Anders dan thuis

18-10-2021 21:04 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben op het moment het dekentjes-topic. Daar geven veel forumers aan dat ze thuis - als in bij hun ouders - nooit onder een dekentje zaten, maar sinds ze een eigen huishouden hebben wel.

Dat zette me aan het denken. Ik zat thuis ook nooit onder een dekentje en kan me niet herinneren dat ik m’n ouders ooit onder een dekentje heb zien zitten. Nu dus wel.

Ook een joggingbroek vonden ze niks. “Doe eens wat gezelligs aan.” Ik hoor het m’n moeder gewoon zegen. Tegenwoordig als we niks meer hoeven gaat de jeans uit en de pyjamabroek of jogging aan. Hetzelfde met m’n bh (heb ik m’n moeder ooknooit zien doen).

Wat doe jij anders dan je ouders? Wat pak je anders aan?

Ik weet bijvoorbeeld dat ik me ‘thuis’ altijd ergerde aan het aantal schilmesjes. Die zaten altijd in de vaatwasser. Bij het fruit eten moest het enige mesje doorgegeven worden. Dus toen ik op mezelf ging kocht ik dr een stuk of 10, zodat ik nooit mis zou grijpen :P .
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Niet over alle groente bergen nootmuskaat! :sick:
Eigenlijk gebruik ik helemaal geen nootmuskaat.
Wij moesten vroeger elke dag een glas versgeperste sinaasappelsap. Ik drink het zelden nog, het komt m'n neus uit.
Alle reacties Link kopieren
Thuis moest ik ook altijd aangekleed zijn alsof we visite kregen.

Nu loop ik op zondag in mijn huispak zonder make up. En mijn moeder vindt dat nog steeds vreselijk :hihi:

Mijn kinderen liggen regelmatig onder een dekentje op de bank en mijn dochter kleedt zich 9 vd 10x niet eens aan op zondag als we niet weghoeven. Zij is wat dat betreft echt een exhibitionist. Het liefste in haar blote kont.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Thuis mocht ik nooit een pyjamadag en me 'netjes aankleden'. Nu loop ik regelmatig in mijn pyjama of huispak als ik niet weg moet.

Ook uitslapen ofzo ... nee want 'iets nuttigs doen'.

Meteen opruimen en afwassen na het eten. Doe ik nu ook niet (altijd).
Eigenlijk niet iets wat ik me zo kan bedenken

Oja toch
Mijn ouders dronken altijd wel alcohol in de avond, wij nooit. Dit doen ze nu overigens zelf ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Een joggingbroek was verboden (had ik niet eens).
Zonder beha was ook not done.
Ontbijten in pyjama tot daaraantoe, maar na 't ontbijt trek je fatsoenlijke kleding aan.
"Hangen op de bank" deed je ook niet. Je zat uber-netjes.
Rondlopen op sokken was verboden. Dan sleten die te hard. Je liep op schoenen of in een extreem geval pantoffels rond.

Een deken op de zetel dan weer wel, want hun witte bank mag niet vuil worden :-). Maaf fleece-dekentjes zijn juist goed voor het plekje waar vroeger de hond lag.

Het huis van mijn ouders kan - als je het deken van de bank trekt - sowieso zo in een VT Wonen-blad :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Haha precies hetzelfde als de TO, tot de schilmesjes aan toe.

Al zit m'n moeder wel eens met haar benen onder een dekentje, maar dat deed ze vroeger echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder deed elke dag boodschappen. Ik werkte in die supermarkt, en dan kwam ze weer eens vragen wat ik wilde eten, en bedacht dat dus terplekke in de winkel.
Ik ben gelijk begonnen met weekboodschappen toen ik op mezelf ging, veel te veel moeite om elke dag naar de winkel te gaan.

Oh en de vaat afdrogen. Deed mijn moeder ook altijd, ben ik te lui voor. Het wordt vanzelf droog op het afdruiprek.
Alle reacties Link kopieren
Ohh nootmuskaat! Over zo’n wittig drabje voor over de bloemkool idd :sick: .

En zo herkenbaar dat altijd netjes aangekleed moeten zijn. Mijn ouders hebben niet eens een joggingbroek.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
deur was altijd open, iedereen kon te pas en te onpas binnen lopen. S'morgens aan de onbijttafel mocht je nog in pyjama (en als er dan iemand binnen stapte voelde ik mij echt voor paal staan) maar daarna in de kleren. Geen dekens op de bank en ook niet liggen op de bank.
Ontbijt, lunch en avondeten altijd aan tafel en nooit voor de tv. Standaard om 16:00 thee met 1 koekje en op stipt 20:00 koffie.
Alle reacties Link kopieren
“Dat doe je maar later in je eigen huis” kreeg ik altijd te horen.
Alle reacties Link kopieren
Roken en alcohol drinken.
Ik doe beide niet.
Dekentjes kan ik ook niet herinneren, alleen als je ziek was.

Afdrogen doe ik ook niet aan bij de afwas.
Alle reacties Link kopieren
en het dragen van een hemd, anders vat je kou. Ik draag sinds mn 12e nooit meer een hemd.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
18-10-2021 21:14
Een joggingbroek was verboden (had ik niet eens).
Zonder beha was ook not done.
Ontbijten in pyjama tot daaraantoe, maar na 't ontbijt trek je fatsoenlijke kleding aan.
"Hangen op de bank" deed je ook niet. Je zat uber-netjes.
Rondlopen op sokken was verboden. Dan sleten die te hard. Je liep op schoenen of in een extreem geval pantoffels rond.

Een deken op de zetel dan weer wel, want hun witte bank mag niet vuil worden :-). Maaf fleece-dekentjes zijn juist goed voor het plekje waar vroeger de hond lag.

Het huis van mijn ouders kan - als je het deken van de bank trekt - sowieso zo in een VT Wonen-blad :-).
Zo herkenbaar! Hangen op de bank, dat was inderdaad not done: “Liggen doe je maar in je bed.”
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-10-2021 21:09
Wij moesten vroeger elke dag een glas versgeperste sinaasappelsap. Ik drink het zelden nog, het komt m'n neus uit.
Heerlijk juist!

Ik ben nog van de generatie levertraan. Dat is pas echt vies. :pukey:
Afbeelding
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 18-10-2021 21:31
15.13% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
- De boodschappen bij de bakker, slager, groenteboer en kaasboer halen. Dat kostte me als kind een halve zaterdag.
- 's Avonds om acht uur koffie drinken tijdens het heilige journaal waar je niet doorheen mocht praten
- Yoghurt of vla eten na de hoofdmaaltijd wat dan in het net leeggegeten en 'schoon'geschraapte bord moest
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Oooohhhh wat herkenbaar. Die nootmuskaat… ik gebruik dat dus ook helemaal niet.

En dekentjes op de bank kenden wij niet vanuit huis. Nu ligt er altijd een dekentje op de bank.

Het bakje vla of yoghurt na het eten heb ik ook nooit meer gedaan sinds ik uit huis ben.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
18-10-2021 21:25
en het dragen van een hemd, anders vat je kou. Ik draag sinds mn 12e nooit meer een hemd.
O ja! En dat hemd moest IN je onderbroek.
Ik vind hier dingen van.
Oja de kleding voor op zondag of die je voor zondag moest bewaren. Niet dat we naar de kerk gingen (ben ook niet gedoopt) of altijd bezoek kregen op zondag maar ouders hadden dat over genomen van thuis. Uiteindelijk zijn ze daar vanaf gestapt toen ik puber was want ik vond het zonde om bepaalde kleding te bewaren voor speciale gelegenheden zoals verjaardagen.

En ben als puber ook 'huispakken' gaan dragen wat eerst ook niet gedaan werd want waarom zou je kleding hebben om alleen thuis te dragen?! Nu draagt mijn moeder soms ook een aan.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 18-10-2021 21:35
19.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het opzitten en pootjes geven aka 'het toneelstuk' wat we altijd als kind moesten doen (niet verdrietig zijn/niet boos worden/altijd doen alsof alles perfect was). Daar doe ik dus niet meer aan.

Dekentjes op de bank deden we thuis ook niet aan, ik nu heerlijk wel!

Geen huisdieren want die waren verboden/vies. Ik heb er nu 4.

Alles strijken tot washandjes aan toe, ik strijk zo min mogelijk

Ouders dronken minimaal 2 alcoholische drankjes per dag. Ik drink hoogstens 1 glas champagne met oud en nieuw.

Joggingbroek mocht idd ook niet (vraag me dan af of het een generatiedingetje is), nu hang ik er lekker mee in de bank na het eten.

Je bord altijd moeten leegeten (tot kotsen aan toe). Genoeg = genoeg.
Oh en idd die nootmuskaat O_o
En vla/yoghurt in je gebruikte bord (want in je buik zit het ook door elkaar)
silent-witness wijzigde dit bericht op 18-10-2021 21:35
7.11% gewijzigd
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
De douche van elkaar overnemen. Dat vond ik echt gruwelijk.
Dat doe ik niet.

Eten prutje noemen. Streng verboden hier.

Gezinsvergaderingen.

En wat doe ik helaas niet:
- na school klaarzitten met thee en een koekje.
- regelmatig wandelen of naar een museum.
- allemaal op de bank met chips en een leesboek.
- eindeloos trekken door Europa
- wildkamperen en slapen op het strand.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Elke zondagavond om 19 uur Studio Sport! En daarna kreeg ik een man die daar ook naar keek. Nu is het uit na heel veel jaar. Noooooooit meer Studio Sport! Ik ga mijn mannen daar op uitzoeken, haha. Als ik op zondagavond weleens bij mijn ouders langsga, denk ik altijd: o ja, shit, Studio Sport.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden gelukkig wel schaaltjes voor de yoghurt/vla na het avondeten thuis. Ik was in de puberteit al gestopt met een toetje na het eten. Snap het ook echt niet, brrr
Alle reacties Link kopieren
Zondagse kleren had ik tot ongeveer mijn 12e.
Witlof en andijvie tot snot gekookt met een maizenapapje.
Ik heb mijn moeder nooit met makkelijke kleding aan gezien. Ook niet als ze nergens heen hoefde. Altijd in de make up en met bh aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven