Alleen thuis: en nu?

06-11-2017 11:12 71 berichten
Nou, na 4 jaar heel veel samen met mijn zoontje thuis zijn en 'mopperen' dat ik niks gedaan kreeg omdat ie altijd wil spelen / knuffelen / praten zit ie nu dan op de basisschool. Dat valt even flink tegen. Ik heb net in 2 uur tijd meer voor elkaar gekregen dan ik normaal gesproken in een hele dag kan opruimen, want hij maakt nou eenmaal ook een hoop rommel als ie thuis is.

Maar nu is het bijna kwart over 11 en ik heb echt zoiets van: nou, wat nu? Ik hoef geen boodschappen te doen, ik hoef niet echt meer iets op te ruimen (kan altijd wel iets verzinnen, maar het is niet echt nodig!)... Nog zo'n 4 uur voor ik hem kan ophalen, want continu rooster...

Dus ja, wat dan nu? :bonk: Hoe delen andere mensen hun tijd in als de kids op school zijn, vroeg ik me af.

Stukje achtergrond: Opzich wil ik graag weer aan het werk, maar ik zit momenteel thuis met spanningsklachten. Ik ben in therapie en het is me aangeraden om toch een tijdje te wachten om me weer op een nieuwe baan te storten, omdat ik elke keer vastloop. Dus nu zijn ze aan het uitzoeken waar dat dan precies door komt en hopelijk als ik dat weet kan ik een baan zoeken die bij me past en waar ik niet in vastloop. (Deze informatie is eigenlijk alleen omdat ik weet dat er anders als tip komt dat ik een baan zou gaan zoeken, wat opzich een prima tip is, maar daar wordt dus al aan gewerkt!)
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik werk. Deels vanuit huis, dus altijd wat te doen.

Zoek een hobby of cursus?
Lekker sporten of hobby oppakken waar je de afgelopen 4 jaar geen tijd voor hebt gehad? Tijdvullend en ontspannend wat mogelijk ook aan je herstel bijdraagt?
kopje koffie/thee. Koekje erbij.
Tv kijken, boek lezen, tijdschrift bladeren.
Een lekkere wandeling maken.

Kortom, neem het er even van voor je orkaantje weer thuis komt!
Vrijwilligerswerk een paar uurtjes per week?

Familie of vrienden die ook niet werken opzoeken?
Ik ben al 25 jaar thuis en ik verveel me echt nooit. Lekker uitgebreid koken, lezen, series kijken, muziek luisteren, winkelen, op visite gaan of visite ontvangen, sporten, mezelf mooi optutten en nagels doen. De dagen vliegen echt om.
Lezen, muziek luisteren, sporten, mediteren, tekenen, hobby zoeken, cursus volgen, wandeling maken, vriendinnen opbellen / opzoeken, uitgebreid koken, taart bakken. Man, zoveel keuze :mrgreen:
Consistency compounds.
Sporten, boek/tijdschrift lezen, koffie drinken, wandelingetje maken, (internet)winkelen, tv kijken, alvast eten koken, uitgebreid lunchen etc.
Ik verveel me ook nooit. Lekker op t viva forum, winkelen, wandelen, op visite, hobby doen, tv kijken.
Ga een wandeling maken. Goed voor (nouja, tegen) spanningsklachten en je doet wat frisse energie op. Ga iedere dag, misschien wel al nadat je je zoontje hebt weggebracht. Uurtje wandelen en verzinnen wat jou energie geeft. Wat je leuk vindt en waar je blij van wordt.
Heb je al een biebabo? Dan op een holletje naar de bieb, zodat je zonder kleuter aan je been boeken kunt uitzoeken (zonder plaatjes!), op de terugweg voor lekkere thee langs de supermarkt, en dan lekker op de bank een boek lezen.
Ga cadeautjes uitzoeken voor sinterklaas... of maak een surprise (2 dingen waar ik nu lastig tijd voor kan vinden met dochter die nog net niet naar school gaat, omdat ze natuurlijk niks mag zien).

Of gewoon netflixen/boek lezen.
Bloemetjesolifant schreef:
06-11-2017 11:23
Heb je al een biebabo? Dan op een holletje naar de bieb, zodat je zonder kleuter aan je been boeken kunt uitzoeken (zonder plaatjes!), op de terugweg voor lekkere thee langs de supermarkt, en dan lekker op de bank een boek lezen.

Ik las een bie-ba-boe, en vroeg me af welke trend in nu weer had gemist. "Watttt??? Heb JIJ nog geen Biebaboe??? Onder welke steen heb jij gewoond??"
Ik las bie-ba-bo en dacht wat is dat nu weer. :facepalm:
To, het is niet zo gek dat je nu even niet weet wat te doen, want voorheen was je altijd bezig. Geef het even wat tijd, over het algemeen vult die tijd zich vanzelf weer met nieuwe activiteiten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat deed je in je vrije tijd toen je geen kind had?
Friezin71 schreef:
06-11-2017 11:27
Ik las een bie-ba-boe, en vroeg me af welke trend in nu weer had gemist. "Watttt??? Heb JIJ nog geen Biebaboe??? Onder welke steen heb jij gewoond??"
Haha, las ik ook :)

Kun je niet op yoga gaan ofzo? Helpt ook tegen spanningen.

En anders lekker met een drankje Netflixen.
Friezin71 schreef:

Haha. Ik ook!
Op school hulpmoeder worden.
Friezin71 schreef:

:high5: Yeah, ik ben niet de enige. :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wandelen, fietsen, haken, series kijken, eindelijk die grote hoop kabels in dat ene kastje organiseren, lezen, (baantjes)zwemmen, bakken, koffie drinken met bewoners bij een verzorgingstehuis in de buurt.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf leuk en ontspannend vind.
Zet, indien mogelijk, alvast je eten klaar zodat het om vijf uur niet meer zo veel werk is. Je zoontje is straks misschien best moe na zo'n eerste dag en dan kun je lekker met hem relaxen.

Mijn kinderen zitten inmiddels op de middelbare school en ik doe dat op mijn vrije dagen nog steeds, zodat ik om vier uur even tijd heb voor iedereen die uit school komt. (Dat gaat hier in etappes met drie kinderen dus tussen half vier en kwart voor vijf))

Toen ik ook een tijd thuis was deed ik elke dag iets aan huishouden, iets voor mezelf en iets van hobby. Ging overdag sporten etc. De dagen vlogen om, nou kwamen ze toen nog wel tussen de middag thuis eten, dat wel.
Heb je al een biebabo?.
:-D Ik dacht wat is nou weer een bie ba Bo :biggrin:
Friezin71 schreef:
:high5:
Ik ook!

Edit:
En velen met mij. :hihi:
Het voelt zo raar om opeens midden op de dag 'zonder reden' iets aan een hobby te doen. Toen zoontje nog thuis was pakte ik ook wel eens een uurtje voor mezelf,als ie op bed lag ofzo. Dan voelde het echt als een traktatie voor mezelf, even een uurtje rust en stilte, even niks doen. Maar nu heb ik het idee dat ik haast niets heb gedaan en dat ik het niet 'verdient heb' om te relaxen. :facepalm:

Nu rond lunchtijd vind ik het ook zo raar. Ik heb sowieso net twee eieren opgezet, bedenk me net pas dat ik alleen ga lunchen, gewoon uit automatisme 2 eieren opgezet.

Ik vind dit zó raar.

Iemand vroeg wat ik dan deed voordat ik moeder was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat lastig kan herinneren :facepalm: Ik werkte toentertijd 32 uur per week, de rest van de tijd was voor huishouden, koken, boodschappen. En dan 's avonds met mijn man op de bank ploffen en een serietje kijken. Soms even op de koffie bij mijn ouders, maar nu soort van onzeker of die wel op me zitten te wachten zonder mijn zoontje, of dat ze dan niet liever willen dat ik na schooltijd met hem erbij langskom.
Een bie ba bo heb ik inderdaad, trouwens :worship: Goed idee, want nu wacht ik eigenlijk altijd tot het weekend om even kindloos naar de bieb te kunnen, maar dat is nu niet meer nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven