Andere opties raamfolie?

24-11-2011 15:08 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
De voorkant van onze grote raam van de woonkamer, zit aan eens traatkant dichtbij school.

We hebben al een rolgordijn, maar soms zit je echt te kijk. Ik weet dat er voor aan de onderkant plakfolie/raamfolie bestaat maar ik krijg er meteen een oudbollig idee bij.

Weet iemand leuke raamfolie/plaktechnieken? Bijv. 1 baan eruit knippen/schuin/recht/balkjes etc etc.

Of andere optie's i.p.v raamfolie?
Matglazen voorzetramen.
In plaats van een rolgordijn een vouwgordijn, je hebt er daar van die je van onderaf kunt optrekken zeg maar. Dan is de onderkant van je raam bedekt ipv met een rolgordijn de bovenkant.
luxaflex, vitrage, veel planten,
Ik vind raamfolie helemaal niet ouderwets. Het ligt er maar net aan hoe je het opplakt. Woon in een stad en zie heel veel huizen die er soms echt een kunstwerk van gemaakt hebben. Ik zou echter niet zelf gaan lopen knippen en plakken want dat kun je toch nooit helemaal strak en mooi. Loop dus eens een goede winkel in die raambekleding verkoopt. Zijn er genoeg en zij kunnen je het beste adviseren denk ik zo.
Dit soort dingen voor je raam hangen ipv rolgordijnen:

Raamfolie werkt echt wel goed. Ik heb er een met een ribbeltje. Lijkt echt matglas. Een paar keer per jar haal ik het weg, maak het raam schoon en plak het er weer op met een wisser.
Ik had vorig jaar bij neckerman valletjes besteld vanaf de vensterbank , waren er in verschillende kleuren, niet het ouderwetse witte, maar in een nieuw jasje gestoken.

Ze zijn nu niet meer verkijgbaar zag ik, ze waren er in verschillende kleuren.

( als ik ergens geen hekel aan heb is het raamfolie)

ik vind deze wel hel erg leuk.....
Ik heb eens gezien dat ze handgeschept ,doorschijnend papier aan stokken, of zelfs aan takken ,voor het raam hingen. Dat zag er prachtig uit. Helaas kan ik geen foto vinden
quote:knyntsje schreef op 24 november 2011 @ 16:09:

Ik heb eens gezien dat ze handgeschept ,doorschijnend papier aan stokken, of zelfs aan takken ,voor het raam hingen. Dat zag er prachtig uit. Helaas kan ik geen foto vinden Huh?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Haha..ja echt! Dat scheppen ze met de hand.

Google maar eens op "handgeschept papier"
quote:Onderdezon schreef op 24 november 2011 @ 15:11:

Matglazen voorzetramen.Ditte of sprayverf erop. Raamfolie is namelijk lelijk met een grote L.
Oke, die van Ringelding is wel leuk.
Ik vind raamfolie echt niet lelijk meer , er zijn zulke mooie varianten van! ik zag laatst iemand die had op een of andere manier de roomdividers van xenos voor het raam gemaakt, zo had ze veel minder inkijk, erg leuk !
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
Er is heel mooi raamfolie tegenwoordig. Van bloemen tot landschappen en van moderne kunst tot binaire codes.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 24 november 2011 @ 15:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]Alle drie mooi, verschillende stijlen . . . . . . . .
Ik denk dat je inrichting voor een heel groot gedeelte bepaald of de raamfolie hip of lelijk is;)

Zelf heb ik een hele mooie hoge kamer (3 meter) met over de lengte van één muur twee enorme ramen. Toen ik er in kwam zat er al folie op, vond het eerst vrij lelijk maar ben er nu helemaal aan gewend en vind het zelfs mooi!

Bij mij zit er onderaan een smalle strook folie - een smalle strook raam - een heel breede strook folie - een smalle strook raam - een smalle strook folie.
http://www.raumausstattun ... loads/images/Plissee3.jpg

Anders zoiets?
Veel muurstickers kan je ook op je raam plakken. Dat heb ik gedaan, want ik kon geen mooie raamfolie vinden. Ik vind de stickers van ferm living erg mooi, vond er een die perfect bij mijn inrichting past en toevallig ook nog de maat van mijn raam was. Ziet er erg leuk uit.
Ik kwam op deze, een raamdivider. Vind het zelf wel erg mooi:

http://www.raamdecoratieshop.nl/Page/39 ... vider.aspx
Al die stoffen dingen voor je raam zijn lang niet altijd mooi, ligt er ook wel heel erg aan wat je aan gordijnen hebt hangen. Op die plaatjes zijn de ramen allemaal gordijnloos en dan staat het chic ja, maar ik zou het met gordijnen ernaast denk ik niet zo mooi vinden. Wordt wel wat erg veel raambekleding ofzo.
Met gordijnen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven