat alleen
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 20:53:

[...]

Stel dat dat ook haar mening zou zijn, waarom vind je dat belachelijk? kom jij iedere dag pisruimen, de laminaatvloer en meubels vervangen en mij meenemen naar de eerste hulp voor een tetanus prik?Iedere dag zelfs
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 21:23:

werkt dat ook tegen vervelende Marokkaanse hangjeugd? Of tegen vervelende bazen? Dan wil ik ook wel een pallet bestellen!
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 21:33:

[...]

Of ze heeft een slecht auraWat voor kleur heeft haar aura???
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 20:56:

[...]

Weet je zeker dat het geen hond is? 10 kilo voor een kat is belachelijk veel, wat voor kat is het? Een teckel? (in een deuk hier)
muisgrijs
Snormel, 10 minuten geleden

Dit spul moet je hebben:

[afbeelding]

Dat bestaat niet meer, heet nu feliway. ¤36 bij dierenarts en betere dierenwinkels.

Wij hadden het pissen ook, hebben Hills voer geprobeerd een maand, samen met de spray. We hebben nu de liefste beestjes die er zijn! Succes!
quote:rietje27 schreef op 09 september 2010 @ 21:35:

[...]

Of tegen vervelende bazen? Dan wil ik ook wel een pallet bestellen!Als baas kattig is wel denk ik
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 21:34:

[...]

Iedere dag zelfs als je het letterlijk leest heb je gelijk. excuzes moi.

[...]

geen idee waar dit over gaat maar hij is briljant als motto heb een lang harige (maincoon), hij zat helemaal onder. Bommenpak aan en onder de douche. Ik heb het ooit zonder gedaan. Geen goed idee!
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 21:36:

[...]

als je het letterlijk leest heb je gelijk. excuzes moi.het is je vergeven, komt vast van de schrik
Aai noo Pook! Hier vorige week een maine coon ( altijd langharig trouwens) onder de paarse verf
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 21:35:

muisgrijs

Ik pak even mijn glazen bol erbij en kijk wat het muisgrijze aura voor effect op de kat heeft.

Ja, ik zie het al, het is de kleur van overgrootpoes en het is zo dat hij haar zo mist.
Hoe is dat gelukt DGS? Staart in verf?
quote:pooky schreef op 09 september 2010 @ 21:36:

[...]

heb een lang harige (maincoon), hij zat helemaal onder. Bommenpak aan en onder de douche. Ik heb het ooit zonder gedaan. Geen goed idee!Hier een korthaar aan de diarree en ik er maar achteraan lopen met snoetenpoetsers omdat hij niet zo hygiënisch is
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 21:37:

Aai noo Pook! Hier vorige week een maine coon ( altijd langharig trouwens) onder de paarse verfTja, ik heb de bol weer gepakt en poes is niet blij met de paarse kleur, wilde erg graag een fuchsiakleurige staart
quote:pooky schreef op 09 september 2010 @ 21:39:

Hoe is dat gelukt DGS? Staart in verf?De lul rolde zo door het bakje heen, vind alles gezellig en leuk wat wij doen en dacht ik speel voor kwast
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 21:42:

[...]

De lul rolde zo door het bakje heen, vind alles gezellig en leuk wat wij doen en dacht ik speel voor kwast

Lief zijn ze he?
quote:Whiskers schreef op 09 september 2010 @ 21:00:

Oh herkenbaar!

Deed mijn kat ook bij mijn ex!

Alles dat van hem was daar piste ze op.

Ik had toen al het instinct van mijn kat moeten volgen.

ik heb ooit de papegaaientest doorstaan. De papegaai had een behoorlijke hekel aan een eerdere relatie.

En ik scheet in mn broek voor dat beest.

Ik heb een bijtende/aanvallende dove kat in huis gehad. Al mijn andere katten hebben genoeg aan mn stem om op te houden. Deze kat ging gewoon even op de gang om af te koelen. En als ze me greep pakte ik haar ook in haar nekvel om op te laten houden. Gelukkig had ze ook heel veel lieve momenten.

Dove kat heeft nu een nieuw baasje en ik verviel al meteen weer in een soort strijdje toen ik op bezoek ging bij kat om te kijken hoe het ging.

Ik zou toch ook even met de kat en het hele probleem naar de dierenarts gaan. En eventueel zo'n kattendeskundige.

Je weet namelijk ook niet wat er precies gebeurd is eerder in het leven van de kat. Ik zou hem dus niet zomaar weer naar het asiel brengen.

Sommige katten zijn gewoon eenkennige rotkatten . Je doet in ieder geval al de moeite om er een topic over te openen, toch?
Het Viva forum is papaja.
http://www.youtube.com/watch?v=EKvNqe8cKU4

de gemiddelde kat

[...]

geen idee waar dit over gaat maar hij is briljant als mottoIs Nouschi al getipt?
Het Viva forum is papaja.
quote:NymphadoraTonks schreef op 09 september 2010 @ 21:45:

[...]

ik heb ooit de papegaaientest doorstaan. De papegaai had een behoorlijke hekel aan een eerdere relatie.

En ik scheet in mn broek voor dat beest.

Ik heb een bijtende/aanvallende dove kat in huis gehad. Al mijn andere katten hebben genoeg aan mn stem om op te houden. Deze kat ging gewoon even op de gang om af te koelen. En als ze me greep pakte ik haar ook in haar nekvel om op te laten houden. Gelukkig had ze ook heel veel lieve momenten.

Dove kat heeft nu een nieuw baasje en ik verviel al meteen weer in een soort strijdje toen ik op bezoek ging bij kat om te kijken hoe het ging.

Ik zou toch ook even met de kat en het hele probleem naar de dierenarts gaan. En eventueel zo'n kattendeskundige.

Je weet namelijk ook niet wat er precies gebeurd is eerder in het leven van de kat. Ik zou hem dus niet zomaar weer naar het asiel brengen.

Sommige katten zijn gewoon eenkennige rotkatten . Je doet in ieder geval al de moeite om er een topic over te openen, toch? Ik probeer juist te voorkomen dat ie terug moet naar het asiel. DA zijn we al geweest. Hormoonspray en gedragsdeskundige gaan we zeker proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven