Andijvie: welk dweilsysteem?

24-01-2021 10:07 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na beide dweilsystemen te hebben gesloopt (superhandig tijdens een lockdown :facepalm: ) ben ik op zoek naar een nieuwe. En dan meteen eentje die wél fijn is.

Ik heb had zo'n mop met stroken van Vlieda, met een wringer, die vind ik niet fijn omdat die eigenlijk maar een klein oppervlak heeft (ik wil niet te nat dweilen).

De andere was er zo'n langwerpige waar je een microfiber hoes omheen kunt doen, maar dat kliksysteem werkte niet lekker (action kwaliteit). En nu is de telescoopsteel stuk waardoor ik alleen nog in kaboutermodus kan dweilen.

Voor ik weer een miskoop doe: wat is een fijn en goed dweilsysteem?
Alle reacties Link kopieren
snowdogs schreef:
24-01-2021 23:01
Deze https://www.thuisschoonmaken.nl/nl/gree ... 40-cm.html
Via de zoekfunctie kun je ook de bijbehorende droogdoek vinden.
Het fijne van dit soort doekjes is juist dat nadrogen met een droogdoek niet nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik heb al jaren deze, wil nooit meer iets anders. Je hoeft dus niet te bukken om het water eruit te krijgen, want je zet de steel erop en druk zo automatisch de wisser uit.
Echt ideaal ding.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kijk zo dus.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
25-01-2021 08:17
Het fijne van dit soort doekjes is juist dat nadrogen met een droogdoek niet nodig is.
Jawel, dan krijg je de glans. Ik gebruik deze doek in combinatie met de wafeldoek.
Borrelhap schreef:
25-01-2021 00:39
Even off topic, maar waarom staat er 'andijvie' in de titel?

Ik snapte de titel niet en heb toen uit nieuwsgierigheid geklikt en ben vervolgens blijven hangen omdat mijn dweil ook kapot is, maar ben nu eigenlijk wel benieuwd 😅
Dat is iets van heel lang geleden. Mag wat mij betreft ook per direct afgeschaft worden overigens, want het wordt een beetje oubollig.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
25-01-2021 09:53
Jawel, dan krijg je de glans. Ik gebruik deze doek in combinatie met de wafeldoek.
Ik heb doekjes die zonder nadrogen het oppervlak glanzend laten opdrogen. Scheelt dus de helft van het werk.
Ik ben al jarenlang ontzettend tevreden met mijn Leifheit Clean Twist Disc Mob. Gewoon van de Blokker.
Gebruna schreef:
25-01-2021 01:04
Als ik het goed begrepen heb, staat Andijvie voor "vraag van huishoudelijke aard".
Waarschijnlijk zien mensen het als een beetje oubollig om vragen te stellen zoals 'hoe lang moet andijvie koken' en andere huishoudelijke dingen (Viva is immers een blad 'voor de moderne jonge vrouw'), maar toch wel willen weten/vragen....

Dat soort vragen heeft blijkbaar ooit de toevoeging 'andijvie-vraag' gekregen; kun je dus gewoon overheen lezen maar de 'waarschuwing' is dus: gaat over huishoudelijke/huisvrouw zaken.


Ah oké! Dank je wel voor de uitleg :)
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
24-01-2021 10:16
Ik vind de Leifheit clean twist heel fijn, omdat je die desgewenst heel droog kunt “twisten”. Als je de vezeldoek eens los gebruikt om even snel wat op te poetsen, dan merk je ook heel goed hoeveel beter en sneller dat reinigt dan een gewoon doekje.
Die hebben wij ook en ik ben ook fan! Het is heel makkelijk om de doek uit te wringen, veel makkelijker dan die systemen waarbij je de dweildoek moet uitknijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven