Alarmlampje koelvloeistof van de auto.

13-02-2010 21:25 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Misschien zijn er hier mensen die me kunnen helpen of adviseren.

Vanavond reed ik een stuk snelweg en na plm 70 km gereden te hebben, gaat ineens het waarschuwingslampje van de koelvloeistofmeter aan en piept. Ik heb de auto gisteren gekocht en hij heeft deze week nog een beurt gehad. Ik schrok me dus de tering.

Maandag bel ik de garage gelijk, maar weet iemand wat het zou kunnen zijn?
hahahaha ok dan!
Dan is de sensor kapot (zegt de monteur hier)

Weet je zeker dat het het koelvloeistoflampje is?
ja of de radiator ofzo? *hoort een rinkelende kassa*
Je bent niet de enige

http://forum.fok.nl/topic/1177012

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=104878
Ja, het is echt dat lampje van de KVS. ( Nieuwe afkorting op Fok! gezien). Handig die website!

De sensor...kut nog an toe, heb ik eindelijk een moderne auto met elektronica, heb ik dit weer aan m'n fiets hangen.

Morgen de garage maar bellen.
Ik zou er even langs rijden, dan zien ze het wat beter
quote:misschicken schreef op 14 februari 2010 @ 13:35:

Je zal toch wel (minimaal)3 maanden garantie hebben op je auto?
Nee, want dan moest ik een BOVAG garantie erbij nemen, en dat heb ik niet gedaan.

Maar ik ga wel proberen dat ze dit voor niks doen, want hij heeft dus een beurt gehad en is APK gekeurd tot 12 feb 2011.
quote:misschicken schreef op 14 februari 2010 @ 13:35:

's Ochtends bellen en dan na mijn werk er heen! Hoop ik.

( Voel me wel een kluns hoor, met die motorkap. )
Als gebreken na afloop van de garantietermijn ontstaan, betekent dit niet dat u geen rechten meer zou hebben. Dit geldt ook als u helemaal geen garantie heeft gekregen. De verkoper is namelijk verplicht u te leveren wat u redelijkerwijs mocht verwachten.

Meer informatie: klachten na aankoop

ANWB/wegenwacht abonnement lijkt me sowieso erg verstandig
quote:quattro35 schreef op 14 februari 2010 @ 10:22:

[...]

Dacht ik ook altijd, maar dat is vooral bij klassieke auto's. Poosje terug had ik een lek in de radiateur, en met draaiende motor draaide de monteur gewoon de dop van de koelvloeistoftank er af.

(Koelvloeistof stond op normaal niveau, ik had het bijgevuld uiteraard).

Sinds vele jaren zijn dat doppen die niet meteen opengaan, maar eerst de druk rustig laten teruglopen, het is ook een expansietank: dus de hete vloeistof kan uitzetten en heeft de ruimte daarvoor.

Uitzondering is misschien wanneer iemand teveel koelvloeistof bijvult, maar dan nog schiet die dop niet ineens los, dus dan zal je al eerder gewaarschuwd worden door ontsnappende kleine beetje vloeistof. Bij draaiende motor komt er druk op, en zodra die dop wordt opengedraaid stijgt het niveau van de vloeistof, bij mijn auto ongeveer 10 centimeter. (Komt er dan niet uit).Ga er maar niet zelf mee lopen kloten. Mijn, niet oldtimer, auto had ook een koelvloeistof probleem zo'n 12 jaar geleden en de dop vloog van het reservoir af en de kokende koelvloeistof in mijn gezicht. Ik wens het niemand toe.
Jee Bloempje, wat erg!

Gisteren deed de meter normaal, vandaag naar mijn werk rijden ook.

Kijk het dan maar even aan.

Misschicken, ik heb een abo op Routemobiel..!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven