andijvie-bed verschonen
donderdag 21 juni 2012 om 16:25
geinspireerd door een ander andijvie-topic
ik weet dat hier vaker topics over zijn geweest, maar ik zit met het volgende.
heel veel mensen (hier ook) verschonen volgens mij hun bed iedere week. ik doe dat ook wel, (althans de lakens, hele bed om de week) maar eerder uit gewoonte.
ik vraag mij af of dat niet een beetje onzin is, zolang je niks geks in bed doet
wat vinden jullie hiervan en hoe vaak verschonen jullie het bed??
(ja ik weet het, ik maak me druk om niks maar ik vroeg het me gewoon af...)
ik weet dat hier vaker topics over zijn geweest, maar ik zit met het volgende.
heel veel mensen (hier ook) verschonen volgens mij hun bed iedere week. ik doe dat ook wel, (althans de lakens, hele bed om de week) maar eerder uit gewoonte.
ik vraag mij af of dat niet een beetje onzin is, zolang je niks geks in bed doet
wat vinden jullie hiervan en hoe vaak verschonen jullie het bed??
(ja ik weet het, ik maak me druk om niks maar ik vroeg het me gewoon af...)
donderdag 21 juni 2012 om 17:11
donderdag 21 juni 2012 om 17:22
quote:Ivetje schreef op 21 juni 2012 @ 16:35:
Om de week, heb het zo van huis uit meegekregen. Mijn moeder deed de ene week hun beddengoed en de andere week dat van de kinderen. Zo doe ik het nu ook
ik doe tegenwoordig iedere week hoeslaken en gewone laken (die onder de deken zit, heb ik niet altijd maar wel regelmatig) en om de 2 weken het dekbedhoes (als ik er een laken onder heb)
echter dat vind ik niet handig, ik doe het liever allemaal in 1 x.
echter het hele bed iedere week vind ik wat overdreven.
van huisstofmijt enz. ga je mijns inziens ook niet dood
maar goed zit dus ff te denken wat het handigst is...
heb ook harige diertjes op mijn bed, echter ik heb een apart dekentje op bed liggen voor ze...
Om de week, heb het zo van huis uit meegekregen. Mijn moeder deed de ene week hun beddengoed en de andere week dat van de kinderen. Zo doe ik het nu ook
ik doe tegenwoordig iedere week hoeslaken en gewone laken (die onder de deken zit, heb ik niet altijd maar wel regelmatig) en om de 2 weken het dekbedhoes (als ik er een laken onder heb)
echter dat vind ik niet handig, ik doe het liever allemaal in 1 x.
echter het hele bed iedere week vind ik wat overdreven.
van huisstofmijt enz. ga je mijns inziens ook niet dood
maar goed zit dus ff te denken wat het handigst is...
heb ook harige diertjes op mijn bed, echter ik heb een apart dekentje op bed liggen voor ze...
donderdag 21 juni 2012 om 17:29
quote:dasminder schreef op 21 juni 2012 @ 16:33:
[...]
dus heb je nog steeds huidschilfers / huisstofmijt / zweet ...
3 weken he, dan is 21 x 8 uur. komt op hetzelfde neer als 1 /2 week lang dezelfde kleding dragen, doe je dat ook ?
Nee, kleding wordt een stuk intensiever gebruikt dan beddengoed. (Ik eet, drink, tuinier en sport niet in bed), dus natuurlijk trek ik vaker schone kleren aan.
Daarnaast ben ik wel neurotisch in het luchten en ventileren. En mijn bed ziet er niet onfris uit en ruikt ook niet raar. Ik heb astma en toch al een jaar geen medicatie nodig. Dus ik zie echt geen reden om mijn bed vaker te verschonen.
Bovendien slaap ik er dus alleen zelf in en mag dat ook lekker zelf bepalen!
[...]
dus heb je nog steeds huidschilfers / huisstofmijt / zweet ...
3 weken he, dan is 21 x 8 uur. komt op hetzelfde neer als 1 /2 week lang dezelfde kleding dragen, doe je dat ook ?
Nee, kleding wordt een stuk intensiever gebruikt dan beddengoed. (Ik eet, drink, tuinier en sport niet in bed), dus natuurlijk trek ik vaker schone kleren aan.
Daarnaast ben ik wel neurotisch in het luchten en ventileren. En mijn bed ziet er niet onfris uit en ruikt ook niet raar. Ik heb astma en toch al een jaar geen medicatie nodig. Dus ik zie echt geen reden om mijn bed vaker te verschonen.
Bovendien slaap ik er dus alleen zelf in en mag dat ook lekker zelf bepalen!
donderdag 21 juni 2012 om 17:34
quote:elastiekje_ schreef op 21 juni 2012 @ 17:06:
Hier eens in de 2 weken. Ik ben niet zo heel panisch met bacterieën en viezigheid. Ik was mezelf iedere dag, douche 5 keer in de week, ben wel slordig maar verder ook niet vies. Ik vind dat schoon zat
Soms lees ik wel eens dingen dan denk ik echt daar krijg je juist weerstand van.Daar ben ik het dus helemaal mee eens. van eens in de 2 weken de boel verschonen ga je echt niet dood..
Hier eens in de 2 weken. Ik ben niet zo heel panisch met bacterieën en viezigheid. Ik was mezelf iedere dag, douche 5 keer in de week, ben wel slordig maar verder ook niet vies. Ik vind dat schoon zat
Soms lees ik wel eens dingen dan denk ik echt daar krijg je juist weerstand van.Daar ben ik het dus helemaal mee eens. van eens in de 2 weken de boel verschonen ga je echt niet dood..
donderdag 21 juni 2012 om 17:34
Ik ook ongeveer om de 2 a 3 weken, maar ik slaap dan ook helft van de tijd bij mijn vriend...
Strijken jullie je beddengoed? Ik heb geen droger en neem soms mijn beddengoed daarom mee naar mijn moeder om te wassen, en die strijkt het altijd. Vind ik zelf onzin, maar je bed lijkt wel nog 'schoner' dan....
Strijken jullie je beddengoed? Ik heb geen droger en neem soms mijn beddengoed daarom mee naar mijn moeder om te wassen, en die strijkt het altijd. Vind ik zelf onzin, maar je bed lijkt wel nog 'schoner' dan....
donderdag 21 juni 2012 om 17:49
donderdag 21 juni 2012 om 17:56
donderdag 21 juni 2012 om 19:41
Ik verschoon mijn bed (dus hoeslaken, slopen en dekbedovertrek) elke week, de molton eens in de zoveel tijd. k vind het ook altijd heerlijk in een schoon bed. Moet wel zeggen dat mijn vriend het belangrijk vond om het elke week te doen, hij verschoont dus ook het bed elke week
Een vriendin van mij doet het een paar keer per jaar (lees 2 tot 3 keer) we moeten er samen altijd om lachen dat ze een lekkere viespeuk is
Een vriendin van mij doet het een paar keer per jaar (lees 2 tot 3 keer) we moeten er samen altijd om lachen dat ze een lekkere viespeuk is