Alarmsysteenm

09-02-2026 15:42 59 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik was benieuwd of iemand een betrouwbaar alarmsysteem (allround systeem, dus met camera's, alarm, detectiemeldingen en een app waar dit mee te bedienen is) kan aanraden. Wij zijn nu aangesloten bij Verisure, maar om redenen toch opzoek naar een andere leverancier.

Wie heeft goede ervaringen met een bepaald bedrijf, en waarom is die ervaring zo goed? Ik hoor graag!
Irma_3110 schreef:
10-02-2026 11:08
En zie hier bijna een pagina vol, zonder advies en zonder dat de vraag van TO nou eigenlijk een beetje duidelijk geworden is. Nutteloos toch, TO? Zou je nog eens willen heroverwegen of je hier antwoord wilt hebben? En dan dus ook de antwoorden wil geven die mensen hier meerdere keren stellen, gewoon om jouw vraag te kunnen beantwoorden?

Het lijkt nu alsof je een schoenwinkel inloopt (je weet wel, zo'n ouderwetse, stenen winkel, waar je vroeger binnenstapte om gewoon door een persoon geholpen te worden), om advies vraagt voor je aankoop en alleen dan alleen wilt aangeven dat je "schoenen" wilt. De vragen wat voor model je wilt (een pump, een wandelschoen, een sandaal) en wat voor kleur, beantwoord je met alleen maar "gewoon, een schoen" en de verkoper kan dan alleen maar de winkel in wijzen: kies maar. Waarna jij teleurgesteld de winkel verlaat: "advies geven doen ze tegenwoordig ook niet meer!"
Nou, dat heb je mooi gezegd. Maar aan de andere kant: inderdaad gewoon 'een schoen'. Ik heb nu schoenen, maar ik zou graag andere willen. En ik vind het niet nodig om te vertellen waarom ik deze schoenen weg wil doen. Is dat echt van belang dan voor de verkoper?
Appletje schreef:
09-02-2026 21:45
Verisure maakt de spullen niet zelf, die kopen het in en plakken hoogstens hun logo er op. Anderen kunnen dus gewoon hetzelfde leveren zonder dat degene die dat heeft weet of Verisure hetzelfde levert.

Dus is het best wel van belang waarom je niet tevreden bent. Is het apparatuur in huis die niet voldoet, is het backoffice service die ze bieden, of iets anders.
Iets anders.
zonnebloempitjes schreef:
19-02-2026 16:54
Iets anders.

Nou. Dit helpt enorm.

Zoek je fijn zelf andere schoenen toch 😆
Nou, om jullie allemaal uit jullie vreselijke lijden te verlossen waarom ik eventueel niet tevreden ben met Verisure (ben ik op zich wel, maar ook weer niet).

1. Ik vind de prijs hoog. Maar dat is voor mij niet de doorslaggevende factor om opzoek te gaan naar een andere aanbieder, maar het zit me wel in de weg. Maar het is ook niet iets waar ik mij door laat leiden. Ik vind veiligheid middels alarmsystemen en camerabeveiliging enorm belangrijk en heb daar echt wel geld voor over (ik heb een aantal inbraken meegemaakt, helaas);
2. De camera's die zij aanbieden kunnen alleen 'foto's' maken en bieden geen live beelden. Heb ik niet per se nodig, maar in bepaalde gevallen zou ik dat toch wel handig vinden. Maar ook niet per se een doorslaggevende factor;
3. Wanneer het alarm (per abuis) afgaat, kan ik niet meer op de camera's kijken, want "dan is er sprake van een noodsituatie" en dan werkt het kennelijk niet. Ik moet zeggen: dit stoort mij gigantisch;
4. De backoffice is prima, maar niet uitmuntend. Niet dat ik hen per se zo vaak nodig heb, maar toch jammer dat het soms te wensen overlaat. Aan de andere kant: het heeft ook niet altijd haast, so it's fine. Zo'n kritische consument ben ik nou ook weer niet.

Dus, tenzij jullie echt gegrond kunnen beweren waarom jullie deze informatie nodig hadden om mij een bepaald systeem/aanbieder te adviseren, snap ik echt niet waarom ik dit uiteen moest zetten.
BeeDifferent schreef:
19-02-2026 16:56
Nou. Dit helpt enorm.

Fijn, en bedankt! :)
BeeDifferent schreef:
19-02-2026 16:56
Nou. Dit helpt enorm.

Fijn, en bedankt! :)
19-02-2026 17:00
Nou, om jullie allemaal uit jullie vreselijke lijden te verlossen waarom ik eventueel niet tevreden ben met Verisure (ben ik op zich wel, maar ook weer niet).

Dus, tenzij jullie echt gegrond kunnen beweren waarom jullie deze informatie nodig hadden om mij een bepaald systeem/aanbieder te adviseren, snap ik echt niet waarom ik dit uiteen moest zetten.
Wat ben jij onsympathiek zeg. Halleluja.

1. Ik vind de prijs hoog. Maar dat is voor mij niet de doorslaggevende factor om opzoek te gaan naar een andere aanbieder, maar het zit me wel in de weg. Maar het is ook niet iets waar ik mij door laat leiden. Ik vind veiligheid middels alarmsystemen en camerabeveiliging enorm belangrijk en heb daar echt wel geld voor over (ik heb een aantal inbraken meegemaakt, helaas);
2. De camera's die zij aanbieden kunnen alleen 'foto's' maken en bieden geen live beelden. Heb ik niet per se nodig, maar in bepaalde gevallen zou ik dat toch wel handig vinden. Maar ook niet per se een doorslaggevende factor;
3. Wanneer het alarm (per abuis) afgaat, kan ik niet meer op de camera's kijken, want "dan is er sprake van een noodsituatie" en dan werkt het kennelijk niet. Ik moet zeggen: dit stoort mij gigantisch;
4. De backoffice is prima, maar niet uitmuntend. Niet dat ik hen per se zo vaak nodig heb, maar toch jammer dat het soms te wensen overlaat. Aan de andere kant: het heeft ook niet altijd haast, so it's fine. Zo'n kritische consument ben ik nou ook weer niet.

nou het is best handig om punt 2 en 3 te weten, omdat misschien iemand hier weet welke systeem dat wel kan.
Maar ik denk maar zo, dat je door je eigen reacties nu op weinig hulp hoef te rekenen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Ik ben nu echt enorm gemotiveerd om mijn goed geprijsde, altijd filmende alarmsysteem met je te delen.
Ik dacht echt aan iets heel bizars maar dan zijn dit dus gewoon de redenen... Zo geheimzinnig voor niets.

En hoezo is het niet relevant? Straks komen wij juist met een super duur systeem, zonder live beelden, zonder terugkijkmogelijkheid en met een brakke back office.

Zal je trouwens zien dat je door de zure reacties helemaal geen nuttige suggesties krijgt. Heb je helemaal voor niets alles uitgetypt :hyper:
ushuaia wijzigde dit bericht op 19-02-2026 18:55
63.73% gewijzigd
.
ushuaia wijzigde dit bericht op 19-02-2026 18:54
Reden: 1 bericht is genoeg
98.99% gewijzigd
..
ushuaia wijzigde dit bericht op 19-02-2026 18:55
Reden: 1 bericht is genoeg
98.63% gewijzigd
Ushuaia schreef:
19-02-2026 18:39
Ik dacht echt aan iets heel bizars maar dan zijn dit dus gewoon de redenen... Zo geheimzinnig voor niets.

En hoezo is het niet relevant? Straks komen wij juist met een super duur systeem, zonder live beelden, zonder terugkijkmogelijkheid en met een brakke back office.

Zal je trouwens zien dat je door de zure reacties helemaal geen nuttige suggesties krijgt. Heb je helemaal voor niets alles uitgetypt :hyper:
En nu weten we ook nog "alles"...
Ik kan je een systeem/beveiliging aanbevelen die zowel live beelden laat zien zonder situatie, als tijdens een noodsituatie. De backoffice is helemaal goed, en de prijs ook.
"Niemand realiseerde zich dat iedereen het niet zou doen".

Oh nee nou de toon van dit bericht, maakt echt dat ik behulpzaam wil zijn… sjonge jonge wat ben jij onaardig zeg. En je schiet er bovendien zelf echt helemaal niks mee op.
BeeDifferent schreef:
19-02-2026 18:37
Ik ben nu echt enorm gemotiveerd om mijn goed geprijsde, altijd filmende alarmsysteem met je te delen.
Precies ja. Wat is dit voor toon als je om hulp vraagt zeg…
BeeDifferent schreef:
19-02-2026 18:37
Precies ja. Wat is dit voor toon als je om hulp vraagt zeg…

*knip*

:rofl:

Geweldig dit, je hebt er echt zin in TO. Je bent niet verplicht hoor om een topic te openen.
rosanna08 schreef:
19-02-2026 18:35
Maar ik denk maar zo, dat je door je eigen reacties nu op weinig hulp hoef te rekenen.
Ik ben er kapot van
Irma_3110 schreef:
19-02-2026 18:57
En nu weten we ook nog "alles"...
Ben ik ook kapot van
Ushuaia schreef:
19-02-2026 18:39
Had je alsnog kunnen aanbevelen, toch? Had ik zelf kunnen beoordelen of ik er iets mee wilde doen, of niet ;). En lijkt mij ook niet per se dat je zo’n optie zou aanbevelen, maar goed.
Nimettomana schreef:
19-02-2026 19:07
Ik kan je een systeem/beveiliging aanbevelen die zowel live beelden laat zien zonder situatie, als tijdens een noodsituatie. De backoffice is helemaal goed, en de prijs ook.
Ik ben heel benieuwd!
19-02-2026 20:51
Had je alsnog kunnen aanbevelen, toch? Had ik zelf kunnen beoordelen of ik er iets mee wilde doen, of niet ;). En lijkt mij ook niet per se dat je zo’n optie zou aanbevelen, maar goed.
Nee, want wij hebben net als jij ook geen zin om dingen voor niets te typen. Dat zou je moeten begrijpen gelet op je toon.
Ik zou chatgpt proberen TO.

En haal ff je kop uit je kont.
Boudica schreef:
19-02-2026 21:13
Ik zou chatgpt proberen TO.

En haal ff je kop uit je kont.
Ga ik doen! Dat eerste dan; het tweede is nog best comfortabel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven