Alleen studio oid huren?

10-01-2012 14:59 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet goed waar ik het moest/kon plaatsen, dus heb het hier gedaan. Als het fout staat hoor ik het wel!

Ik zit er al een tijd aan te denken om uit huis te gaan, ik ben nu 20 jaar. Alleen ik zit een beetje te twijfelen wat te doen...

Misschien ben ik verwend om dit zo te bedenken, maar ik vroeg me af of er een site is waar je in je eentje iets kunt huren bv. Een studio ofzoiets voor paar honderd euro?

Ik heb al een paar kijkavonden gedaan voor bv. een studentenkamer in een huis, maar telkens word ik niet gekozen (hm, klinkt ook wel een beetje sneu haha) omdat het dan meestal best een drukke avond is. Ik zou graag uit huis willen maar zou het ook niet erg vinden om zelf iets te zoeken. Maar kan dat wel? Is dat niet te duur? Ik heb geen dikke baan oid, ik studeer nog.

Graag jullie meningen, natuurlijk ook als ze 'negatief' zijn of ertegen in gaan!
Studio kan je huren, maar daar red je het niet mee met een paar honderd euro. Ligt rond de 500 afhankelijk van de locatie en de plaats.
Ik zou via kamernet zoeken.

Daar kan je niet alleen kamers vinden maar ook studios.

Het ligt aan je eisen (aantal m2 enzo) en de plaats hoe duur het is.
Je kan ook antikraak proberen
pararius

studenkamers.nl

interveste.nl (anti kraak)
In welke stad zoek je iets?

In een beetje studentenstad betaal je voor een kamer al gauw 300,-, een studio 500,- en beginnen appartementen bij 650,- (inc. g/w/e internet en tv).

Via de woningbouw kan je wel iets goedkoper iets krijgen, maar moet je meestal minimaal een jaar of 3-5 ingeschreven staan..
Hoe kunnen wij nou weten of het te duur is?

Hoeveel verdien je? Wat heb je verder voor maandelijkse lasten (auto bv)? Waar wil je wonen?)
Je kunt ook bij een bemiddelingsbureau kijken. Daar betaal je vaak een maand huur als ze iets voor je vinden, maar dan heb je wel een studentenkamer. Die 300 kost ipv 500 euro voor een studio.
Mijn ervaring is dat het zoeken van een eigen studio/appartement nog veel langer duurt dan een studentenkamer.

Dus als je snel uit huis wilt, kun je beter op zoek gaan naar een kamer.

Daarnaast ben je nog te jong voor huurtoeslag (bijna alle zelfstandige woningen komen iig boven het bedrag uit waar tot 23 jaar toeslag op te krijgen is).

Verder is het gewoon veel duurder. Hier in Rotterdam ligt de gemiddelde huurprijs voor appartementen op ongeveer 500 euro, en dat is exclusief alle overige kosten (gwl/belastingen/internet/telefoon etc). Voor goedkopere appartementen/studio’s moet je of goede connecties hebben, veel tijd, of veel geluk.

Ik raad je aan het gewoon via kamernet of mensen die je kent van je studie te proberen. Slagingskans ligt een stuk hoger, kosten een stuk lager. Je kunt altijd later nog op zoek naar iets zelfstandigs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven