Andijvie: welk dweilsysteem?

24-01-2021 10:07 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na beide dweilsystemen te hebben gesloopt (superhandig tijdens een lockdown :facepalm: ) ben ik op zoek naar een nieuwe. En dan meteen eentje die wél fijn is.

Ik heb had zo'n mop met stroken van Vlieda, met een wringer, die vind ik niet fijn omdat die eigenlijk maar een klein oppervlak heeft (ik wil niet te nat dweilen).

De andere was er zo'n langwerpige waar je een microfiber hoes omheen kunt doen, maar dat kliksysteem werkte niet lekker (action kwaliteit). En nu is de telescoopsteel stuk waardoor ik alleen nog in kaboutermodus kan dweilen.

Voor ik weer een miskoop doe: wat is een fijn en goed dweilsysteem?
cookie84 schreef:
24-01-2021 10:30
Ik kom uit op een afvalemmer :biggrin:

Ik dweil met een microvezel doek en een lange dweilstok, ook action kwaliteit dus ik lees verder even mee.
Ik op een mixer 🤣
Alle reacties Link kopieren
Roomsnoesje schreef:
24-01-2021 10:30
O ja, ik mag nog geen plaatjes plakken / quoten.

Ik vroeg me hetzelfde af, maar nadeel vind ik wel dat je dan nóg een rare emmer hebt die je ergens op moet bergen.
Daarom heb ik geen systeem met emmer. Zijn inderdaad ook vaak zo’n aparte vorm en dus niet stapelbaar met gewone emmers. De stok staat in de meterkast, dweil ligt in het gootsteenkastje bij de rest van de schoonmaakspullen :)
Alle reacties Link kopieren
Roomsnoesje schreef:
24-01-2021 10:30
O ja, ik mag nog geen plaatjes plakken / quoten.

Ik vroeg me hetzelfde af, maar nadeel vind ik wel dat je dan nóg een rare emmer hebt die je ergens op moet bergen.

Voor mij weegt dat nadeel van de extra emmer op tegen het nadeel van zelf uitwringen (wat nooit zo droog lukt als met een systeem).
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/leifheit-profi ... 5NEALw_wcB

Ik heb deze, al een jaar of 20, vind het top. Lekker groot dweil oppervlak. Uitwringen doe je door met je voet op de pendaal van de emmer te staan.
Je klikt aan één kant, ook met je voet je dweil los zodat hij in de pers kan. Niet met je handen in het vieze dweilwater of aan je dweil.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
24-01-2021 10:22
Voor degenen die zoiets hebben:

Afbeelding

Het dweiloppervlak lijkt me klein en ik heb het idee dat het minder snel/effecient is dan zo'n brede/langwerpige. Is er iemand die de twee systemen heeft gehad en die me daar iets over kan vertellen?

Ik vind het voordeel van de brede langwerpige dweil dat je zonodig ook goed kracht kunt zetten om iets weg te poetsen. Met van die slierten werkt dat voor mijn gevoel toch wat minder.
Alle reacties Link kopieren
Chachachaa schreef:
24-01-2021 10:34
https://www.bol.com/nl/p/leifheit-profi ... 5NEALw_wcB

Ik heb deze, al een jaar of 20, vind het top. Lekker groot dweil oppervlak. Uitwringen doe je door met je voet op de pendaal van de emmer te staan.
Je klikt aan één kant, ook met je voet je dweil los zodat hij in de pers kan. Niet met je handen in het vieze dweilwater of aan je dweil.
Deze heb ik ook en ik vind hiervan het nadeel van het hebben van een rare emmer ook echt opwegen tegen het gebruiksgemak.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
24-01-2021 10:33
Voor mij weegt dat nadeel van de extra emmer op tegen het nadeel van zelf uitwringen (wat nooit zo droog lukt als met een systeem).
Maar het is toch het hele idee van dweilen dat je dat met een wat natte dweil doet? Als ik hem uit wring met de hand is hij juist vochtig genoeg om ook vlekken en vuil mee los te poetsen. Het is in 5 minuten droog met mijn met de hand uitgewrongen dweil. Droger hoeft niet, dan voelt het voor mij vrij onzinnig dweilen met een bijna droge dweil. Nu heb ik wel plavuizen, dus wat natter maakt hier niet uit voor de vloer. Kan me indenken dat je met laminaat of hout weer niet zo nat wil dweilen inderdaad :)
Alle reacties Link kopieren
Met de voetpers kan je hem ook wat "natter" uitpersen, gewoon iets minder hard drukken met je voet. En als je met de hand uit moet wringen kan je niet zulk heet water gebruiken.

Is ook een wat duurder dweilsysteem. Is voor sommige misschien ook een drempel. Maar zoals gezegd, nu al 20 jaar in gebruik. Dus zn geld zeker opgebracht. (Wel af en toe een nieuwe dweildoek gekocht natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
24-01-2021 10:48
Maar het is toch het hele idee van dweilen dat je dat met een wat natte dweil doet? Als ik hem uit wring met de hand is hij juist vochtig genoeg om ook vlekken en vuil mee los te poetsen. Het is in 5 minuten droog met mijn met de hand uitgewrongen dweil. Droger hoeft niet, dan voelt het voor mij vrij onzinnig dweilen met een bijna droge dweil. Nu heb ik wel plavuizen, dus wat natter maakt hier niet uit voor de vloer. Kan me indenken dat je met laminaat of hout weer niet zo nat wil dweilen inderdaad :)
Ik dweil eerst nat om het vuil los te weken en daarna droog om het dweilwater op te dweilen. Je kunt een vloer na het dweilen ook aan de lucht laten drogen, maar wrijf er daarna voor de grap maar eens overheen met een stukje keukenrolpapier. Dan zie je dat er nog best veel vuil is achtergebleven in het water dat is blijven liggen. Door droog na te dweilen, haal je dat wel weg.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
24-01-2021 10:32
Ik op een mixer 🤣
Ik de BaBylissMEN tondeuse SC758E
Nog een paar klikken en je hebt de hele website gezien. Echt raar :proud:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
24-01-2021 10:57
Ik dweil eerst nat om het vuil los te weken en daarna droog om het dweilwater op te dweilen. Je kunt een vloer na het dweilen ook aan de lucht laten drogen, maar wrijf er daarna voor de grap maar eens overheen met een stukje keukenrolpapier. Dan zie je dat er nog best veel vuil is achtergebleven in het water dat is blijven liggen. Door droog na te dweilen, haal je dat wel weg.
Nooit gedaan, maar als ik dat zou willen, zou ik gewoon een droge dweil pakken om na te drogen :)
Tickel schreef:
24-01-2021 11:10
Ik de BaBylissMEN tondeuse SC758E
Nog een paar klikken en je hebt de hele website gezien. Echt raar :proud:
Frituurpan hier, woohoo! 🤣
Ik volg ook even. Mijn dweil is gisteren na 100 jaar dienst kapot gegaan :cry:

Baal daar echt van. Was een hele fijne van leifheit die niet meer word gemaakt. Kan nog geen plaatjes plakken, maar de kop is een schrobber en daarnaast zit er een doekje (de dweil) op die je door een trekker op de stang kan uitwringen. Hoefde ik mijn handen niet in het vieze water te steken.
Alle reacties Link kopieren
Chachachaa schreef:
24-01-2021 10:34
https://www.bol.com/nl/p/leifheit-profi ... 5NEALw_wcB

Ik heb deze, al een jaar of 20, vind het top. Lekker groot dweil oppervlak. Uitwringen doe je door met je voet op de pendaal van de emmer te staan.
Je klikt aan één kant, ook met je voet je dweil los zodat hij in de pers kan. Niet met je handen in het vieze dweilwater of aan je dweil.
Die gebruik ik ook. Wij hebben hem op het werk (grote ruimtes in de kinderopvang) en ik vond hem zo fijn dat ik hem zelf ook gekocht heb. Ideaal systeem en doe er ook al jaren mee ;-)
Let op: je hebt dit systeem met en zonder wieltjes onder de emmer.
venusss wijzigde dit bericht op 24-01-2021 11:27
3.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
24-01-2021 11:12
Nooit gedaan, maar als ik dat zou willen, zou ik gewoon een droge dweil pakken om na te drogen :)
Als jij dat wil, dan is dat natuurlijk helemaal prima.

Ik dweil hier 2-3x per week zo’n 150m2 en dat is met ernstige rugklachten een behoorlijke aanslag op mijn lijf, dus ik ben erg blij met een goed en rugvriendelijk systeem waarmee ik dat veel sneller en makkelijker zonder buigen, bukken en zelf wringen kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dan neig ik toch naar de Leifheit profi dinges met rare emmer. Die ik in ieder geval niet niet bij Blokker ga bestellen.

Stomme Blokker site: ik kom op een keukenmachine uit.

En zoek ik op de site naar 'dweilsystemen' dan krijg ik er 5 met hoge emmer, blijkbaar moet ik op 'vloerwisser' zoeken want die geeft meer resultaten, waaronder heel veel losse vloerwissers. Zoek ik op 'losse vloerwissers' dan krijg ik er 2 en een paar navulverpakkingen met doekjes van Swiffer.

Hoe moeilijk kan het zijn Blokker??

Dank in ieder geval voor alle tips!!
dolfje schreef:
24-01-2021 10:13
Ik heb deze van blokker :
https://www.blokker.nl/blokker-vloerwisser/1622225.html


Ik kreeg eerst een smoothie apparaat te zien 🤔

Nu zie ik idd een vloerwisser en deze is idd hartstikke fijn. Ik heb hier nu een Dusty maar als deze kapot gaat dan neem ik deze van de blokker. Bij een aantal cliënten van mij gebruik ik deze en schijnt jaren mee te gaan.
Voor nat schoonmaken is deze denk ik niet geschikt.
Daar heb ik een andere voor https://www.action.com/nl-nl/p/vloerwisser-/. Deze is echt heel handig doordat je kan sprayen en de vloer is gelijk droog.
dolfje schreef:
24-01-2021 10:13
Ik heb deze van blokker :
https://www.blokker.nl/blokker-vloerwisser/1622225.html


Ik kreeg eerst een smoothie apparaat te zien 🤔

Nu zie ik idd een vloerwisser en deze is idd hartstikke fijn. Ik heb hier nu een Dusty maar als deze kapot gaat dan neem ik deze van de blokker. Bij een aantal cliënten van mij gebruik ik deze en schijnt jaren mee te gaan.
Voor nat schoonmaken is deze denk ik niet geschikt.
Daar heb ik een andere voor https://www.action.com/nl-nl/p/vloerwisser-/. Deze is echt heel handig doordat je kan sprayen en de vloer is gelijk droog.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
24-01-2021 11:27
Als jij dat wil, dan is dat natuurlijk helemaal prima.

Ik dweil hier 2-3x per week zo’n 150m2 en dat is met ernstige rugklachten een behoorlijke aanslag op mijn lijf, dus ik ben erg blij met een goed en rugvriendelijk systeem waarmee ik dat veel sneller en makkelijker zonder buigen, bukken en zelf wringen kan doen.
Wauw! Wat een huisvlijt! Daar ben ik echt veel te lui voor. :-$

(Nee, ik heb geen honden maar wel een kat die het nog wel eens voor elkaar krijgt om op de trap 10 meter van het luikje modderpoten achter te laten. HOE DAN???)
Nandina* schreef:
24-01-2021 10:16
De 2e keer dat ik op je link klik, linkt hij door naar een hele dure prullenbak. Wat is dat voor iets geks! Ik zie in je link vloerwisser staan, maar hij gaat naar random dingen op de website, denk ik.


Haha lees nu de andere posts. Zou het geen grap zijn van de blokker. Deze stunt valt wel op. Coolblue heeft toch ook ooit eens zo een stunt gedaan.
dolfje schreef:
24-01-2021 10:21
Nou ja ik heb dus de vloerwisser van Blokker :P


Dank voor de verduidelijking 😆
Alle reacties Link kopieren
Roomsnoesje schreef:
24-01-2021 11:30
Wauw! Wat een huisvlijt! Daar ben ik echt veel te lui voor. :-$

(Nee, ik heb geen honden maar wel een kat die het nog wel eens voor elkaar krijgt om op de trap 10 meter van het luikje modderpoten achter te laten. HOE DAN???)
Ik heb wel een hond en het is echt ongelooflijk hoeveel rotzooi die kan maken! 😂 Zonder hem vond ik eens per maand wel genoeg.
Nandina* schreef:
24-01-2021 10:22
Voor degenen die zoiets hebben:

Afbeelding

Het dweiloppervlak lijkt me klein en ik heb het idee dat het minder snel/effecient is dan zo'n brede/langwerpige. Is er iemand die de twee systemen heeft gehad en die me daar iets over kan vertellen?


Ik vind deze eigenlijk heel erg vies. Er blijft van alles tussen de slierten zitten. Met dat andere systeem (blokker en action) haal ik het meeste vuil met een vochtig doekje van de microvezeldoek af, spoel het schoon in de wasbak in de wc en gaat eens in de zoveel tijd in de wasmachine. Draai 1x in de maand een kookwas.
En dat microvezel neemt echt heel veel vuil op. Zowel droog als nat.
Alle reacties Link kopieren
Ik dweil met een grote microvezeldoek om een rubberen bezem
(zoiets): https://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=2018988

Sopje maken in de ene spoelbak, doek 'klamvochtig' uitwringen en om die bezem heen slaan en dweilen.
Uitspoelen dweil in de andere spoelbak, en het volgende stuk dweilen.
Boven: sopje in de wastafel, uitspoelen bad.

Ik hoef verder geen emmers van moeilijk formaat op te bergen, schoon/droog te maken, etc. Alleen bezem weg zetten en de microvezeldoek wassen.
Soms droog ik ná met zo'n groot formaat dweil (ook gewoon op de ouderwetse manier om die rubber bezem geslagen).
Werkt prima, maar ik heb geen kinderen en geen huisdieren en dweil ná het stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
ik werk in de thuiszorg als schoonmaakster en vind zo'n rond sliertgeval niet fijn, liever een rechte doek waarmee je meer kracht kunt zetten en grotere oppervlakken kunt pakken. ik las dat iemand schreef dat je daarmee niet zulk heet water kunt gebruiken omdat je met je handen moet uitwringen, maar je moet sowieso niet warm dweilen. warm water verdampt veel sneller dan koud water waardoor de schoonmaakmiddelen achter blijven op de vloer wat plakschoenen oplevert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven