Andijve: Hoe hang jij je was op?

18-10-2009 08:36 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is nu eigenlijk dé manier om T shirts, overhemden en sweaters op te hangen? Ik doe al jaren knijpers aan de schoudernaad (2 per kant) of ik laat ze drogen aan een kledinghangertje maar de laatste tijd ben ik daar niet blij mee, rare punten bij de schouders.

Heb nu een paar shirts, overhemden en een sweater aan de boord opgehangen, maar dan krijg je toch ook die inkepingen van de knijpers? Hoe hang ik het beste mijn was op?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet buiten droogt dan geen knijpers gebruiken. Je krijgt dan inderdaad inkepingen van de knijpers die je ook met strijken er niet altijd weer uit krijgt. Hangt van de stof en hoe nat je het ophangt af of het op een kledinghangertje mooi droogt. Je hebt ook kledinghangertjes met afgeronde punten dan heb je er ook geen last van rare punten bij de schouders.
Ik heb wasknijpers in de vorm van vogels, hebben een breder knijpdeel. Geen afdrukken meer. Van de hema.
Alle reacties Link kopieren
Ik hang de meeste van dit soort dingen inderdaad aan kledinghangertjes. Als het dunne stof is waardoor ik bang met voor rare punten na het drogen wil ik het ook nog wel eens liggend drogen.

De meeste dingen gaan goed bij mij als ik ze op hangers droog.
Alle reacties Link kopieren
Je topic staat trouwens bij relaties zie ik nu.

Vast niet helemaal de bedoeling
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van de soort stof hang ik het wel of niet met knijpers op. Sommige shirtjes hang ik gewoon over het lijntje op, maar eigenlijk alleen als er al een dwarsnaad of motiefje in de stof zit, want anders zie je weer waar het waslijntje heeft gezeten.

Maar de stevige shirtjes voor oner een overhemd ofzo hang ik altijd ondersteboven op. Ik vouw een randje van iets van 5 cm over de waslijn en plaats de knijpers helemaal aan de zijkant van het shirtje waar de zijnaad zit. Zo vallen de knijperafdrukken nogal mee.
dingen die niet in de droger mogen die hangen gewoon op 'n hangertje aan 't rekje in de berging te drogen: geen waslijnen en geen knijpers dus
Alle reacties Link kopieren
Als ik het buiten hang, hang ik het op de kop aan de boord op maar meestal hang ik alleen handdoeken etc. met knijpers en de rest gewoon op hangertjes of over het rek. Die 'vouwlijn' krijg je makkelijker weg dan de knijperafdrukken.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
quote:bergamot schreef op 18 oktober 2009 @ 08:51:

Ik heb wasknijpers in de vorm van vogels, hebben een breder knijpdeel. Geen afdrukken meer. Van de hema.die klinken leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:websje schreef op 18 oktober 2009 @ 09:00:

Als ik het buiten hang, hang ik het op de kop aan de boord op maar meestal hang ik alleen handdoeken etc. met knijpers en de rest gewoon op hangertjes of over het rek. Die 'vouwlijn' krijg je makkelijker weg dan de knijperafdrukken.overhemden NOOIT aan de boord hangen!!
Alle reacties Link kopieren
Momo: overhemden hangen dus altijd op een hanger.

(maar waarom eigenlijk niet?)
Dat zeg ik....
Ik hang de blouses, truien en shirts ook op kledinghangers. Nooit geen problemen mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat alles (binnen)drogen op een kleerhangertje,en als ik het buiten droog,hang ik het shirt/overhemd met een knijper op aan de onderkant van het shirt. Niks geen punten o.i.d. die ik niet met strijken weg krijg.
Alle reacties Link kopieren
ohja, en als antwoord op TO's vraag: ik hang binnen op, en gebruik geen knijpers. alleen als ik een keertje buiten ophang gebruik ik die, maar ook dan uitsluitend als het zo hard waait dat het er af kan wapperen. Overhemden droog ik meestal op "strijkdroog" en hang ik het laatste stukje te drogen op een hangertje aan mijn wasrek.
Alle reacties Link kopieren
quote:websje schreef op 18 oktober 2009 @ 09:05:

Momo: overhemden hangen dus altijd op een hanger.

(maar waarom eigenlijk niet?)sja, goeie.. zo heb ik dat nou eenmaal geleerd. denk omdat anders de boord beschadigd? hele gewicht van een nat overhemd aan maar een klein stukje stof ofzo?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ghe, geen wonder dat ik het topic kwijt was, verkeerde pijler

Thnx voor de tips
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
In de zomer hang ik het meeste buiten en doe ik eigenlijk alleen handdoeken, beddengoed en spijkerbroeken in de droger. T-shirts hang ik ondersteboven met 3 knijpers op en vouw de boord goed over de lijn. Met strijken krijg je de afdrukken er gewoon uit. Overhemden eigenlijk ook, maar dat komt hier niet zo vaak voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:DJ Momo schreef op 18 oktober 2009 @ 09:12:

[...]





sja, goeie.. zo heb ik dat nou eenmaal geleerd. denk omdat anders de boord beschadigd? hele gewicht van een nat overhemd aan maar een klein stukje stof ofzo?

zo heb ik altijd geleerd dat je panty's (of panty kousjes) nooit buiten moet drogen. Vroeg een paar jaar geleden eens aan mijn moeder waarom niet: "omdat je ze dan door de hele tuin moet zoeken"

Volgens mij kan dit makkelijk hoor, mijn vriend doet niet anders en je ziet de knijperafdruk niet eens (in z'n broek). Zelf hang ik ze alleen maar op hangers omdat je daarna makkelijker kan strijken.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik hang wel met meer knijpers op en vouw een stukje over het lijntje. De shirtjes gewoon over het lijntje hangen ga ik ook proberen
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Gewone shirts op z'n kop aan de waslijn, mooie shirts aan een hangertje. Broeken ook op z'n kop, waarom weet ik niet want zo duurt het heel lang voordat de bovenkant van de broek droog is, stomme gewoonte denk ik.

Alles wat in de droger kan gaat in de winter in de droger, in de zomer gaat alles buiten.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik plastiek hangertjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik hang alles ondersteboven op, dus broeken aan de pijpen, shirts en t-shirts aan de onderkant en dan de wasknijper op de naden. Truien leg ik vaak liggend te drogen anders gaan ze uitzakken. Overhemden hang ik op een hanger.



Alles hangt buiten en wanneer het stortregend dan op de veranda.
miesteph wijzigde dit bericht op 18-10-2009 09:44
Reden: wat vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat doe jullie met het ondergoed wanneer je het niet in de droger doet ? Hang je het buiten of wordt het binnen opgehangen ? Ik hang bij droog weer alles gewoon buiten, maar het het idee dat ik de enige in de buurt ben.
quote:desteny schreef op 18 oktober 2009 @ 09:26:

ik gebruik plastiek hangertjes.Ik gebruik de houten hangers van de ikea. Zijn echt fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven