Alles gaat zo snel
vrijdag 30 december 2011 om 10:59
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier en zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben Nienke, 25 jaar en woon sinds een maand in Zeeland.
Nu mijn verhaal:
2,5 jaar geleden ben ik vanuit mijn ouders huis verhuisd naar een koop appartement. Samen met familie hebben we dat eerst van onder tot boven helemaal verbouwd. Op het moment van kopen ben ik mijn huidige vriend tegen gekomen. Hij woonde in Zeeland, ik in Brabant.
2 weken geleden heb ik mijn appartement verkocht en ben bij mijn vriend in Zeeland gaan wonen. Voor mijn gevoel een hele stap om te verhuizen naar een provincie waar je bijna niemand kent.
Gisteren hebben we 'ja' gezegd op een woning die we willen kopen. Dit omdat het huisje van mijn vriend erg klein is.
Daar bij zit er nog druk achter omdat mijn vriend vanaf 1 januari 2012 een bedrijf over neemt. (dan krijg je bijna geen hypotheek meer de eerste 3 jaar)
Al met al gebeurd er een hoop op het moment maar kan er weinig over praten omdat mijn vriend druk is met het aankomend bedrijf en ik alleen met mijn gedachten op de bank zit in een nieuwe stad.
Op deze manier kan ik even mijn verhaal delen met mensen en misschien kan ik middels deze weg wat nieuwe contacten op doen.
Bedankt.
Ben nieuw hier en zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben Nienke, 25 jaar en woon sinds een maand in Zeeland.
Nu mijn verhaal:
2,5 jaar geleden ben ik vanuit mijn ouders huis verhuisd naar een koop appartement. Samen met familie hebben we dat eerst van onder tot boven helemaal verbouwd. Op het moment van kopen ben ik mijn huidige vriend tegen gekomen. Hij woonde in Zeeland, ik in Brabant.
2 weken geleden heb ik mijn appartement verkocht en ben bij mijn vriend in Zeeland gaan wonen. Voor mijn gevoel een hele stap om te verhuizen naar een provincie waar je bijna niemand kent.
Gisteren hebben we 'ja' gezegd op een woning die we willen kopen. Dit omdat het huisje van mijn vriend erg klein is.
Daar bij zit er nog druk achter omdat mijn vriend vanaf 1 januari 2012 een bedrijf over neemt. (dan krijg je bijna geen hypotheek meer de eerste 3 jaar)
Al met al gebeurd er een hoop op het moment maar kan er weinig over praten omdat mijn vriend druk is met het aankomend bedrijf en ik alleen met mijn gedachten op de bank zit in een nieuwe stad.
Op deze manier kan ik even mijn verhaal delen met mensen en misschien kan ik middels deze weg wat nieuwe contacten op doen.
Bedankt.
vrijdag 30 december 2011 om 11:06
Wat doe je zelf voor werk of opleiding? Of zit je echt alleen op de bank? Kun je je vrienden niet bellen/familie met wie je een goede band hebt? En verder: lekker gaan sporten misschien? Wat deed je allemaal in je oude woonplaats? Misschien kun je dat weer oppakken, maar dan met nieuwe mensen? Of een leuke cursus gaan doen, of iets dergelijks?
vrijdag 30 december 2011 om 11:11
Werk nog bij mijn oude werkgever omdat ik daar een vast contract heb. Dat is in de gehandicaptenzorg.
Bellen doe ik al vrij veel en lang haha.
Sporten en cursussen volgen lijkt me leuk maar vanwege het geld is dat op het moment nog geen optie.
Het is niet alleen het wennen in de nieuwe woonplaats maar daarbij de veranderingen op korte tijd. Verlang heel erg naar een vaste woning waarin we verder kunnen.
Bellen doe ik al vrij veel en lang haha.
Sporten en cursussen volgen lijkt me leuk maar vanwege het geld is dat op het moment nog geen optie.
Het is niet alleen het wennen in de nieuwe woonplaats maar daarbij de veranderingen op korte tijd. Verlang heel erg naar een vaste woning waarin we verder kunnen.
vrijdag 30 december 2011 om 11:14
vrijdag 30 december 2011 om 11:38
Als je twijfelt over het koophuis is mijn dringende advies: doe het NIET! Gebruik je twee dagen bedenktijd en cancel de koop.
Je hebt ontzettend geluk dat je je appartement kennelijk alweer zo snel krijt kon. De huizenmarkt is nog steeds aan het instorten, dus stel dat dit huis of deze provincie je toch niet bevallen, dat je er echt niet kan aarden, dan zit je wel aan dat huis vast.
Hij kan straks 3 jaar geen hypotheek krijgen, tja dat is zo. Misschien kunnen jullie een groter huis huren, of wie weet kan jij een hypotheek krijgen als je weer werk hebt.
Maar als je het idee hebt dat alles te snel gaat, koop dan nu geen huis.
Je hebt ontzettend geluk dat je je appartement kennelijk alweer zo snel krijt kon. De huizenmarkt is nog steeds aan het instorten, dus stel dat dit huis of deze provincie je toch niet bevallen, dat je er echt niet kan aarden, dan zit je wel aan dat huis vast.
Hij kan straks 3 jaar geen hypotheek krijgen, tja dat is zo. Misschien kunnen jullie een groter huis huren, of wie weet kan jij een hypotheek krijgen als je weer werk hebt.
Maar als je het idee hebt dat alles te snel gaat, koop dan nu geen huis.
vrijdag 30 december 2011 om 11:45
Ook eens met pinks... de huizenmarkt is op dit moment echt onzeker, het kan zomaar eens helemaal instorten en nu al is het voor huizenbezitters moeilijk om een huis te verkopen. Je weet nog helemaal niet of je wel op je plek zal zijn in Limburg... en ook niet of je er een baan zal kunnen vinden (?)
Ik zou inderdaad ook gewoon lekker even zien hoe alles gaat lopen en uitwerken voor jullie. En in elk geval zelf een baan zoeken in de omgeving, want dat eigen bedrijf van je vriend moet eerst maar eens gaan lopen.... Dat lijkt me ook een behoorlijk risico, het is natuurlijk niet voor niks dat je de eerste drie jaar geen hypotheek kunt krijgen....
Ik zou inderdaad ook gewoon lekker even zien hoe alles gaat lopen en uitwerken voor jullie. En in elk geval zelf een baan zoeken in de omgeving, want dat eigen bedrijf van je vriend moet eerst maar eens gaan lopen.... Dat lijkt me ook een behoorlijk risico, het is natuurlijk niet voor niks dat je de eerste drie jaar geen hypotheek kunt krijgen....
vrijdag 30 december 2011 om 13:13
Inderdaad Ailien! Als je van plan bent om nu, in crisistijd, de zekerheid van je vaste baan op te zeggen om ondernemer te worden dan zou ik eerst eens zien hoe dat gaat, voor je financiële verplichtingen als een koophuis aangaat. In mijn omgeving zie ik dat de eerste jaren als ondernemer zwaar zijn, dat is met name investeren en weinig winst behalen. Dan kan je dus misschien maar beter in een klein huurhuis zitten!
Oh, als ik jou was draaide ik echt zo snel mogelijk die koop terug!
Oh, als ik jou was draaide ik echt zo snel mogelijk die koop terug!