Ammoniaklucht gevaarlijk

10-05-2012 22:07 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond een schaaltje ammoniak in mijn combi magnetron/ oven gezet. Deurtje is dicht maar de hele keuken ruikt erna. Is dit gevaarlijk?
quote:charlottecharles schreef op 10 mei 2012 @ 22:18:

[...]

Ik moest je zin drie keer lezen. Erna? Tante Erna? Er na? Waar na dan?

En dan nog je telefoon de schuld geven..... Het is me wat.Als je mijn zin 3 keer moest lezen ben je m.i. ook niet helemaal geconcentreerd.
Ik las ammia-klucht. Was erg benieuwd wat er gevaarlijk aan was.
het zullen de ammonika-dampen wel zijn dan he
quote:Gisselle schreef op 10 mei 2012 @ 22:20:

[...]

Als je mijn zin 3 keer moest lezen ben je m.i. ook niet helemaal geconcentreerd.Serieus, jij bent een rare. Teveel ammia (??) dampen ingeademd? Groeten aan je tante Erna!
quote:Splinter02 schreef op 10 mei 2012 @ 22:18:

[...]

Er ging wel meer mis in je titel.... Ja en...? waar gaat dit over? er zijn ergere dingen toch? Doorgaans schrijf ik niet zo. Alhoewel, met de automatische spellingscontrole, heb ik tegenwoordig vaker fouten in mijn teksten.
Geeft niet hoor. Niet te lang meer naar de ammia-klucht kijken hè.
quote:Gisselle schreef op 10 mei 2012 @ 22:23:

[...]

Ja en...? waar gaat dit over? er zijn ergere dingen toch? Doorgaans schrijf ik niet zo. Alhoewel, met de automatische spellingscontrole, heb ik tegenwoordig vaker fouten in mijn teksten.Laat me raden; op je werk schrijf je altijd foutloos, maar op een forum/in je vrije tijd heb je geen zin om erop te letten! Ja? Goed geraden?
quote:Stromboli schreef op 10 mei 2012 @ 22:26:

[...]

Laat me raden; op je werk schrijf je altijd foutloos, maar op een forum/in je vrije tijd heb je geen zin om erop te letten! Ja? Goed geraden?

Je vergeet de dyslexie!!
quote:Stromboli schreef op 10 mei 2012 @ 22:26:

[...]

Laat me raden; op je werk schrijf je altijd foutloos, maar op een forum/in je vrije tijd heb je geen zin om erop te letten! Ja? Goed geraden?Nee schat...ik werk niet meer...heb Multiple Sclerose en daardoor cognitieve stoornissen. Maar is het nu echt zo erg? Of zo vreselijk grappig?
quote:Gisselle schreef op 10 mei 2012 @ 22:30:

[...]

Nee schat...ik werk niet meer...heb Multiple Sclerose en daardoor cognitieve stoornissen. Maar is het nu echt zo erg? Of zo vreselijk grappig?Euh, schat? Kennen wij elkaar?

En had dat dan meteen gezegd in plaats van iedereen aan te vallen en het af te schuiven op telefoontjes of de spellingcontrole.
Ze gebruiken dat ook om houten vloeren een vergrijsde finish te geven. 1 schoteltje per ruimte en dat 1 nacht laten staan, zou genoeg zijn. Ik weet niet of je ongelakt hout in huis hebt? Zo ja, dan zou ik het heel snel weg halen!
Dan krijg je juist prachtig gerookt hout. Mooi grijzig.
Goed luchten met dat spul hoor! Echt niet zo gezond om flink in te ademen, ik ben er wel eens duizelig van geworden (dat had niet met schoonmaken te maken trouwens )
Jezusmina zeg, wat een flauwe reacties. Had eigenlijk ook niet anders verwacht hier.

Maar goed. TO: ammoniakdampen zijn absoluut niet gezond. Zet de ramen open en haal het schaaltje weg zodra het zijn werk heeft gedaan. En probeer het de volgende keer met citroensap. Dat werkt ook goed, maar is niet zo schadelijk.
quote:Stromboli schreef op 10 mei 2012 @ 22:39:

[...]

Euh, schat? Kennen wij elkaar?

En had dat dan meteen gezegd in plaats van iedereen aan te vallen en het af te schuiven op telefoontjes of de spellingcontrole.Waarom moet ik daarmee te koop lopen?! Waren de opmerkingen dan uitgebleven? Ik vind dat ik ondanks mijn beperkingen heel goed functioneer, zoals al gezegd heb ik deze fouten nu gemaakt omdat ik een telefoontje kreeg en niet door mijn beperkingen. Ik vind ook niet dat ik mensen aanval maar verwonder mij vaak over dit soort opmerkingen. Ik bedoel....als ik nou een hele lap tekst zou hebben geschreven zonder leestekens, of zonder kapitalen...dan kan ik het wel begrijpen, maar was het nu werkelijk zo erg?!
Off topic:

Wat een gezeur over een taalfoutje. Iedereen maakt toch weleens een foutje! Zijn jullie zo perfect en foutloos? Ik niet hoor!

Om topic:

Inderdaad heel goed luchten. Zelf vind ik ammonia vreselijk spul. Wat ook helpt, is natuurzijn met water even op de hoogste stand. Hoewel dit ook een vreselijke lucht is, maar wel goed spul. Ook tegen schimmel en kalkaanslag.
quote:aaaanne schreef op 10 mei 2012 @ 22:51:

Goed luchten met dat spul hoor! Echt niet zo gezond om flink in te ademen, ik ben er wel eens duizelig van geworden (dat had niet met schoonmaken te maken trouwens )Heb het raam al een tijdje open staan maar ik ga het schaaltje toch maar leeggooien, en toch maar even flink poetsen dan morgen.
mosterd :-)
Bedankt voor de reacties...
Oh ik zie het nu... Zal mij gelijk verbeteren voordat ik commentaar krijg.

ON topic:
quote:Gisselle schreef op 10 mei 2012 @ 22:55:

[...]

Waarom moet ik daarmee te koop lopen?! Waren de opmerkingen dan uitgebleven? Ik vind dat ik ondanks mijn beperkingen heel goed functioneer, zoals al gezegd heb ik deze fouten nu gemaakt omdat ik een telefoontje kreeg en niet door mijn beperkingen. Ik vind ook niet dat ik mensen aanval maar verwonder mij vaak over dit soort opmerkingen. Ik bedoel....als ik nou een hele lap tekst zou hebben geschreven zonder leestekens, of zonder kapitalen...dan kan ik het wel begrijpen, maar was het nu werkelijk zo erg?!Ik denk dat je het allemaal wat te serieus opvat....
Vind je het gek als ze zoveel commentaar krijgt.
Whaha ik zat mij af te vragen wat een Ammonia-klucht is. Klucht...soort toneelstuk...maar ammonia? Dat kon ik niet plaatsen:P

Maar even inhoudelijk: geen tips, nooit geprobeerd..
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik kan jou zeggen dat het geen kwaad kan. De consumenten amonia die ze in de winkel verkopen is van dusdanige sterkte dat het geen gevaar bij normaal gebruik geeft.

Je schrijft een scheutje, dus dat is niet veel, maar kan wel een irritante geur geven. Voor de rest kan je op de fles lezen wat voor veiligheidsvoorschriften voor de betreffende stof zijn.
@Kareltje, ik heb het weggedaan, want ik wil geen enkel risico lopen, ik heb hier nl. ook huisdieren. Het was trouwens een schaaltje ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven