alarminstallatie

07-09-2012 16:41 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege het aantal inbraken in onze wijk, waarvan een paar heel dichtbij zijn we eens aan het kijken voor een alarminstallatie, echter ons budget is niet heel groot.

Dus installatie door een erkend bedrijf en aansluiting op een meldkamer is eigenlijk iets te duur. Nu zag ik op de site van Nuon een doe het zelf systeem met een simkaart, wat je zelf kan installeren en meldingen doorgeeft aan je mobiel.

Is hier iemand die daar toevallig ervaring mee heeft? Of iemand kent met zo'n systeem?

Ik ben vooral benieuwd of het niet storingsgevoelig is en of het inderdaad niet reageert op loslopende huisdieren.
Ik heb stage gelopen bij een beveiligingsbedrijf en daar werkte ze alleen met Aritech. Super systeem maar wel prijzig als je het nieuw moet kopen.

Hier een link van Marktplaats waar iemand een Aritech CD3401 systeem aanbiedt. Dat zijn de goedkopere en lagere klassen types.

Het ligt aan het soort huisdier en aan het gewicht wil de PIR (Passief Infrarood Sensor - het detectiekastje) het negeren, dat kan je doorgaans in de PIR zelf instellen.

Ik kan je Aritech in ieder geval van harte aanbevelen. Zoek iemand die het kan aansluiten en je hebt een topsysteem.

Ik heb overigens geen ervaring met die huis, tuin- en keuken systemen.

Edit: Wat je trouwens ook kan doen is een 'Dit pand is beveiligd.' - of iets in die trand - sticker halen bij een beveiligingsbedrijf. Zorgt ook voor een schrikeffect.
Mijn advies is ook een cameratje aanschaffen welke je op je mobiel kan uitkijken. Op het moment dat je dan een melding krijgt dat je alarm af gaat kan je meteen checken of er wel echt iets aan de hand is. Dan hou je de valse meldingen een beetje onder controle.

Overigens zou je met een camera en bewegingsdetectie al voldoende hebben en geen los alarm meer nodig hebben.
@qupida, hoe krijg ik dan de meldingen van die bewegingsdetectie door??

Camera aansluiten die je op je mobiel kan bekijken is inderdaad wel een idee, ook eventueel in combinatie met dat doe het zelf systeem..dat elimineert valse meldingen..

Hoe gaat dat? Aansluiten op je pc?

(sorry, ben niet heel technisch onderlegd...)
Ik heb zo een systeem en ben er erg blij mee! Mijn man werkt ook wel eens snachts en dan voel ik me toch prettiger.

Wij hebben hem aangesloten op de meldkamer en er zit ook een medisch alarm op.

Ook hebben wij een bewegingssensor boven mocht ie via boven binnen komen als wij er niet Zijn en glasbrekers. Dus als je een raam intikt gaat ie af.

Wel een meeeega geluid haha.

Ik eb ooit eens per ongeluk het raam open gedaan terwijl het alarm er nog opZat, man wat een kabaal!

Binnen tien seconden had ik de meldkamer aan de lijn met de vraag of we thuis waren en of alles oké was.

Ik vind het ideaal maar weet wel, als een inbreker echt binnen wil komen dan lukt ze dat..
Camera gaat idd op de PC (met een switch) ertussen en dan heb je waarschijnlijk een software programma van de leverancier van de camera voor op de PC, en een app voor op e telefoon.

Je stelt in dat de camera gaat opnemen en een alarm genereert zodra er beweging is. Dan krijg je dus een melding op je telefoon, maar heb je ook beeldmateriaal voor een eventuele aangifte.
Wij hebben een alarmsysteem dat niet is aangesloten op een meldkamer maar op onze mobiel. Dus als het alarm gaat worden wij op onze mobiel gebeld. Gelukkig pas 1x gebeurd in 7 jaar en toen was onze schuurdeur open gewaaid (even afkloppen want ben dit weekend alleen thuis en wil niks over me afroepen )

Verder loeit er kei en kei hard een sirene dus weet ik zeker dat de omliggende huizen wakker worden als ik 's nachts boven lig te slapen en er wordt ingebroken.

Ik ben erg blij met het alarm omdat vriend nogal eens van huis. Vind het een prettig idee.
Ik heb een systeem met bewegings/thermische sensors die geen vals alarm kunnen geven incl meldkameraansluiting en securitydienst van Totaal Beveiligingen in Amersfoort. Daar lease ik het voor iets van 100 per maand over 3 jaar en als het afbetaald is blijft het van mij. De volledige garantie loopt 5 jaar. Ik vind het perfect omdat je dus geen groot bedrag in 1 keer op hoeft te hoesten.
Ze kunnen altijd een vals alarm geven, dat is niet uit te sluiten, zelfs niet bij de allerduurste systemen.

En dan betaal je dis ¤ 3600 voor je alarmsysteem? Wat krijg je daar dan voor?
600m2 beveiligd met op alle deuren en ramen sensors, elke ruimte 2 bewegingssensors en dubbele sirene. Ik wou een systeem waar niemand binnen kan komen zonder dat de securitydienst 6 minuten hier vandaan daar vanaf weet. Er hangen geen camera's omdat me het vrij zinloos lijkt toe te kijken hoe ze de boel weghalen.
Eeuhm camerabeveiliging heeft precies dezelfde doelen als jouw alarmsysteem. Kan ook detecteren, kan ook op een meldkamer, alleen kan je direct zien of het een valse melding betreft en je hebt direct bewijsmateriaal voor een aangifte.
Maar goed, de hamvraag; waarom heb je je huis zo beveiligd?
Welk systeem je ook hebt, zolang je geen aansluiting hebt op een meldkamer heb je er geen drol aan. Schijnveiligheid, er reageert namelijk niemand op je systeem, behalve jijzelf. Een meldkamer kan een beveiligingsorganisatie aansturen, en bij bepaalde reacties van je systeem ook de politie, zeker met camerabeelden.

Stel, je systeem gaat af, sms op je mobiel en jij of je vriend of je buurman gaat kijken en er blijkt inderdaad iets aan de hand te zijn, hoe veilig voel je je dan?
In plaats van een goedkoop systeem zonder aansluiting, kun je beter een hond nemen, veel effectiever.
quote:qupida schreef op 08 september 2012 @ 13:43:

Maar goed, de hamvraag; waarom heb je je huis zo beveiligd?600m2 zegt al redelijk wat toch? Lijkt me dat hij vrij groot woont dan en tja, dat trekt inbrekers aan en er zal misschien ook wel genoeg te halen zijn dan.
Wij hebben cameras hangen die op het moment dat wij niet thuis zijn aan is en bij elke beweging tig foto's per 19 seconden maakt in hd kwaliteit. Deze worden direct naar een externe server gezet, dus de cameras eraf slopen als je inbreekt is niet nuttig. Op dat moment krijgen wij een sms dat er iets niet pluis is en kunnen we direct op de mobiel de situatie bekijken op de fotos. Ook als er niks aan de hand is kunnen we inloggen en kijken hoe de situatie is. Handig als wij op vakantie zijn en pubers thuis . Even een check zo nu en dan. Geen wilde feestjes dus want we kijken mee
Na de inbraak in ons huis afgelopen jaar, hebben wij woonveilig.nl Net als verschillende buren. Allemaal tot volle tevredenheid. 8,95 per maand en de aanschafkosten zijn te overzien (hangt af van hoeveel ramen/deuren/ruimtes je wilt beveiligen. Je kunt het zelf installeren en als het niet lukt hebben ze een hele goed telefonische helpdesk.

Echt: je slaapt er een stuk rustiger door!
@caviahaar, hond heb ik, alleen of die waaks is....

Er gaat wel een sirene af, dus dat lijkt me toch wel afschrikken. Verder wil ik wel een systeem met meerdere raamcontacten, bewegingssensoren, zodra er alarm is kun je met me mobiel of pc inloggen en de meldingen zien, als er dan op meerdere punten alarm is lijkt het me toch vrij duidelijk dat er iemand binnen is, zodat je iemand kunt bellen om mee naar binnen te gaan. Of van buitenaf gaan kijken bij het raam wat de melding gaf, dan zie je al vrij snel als er iets is en kun je alsnog politie bellen.

@mariap, dat is ongeveer hetzelfde als dat van Nuon, maar dan 1 euro in de maand goedkoper en een iets uitgebreider basispakket, dus ik zal die website eens goed gaan bekijken.

Heb je ook last van valse meldingen ofzo? En heb je huisdieren in huis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven