Ammoniaklucht gevaarlijk

10-05-2012 22:07 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond een schaaltje ammoniak in mijn combi magnetron/ oven gezet. Deurtje is dicht maar de hele keuken ruikt erna. Is dit gevaarlijk?
Sorry TO, ik vond het echt grappig. Je had het over een vergeten vraagteken terwijl de hele titel niet klopte.

Grappig als in: leuk. Niet lelijk bedoeld.
De titel klopt wel!

"Ammonia (ook wel: ammoniumhydroxide of salmiakgeest genaamd), is een oplossing van het gas ammoniak in water."

Dus ammoniaklucht is een woord!
quote:Gisselle schreef op 10 mei 2012 @ 23:55:

@Kareltje, ik heb het weggedaan, want ik wil geen enkel risico lopen, ik heb hier nl. ook huisdieren. Het was trouwens een schaaltje ;)

Giselle,

Ik wil alleen maar vertellen dat bij normaal (volgens het etiket) gebruik het geen gevaar kan opleveren voor de gezondheid. Het blijft natuurlijk de sterke, vieze lucht die een ernstig gevaar doet vermoeden.

Zelf heb ik laatst, ruim een week een schaaltje azijn in de koelkast gezet ivm de stank van het vocht van ontdooiende vis, de zak lekte. Het gind niet snel, maar wel dat het hielp. Op Google kan je vaak tips vinden hoe je van dat soort huishoudelijke luchtjes kan afkomen.

Bijna elk chemisch product heeft een MAC waarde. Dat is de Maximale Aanvaardbare Concentratie waar een mens 8 uur in mag werken/verblijven zonder specifieke beschermingsmiddelen te gebruiken.. Het getal wat de MAC waarde aangeeft, is uitgedrukt in PPM (Parts Per Mlljoen)

Voorts kan de vaak ook op een etiket vinden de R en de S zinnen. Deze verwijzen wat je in geval van een ongeluk moet doen

voor 1e hulp en andere maatregelen, zoals het opruimen van de gemorste stof.

De gehele etikettering van chemische producten, maar ook van andere producten zijn wettelijk vastgelegd.
quote:Sunny81 schreef op 11 mei 2012 @ 02:04:

De titel klopt wel!

"Ammonia (ook wel: ammoniumhydroxide of salmiakgeest genaamd), is een oplossing van het gas ammoniak in water."

Dus ammoniaklucht is een woord!Titel is aangepast; eerst stond er ammiaklucht.
Het is ondertussen wel een beetje een ammonia-klucht geworden met al dat gezever over spelling.
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven