Andijvie; muffe meubels

24-06-2013 21:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele mooie vintage fauteuil gekocht

... waar helaas een bekleding op zit van toen premier Den Uyl op het pluche zat.

Na decennia rook, stof en huisvuil ruikt de stoel behoorlijk muf. Binnenkort wil ik hem opnieuw laten bekleden, maar wie heeft er een goede tip hoe de geur uit de stoel te krijgen?

Vriend en ik hebben al enorm zitten googlen, maar zonder resultaat.

Alvast bedankt (ik reageer mogelijk niet super-snel)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Azijn zou de geur heel goed weg moeten krijgen, google maar eens. En ook: besprenkelen met baking soda, een dag of wat laten intrekken en dan de baking soda weer op stofzuigen.
Als je hem opnieuw laat bekleden dan is het toch geen probleem? Of is het tot die tijd dat de geur er uit moet? Febreze?
quote:waarbij schreef op 24 juni 2013 @ 22:11:

Als je hem opnieuw laat bekleden dan is het toch geen probleem? Of is het tot die tijd dat de geur er uit moet? Febreze?

Febreze is alleen de geur verdoezelen.

Als je dat je doel is, besprenkel je fauteuil dan met een fles 4711, dat is tenminste niet ziekmakend......
quote:clemance schreef op 24 juni 2013 @ 22:15:

[...]

Febreze is alleen de geur verdoezelen.

Als je dat je doel is, besprenkel je fauteuil dan met een fles 4711, dat is tenminste niet ziekmakend......Daar verschillen de meningen over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

(ander parfum mag ook!)
quote:clemance schreef op 24 juni 2013 @ 22:20:

(ander parfum mag ook!)

Sinds wanneer is 4711 parfum?

on topic: ik zou ook aan de azijn gaan.
Misschien de stoel gewoon buiten zetten te luchten (als het niet regent natuurlijk).
quote:Nouschi schreef op 24 juni 2013 @ 22:19:

[...]

Daar verschillen de meningen over.nou idd zeg. En parfum is een beetje duur, febreze is cheap ass.
Tip om matrassen op te frissen: besprenkelen met een mengsel van zuiveringszout en waspoeder, dat even laten intrekken en dan eraf halen met de stofzuiger. Werkt hier misschien ook?

Edit: dat was ook al genoemd XP
Stoomreiniger of droogshampoo.
Iedereen bedankt! Besprenkelen met soda ga ik eens proberen. Goedkoop en minder gevaarlijk dan de 4711 lijkt me :-)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven